Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,375
  • Verschill

    +0,391 +3,92%
  • Volume

    723.016 Gem. (3M) 1,9M
  • Bied

    10,370  
  • Laat

    10,375  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 27 april 2018 09:37
    "Deze kosten heeft AF/KLM net zo veel last van als anderen."

    dat is nou juist niet waar...
    verschillende airlines, waaronder Amerikaanse, hebben de kerosine prijs niet gehedged.
    AF/KLM was erg actief op die markt en dus zal de impact van die
    prijsstijging wat gelijkmatiger en langzamer gaan.

    maar toch een nadelig effect natuurlijk.
  2. forum rang 4 BW2017 27 april 2018 10:29
    quote:

    Erwin L schreef op 27 april 2018 09:32:

    Indien de stakingen niet heel snel ophouden is het een kwestie van dagen/weken voordat AirFrance/KLM met een winstalarm komt. Sterker nog: Men ziet nu al dat gezonde Amerikaanse branchegenoten (o.a. American Airlines) de verwachtingen naar beneden aan het bijstellen zijn ivm stijgende brandstofkosten. Deze kosten heeft AF/KLM net zo veel last van als anderen. Tel je daar de stakingsschade bij op dan wordt binnenkort een winstalarm onvermijdelijk.
    Denk jij dat een winstalarm nog zoveel schade aan de koers zal meegeven?

    Volgens mij weet iedereen die nu nog aandelen KLM-Airfrance heeft wat de status op dit moment is, er komt elke week een update wat het gekost heeft het staken.
  3. forum rang 4 havik of duif 27 april 2018 10:32
    quote:

    BW2017 schreef op 27 april 2018 10:29:

    [...]

    Denk jij dat een winstalarm nog zoveel schade aan de koers zal meegeven?

    Volgens mij weet iedereen die nu nog aandelen KLM-Airfrance heeft wat de status op dit moment is, er komt elke week een update wat het gekost heeft het staken.
    Ik ben maar een kleine belegger maar de angst zal hier toch weer toeslaan omdat rustig rationeel nadenken pas daarna komt. Air France gaat herstellen maar de meeste mensen hebben niet het geduld.
  4. Erwin L 27 april 2018 11:18
    quote:

    BW2017 schreef op 27 april 2018 10:29:

    [...]

    Denk jij dat een winstalarm nog zoveel schade aan de koers zal meegeven?

    Volgens mij weet iedereen die nu nog aandelen KLM-Airfrance heeft wat de status op dit moment is, er komt elke week een update wat het gekost heeft het staken.
    Dat weet ik niet omdat nog niet bekend is in welke mate de combinatie van hogere brandstofprijzen en totale kosten van de stakingen de koers nadelig zal beïnvloeden. Momenteel ziet het er naar uit dat er voor de korte termijn een bodem ligt rond de €8,00. Blijft die in stand, dan valt de schade relatief mee maar zodra die €8,00 echt gebroken wordt, dan vermoed ik dat er nog minimaal €1,- van de koers af gaat.
  5. Erwin L 27 april 2018 11:22
    quote:

    gbakl schreef op 27 april 2018 09:37:

    "Deze kosten heeft AF/KLM net zo veel last van als anderen."

    dat is nou juist niet waar...
    verschillende airlines, waaronder Amerikaanse, hebben de kerosine prijs niet gehedged.
    AF/KLM was erg actief op die markt en dus zal de impact van die
    prijsstijging wat gelijkmatiger en langzamer gaan.

    maar toch een nadelig effect natuurlijk.
    Ik ga voor een deel met je mee. Ondanks het hedgen zal AF/KLM in dezelfde mate last blijven houden als oa. American Airlines omdat het hedgen duurder gaat worden. De uitslag komt, alleen op een wat later tijdstip.

    Dus nee, ik heb in mijn benadering op hoofdlijnen geen rekening gehouden met o.a. hedgen maar ook niet met zaken als bijvoorbeeld wisselkoerseffecten (Amerikaanse airlines kopen brandstof in hun eign valuta ,$, in).
  6. Sorong 27 april 2018 11:31
    Het is overigens een misverstand dat voor short posities onder 0,5% geen meldingsplicht geldt. Die is er, binnen zekere grenzen, wel degelijk.
    Van de AFM:

    'Shortpositie melden
    Een positie moet gemeld worden bij het bereiken van 0,2% en elke 0,1% daarboven van het geplaatste kapitaal.

    Meldingen vanaf 0,5% en elke 0,1% daarboven worden openbaar gemaakt via het register short selling. '
  7. Sjonnie2 27 april 2018 11:49
    quote:

    Sorong schreef op 27 april 2018 11:31:

    Het is overigens een misverstand dat voor short posities onder 0,5% geen meldingsplicht geldt. Die is er, binnen zekere grenzen, wel degelijk.
    Van de AFM:

    'Shortpositie melden
    Een positie moet gemeld worden bij het bereiken van 0,2% en elke 0,1% daarboven van het geplaatste kapitaal.

    Meldingen vanaf 0,5% en elke 0,1% daarboven worden openbaar gemaakt via het register short selling. '

    Inderdaad je hebt gelijk. Het moet dus wel gemeld worden bij de AFM maar het wordt niet vermeld in het openbare shortselling register dus weten we nog niet wat het actuele percentage is beneden de 0,5%. Toch weer wat geleerd vandaag!

    Er valt mij trouwens nog iets op als je op shortsell.nl kijkt bij bijvoorbeeld Airfrance KLM. Als je helemaal naar beneden scrollt zie vanaf 27 januari "bestaande positie" iemand een idee?. Het is precies 3 maanden later dat de bestaande positie dan wordt weergegeven?

    www.afm.nl/nl-nl/professionals/doelgr...

  8. trq786 28 april 2018 09:41
    Topman Air France vraagt vliegers in te stemmen met bod

    20 uur geleden

    Het voorstel waar medewerkers van Air France zich over mogen uitspreken, ‘is een goed voorstel’, stelt de hoogste baas van de Air France piloten. Hij roept zijn vliegers op om in te stemmen met het bod.

    Volgens Executive Vice President Flight Operations Olivier Dulat moeten de piloten instemmen met het aanbod omdat het weigeren van het bod de maatschappij slechter maakt. In een opiniestuk in de Franse krant Les Echos omschrijft Dulat het bod als “een goed bod. Het komt de salarisverwachting tegemoet en is gewijd aan de toekomst”.

    De concurrentie in de luchtvaart is “enorm agressief en dynamisch,” stelt Dulat, “Om bij de beste airlines in Europa te blijven, is er maar één oplossing. Terugveroveren en groeien.” Dat is volgens de baas van de vliegers exact wat ceo Jean Marc Janaillac beoogt met zijn plan.

    Voordelen
    Voor de piloten betekent meer groei een aantal positieve punten, schrijft Dulat. Er komen 300 piloten bij, meer dan 1000 vliegers kunnen een nieuwe typerating halen en er komt meer aandacht voor verbeteringen in de cockpit.

    Verantwoordelijkheid
    Dulat neemt afstand van de negatieve geluiden binnen Air France. “Ik sta voor de energie en verantwoordelijkheid die we als piloten elke dag laten zien”, stelt hij. Een constructief gesprek is volgens de topman de enige manier om iets positiefs te bereiken. “Ik vertrouw erop dat mijn collega-piloten de balans naar de goede kant laten doorslaan.”

    Referendum
    Het personeel van Air France mag zich tot 4 mei via een online stemming uitspreken voor of tegen het loonbod van de directie. Het personeel krijgt over de hele linie 7 procent meer loon, gespreid over een periode van vier jaar. Bovenop de verschillende individuele verhogingen voor de verschillende disciplines. Een meerderheid van de vakbonden wees dat voorstel af.

    Categorieën: Airlines, Financieel, Nieuws, Professional
    Tags: Air France, loonsverhoging, Piloten, referendum
    Up in the Sky, 2018, All rights reserved
  9. forum rang 4 BW2017 28 april 2018 16:38
    quote:

    trq786 schreef op 28 april 2018 09:41:

    Topman Air France vraagt vliegers in te stemmen met bod

    20 uur geleden

    Het voorstel waar medewerkers van Air France zich over mogen uitspreken, ‘is een goed voorstel’, stelt de hoogste baas van de Air France piloten. Hij roept zijn vliegers op om in te stemmen met het bod.

    Volgens Executive Vice President Flight Operations Olivier Dulat moeten de piloten instemmen met het aanbod omdat het weigeren van het bod de maatschappij slechter maakt. In een opiniestuk in de Franse krant Les Echos omschrijft Dulat het bod als “een goed bod. Het komt de salarisverwachting tegemoet en is gewijd aan de toekomst”.

    De concurrentie in de luchtvaart is “enorm agressief en dynamisch,” stelt Dulat, “Om bij de beste airlines in Europa te blijven, is er maar één oplossing. Terugveroveren en groeien.” Dat is volgens de baas van de vliegers exact wat ceo Jean Marc Janaillac beoogt met zijn plan.

    Voordelen
    Voor de piloten betekent meer groei een aantal positieve punten, schrijft Dulat. Er komen 300 piloten bij, meer dan 1000 vliegers kunnen een nieuwe typerating halen en er komt meer aandacht voor verbeteringen in de cockpit.

    Verantwoordelijkheid
    Dulat neemt afstand van de negatieve geluiden binnen Air France. “Ik sta voor de energie en verantwoordelijkheid die we als piloten elke dag laten zien”, stelt hij. Een constructief gesprek is volgens de topman de enige manier om iets positiefs te bereiken. “Ik vertrouw erop dat mijn collega-piloten de balans naar de goede kant laten doorslaan.”

    Referendum
    Het personeel van Air France mag zich tot 4 mei via een online stemming uitspreken voor of tegen het loonbod van de directie. Het personeel krijgt over de hele linie 7 procent meer loon, gespreid over een periode van vier jaar. Bovenop de verschillende individuele verhogingen voor de verschillende disciplines. Een meerderheid van de vakbonden wees dat voorstel af.

    Categorieën: Airlines, Financieel, Nieuws, Professional
    Tags: Air France, loonsverhoging, Piloten, referendum
    Up in the Sky, 2018, All rights reserved
    Kan iemand mijn vertellen wat er gebeurd als de meerderheid instemt met het loonsverhogings aanbod? Wat gebeurd er met de overige eenheid die staken en tegen zijn?

    Kunnen die vervolgens gewoon verder staken of is dat door de meerderheid stemming voor afgelopen voor hen?
  10. trq786 28 april 2018 17:11
    quote:

    BW2017 schreef op 28 april 2018 16:38:

    [...]

    Kan iemand mijn vertellen wat er gebeurd als de meerderheid instemt met het loonsverhogings aanbod? Wat gebeurd er met de overige eenheid die staken en tegen zijn?

    Kunnen die vervolgens gewoon verder staken of is dat door de meerderheid stemming voor afgelopen voor hen?
    Volgens mij is die stemming juridisch niet bindend. Het is enkel een psychologische overwinning van de directie tov de bonden waarmee ze kunnen laten zien dat de meerderheid eens is met de vorgestelde loonsverhoging. Het kan dan een drukmiddel zijn tgen de bonden om ze alsnog over de streep te krijgen.
  11. forum rang 6 gbakl 29 april 2018 11:14
    gelukkig is die stroomstoring en chaos schiphol vandaag en wordt
    de koers niet fors onder de 8 euro gedrukt...hoewel wat extra goedkope
    opties inslaan is ook niet verkeerd.
  12. forum rang 4 BW2017 29 april 2018 11:33
    quote:

    trq786 schreef op 28 april 2018 17:11:

    [...]

    Volgens mij is die stemming juridisch niet bindend. Het is enkel een psychologische overwinning van de directie tov de bonden waarmee ze kunnen laten zien dat de meerderheid eens is met de vorgestelde loonsverhoging. Het kan dan een drukmiddel zijn tgen de bonden om ze alsnog over de streep te krijgen.
    Als dat zo is... ben ik er echt bang voor met die vakbonden die geven namelijk niet op .. Het zijn net hyena’s.

    Had liever gehoord dat de piloten die bij de vakbonden aangesloten zijn nu al de conclusies achter de schermen hadden getrokken en dat dat het Maandag naar buiten kwam..

    Maja dat is Wishful thinking
  13. trq786 29 april 2018 17:45
    quote:

    BW2017 schreef op 29 april 2018 11:33:

    [...]

    Als dat zo is... ben ik er echt bang voor met die vakbonden die geven namelijk niet op .. Het zijn net hyena’s.

    Had liever gehoord dat de piloten die bij de vakbonden aangesloten zijn nu al de conclusies achter de schermen hadden getrokken en dat dat het Maandag naar buiten kwam..

    Maja dat is Wishful thinking
    Als de meerderheid voor de aangeboden loonsverhoging stemt, dan is dat een sterke statement. De bonden hebben dan weinig om aan vast te houden, immers als de staff zelf dat dit aanbod genoeg is, voor wat vechten ze dan? Voor zichzelf? Dat zal best maar dat willen ze niet laten blijken. Daarom is dit een slimme zet van de ceo. Geloof me maar dat de bonden aan het zweten zijn nu, 25M per stakingsdag tikt aan. Ze dachten daarmee de directie onder druk te kunnen zetten maar vooralsnog zijn ze verrast. Ergens weten zij ook dondersgoed dat dit niet zo kan doorgaan, of anders gaat iedereen eraan. Die druk zullen ze hoe dan ook voelen.
  14. [verwijderd] 30 april 2018 00:17
    Back YahooFINANCE
    France's CFDT union urges Air France staff to accept pay offer
    Reuters
    ReutersApril 29, 2018
    PARIS (Reuters) - France's CFDT union on Sunday urged striking Air France (AIRF.PA) workers to accept a management pay offer, blaming the airline's main pilots' union for "taking everyone hostage" and threatening the company's future.

    CFDT leader Laurent Berger made the comments amid a week-long ballot in which Air France boss Jean-Marc Janaillac is seeking staff approval for a 7 percent pay offer over four years, which has been rejected as inadequate by striking unions.

    "We have the main pilots' union, the SNPL, which is taking everyone hostage," Berger said on Europe 1 radio, adding that ground staff would face deeper cuts if pilots' demands were met. The SNPL is among 10 labour groupings that back the strikes.

    "It's not in the interest of ground staff to follow, because they are the ones who will end up paying," Berger said. The centre-left CFDT is France's second-biggest union by membership and the largest among Air France ground staff.

    But the head of Force Ouvriere, another major national union, called on Air France workers to vote against the offer and condemned the ballot as an attempt to bypass unions. "The negotiations aren't over yet," Pascal Pavageau said on Sunday.

    The industrial action has cost Air France 300 million euros (263.94 million pounds) over 11 days, and four more strike days have already been called for May.

    Janaillac has vowed to quit if workers reject the pay offer in the vote, whose results are expected on May 4.

    French Prime Minister Edouard Philippe warned that staff should "fasten their seat belts" for a bigger crisis if that happens.

    (Reporting by Caroline Paillez and Laurence Frost; editing by Jason Neely)

    Start the conversation
    Sign in to post a message.

    What to Read Next
    Macron and Trump planted tree at the White House. Why it is now missing
    Reuters
    New Finance Opportunity For Netherlands Residents!
    Glenmore
    Sponsored

    Melania Is Trapped In The White House, Says France's First Lady
    HuffPost
    France, Germany, Britain say EU 'must be ready to react' to US trade tariffs
    AFP
    Melania Trump "Can't Go Outside" According to France's First Lady
    Refinery29
    Wij kopen elke auto!
    Wijkopenautos.nl
    Gesponsord

    French Tree Planted By Emmanuel Macron, Trump Goes Missing From White House Lawn
    Newsweek
    Warren Buffett: China has ‘found a secret sauce for themselves’
    Yahoo Finance
    America’s job-search paradox: The people who really need jobs get the worst offers
    MarketWatch
    Amazing 1961 Mercedes 190SL Roadster
    rickyclassiccars.com
    Sponsored

    Warren Buffett on China's Economic Miracle
    Yahoo Finance Video
    WWE's event in Saudi Arabia puts the 'World' in World Wrestling Entertainment
    Yahoo Finance
    T-Mobile, Sprint say $26 billion deal would give U.S. tech lead over China
    Reuters
    The Dutch Are Changing Their Lives This Way...
    Financial Mentor Life
    Sponsored

    North Korea offers to give up nukes if US vows not to attack
    Associated Press
    Burning Man’s Larry Harvey passes after opening tech's imagination
    TechCrunch
    65% of Americans Think They're Saving Enough for Retirement. Are They Right?
    Motley Fool
    1956 Porsche 356A Speedster. Contact Us
    antonsauto.biz
    Sponsored

  15. Derealiteit 30 april 2018 09:00
    Vertaling:

    PARIJS - De Franse vakcentrale Confédération française démocratique du travail (CFDT), de grootste vakcentrale (federatie van vakbonden) van Frankrijk dringt er bij het personeel van Air France op aan dat ze het loonbod van de Air France-directie accepteren. Volgens een CFDT-leider Laurent Berger houden de pilotenbonden de gehele maatschappij in gijzeling met hun acties en zetten ze de toekomst van Air France op het spel.

    Air France-KLM topman Jean-Marc Janaillac wil het personeel een loonsverhoging geven van zeven procent over een periode van vier jaar. Een klein maar invloedrijk deel van het personeel wil dit jaar een verhoging van 5,1 procent. Drie pilotenvakbonden maakten donderdag bekend dat zij 3, 4, 7 en 8 mei opnieuw zullen staken. Eerder acties dit jaar zorgden inmiddels voor een kostenpost van bijna 300 miljoen euro.

    “De belangrijkste pilotenbond SNPL houdt iedereen gegijzeld", meldt Berger tijdens een interview op de nieuwszender Europe 1. SNPL is een van de tien vakbonden die achter de stakingen staan. "Mochten de piloten hun zin krijgen dan moet het grondpersoneel geld in leveren", aldus Berger.

    Pascal Pavageau het hoofd van een andere vakcentrale, Force Ouvriere, roept op om tegen het voorstel van Jean-Marc Janaillac te stemmen die oproept om buiten de vakbonden om te stemmen over zijn loonvoorstel, meldt persbureau Reuters.
  16. ruud71 30 april 2018 15:51
    quote:

    Derealiteit schreef op 30 april 2018 09:00:

    Vertaling:

    PARIJS - De Franse vakcentrale Confédération française démocratique du travail (CFDT), de grootste vakcentrale (federatie van vakbonden) van Frankrijk dringt er bij het personeel van Air France op aan dat ze het loonbod van de Air France-directie accepteren. Volgens een CFDT-leider Laurent Berger houden de pilotenbonden de gehele maatschappij in gijzeling met hun acties en zetten ze de toekomst van Air France op het spel.

    Air France-KLM topman Jean-Marc Janaillac wil het personeel een loonsverhoging geven van zeven procent over een periode van vier jaar. Een klein maar invloedrijk deel van het personeel wil dit jaar een verhoging van 5,1 procent. Drie pilotenvakbonden maakten donderdag bekend dat zij 3, 4, 7 en 8 mei opnieuw zullen staken. Eerder acties dit jaar zorgden inmiddels voor een kostenpost van bijna 300 miljoen euro.

    “De belangrijkste pilotenbond SNPL houdt iedereen gegijzeld", meldt Berger tijdens een interview op de nieuwszender Europe 1. SNPL is een van de tien vakbonden die achter de stakingen staan. "Mochten de piloten hun zin krijgen dan moet het grondpersoneel geld in leveren", aldus Berger.

    Pascal Pavageau het hoofd van een andere vakcentrale, Force Ouvriere, roept op om tegen het voorstel van Jean-Marc Janaillac te stemmen die oproept om buiten de vakbonden om te stemmen over zijn loonvoorstel, meldt persbureau Reuters.
    Goed nieuws en dat laat de koers ook zien.
    Ander groot voordeel is dat Diegy zich dan ook niet meer van zich laat horen.
  17. forum rang 4 havik of duif 30 april 2018 16:57
    quote:

    ruud71 schreef op 30 april 2018 15:51:

    [...]

    Goed nieuws en dat laat de koers ook zien.
    Ander groot voordeel is dat Diegy zich dan ook niet meer van zich laat horen.

    Ik hoop niet dat je voor beide opmerkingen te vroeg bent gaan juichen!
  18. trq786 30 april 2018 17:06
    quote:

    havik of duif schreef op 30 april 2018 16:57:

    [...] Ik hoop niet dat je voor beide opmerkingen te vroeg bent gaan juichen!
    Mooi gesproken!
  19. trq786 30 april 2018 17:48
    Jammer weer dat de winst gedrukt werd aan t eind, maar het is een begin hopelijk. Ik verwacht speculanten tot vrijdag. Als we dan beter dan verwachte cijfers hebben op vrijdag kan het zelfs richting de 9 gaan. De resultaten van de stemming kunnen dan als slagroom op de taart zijn, maar dat zien we maandagochtend pas terug aangezien de resultaten van de stemming vrijdag om 18u bekend worden gemaakt.
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 08 mei

    1. NL industriële productie maart
    2. AB InBev Q1-cijfers
    3. Pharming - Q1-cijfers
    4. Ahold Delhaize Q1-cijfers
    5. SBM Offshore Q1-cijfers
    6. Dui industriële productie maart
    7. AMG jaarvergadering
    8. Wolters Kluwer jaarvergadering
    9. Arcadis jaarvergadering
    10. Uber Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht