Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,525
  • Verschill

    -0,020 -0,36%
  • Volume

    40.755 Gem. (3M) 281,4K
  • Bied

    5,520  
  • Laat

    5,530  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 228 229 230 231 232 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Meryntje 18 oktober 2018 12:01
    quote:

    NewKidInTown schreef op 18 oktober 2018 11:52:

    [...]

    Hoeveel zou jij dan willen betalen voor een bedrijf met een netto-winst per aandeel van circa 0,22 EUR met weinig tot geen groei in omzet ?
    Dat hangt er vanaf hoeveel voorsprong jij als insider (en manipulator?) hebt op de rest (al of niet dom gehouden).

    Groet uit Schildwolde.
  2. forum rang 6 NewKidInTown 18 oktober 2018 12:09
    quote:

    Meryntje schreef op 18 oktober 2018 12:01:

    Dat hangt er vanaf hoeveel voorsprong jij als insider (en manipulator?) hebt op de rest (al of niet dom gehouden).

    Ja, lekker, "dat hangt er vanaf", daar kunnen we wel wat mee ;-)

    Ik ben geen insider, heb geen voorsprong, maar geef 6,50 op dit moment, zie wel of er nog iemand vanaf wil. Wie slingert er nog even een "slecht bericht" naar buiten of moet ik het zelf doen ?

    ;-)
  3. [verwijderd] 18 oktober 2018 12:12
    Een boel jammerverhalen over oplichting en dat tt te lssg staat.
    Het staat een ieder vrij om eventueel ergens anders in te stappen maar zoals wel vaker is de hebzucht veel en veel sterker dan de ratio.
    Niet zeuren, dat gebeurt ook niet als de koers wel de gewenste richting opgaat.
  4. harrysnel 18 oktober 2018 12:13
    quote:

    NewKidInTown schreef op 18 oktober 2018 11:52:

    [...]

    Hoeveel zou jij dan willen betalen voor een bedrijf met een netto-winst per aandeel van circa 0,22 EUR met weinig tot geen groei in omzet ?
    - Als het een aankoop is die ervoor zorgt dat een belangrijke toeleverancier uit handen blijft van ongewenste partij...dan is de wpa niet relevant.
    - Als het bedrijf iets cruciaals toevoegt op technologisch gebied waardoor je relevant kunt blijven.....dan is wpa onbelangrijk.
    - Als de aankoop helpt om de eigen bestaande business beter weg te kunnen zetten....is wpa irrelevant.
    - Als de aankoop kan leiden tot synergie effecten op gebied van inkoop, overhead, verkoop...dan is wpa irrelevant.
    - Als de aankoop de mogelijkheid geeft om niet langer te hoeven vertrouwen op diensten concurrent....dan is wpa irrelevant.
    - Als de aankoop leidt tot makkelijker binnenkomen bij potentiële klanten vanwege de al aanwezige contacten dan is WPA irrelevant....
    - ....

    Vul hierboven Duits Consortium van autobouwers, HERE, Uber, Apple, Google, Microsoft, TomTom etc. in om namen te koppelen aan redenen.
  5. Alpen 18 oktober 2018 12:38
    quote:

    harrysnel schreef op 18 oktober 2018 09:23:

    ...
    - Idd opvallend dat TT nog zoveel Business bij BAD wint want dat zijn eigenaren van HERE. Denk nogeens aan het gedoe rondom het nieuwtje dat "Daimler kiest voor de Maps van TT voor US". Den Drijver probeert dit alsnog te verklaren door te stellen dat dit op prijs is gewonnen. ING maakt ervan dat het contract nog dateert van voor de overgang van Here naar de Duitsers. Rammelende verklaringen die elkaar uitsluiten. Tijdens webcast wordt er niet duidelijk gemaakt hoe het nu precies zit.
    ...

    Heb dat ooit bij Daimler nagevraagd. Iemand anders deed dat ook en plaatste hier het antwoord: de keuze van Daimler voor TT maps in de VS werd gemaakt na overgang van Here naar BAD.
  6. forum rang 6 boem! 18 oktober 2018 12:48
    quote:

    harrysnel schreef op 18 oktober 2018 12:13:

    [...]

    - Als het een aankoop is die ervoor zorgt dat een belangrijke toeleverancier uit handen blijft van ongewenste partij...dan is de wpa niet relevant.
    - Als het bedrijf iets cruciaals toevoegt op technologisch gebied waardoor je relevant kunt blijven.....dan is wpa onbelangrijk.
    - Als de aankoop helpt om de eigen bestaande business beter weg te kunnen zetten....is wpa irrelevant.
    - Als de aankoop kan leiden tot synergie effecten op gebied van inkoop, overhead, verkoop...dan is wpa irrelevant.
    - Als de aankoop de mogelijkheid geeft om niet langer te hoeven vertrouwen op diensten concurrent....dan is wpa irrelevant.
    - Als de aankoop leidt tot makkelijker binnenkomen bij potentiële klanten vanwege de al aanwezige contacten dan is WPA irrelevant....
    - ....

    Vul hierboven Duits Consortium van autobouwers, HERE, Uber, Apple, Google, Microsoft, TomTom etc. in om namen te koppelen aan redenen.

    Harrie veel waardering voor je posts maar de achterliggende reden van de overnemende partij wordt maar door 1 ding bepaald en dat is de wpa die ZIJ denken te kunnen verdienen met die overname.
  7. De Schimmelkoning 18 oktober 2018 12:55
    quote:

    martinmartin schreef op 18 oktober 2018 12:48:

    [...]

    Harrie veel waardering voor je posts maar de achterliggende reden van de overnemende partij wordt maar door 1 ding bepaald en dat is de wpa die ZIJ denken te kunnen verdienen met die overname.
    Time to market , marktaandeel ?
  8. Brouwer285 18 oktober 2018 12:55
    De outlook na de 4e kwartaal cijfers zit me niet lekker. Vind het vreemd om TTT in de etalage te zetten op het moment dat je zelf een omzetdaling verwacht naar 800M voor 2018, wat zo'n beetje 630M was geweest na verkoop van TTT. Een opbrengst van minder dan 1 Miljard voor TTT zou tamelijk onlogisch zijn voor zo'n move.
    We gaan het zien, maar ik verwacht voorlopig geen ondersteuning van de aandeelkoers van de aandeelhouders die aan de touwtjes trekken, mogelijkheid is nog dat er wat nieuws komt voor koers ondersteuning met behulp van dividend wanneer de handtekeningen voor verkoop gezet zijn, maar persoonlijk heb ik mijn twijfels.
    De toenemende afhankelijkheid van TT van de HERE eigenaars zit mij daarnaast ook niet lekker.
  9. forum rang 5 DNFTT 18 oktober 2018 12:56
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 18 oktober 2018 12:48:

    Een bankier die lijdzaam zijn vermogen ziet verdampen wie gelooft dat?

    Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat zijn horizon wat verder weg ligt dan die van jou.
    Maar ik ben zeker eens dat een investering in een zwaargewicht op de afdeling IR voor dit moment nog wel de beste investering voor TomTom en daarmee ook voor HG zelf is.
  10. harrysnel 18 oktober 2018 12:58
    quote:

    Alpen schreef op 18 oktober 2018 12:38:

    [...]
    Heb dat ooit bij Daimler nagevraagd. Iemand anders deed dat ook en plaatste hier het antwoord: de keuze van Daimler voor TT maps in de VS werd gemaakt na overgang van Here naar BAD.
    Dank! Deze info heb ik gemist destijds.

    Dan zat ING dus fout met het commentaar na persbericht over deal op 13 september 2017:

    “Wel merkt de marktvorser op dat de opdracht dateert van voor de overname van concurrent HERE door Daimler, BMW en Audi. Het is de vraag of TomTom het contract in de huidige situatie ook had gekregen, en dus ook of de inkomsten die het oplevert blijvend zijn. De bijdrage aan de omzet zal volgens Zwartsenburg overigens vrij beperkt zijn...”

    www.iex.nl/Nieuws/ANP-130917-062/Goed...

    Ik herinner mij van het koersverloop die dag dat het aandeel snel naar E9,30 opliep en dat er toen meteen een enorm blok in de laat werd gegooid om de koers af te remmen. Bovenstaande commentaar (en dat van Den Drijver die stelde dat het contract op prijs was gewonnen) deed vervolgens de rest om flinke koersstijging onmogelijk te maken.
  11. forum rang 6 boem! 18 oktober 2018 12:58
    quote:

    Kaarthouder schreef op 18 oktober 2018 12:55:

    [...]

    Time to market , marktaandeel ?
    Met als doel?
  12. [verwijderd] 18 oktober 2018 13:11
    quote:

    japio,o schreef op 18 oktober 2018 12:56:

    [...]

    Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat zijn horizon wat verder weg ligt dan die van jou.
    Maar ik ben zeker eens dat een investering in een zwaargewicht op de afdeling IR voor dit moment nog wel de beste investering voor TomTom en daarmee ook voor HG zelf is.
    Wil best zelf nog wel een jaartje wachten ofzo maar waarop dan??

    Heb alle ups en downs meegemaakt nu.
  13. forum rang 6 NewKidInTown 18 oktober 2018 13:15
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 18 oktober 2018 13:11:

    Heb alle ups en downs meegemaakt nu.
    Dan per saldo dus een dikke down, ik zou me gesloopt voelen......
  14. [verwijderd] 18 oktober 2018 13:23
    quote:

    NewKidInTown schreef op 18 oktober 2018 13:15:

    [...]

    Dan per saldo dus een dikke down, ik zou me gesloopt voelen......
    Het is maar geld :-)
  15. forum rang 6 NewKidInTown 18 oktober 2018 13:25
    quote:

    duprogres schreef op 18 oktober 2018 13:22:

    Welke koers mag men morgenavond verwachten bij expeditiedatum voor okt 2018 ???
    "expeditiedatum" waar gaan we naar toe, is dan een terechte vraag :-)
  16. [verwijderd] 18 oktober 2018 13:29
    quote:

    NewKidInTown schreef op 18 oktober 2018 13:25:

    [...]
    "expeditiedatum" waar gaan we naar toe, is dan een terechte vraag :-)
    Expeditie Robinson schijnt vanavond al te zijn.
7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 228 229 230 231 232 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 09 mei

    1. China handelsbalans april
    2. Argenx Q1-cijfers
    3. Hemelvaartsdag, Euronext Amsterdam regulier open
    4. Philips €0,85 ex-dividend
    5. DSM-Firmenich €2,50 ex-dividend
    6. Allfunds €0,0935 ex-dividend
    7. Coca-Cola EP €0,74 ex-dividend
    8. TKH €1,70 ex-dividend
    9. Bank of England - rentebesluit Onveranderd (5,25%)
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht