Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    375.660
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,780  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom juli 2018

3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 171 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 5 juli 2018 10:54
    quote:

    Topper schreef op 5 juli 2018 10:41:

    Verloop aandeelhouderswaarde:
    04-01-2016 = 11,65 euro
    02-01-2017 = 8,58 euro (-26,35%)
    02-01-2018 = 8,18 (-4,66%)
    04-07-2018 = 6,80 (-16,87%)

    Waarde t.o.v hoogste koers afgelopen jaar (9,96 op 3 november): min 31%

    Dit is toch niet meer geloofwaardig door als bestuur te zeggen:
    1) We blijven zelfstandig en splitsen niet op (waarde bij opsplitsing ligt volgens TT international op 18 euro en volgens MdD op 17 euro. Berekeningen uit 2016 /2017). Een zelfstandig scenario is op termijn beter voor de aandeelhouders. Het koersverloop sinds 2016 ondersteund deze keuze niet.
    2) We kopen aandelen in tegen 9,28 omdat dit nu een gunstige prijs is. Tja het resultaat is dat we een half jaar na afronding van de aandeleninkoop ruim 26% onder de gemiddelde aandeleninkoopprijs noteren.

    precies ab, maar ja sommigen denken daar anders over en dat mag, die stellen als het aandeel onderuit komt, ja maar voor die paar centen wpa die de toko kan laten zien is het over-priced en kan het ook aan 3 of 5 euro en als het aandeel omhoog gaat, dan is dat ook weer logisch te verklaren, want de komende jaren gaan ze 10 euro per aandeel verdienen en dan kan het naar 120 -240 euro
    ondertussen zitten ze wel Long aan 2x het huidige niveau met dicht geknepen billen , maar wel er over schrijven dat gaat makkelijk af.

    het is gewoon een pet performance en alle koerswinst de laatste jaren is te danken geweest aan externe factoren, zoals de HERE verkoop en Fleetmatics, dat liet pijnlijk zien hoe ondergewaardeerd TT wel niet is

    alles wat TT zelf heeft verzonnen aan diversificatie naar Sports was een fiasco en Telematics kan enkel serieus groeien met acquisities en de kaarten , dat is echt het kroonjuweel is voor nu tender activiteit winnen maar wat het uiteindelijk voor winst gaat geven is de vraag, want anders dan ze je doen geloven blijven de kosten voor R&D gewoon ongoing en natuurlijk bij een wpa van 25 ct adjusted kan het naar 50 cent cash adjusted en zo zal men het ook gaan bekijken, dus ja hier in de 6 euro moet na het uitzieken wel een bodem liggen, maar dat we überhaupt nog een keer hier in de 6 noteren is eigenlijk een totale aanfluiting voor dit Bestuur, maar het zal geen consequenties hebben, iedereen blijft gewoon zitten.

    ik baal als een stekker dat we hier weer staan en het kost me ook bakken geld, maar ik koop het wel.

    succes
  2. Erik9400 5 juli 2018 11:01
    quote:

    Dutch Fury schreef op 5 juli 2018 10:22:

    zien wel vaker dat voor goede cijfers er even flink gedumpt wordt. Dit zodat na de grote stijging op goede cijfers of goed PB we weer om en nabij dezelfde koers staan.

    koers manipulatie 3.0
    100% waar.... we hebben ook vaak gezien dat de koers voor positief PB (toevallig) zonder verklaring zakte waardoor positief effect verdwenen was

    Het is inmiddels een feit dat HG niet wil dat de koers stijgt... maar als je zo graag de koers wil bepalen (lees: drukken) moet je de hut van de beurs halen en dan je zakken gaan vullen.

  3. gerrit 69 5 juli 2018 11:01
    quote:

    Sunshine Band schreef op 4 juli 2018 06:41:

    [...]

    wat maak je nou voor een TA als je een rebound ziet naar 7.40 en je laat de gap op 7.60-7.70 buiten beschouwing?
    geen knip voor de neus waard
    Het kan dus inderdaad tijdelijk nog slechter onder de € 7,10
    Dat TomTom geen knip voor de neus waard is, laat ik voor jouw rekening.!

    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/TOM2-...
  4. [verwijderd] 5 juli 2018 11:08
    Koersverloop van dit aandeel en de kwaliteit van dit forum gaan hand in hand.
    Veel misleidende informatie van narren. Allemaal om geschreven calls aan de man te brengen en turbo's te laten knallen.
    De gewone man/vrouw is zoals altijd de klos.
  5. flatliner 5 juli 2018 11:14
    Maar aan de andere kant, toen de koers zonder direct aanwijsbare reden op laag volume € 1,50 opliep vanaf € 7,20-€ 7,30 hoorde je ook niemand vragen hoe dat kon (wat ook wel logisch is). Dit neigt een beetje naar een pump & dump. Zo lang je niet hoeft te vrezen voor onverwachte koersbewegingen kan je dit soort spelletjes mooi spelen. Short gaan in de stilteperiode, dan komt er sowieso geen nieuws. Dit voelt allemaal te georchestreerd. Het Apple nieuws is m.i. non-nieuws maar komt wel heel toevallig prachtig qua timing.
  6. [verwijderd] 5 juli 2018 11:19
    Dit dus precies. Men brengt fake bericht de wereld in via Reuters. Wacht totdat HG het 100% ontkent; weet dan zeker dat er op korte termijn geen overname komt (anders kan HG niet ontkennen; hij moet als CEO hierover de waarheid spreken). Vervolgens lekker short gaan bij sterk oplopende koers. Dan als de koopdruk wegvalt de boel in elkaar donderen. er is HEEL VEEL geld verdiend aan dit gerucht. De AFM doet weer eens NIETS.
  7. forum rang 4 bik 5 juli 2018 11:22
    Tis weer speelkwartier.De jongens gaan zo weer beneden speulen. Het sooitje is alweer te veel gestegen. Grmpffft.
  8. harrysnel 5 juli 2018 11:33
    quote:

    martinmartin schreef op 5 juli 2018 09:20:

    Wie strooit hier nu zand in de ogen van particuliere beleggers?
    Is dat tom2 onder aanvoering van HG met zijn gebrekkige communicatie of is dat de bancaire kliek met zijn traders, hedgers en shorters.

    Op basis van de officiele rapporten (kwartaalrapportages en analistenrapporten) valt dat niet af te leiden.

    Ik ben en blijf van mening dat jan particulier zich gek laat maken door gefabriceerd nieuws.
    Het is TomTom zelf dat shorters de gelegenheid geeft om dit soort spelletjes te spelen. TomTom faciliteert het geklooi met de koers. Waarom ligt de schuld voor 100% bij TomTom?

    Omdat TomTom niet duidelijk wil maken wat haar rol is binnen bepaalde samenwerkingsverbanden. Daardoor kan er verwarring ontstaan over de stappen die de concurrentie/partners zetten. Het niet beursgenoteerde HERE komt met informatie over plannen, beoogde rol binnen de sector, promoot zichzelf via blogs, probeert via ingehuurde experts om zichzelf op de kaart te zetten.... en ondertussen zwijgt TomTom, dat notabene een informatieplicht heeft vanwege haarbeursnotering, alsof het om staatsgeheim gaat als er bv navigatie van TT in een Opel zit. En TomTom brengt geen persbericht uit als het aan het Harman platform wordt toegevoegd begin 2016. Dat terwijl HERE al maandje eerder bekend was als Harman partner omdat zij dit wel trots aankondigden tijdens CES 2016. Wat horen we als belegger in TomTom dan wel? Berichtjes over Scooter navigatie, Get Going, Healthbandjes ...... Ik wll horen dat ook TomTom relevant blijft voor Harman als dat bedrijf met een nieuw platform komt.

    Dat wat nu gebeurt met Apple, dat is gewoon exact hetzelfde scenario als eerder met Uber midden 2016 toen dat bedrijf half miljard in eigen kaarten ging stoppen. ING analist zag dat als bedreiging en TT deed er het zwijgen toe. Later heeft JM de Vries, toen nog van TT, uitgelegd dat de inspanningen van Uber vooral complementair waren (bv het toevoegen van ophaalpunten bij luchthavens op de basiskaart van TT) maar toen was het kwaad al geschied. . De twijfel die over Uber de markt insloop was verdorie op dezelfde dag als dat Fleetmatics voor meer dan $2 miljard werd gekocht.

    Als shorter moet je rekening houden met een evt overname. Goddijn gaat echter in pers benadrukken dat TT zelfstandig wil doorgaan. Daar gooit hij vervolgens nog een schepje bovenop door te zeggen dat de transitie “een lange moeizame weg is”. Verder houdt de man die dit zegt ook nogeens een meerderheid van aandelen aan met bevriende partijen in het bedrijf dus hij kan overname blokkeren. Heeft hij een voorzitter van RvC in dienst die gespecialiseerd is in het voorkomen van ongewenste overnames. Deze Wakkie, die er al veel te lang zit qua termijn, komt voortdurend in het nieuws als “muurtjesbouwer” en voorstander van het “tijdrekken” bij een evt bod ook als het over bv Galapagos gaat.

    Daardoor wordt de deur wagenwijd opengezet voor shorters.

    Wat ook nogeens helpt is dat de verantwoordelijke CEO geen enkele schaamte kent en het desastreuze koersverloop doodleuk wijt aan “volatility”. De CFO is van hetzelfde soort en bagatelliseert de assetwaarde van TT Telematics tov Fleetmatics” en de waarde van de Maps tov HERE.

    Dus: geen overname en de transitie blijft een moeizaam verhaal.

    Dit stelt het bestuur/IR van TomTom zelf.......en daarmee zijn zij verantwoordelijk voor het geklooi met de koers en hoop ik dat zij hiervoor opdraaien.

    Mijn mening: ik hoop dat de arrogantie/ijdelheid van Goddijn uiteindelijk toch de “gewone aandeelhouder gaat redden”. Alles wat deze man aan credits heeft opgebouwd als ondernemer is hij inmiddels verloren en nu staat hij bekend (althans zo zie ik hem) als prutser met dubieuze motieven. Van succesvol ondernemer naar graaiend lulletje rozenwater.
  9. [verwijderd] 5 juli 2018 11:39
    Zelfs op deze koers, na een daling van twee euro, nog totaal geen kopers!!! Iedereen lijkt het beu te zijn met Hg en consorten. Het is aan hun nu, om een kentering te brengen aan deze koers. Anders vrees ik dat we nog veel lager gaan. Shorters zien dit ook.....
  10. Henry_Chinaski 5 juli 2018 11:40
    Ik zou de aandelen verkopen dan. Want je hoeft geen tomtom aandelen te kopen. Verder moet je ook wel een fucking idioot zijn als je de aandelen voor meer dan 5 euro hebt gekocht.
  11. [verwijderd] 5 juli 2018 11:45
    quote:

    harrysnel schreef op 5 juli 2018 11:33:

    [...]

    Het is TomTom zelf dat shorters de gelegenheid geeft om dit soort spelletjes te spelen. TomTom faciliteert het geklooi met de koers. Waarom ligt de schuld voor 100% bij TomTom?

    Omdat TomTom niet duidelijk wil maken wat haar rol is binnen bepaalde samenwerkingsverbanden. Daardoor kan er verwarring ontstaan over de stappen die de concurrentie/partners zetten. Het niet beursgenoteerde HERE komt met informatie over plannen, beoogde rol binnen de sector, promoot zichzelf via blogs, probeert via ingehuurde experts om zichzelf op de kaart te zetten.... en ondertussen zwijgt TomTom, dat notabene een informatieplicht heeft vanwege haarbeursnotering, alsof het om staatsgeheim gaat als er bv navigatie van TT in een Opel zit. En TomTom brengt geen persbericht uit als het aan het Harman platform wordt toegevoegd begin 2016. Dat terwijl HERE al maandje eerder bekend was als Harman partner omdat zij dit wel trots aankondigden tijdens CES 2016. Wat horen we als belegger in TomTom dan wel? Berichtjes over Scooter navigatie, Get Going, Healthbandjes ...... Ik wll horen dat ook TomTom relevant blijft voor Harman als dat bedrijf met een nieuw platform komt.

    Dat wat nu gebeurt met Apple, dat is gewoon exact hetzelfde scenario als eerder met Uber midden 2016 toen dat bedrijf half miljard in eigen kaarten ging stoppen. ING analist zag dat als bedreiging en TT deed er het zwijgen toe. Later heeft JM de Vries, toen nog van TT, uitgelegd dat de inspanningen van Uber vooral complementair waren (bv het toevoegen van ophaalpunten bij luchthavens op de basiskaart van TT) maar toen was het kwaad al geschied. . De twijfel die over Uber de markt insloop was verdorie op dezelfde dag als dat Fleetmatics voor meer dan $2 miljard werd gekocht.

    Als shorter moet je rekening houden met een evt overname. Goddijn gaat echter in pers benadrukken dat TT zelfstandig wil doorgaan. Daar gooit hij vervolgens nog een schepje bovenop door te zeggen dat de transitie “een lange moeizame weg is”. Verder houdt de man die dit zegt ook nogeens een meerderheid van aandelen aan met bevriende partijen in het bedrijf dus hij kan overname blokkeren. Heeft hij een voorzitter van RvC in dienst die gespecialiseerd is in het voorkomen van ongewenste overnames. Deze Wakkie, die er al veel te lang zit qua termijn, komt voortdurend in het nieuws als “muurtjesbouwer” en voorstander van het “tijdrekken” bij een evt bod ook als het over bv Galapagos gaat.

    Daardoor wordt de deur wagenwijd opengezet voor shorters.

    Wat ook nogeens helpt is dat de verantwoordelijke CEO geen enkele schaamte kent en het desastreuze koersverloop doodleuk wijt aan “volatility”. De CFO is van hetzelfde soort en bagatelliseert de assetwaarde van TT Telematics tov Fleetmatics” en de waarde van de Maps tov HERE.

    Dus: geen overname en de transitie blijft een moeizaam verhaal.

    Dit stelt het bestuur/IR van TomTom zelf.......en daarmee zijn zij verantwoordelijk voor het geklooi met de koers en hoop ik dat zij hiervoor opdraaien.

    Mijn mening: ik hoop dat de arrogantie/ijdelheid van Goddijn uiteindelijk toch de “gewone aandeelhouder gaat redden”. Alles wat deze man aan credits heeft opgebouwd als ondernemer is hij inmiddels verloren en nu staat hij bekend (althans zo zie ik hem) als prutser met dubieuze motieven. Van succesvol ondernemer naar graaiend lulletje rozenwater.
    En ik denk zelfs dat jullie beide gelijk hebben omdat er op een of andere manier samenwerken: HG met de banken/shorters.
    En wanneer dat gebeurd dan heeft een gewone aandeelhouder niets meer te zoeken in zo een aandeel.
    En zie daar het koersverloop!
  12. forum rang 4 zeurpietje 5 juli 2018 12:01
    goed stuk Harry. ben het er overigens niet helemaal mee eens.
    probleem is dat TT beurs genoteerd is en HERE niet. Here kan dus publiceren wat ze willen. neemt niet weg dat het bij TT wel wat beter mag.
    zoals je zelf zegt, Goddijn en consorte houden een meerderheid v.d. aandelen. dus wie betaald bepaald. hoe vervelend ook voor de overige aandeelhouders.
    geen duidelijkheid tegenover aandeelhouders? je zegt zelf "geen overname en de transitie blijft een moeizaam verhaal." hoe duidelijk wil je het hebben.
    eerder heb ik hier al eens uitgelegt waarom ik het aandeel eigenlijk veel te duur vind. opgestuwd door niet aflatende overname verhalen. geen dividend, bijna verwaarloosbare winst t.o.v koers.

    toch goed stuk van je, zo kunnen we hier discussieren.
  13. forum rang 4 vreemdvermogen 5 juli 2018 12:01
    Nou als ik het bonusbeleid als peilstok mag gebruiken, gaat het supergoed met TomTom. Een bonus krijg je toch alleen na buitengewone diensten die een bedrijf ten goede komen? Noem dat maar slecht communiceren. Hahaha
  14. forum rang 6 boem! 5 juli 2018 12:08
    quote:

    VanillaSky schreef op 5 juli 2018 10:20:

    [...]

    Nou emotie zal altijd een factor zijn. Maar het geweld waarmee dit aandeel de afgrond in is gegaan dat zijn niet enkel particulieren.

    Het kan haast niet anders dan dat er partijen met grotere aandelenpakketten aan het afbouwen zijn OF/Omdat dat er voorkennis is op het een of ander.

    Dit jaar kunnen we denk ik qua koers afschrijven, we mogen blij zijn als er een continue goed nieuws show komt vanaf nu wat het aandeel in het najaar weer naar 8,50 kan tillen.
    Niet voor de eerste keer begrijpen wij elkaar verkeerd.

    De handel van de laatste dagen wijst niet op het verlies van vertrouwen bij piet particulier, daarvoor is het volume te groot, maar op een bewuste aktie van partijen met grotere belangen.

    Dat kan inderdaad een partij zijn die aan het afbouwen is op basis van voorkennis.
    Of anderszins een financiele partij die meent HG hiermee onder druk te kunnen zetten.

    We hoeven gelukkig niet lang te wachten op de ontknoping want binnen 2 weken hebben we zekerheid door presentatie 2q cijfers.

    Hoe kan je nu stellen dat zelfs bij een continue goed nieuws show vanaf nu 8,50 euro het hoogst haalbare is qua beurskoers.

    De richting waarin de financiele performance van Tom2 zich ontwikkeld zal de richting zijn waarin de koers zich zal ontwikkelen.
    De markt hinkt op twee gedachten:
    1: jouw scenario waarbij Tom2 op eigen kracht nooit en te nimmer cash-flows/wpa's van 1 of meerdere euro's kan tonen.
    2: mijn scenario waarin die mogelijkheid nog steeds intact is.

    Over twee weken weten we daar iets meer over en dat zal zeker gevolgen hebben voor de koers.
    Bij bevestiging van jouw scenario zal er meer toekomstverwachting uit het aandeel lopen met als gevolg een correctie naar meer in lijn liggende waarden.
    Bij een bevestiging van mijn scenario zal de koers nog verder oplopen door nog meer verwachtingswaarde in de koers op te nemen.

  15. forum rang 6 tatje 5 juli 2018 12:08
    Veel meningen op dit forum.
    Maar de founders blijven gewoon bij hun strategie.

    Apple in 2012 heel geheimzinnig.

    Maps van Tom Tom en apple probeert daar alles aan toe te voegen om een concurrent van Google te zijn.

    Het is niet gelukt en nu wil apple de concurrentie met google weer aangaan en bouwt opnieuw de lagen op de kaarten van Tom Tom.

    Eerst in een proefspeeltuin, lukt dat daarna wereldwijd.

    Apple bouwt de lagen die tom tom niet heeft en niet wil doen, mijn mening, al die andere lagen wel om in de VERRE toekomst een concurrent te zijn van Google.

    Wil Apple straks dezelfde kwaliteit of nog beter leveren als google dan hebben ze de kaarten van Tom Tom heel hard nodig.

    Alleen met de kaarten van Tom Tom kan Apple in de toekomst de concurrentie aan met Google.

    En dat allemaal in Carplay van Apple.

    bynco.com/nl/blog/welke-autos-hebben-...

    De samenwerkingen van Tom Tom met oa Baidu en microsoft worden gestuurd door Apple, mijn mening.

    Zonder alle data van Apple zou Tom Tom trafic en slimme steden niet bestaan of minimaal.

    Apple weet heus wel, dat straks de data worden vervangen door de conneted car en de SDC.

    Apple heeft Tom Tom heel hard nodig.

    - kaarten kunnen dan concurreren met Google.
    - via Tom Tom ingang bij de chinezen
    - via Tom Tom en zenrin in Japan
    - via Tom Tom azure maps die straks kunnen concurreren met google
    - alleen met Tom Tom kan Apple Google de baas.

    Maar ik denk dat Tom Tom nog naar een ander kan, maar dan moet die partij misschien 20 a 30% meer bieden.

    Tom Tom zit in de tang bij Apple :-)
  16. Koos99 5 juli 2018 12:15
    CFO heeft ooit gesteld dat elke euro in de koers EUR 5 mio in de OPEX scheelt, dat scheelt direct EPS 0,03
  17. forum rang 10 DeZwarteRidder 5 juli 2018 12:15
    quote:

    tatje schreef op 5 juli 2018 12:08:

    Veel meningen op dit forum.
    Maar de founders blijven gewoon bij hun strategie.

    Apple in 2012 heel geheimzinnig.

    Maps van Tom Tom en apple probeert daar alles aan toe te voegen om een concurrent van Google te zijn.

    Het is niet gelukt en nu wil apple de concurrentie met google weer aangaan en bouwt opnieuw de lagen op de kaarten van Tom Tom.

    Eerst in een proefspeeltuin, lukt dat daarna wereldwijd.

    Apple bouwt de lagen die tom tom niet heeft en niet wil doen, mijn mening, al die andere lagen wel om in de VERRE toekomst een concurrent te zijn van Google.

    Wil Apple straks dezelfde kwaliteit of nog beter leveren als google dan hebben ze de kaarten van Tom Tom heel hard nodig.

    Alleen met de kaarten van Tom Tom kan Apple in de toekomst de concurrentie aan met Google.

    En dat allemaal in Carplay van Apple.

    bynco.com/nl/blog/welke-autos-hebben-...

    De samenwerkingen van Tom Tom met oa Baidu en microsoft worden gestuurd door Apple, mijn mening.

    Zonder alle data van Apple zou Tom Tom trafic en slimme steden niet bestaan of minimaal.

    Apple weet heus wel, dat straks de data worden vervangen door de conneted car en de SDC.

    Apple heeft Tom Tom heel hard nodig.

    - kaarten kunnen dan concurreren met Google.
    - via Tom Tom ingang bij de chinezen
    - via Tom Tom en zenrin in Japan
    - via Tom Tom azure maps die straks kunnen concurreren met google
    - alleen met Tom Tom kan Apple Google de baas.

    Maar ik denk dat Tom Tom nog naar een ander kan, maar dan moet die partij misschien 20 a 30% meer bieden.

    Tom Tom zit in de tang bij Apple :-)
    Het is heel simpel: Apple is niet tevreden met de kaarten van TomTom en gaat alles zelf doen met enorme aantallen sensor- en camera-auto's.
    Vanzelfsprekend zijn deze 3D-kaarten niet alleen bedoeld voor apps, maar vooral voor zelfsturende auto's.
  18. Dokus. 5 juli 2018 12:17
    quote:

    VanillaSky schreef op 5 juli 2018 10:44:

    [...]

    Klopt, is alleen een oeverloze discussie. Zij reageren niet op de koers en zullen ook nooit zeggen dat de koers te hoog / te laag staat.
    Het is hopen op een goed nieuwsshow vanaf 17 Juli tot einde jaar dan kunnen we weer naar de 8+ toe in het najaar.

    Tot die tijd wonden likken.
    Alleen toen de koers hard steeg waren ze er wel als de kippen bij om, zelfs met EEN PB!!!!, te reageren!

    nu de koers hard daalt zie ik geen PB!! is dit manipulatie of niet?
  19. [verwijderd] 5 juli 2018 12:17
    quote:

    Koos99 schreef op 5 juli 2018 12:15:

    CFO heeft ooit gesteld dat elke euro in de koers EUR 5 mio in de OPEX scheelt, dat scheelt direct EPS 0,03
    in welke koers?
3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 171 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def)
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht