Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    375.660
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,780  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 233 234 235 236 237 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 oktober 2018 17:47
    quote:

    Febo85 schreef op 18 oktober 2018 17:32:

    [...]

    Ex bankier Harold heeft gewoon een dealtje met Barclays om de toko zelf voor een prikkie over te nemen inclusief Telematics. Deze tak verkoopt hij dan na de beursexit voor een veel betere prijs dan nu mogelijk is. Barclays mag de verkoop dan begeleiden.

    Dat kan dus niet meer. Telematics staat te koop en de inkomsten komen in het beursgenoteerde tomtom terecht

    PS
    als je de bio van Goddijn erbij haalt dan heeft hij ergens in de jaren 80 na studie zijn eerste werk gedaan voor een investeringsfonds. Daarna bij software bedrijven die de voorganger waren van tomtom, dat in 1991 is opgericht. Dus tomtom bestaat nu 27 jaar en als je die voorgangers erbij neemt nog langer. Ik zal wel weer te horen krijgen “dat je Goddijn verdedigt”, maar die “Goddijn de bankier” comments die gaan echt nergens over. Is een typisch geval van elkaar uit frustratie nakakelen zonder eigenlijk zelf te weten waar je het over hebt. Dat maakt het forum er niet rijker/beter op.
  2. forum rang 6 pwijsneus 18 oktober 2018 17:53
    quote:

    *Justin* schreef op 18 oktober 2018 17:33:

    [...]
    Ik ben wel met je eens dat de laatste periode hele gekke koersbewegingen waren. Ik denk dat door middel van die volatiliteit beoogd wordt om aandelen los te krijgen. Je kunt alleen maar een positie opbouwen bij hoge handelsvolumes. Nou die waren er de afgelopen tijd wel. Er is gewoon interesse in tomtom en dit wordt de komende periode alleen maar heter, als de telematics sale dichterbij komt.

    Die gekke koersbewegingen zijn prima te verklaren;

    De eerste was Apple. Die zijn al vanaf 2015 eigen mapdata aan het verzamelen, en in een interview met Eddy Cue is dit wereldkundig gemaakt.

    De tweede was Google die de klant RENAULT van TomTom heeft afgepakt (en Nissan/Mitsubishi)

    De derde was afgelopen dinsdag. Een klein zinnetje in de Q3 update dat het Volvo contract al was gecancelled voordat het uberhaubt is ingegaan.

    Er was ook een positieve koersbeweging, het voornemen om Telematics buiten de onderneming onder te brengen.

    "Er is gewoon interesse in TomTom", wel van het verkeerde volk dan. Bij een creeping tender offer gaat de koers omhoog. Ik zie niemand een belang opbouwen, en de koers heb ik ook niet echt zien stijgen afgelopen tijd.

    Een update van de Telematics sale kunnen we dit jaar nog verwachten, dus we wachten maar geduldig af!
  3. [verwijderd] 18 oktober 2018 17:54
    quote:

    *Justin* schreef op 18 oktober 2018 17:47:

    [...]

    Dat kan dus niet meer. Telematics staat te koop en de inkomsten komen in het beursgenoteerde tomtom terecht

    PS
    als je de bio van Goddijn erbij haalt dan heeft hij ergens in de jaren 80 na studie zijn eerste werk gedaan voor een investeringsfonds. Daarna bij software bedrijven die de voorganger waren van tomtom, dat in 1991 is opgericht. Dus tomtom bestaat nu 27 jaar en als je die voorgangers erbij neemt nog langer. Ik zal wel weer te horen krijgen “dat je Goddijn verdedigt”, maar die “Goddijn de bankier” comments die gaan echt nergens over. Is een typisch geval van elkaar uit frustratie nakakelen zonder eigenlijk zelf te weten waar je het over hebt. Dat maakt het forum er niet rijker/beter op.
    Blijf de man maar op het schild hijsen.
    Goddijn heeft nu lang genoeg het voordeel van de twijfel gehad.
    Zijn jouw centen soms van blik???
  4. forum rang 7 ketchup 18 oktober 2018 17:56

    HG heeft geprobeerd een paar goede onderdelen uit de inboedel van Imtech met een paar mede investeerders te plukken, daar waar de aandeelhouders en schuldeisers nog vol in overleg met de curator bekeken of er nog iets te redden viel.
    toen haakte HG af ( is zelfs nog een artikel over geschreven , dacht NRC of FD)

    verder investeert de man ( dat is trouwens zijn goed recht) als een soort entrepreneur in bedrijven die later naar de beurs gaan, dat heeft nul te maken met een software expert , maar alles met de houding van een investment manager ofwel populair omschreven als Bankier.
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 oktober 2018 18:10
    quote:

    Grey01 schreef op 18 oktober 2018 10:31:

    Nog iets over Galileo:

    Galileo is in enkele opzichten beter dan gps en/of GLONASS, met name:

    - Betere precisie voor alle gebruikers (één meter; tot 20 cm als betaalde service,[7] gps tot vier meter).
    - Betere dekking van satellietsignalen op hogere geografische breedten dan gps (met name van belang voor de Scandinavische landen).
    - Met gps vergelijkbare techniek en daardoor eenvoudiger ontwikkeling van ontvangers die naast gps ook Galileo of GLONASS ontvangen. Worden gelijktijdig meerdere navigatiesystemen ontvangen, dan is vaker een goede positie te bepalen, vooral in gebieden met beperkt zicht op de hemel, zoals in stedelijke omgeving.
    - Mogelijkheden voor het versturen van noodsignalen.

    Ik kan me niet voorstellen dat Europa haar navigatie-knowhow nu gaat verkwanselen aan Amerikanen of Chinezen. Duitsers, Fransen en Italianen bouwen de auto's. Hollanders gaan de standaard voor autonoom rijden regelen. Met precisie-mapping zoals we dat al eeuwen doen. Here en T2 zitten niet voor niets in Eindhoven. Is dat nou geen mooie visualisatie?
    Die 20 cm is niet alleen een betaalde service (dat zou nog niet zo erg zijn), maar is ook niet onder alle omstandigheden haalbaar. Kleine onevenwichtigheden in de atmosferische luchtlagen kunnen de satellietsignalen dusdanig verstoren dat de positiebepaling onnauwkeuriger wordt, ondanks allerlei correctie-algoritmen.

    Bovendien is 20 cm vrees ik net iets te grof voor HAD en SDC, het kan je de buitenspiegel kosten of erger. TT's RoadDNA werkt nauwkeuriger en onder vrijwel alle omstandigheden.

    En wat bedoel je met 'niet verkwanselen'? De EU gaat TT echt niet redden om Galileo te steunen (of andersom). De bedoeling en reikwijdte van Galileo gaan verder dan autonavigatie, en zeker verder dan het belang van bedrijven als TT en HERE.

  6. forum rang 6 benbelegger 18 oktober 2018 18:11
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 18 oktober 2018 17:56:

    HG heeft geprobeerd een paar goede onderdelen uit de inboedel van Imtech met een paar mede investeerders te plukken, daar waar de aandeelhouders en schuldeisers nog vol in overleg met de curator bekeken of er nog iets te redden viel.
    toen haakte HG af ( is zelfs nog een artikel over geschreven , dacht NRC of FD)

    verder investeert de man ( dat is trouwens zijn goed recht) als een soort entrepreneur in bedrijven die later naar de beurs gaan, dat heeft nul te maken met een software expert , maar alles met de houding van een investment manager ofwel populair omschreven als Bankier.
    www.nrc.nl/nieuws/2015/08/21/rijke-in...
  7. forum rang 7 ketchup 18 oktober 2018 18:18

    op het slot nog even 2 rapporten ( never a dull moment met dit aandeel )

    quote:

    " a low share price makes a going private scenario only more likely "

    likely sale of Telematics leaves stub undervalued
    regarding the likely sale of Telematics with interest from industry and financial buyers - we value this biz at 1.0 bn euro
    leaving euro 350 mio in EV for the Automotive, Enterprise, consumer units
    at the current price of 6.65 ( or less than 1.0 x 2019E EV/SALES for auto/enterprise with cons valued at zero )

    with the group ex telematics generating cash, these proceeds could be returned to shareholders, with a capital reduction in our view the most efficient way to do this.
    the more sceptical the market gets abt the future of the automotive unit, the more interesting it gets for the Founders/Management to tae the company private

    unquote

  8. Pieterbell 18 oktober 2018 18:20
    quote:

    *Justin* schreef op 18 oktober 2018 17:47:

    [...]

    Dat kan dus niet meer. Telematics staat te koop en de inkomsten komen in het beursgenoteerde tomtom terecht

    PS
    als je de bio van Goddijn erbij haalt dan heeft hij ergens in de jaren 80 na studie zijn eerste werk gedaan voor een investeringsfonds. Daarna bij software bedrijven die de voorganger waren van tomtom, dat in 1991 is opgericht. Dus tomtom bestaat nu 27 jaar en als je die voorgangers erbij neemt nog langer. Ik zal wel weer te horen krijgen “dat je Goddijn verdedigt”, maar die “Goddijn de bankier” comments die gaan echt nergens over. Is een typisch geval van elkaar uit frustratie nakakelen zonder eigenlijk zelf te weten waar je het over hebt. Dat maakt het forum er niet rijker/beter op.
    Hallo Justin, Harold is van origine econoom en heeft zoals de geschiedenis ons leert affiniteit met techniek. Petje af voor wat Harold als persoon heeft bereikt, geen oud geld maar zelf z'n droom om miljonair te worden gerealiseerd en inmiddels aardig op weg naar miljardair.

    Wat dat betreft is z'n privé inkomen vele malen beter gerendeerd dan z'n deelneming in @TT. Je ziet het vaker bij mensen in loondienst, op het werk afgestompt en geen initiatief en privé managen dezelfde personen met verve hele verenigingen e.d.

    Mijn conclusie Harold Goddijn als privé persoon heeft het geweldig gedaan, heeft z'n privé vermogen in 10 jaar tijd verdubbeld maar als CEO voor het aandeel @TT absoluut gezakt, heeft miljarden van mede ons kapitaal verbrand.

    Succes.........Peter
  9. Pieterbell 18 oktober 2018 18:23
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 18 oktober 2018 17:56:

    HG heeft geprobeerd een paar goede onderdelen uit de inboedel van Imtech met een paar mede investeerders te plukken, daar waar de aandeelhouders en schuldeisers nog vol in overleg met de curator bekeken of er nog iets te redden viel.
    toen haakte HG af ( is zelfs nog een artikel over geschreven , dacht NRC of FD)

    verder investeert de man ( dat is trouwens zijn goed recht) als een soort entrepreneur in bedrijven die later naar de beurs gaan, dat heeft nul te maken met een software expert , maar alles met de houding van een investment manager ofwel populair omschreven als Bankier.
    Klopt helemaal Wies, Harold heeft samen (aantal lieden uit de Nederlandse ondernemers wereld die op gezette tijden bij elkaar komen) 100 mio geboden voor een gedeelte van de Imtech boedel...
  10. [verwijderd] 18 oktober 2018 18:26
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 18 oktober 2018 18:18:

    op het slot nog even 2 rapporten ( never a dull moment met dit aandeel )

    quote:

    " a low share price makes a going private scenario only more likely "

    likely sale of Telematics leaves stub undervalued
    regarding the likely sale of Telematics with interest from industry and financial buyers - we value this biz at 1.0 bn euro
    leaving euro 350 mio in EV for the Automotive, Enterprise, consumer units
    at the current price of 6.65 ( or less than 1.0 x 2019E EV/SALES for auto/enterprise with cons valued at zero )

    with the group ex telematics generating cash, these proceeds could be returned to shareholders, with a capital reduction in our view the most efficient way to do this.
    the more sceptical the market gets abt the future of the automotive unit, the more interesting it gets for the Founders/Management to tae the company private

    unquote

    Mooi Ketchup!

    De dikke onderwaardering van TomTom begint eindelijk breder op te vallen...

    In tijden van emotie is er geen/weinig plaats om te luisteren naar ratio. Gelukkig zijn we de 3 dagen periode door en komt de ratio weer bovendrijven. Mooi bericht om verder op te herstellen.
  11. forum rang 4 vreemdvermogen 18 oktober 2018 18:30
    Hahaha. Ik moet wel lachen om die prachtige verhalen en die onderbouwingen. Ik heb daar veel respect voor. Ik kan dat niet. Misschien te laag opgeleid ( HBO+). Maar ik heb wel een soort van boerenverstand waar ik met mn klompen niet bij kan.Contracten worden geheim gehouden (als die er zijn) en ontbindingen daarvan worden even netjes bij goede cijfers gepresenteerd. Nou ja RNM is niet helemaal weg en ook Volvo niet, maar toch beste beleggers.het is een signaal dat we het niet goed doen. Dat moet ook naar ons idee in de koers gerechtvaardigd worden. In overleg met AFM hebben wij als founders dan ook besloten om een (groot) deel van onze aandelen beschikbaar te stellen om te hedgen. Wij zien ons vermogen verdampen en willen zo het vermogen weer zien groeien.
    Wij ( Harold en mijn geliefde) willen gewoon in de top 10 van de Quote 500 en de rest interesseert ons geen "achterwek".
  12. Pieterbell 18 oktober 2018 18:34
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 18 oktober 2018 18:30:

    Hahaha. Ik moet wel lachen om die prachtige verhalen en die onderbouwingen. Ik heb daar veel respect voor. Ik kan dat niet. Misschien te laag opgeleid ( HBO+). Maar ik heb wel een soort van boerenverstand waar ik met mn klompen niet bij kan.Contracten worden geheim gehouden (als die er zijn) en ontbindingen daarvan worden even netjes bij goede cijfers gepresenteerd. Nou ja RNM is niet helemaal weg en ook Volvo niet, maar toch beste beleggers.het is een signaal dat we het niet goed doen. Dat moet ook naar ons idee in de koers gerechtvaardigd worden. In overleg met AFM hebben wij als founders dan ook besloten om een (groot) deel van onze aandelen beschikbaar te stellen om te hedgen. Wij zien ons vermogen verdampen en willen zo het vermogen weer zien groeien.
    Wij ( Harold en mijn geliefde) willen gewoon in de top 10 van de Quote 500 en de rest interesseert ons geen "achterwek".
    het is als die aandelen-hond die maar achter die TomTom-worst blijft aanrennen..
  13. VanillaSky 18 oktober 2018 18:35
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 18 oktober 2018 14:35:

    @ Justin , een goed bedrijf maakt het nog geen goed aandeel

    ik hoor en lees al jaren hoe ontzettend veel potentieel TT wel niet heeft en niemand, zelfs de professionele analisten weten dit niet zo goed te brengen als jij op dit forum en dat is geweldig voor bedrijfsanalyse en super informatief, doch kan misleidend zijn voor aandeelhouders

    en dat is geen kritiek, want een ieder maakt 100% zijn eigen beslissing in een aandeel te beleggen, maar dit is wel een beleggersforum en geen technisch handelsblad.

    TT staat 13 jaar aan de beurs en zelfs voor emissie adjusted, staat het aan de helft van haar ipo-waarde en het heeft nog nooit één cent uitgekeerd aan haar aandeelhouders, dat is de realiteit van dit bedrijf

    ik weet nog hoe ontzettend kritisch mensen waren over MBLY, maar MBLY gaf haar aandeelhouders een geweldige return toen het verkocht werd aan Intel

    TT moet nog maar eens zien dit te bereiken voor haar aandeelhouders, 13 jaar zijn ze bezig even niet vergeten en gehalveerd, met alle excuses en respect - even niet vergeten.

    Er zijn hier gewoon een flink aantal mensen die inderdaad de techniek geweldig vinden en ook enorm fan zijn van het TomTom management. Zij vinden de koers of wat het bedrijf wel of niet verdiend of kan verdienen over het algemeen ondergeschikt en zitten hier niet zo zeer om geld te verdienen, het is meer een soort blog om het wel en wee te vertellen.
  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 oktober 2018 18:36
    quote:

    NewKidInTown schreef op 18 oktober 2018 14:23:

    ...
    wat mij betreft zouden jullie best die hele lange quotes achterwege mogen laten. Je verwacht toch niet dat we die lange verhalen voor de tweede keer lezen, 1 keer is al genoeg gevraagd. Even een klein gedeelte van de quote laten staan, werkt ook prima. Hoeven we niet zo lang te scrollen voor de volgende, wel waardevolle, bijdrage.
    Hear, hear, ik ondersteun deze oproep.
    Zelf doe ik een quote meestal wel om te laten zien op wie of wat ik reageer. Maar dan schrap ik niet-relevante delen van zo'n herhaalde tekst, om het leesbaar en overzichtelijk te houden.
    Het in z'n geheel quoten van lange posts is nogal gemakzuchtig, en leidt ertoe dat lezers minder aandacht hebben voor wat je echt zeggen wil.

  15. [verwijderd] 18 oktober 2018 18:39
    quote:

    pwijsneus schreef op 18 oktober 2018 17:53:

    [...]

    Die gekke koersbewegingen zijn prima te verklaren;

    De eerste was Apple. Die zijn al vanaf 2015 eigen mapdata aan het verzamelen, en in een interview met Eddy Cue is dit wereldkundig gemaakt.

    De tweede was Google die de klant RENAULT van TomTom heeft afgepakt (en Nissan/Mitsubishi)

    De derde was afgelopen dinsdag. Een klein zinnetje in de Q3 update dat het Volvo contract al was gecancelled voordat het uberhaubt is ingegaan.

    Er was ook een positieve koersbeweging, het voornemen om Telematics buiten de onderneming onder te brengen.

    "Er is gewoon interesse in TomTom", wel van het verkeerde volk dan. Bij een creeping tender offer gaat de koers omhoog. Ik zie niemand een belang opbouwen, en de koers heb ik ook niet echt zien stijgen afgelopen tijd.

    Een update van de Telematics sale kunnen we dit jaar nog verwachten, dus we wachten maar geduldig af!
    Die bewegingen zijn niet alleen van dit jaar. Er zijn al jaren van dit soort bewegingen. De ergste was de beweging van 12 naar 6 euro, die nog steeds onverklaarbaar is. De instituten hebben de macht, en zetten de computers waar ze de koers maar willen. Geen aex notering, geen dividend, zorgen al voor een lagere omzet in het aandeel. Het aandeel is gewoon super makkelijk te sturen, zeker met een ceo die niet super enthousiast is helaas.
  16. Koos99 18 oktober 2018 18:40
    Ik dacht dat TomTom met de Q3 cijfers een aandelen inkoop zou aankondigen, dat is niet gebeurd.

    Ok, nieuwe poging. Connecting de dots, TomTom gaat met de opbrengsten van de verkoop de free float uitkopen. Wellicht doet JdM mee om het plaatje rond te krijgen, zeg maar een soort Muskje. Dus pak hem beet 110 milj aandelen moeten worden opgekocht en daarvoor is een zak geld beschikbaar van EUR 1.5 miljard, oftewel 13 euro per aandeel.

    Op deze wijze krijgt FFF de maps cash vrij in handen, ze hoeven er geen cent van hun eigen geld in te steken.

    Voor mij verklaart het veel:
    - De koers moet laag staan.
    - HG probeert op geen enkele manier zijn toko goed voor de dag te laten komen.
    - Met partijen die belangstelling hebben voor de maps wordt verteld geduld te hebben, na deze exercisie kunnen ze zich inkopen, en ze moeten daar nu niet op vooruit lopen.
    - De opbrengst van TTT moet wel zo hoog mogelijk zijn.

    Dat een analist als die van UBS na de aankondiging van TTT eerst het koersdoel van TT verlaagt, en nu ook zijn koopaanbeveling intrekt geeft aan dat niet alleen op het IEX forum we HG een brevet van onvermogen geven, maar zo'n analist ook. Hij krijgt in feite een middelvinger en kan niets anders doen dan daar zijn advies mee in lijn brengen...geen enkele visie op de toekomst.

    We horen niets over potentiële groeidiamanten zoals Azure en de HD kaarten. Tsja, zucht, zucht, we hebben al 400.000 km in kaart gebracht en we hopen dat er per 2021 eens een beetje belangstelling ontstaat, tot die tijd is het allemaal niet zo veel.

    Ik geloof het niet, als het bestuur geen toekomst had gezien dan hadden ze de boel al wel eerder verkocht, ik geloof niet dat ze nu ineens worden overvallen door al dit nieuws.

    Daarom, het verklaart veel dat het bestuur geen enkele visie uitstraalt naar de toekomst van HD kaarten, alles moet geheim blijven en niemand gelooft er meer in. De geesten worden rijp gemaakt voor een EUR 13 pluk van de beurs.
  17. Koos99 18 oktober 2018 18:43
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 18 oktober 2018 18:18:

    op het slot nog even 2 rapporten ( never a dull moment met dit aandeel )

    quote:

    " a low share price makes a going private scenario only more likely "

    likely sale of Telematics leaves stub undervalued
    regarding the likely sale of Telematics with interest from industry and financial buyers - we value this biz at 1.0 bn euro
    leaving euro 350 mio in EV for the Automotive, Enterprise, consumer units
    at the current price of 6.65 ( or less than 1.0 x 2019E EV/SALES for auto/enterprise with cons valued at zero )

    with the group ex telematics generating cash, these proceeds could be returned to shareholders, with a capital reduction in our view the most efficient way to do this.
    the more sceptical the market gets abt the future of the automotive unit, the more interesting it gets for the Founders/Management to tae the company private

    unquote

    Ik had deze nog niet gelezen, maar dit denk ik dus ook.
  18. forum rang 7 ketchup 18 oktober 2018 18:48

    ik lees (gelukkig) gewoon dat de (bank)analisten eigenlijk zeggen tegen TT
    we are watching you , want ze blijven de SOP 13-17 herhalen tegenover de beurswaarde van 6-7 en de meeste hebben het toch ( behalve ING en een niet volger 700k) over 1 miljard voor Telematics of meer

    het zou nu erg makkelijk zijn om nergens op te reageren, maar dat gebeurt niet, ze stellen echt serieuze vragen over dat zelfstandig doorgaan wat HG indiceert nat Telematics, zo van " wie denk je nou de wol over de ogen te trekken "
    kom eens met een zeer goed onderbouwde view met keiharde cijfers hoe dat dadelijk post Telematics verder gaat voor revenue en earnings

    je voelt toch aan je water dat de ontwikkeling van de koers helemaal haaks staat tegenover de gelden die dadelijk binnenkomen, de toko bestaat dadelijk voor wellicht 80% uit cash ! en iedereen weet dit en iedereen schrijft erover en helemaal niemand raapt het op.

    als je ooit een bestuur mag afrekenen op de koers van het aandeel dan kun je ze hier nu per direct een brevet voor onvermogen geven, of we worden belazerd waar we bijstaan.

    zeg t maar, wat is erger.

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 233 234 235 236 237 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def)
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht