Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,545
  • Verschill

    -0,025 -0,45%
  • Volume

    302.782 Gem. (3M) 281,4K
  • Bied

    5,460  
  • Laat

    5,620  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 november 2018 19:37
    quote:

    Gira Freeze schreef op 2 november 2018 19:08:

    [...]

    Men weet gewoon te weinig van tt, blijkt hier ook eens temeer.
    Dat zal best, maar dat gaat ook op voor de meeste mensen die daar naar luisteren en wel of geen actie zullen ondernemen.
    Laten we het daar maar niet van moeten hebben, hopelijk.
  2. forum rang 6 NewKidInTown 2 november 2018 19:43
    quote:

    longjohn schreef op 2 november 2018 19:05:

    Ik ben dus een bank en ik verkondig al 2,5 jaar dat een koers van 14,50 recht doet aan het aandeel. Dit mede gebaseerd op de assets. Op het moment dat TT dan ook daadwerkelijk een van haar assets ten gelde wil maken, met als argument dat de prijs wel erg goed is, stel ik mijn advies met 1/3 naar beneden bij. Kan iemand mijn in hemelsnaam uitleggen wat hier achter schuil gaat want ik begrijpen doe ik het niet.
    Ben JIJ deze bank ?

    "De uitkomsten van het onderzoek bij ING naar vermeende witwaspraktijken en andere fraude laten langer op zich wachten. De bank verwacht in het derde kwartaal van dit jaar meer informatie te krijgen waarmee meer duidelijk wordt over de gevolgen van het schandaal.

    ING had eerder al gemeld dat boetes, straffen en andere uitkomsten van het onderzoek naar betrokkenheid bij corruptie, witwassen en het eigen cliëntacceptatiebeleid 'aanzienlijk' kunnen zijn. Naast de Nederlandse autoriteiten hebben ook de Amerikaanse autoriteiten om informatie gevraagd."

    opgelicht.avrotros.nl/nieuws/item/12887/

    "ING schikt zaak over witwaspraktijken en betaalt 775 miljoen euro"

    www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4...

  3. forum rang 4 holenbeer 2 november 2018 19:46
    quote:

    ~Justin~ schreef op 2 november 2018 19:23:

    [...]

    Sorry misschien kwam ik wat ongenuanceerd over. Ik vond niet jouw hele post onzin, maar alleen de zin “boven de pet, schreeuwt om hulp”. Ik ben de rest van jouw reactie eens. Maar vind niet dat tomtom de regie kwijt is op de verkoop van telematics. Juist het interview dat werd gegeven is een voorbeeld van regie nemen. En mijns inziens heeft tomtom de troeven in handen. Een schuldenvrije en groeiende business, veel interesse in Telematics, etc. Dus mijn beeld is dat het met de verkoop van Telematics wel de goede kant op gaat. Dat was het enige dat ik bedoelde. Waar ik goed in kan komen is de kritiek dat - nu het in TT’s eigen belang is - ineens de onderwaardering een probleem is. Dat was voorheen nooit een issue. Hoewel we Goddijn wel vaker hoorden zeggen dat tomtom “een duidelijker profiel” nodig heeft. Maar hij zei nooit expliciet dat de waarde niet klopt met de koers. Zoiets heb ik hem echt nog nooit horen zeggen. Wat verder opviel is dat hij zo expliciet zegt dat er geen emotionele binding (a la familiebedrijf) speelt bij de strategische keuzes. Ik hoef niet per se je respect te hebben, als die achteruit holt is dat prima, we kennen elkaar niet. Maar wilde toch even gezegd hebben wat ik bedoelde.
    Precies. Wanneer was 8 euro ook alweer fair value? Daar staan we nu op, ik ga ervan uit dat hij daarvoor de tent niet kwijt wil.
    Nu snel TTT eruit, koers naar 10 euro en dan vechten wie het vanaf 15 euro mag oppikken. Jaarlijks 100-en miljoenen investeren, medewerkers die zo trots als een aap zijn op hun spullen en voor zover ik dat kan beoordelen terecht,dat mag wat kosten.
  4. [verwijderd] 2 november 2018 19:52
    Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar een polonaise naar aanleiding van het vandaag gepubliceerde stuk is wellicht wat voorbarig. Herinnert u zich deze opmerking van dezelfde Goddijn nog?
    TomTom, de Nederlandse maker van navigatiesoftware, onderzoekt de mogelijkheid om onderdelen af te stoten. “We moeten onze knopen tellen”, zegt topman Harold Goddijn in een interview met NRC Handelsblad.
    Dit stuk is in juni 2013 gepubliceerd.
    Is er in de afgelopen 5,5 jaar iets gebeurd op dat vlak?
    En als Goddijn dan zegt dat de waardering en de marketcap niet in verhouding is, zou ie zich dan wel eens afvragen of dat aan hemzelf ligt? Ik word soms nog wisselend lachend en huilend wakker van die afschuwelijke conference call. Werkelijk geen enkel fatsoenlijk antwoord op hele simpele vragen. Verwacht je dan dat de marketcap een fatsoenlijke vertaling is van de SOP?
    Gauwe verkopen die boel, hopelijk voor een redelijke prijs.
    Goddijn en vrienden zijn simpelweg niet geschikt om een dergelijk bedrijf te leiden, en ik gok dat ze dat inmiddels zelf ook inzien.
  5. forum rang 6 pwijsneus 2 november 2018 19:59
    quote:

    Katsa schreef op 2 november 2018 19:52:

    Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar een polonaise naar aanleiding van het vandaag gepubliceerde stuk is wellicht wat voorbarig. Herinnert u zich deze opmerking van dezelfde Goddijn nog?
    TomTom, de Nederlandse maker van navigatiesoftware, onderzoekt de mogelijkheid om onderdelen af te stoten. “We moeten onze knopen tellen”, zegt topman Harold Goddijn in een interview met NRC Handelsblad.
    Dit stuk is in juni 2013 gepubliceerd.

    ....
    Dit is exact wat ik bedoel dat de berichtgeving vanuit TomTom niet klakkeloos als absolute waarheid moet worden aangenomen.

    Time is up! De druk moet op de ketel blijven, en Google heeft dit jaar al voor enorme druk op het businessmodel gezorgd. Dat in combinatie met de jarenlange onderwaardering van het aandeel zorgt voor deze rare sprongen.

    Tijd is op, knopen moeten inmiddels geteld zijn. TomTom needs to team up! Die opbrengst van Telematics moet niet verkwanselt worden voor nog wat doormodderen.

    We'll see.

    Een succesvolle verkoop van Telematics ten noorden van de verwachtingen zou overigens wel een beste basis onder het aandeel leggen.
  6. Tom2HD 2 november 2018 20:18
    Ik geloof er niets van dat Goddijn alles onder controle heeft.
    Google, de beurskoers, morrende aandeelhouders, wellicht zelfs onder de founders, het verdampen van zijn eigen vermogen, eindelijk beseffen dat TomTom het alleen niet redt.

    Goddijn moet nu wel, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Op de oude manier doormodderen was gewoon geen optie meer.
  7. [verwijderd] 2 november 2018 20:37
    Bedankt Justin voor de uitleg. Het wordt er niet eenvoudiger op de ontwikkelingen te duiden. Jouw bijdragen helpen menig hier bij dat duiden (mijn respect)
    Er zijn ook anderen die ook inhoudelijk duiding geven aan cijfers en ontwikkelingen. Ik heb daar veel aan en ik neem aan velen hier.

    Als fff jarenlang geen krimp geven, bewust zwaar onder-informeren en zichzelf op basis van hun fysieke (familie-) meerderheid in de ava opties toekennen zonder ooit 1 cent rendement aan de kleine aandeelhouder.....

    En dan nu zo "open" aangeven wat er vanmiddag is aangegeven, dan hebben we het om een ommezwaai zonder uitleg. Voor mij is dit helder, gebrek aan controle, daarom wijziging van koers; ik herken het- ik heb het vaker gezien.

    Ik denk dat ze 'smorgens al wazig de contouren van Nina Brink met haar duimpje omhoog in de spiegel meenden te herkennen.

    Schrikken wakker en roepen om hulp; wieowie koopt ons hieruit?

  8. Energy 2 november 2018 20:40
    De shortpartijen en analisten liggen google onder een vergrootglas.

    MAAR! We horen deze partijen niet over het apollo project waar al 140 partijen bij zijn aangesloten. Het draait om standaardisatie. De chinese markt is de grootste en belangrijkste markt. Google krijgt daar geen voet tussen de deur.

    Niet zo meehuilen. Succes

    quote:

    Tom2HD schreef op 2 november 2018 20:18:

    Ik geloof er niets van dat Goddijn alles onder controle heeft.
    Google, de beurskoers, morrende aandeelhouders, wellicht zelfs onder de founders, het verdampen van zijn eigen vermogen, eindelijk beseffen dat TomTom het alleen niet redt.

    Goddijn moet nu wel, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Op de oude manier doormodderen was gewoon geen optie meer.
  9. Cbo 2 november 2018 20:44
    Het grote probleem voor analisten is om die hd maps te waarderen. Dit snap ik ook wel aangezien hier weinig informatie over te vinden. Mijn gevoel zegt dat deze echt waardevol zijn maar het ontbreekt me aan feiten. Dit zou TomTom wat beter moeten communiceren.
  10. Kazoo 2 november 2018 20:50

    Ik gaf al ten tijden van de aankondiging verkoop TTT aan dat de kans aanwezig was dat HG geforceerd is geweest dit onderdeel te verkopen naar aanleiding van een -onderhands- bod op het geheel waarbij de potentiële koper klaarblijkelijk een lagere waarde hechtte aan TTT dan HG er zelf op plakt. Dan kan ik me voorstellen dat de deal dan is; verkoop het dan eerst zelf maar en dan praten we daarna weer verder. Daarom dat HG eigenlijk ook geen plan heeft met de opbrengst. Het is geen distressed sale, maar wel een forced sale.

    Dat scenario ‘backfired’ nu dus omdat de potentiële kopers dan ook net zo goed de rest af kunnen tikken tegen een paar honderd miljoen extra. Dan blijkt er dus opeens ook een grotere interesse te zijn voor het geheel en dan moet er dus een media offensief gaan plaatsvinden. Vermoedelijk georkestreerd onder invloed van Barclays. Wrang genoeg is het Barclays zelf geweest die het aandeel jarenlang de put in heeft gepraat maar goed.

    Wat ik echter niet kan duiden is de rol van ING. Waarom, precies op deze dag, een koersdoel aanpassing van - 5 EUR. Dat kan ik echt niet rijmen bij bovenstaande, tenzij zij opeens aan het werk zijn voor de buying side?
  11. forum rang 7 ketchup 2 november 2018 20:53

    De klap van Apple en Google is keihard aangekomen
    Er is ook serieuze stront aan de knikker binnen TT en dit gebeurt nu allemaal niet uit weelde, de timing sucks , het aandeel stond aan 3 jaar low en de FFF staan allang niet meer zo standvastig als een paar jaar geleden

    Maar als dit allemaal nodig was om HG tot aktie te dwingen dan is dat gelukt
    Bravo, werd tijd

    Dus ik ben heel blij, ik zit hier 3 jaar op te wachten, TT heeft waardevolle assets, maar is een super kwetsbaar bedrijf en dat heeft de koers keer op keer laten zien

    Nu staat het te gebeuren en HG gaat echt geen blanco cheque krijgen na de verkoop van Telematics om alles va banque op Maps te zetten

    De tent gaat in de uitverkoop en nu krijgen we HG de bankier, de money manager te zien en te horen en daar is hij mee bezig en die gaat veel beter bevallen dan de strateeg, die heeft gefaald

    ING en tot op zekere hoogte ook ABN zijn bitter, zij zijn de loyale huisbankiers geweest en nu krijgt Barclays de ontrouwe hond nog de veiling ook

    Wacht nu maar af wat Telematics opbrengt dat zet dadelijk en de toon en het prijsniveau vanwaar de Kaarten verkocht gaan worden
  12. [verwijderd] 2 november 2018 21:07
    quote:

    Mero schreef op 2 november 2018 19:04:

    Zojuist op BNR beurswatch TomTom helemaal de vernieling in gepraat. Volgens de kenners (Bob Homan (ING) en Richard de Jong (Van Lieshout & Partners)) max E8,5 -E10,5 bij totale verkoop. Maar absoluut een aandeel om bij weg te blijven, zelfs voor de meest speculatieve belegger.

    Te laat, te laat en te laat was de boodschap. Lekker dan.
    Ook als TT wel voor € 17,50 van de beurs gaat, hadden ze gelijk. Domheid en eigenwijsheid gaan hand in hand. Analist zijn verg geen wetenschappelijke opleiding.
  13. [verwijderd] 2 november 2018 21:24
    quote:

    Mero schreef op 2 november 2018 19:04:

    Zojuist op BNR beurswatch TomTom helemaal de vernieling in gepraat. Volgens de kenners (Bob Homan (ING) en Richard de Jong (Van Lieshout & Partners)) max E8,5 -E10,5 bij totale verkoop. Maar absoluut een aandeel om bij weg te blijven, zelfs voor de meest speculatieve belegger.
    Is maar 1 van de 2 die dat zegt; de andere is toch wat positiever. Weet verder niet of het nou lachwekkend is of toch een voorbeeld van hoe ondoorzichtig TomTom is voor niet ingeweiden; maar ze hebben het op een gegeven moment over dat "traffic in de verkoop" staat (letterlijk).
    Tsja als je dat echt denkt dan kan ik me voorstellen dat je daar weinig van verwacht en het aandeel niet op waarde schat. Waarschijnlijk weten ze niet eens dat er een onderdeel Telematics bestaat..

    www.bnr.nl/player/audio/10098506/1035...
    (forwarden naar 11:20 - 14:30)
  14. [verwijderd] 2 november 2018 21:30
    quote:

    pwijsneus schreef op 2 november 2018 19:35:

    [...]

    Beste Justin, als beursgenoteerd bedrijf zou onderwaardering altijd een probleem moeten zijn - zeker als dit structureel is. Daar moet je het toch met me eens zijn, toch? Sorry voor deze retorische vraag. (1)

    Dat Telematics wordt verkocht om de onderwaardering eruit te halen snap ik. Zo'n interview om aan te kondigen dat TomTom te koop staat snap ik ook, ik vind het zelfs verstandig beleid, ook voor het personeel van TomTom. Want zelfstandig is TomTom op midden- tot langere termijn niet beter af is mijn bescheiden mening.

    We moeten TomTom bekijken waar het staat in de markt waarin ze opereert, de summiere berichtgeving vanuit TomTom zelf - dus conference calls en dit soort interviews - aannemen als absolute waarheid heeft geen zin. (2)

    Heeft dit alles dan helemaal niets te maken met het weglopen van Apple, de intrede van Google binnen de automotive markt?! Die wake-up call was 1 voor 12. (3)

    De aankondiging van vandaag was broodnodig. Nu maar hopen dat er geinteresseerde partijen zijn. Anders kunnen de founders het met de opbrengst van Telematics altijd later zelf nog van de beurs halen.

    Iedereen mag zijn mening hebben, maar ik erger mij wel dood dat telkens op de man wordt gespeeld bij het bestuur van dit bedrijf. Sommige dingen snijden hout, maar vaak komt het uit de mond van twitter-tokkies op een zolderkamer die zelf nog nooit iets hebben gepresteerd. (4)

    Ik gun mezelf en de founders het allerbeste bod, en de founders zullen natuurlijk uitkijken naar een partij die ook voor het personeel het beste “bij de cultuur past”. Want daar zal het gesprek bij de koffie-automaat bij TT over gaan, helemaal bij Telematics. Als er geen juiste koper geinteresseerd is of gevonden kan worden kan TomTom altijd nog zichzelf met de opbrengst van Telematics en evt. private equity van de beurs halen. (5)
    1. Een retorische vraag is ook het beantwoorden waard. Ja, natuurlijk zou ze dat altijd moeten. TomTom (lees: Goddijn) zei altijd: wij moeten gewoon schuldenvrij worden, betere resultaten leveren en goede deals sluiten en de technologie door een transitie trekken. Dan komt de koers vanzelf. Dat blijkt dus niet waar. Ze gaan ervan uit dat mensen beleggen op inhoud (in plaats van emotie). TomTom heeft mijns inziens al die punten geleverd: schuldenvrij, deals, partnerships en winstgroei. Maar zoals je ziet hecht de markt meer waarde aan uitspraken van de CEO tegen Reuters of Bloomberg dan de inhoud van de veranderingen/transitie. Dat hoort bij deze tijd, alles draait tegenwoordig om de persoon. Alles is persoonlijk geworden in plaats van inhoudelijk. Ook de aanvallen gaan altijd op de persoon. Ik zeg niet dat tomtom’s strategie altijd excellent is geweest, maar sommige zaken heb je niet voor het kiezen. Zoals google’s keuze 10 jr. geleden.

    2. Ik vind tomtom wel goed gepositioneerd staan. Ze willen enerzijds vooral rechtstreeks bij autofabrikanten binnenkomen met HD maps - dat is natuurlijk het beste en er lopen ook offerte trajecten - en als ‘backup scenario’ zit tomtom ook in Microsoft Azure, nVidia en Apollo, zodat ze ook nog ‘via derden’ deals kunnen sluiten. Stel dat tomtom in de toekomst het vooral moet hebben van deals ‘via derden’ in plaats van rechtstreeks, dan kan ze net zo goed onderdeel worden van die derden.

    3. De verkoop van Telematics heeft niks te maken met Google. Dit liep al langer, sinds biedingen dit voorjaar, die deze zomer leidden tot review. Wel kan druk van aandeelhouder (de Mol) er in meespelen. De uitspraak van Goddijn om mogelijk toch dieper te gaan samenwerken met tech of auto partijen dmv deelnemingen (a la HERE), lijkt wel ingegeven door die ontwikkelingen. Partijen moeten veel intensiever samenwerken omdat autonoom rijden complex is, vormen consortia en tomtom moet daarin mee. Overigens zei Goddijn als eens op een AvA, inmiddels anderhalf jaar geleden, dat tomtom niet per se onwelwillend is tegenover deelnemingen. Toen was vooral ‘Bosch’ een graag geziene deelnemer. Nu lijken de ontwikkelingen dit proces te versnellen. En ook de Mol wilde dit graag zien en noemde daarin Baidu. We weten inmiddels dat dit een van de belangrijkste partners van TT is.

    4. Zie mijn comment bij punt 1. Alles is persoonlijk geworden. Je postte het twitter account van dhr. ‘Gesloopt door HG’ en die stond vol met adoratie voor Orban, Wilders en allerlei rants over immigranten. Ik zie wel een parallel: anderen de schuld geven van je eigen onmacht.

    5. Niet dat ik het verwacht - tomtom gaat gewoon een verkoop realiseren van Telematics - maar in de categorie ‘backup plans’ kan tomtom ook Telematics apart naar de beurs brengen met een IPO. Het verhaal van Goddijn is immers dat Telematics beter op eigen benen kan staan, dat het management van Telematics ruimte nodig heeft en dat tomtom zich daardoor beter kan focussen. Komt er geen verkoop, dan komt er een IPO, maar Telematics gaat sowieso ‘weg’. Ik zou best aandelen in Telematics willen en zou bereid zijn 15x ebitda te betalen daarvoor. Dat is 1,05 miljard euro (15x70) Binnen een paar jaar is dat minder dan 10x ebitda. Best een mooi referentiekader want zo kijkt een private equity firma er ook naar.
  15. De Schimmelkoning 2 november 2018 21:47
    Dat is precies het chronische probleem van TT, Communiceren. Jarenlang stotteren met een soldeerbout in je hand. HG zal misschien een lieve opa willen zijn maar heeft nimmer CEO leiderschap getoond voor deze beursonderneming. Wat we nu zien is “last minute action” op het niveau van een techical consultant. Ik hoop dat wij snel verlost zullen worden !
    K

    quote:

    Cbo schreef op 2 november 2018 20:44:

    Het grote probleem voor analisten is om die hd maps te waarderen. Dit snap ik ook wel aangezien hier weinig informatie over te vinden. Mijn gevoel zegt dat deze echt waardevol zijn maar het ontbreekt me aan feiten. Dit zou TomTom wat beter moeten communiceren.
  16. forum rang 6 pwijsneus 2 november 2018 21:52
    quote:

    ~Justin~ schreef op 2 november 2018 21:30:

    [...]

    1. Een retorische vraag is ook het beantwoorden waard. Ja, natuurlijk zou ze dat altijd moeten. TomTom (lees: Goddijn) zei altijd: wij moeten gewoon schuldenvrij worden, betere resultaten leveren en goede deals sluiten en de technologie door een transitie trekken. Dan komt de koers vanzelf. Dat blijkt dus niet waar. Ze gaan ervan uit dat mensen beleggen op inhoud (in plaats van emotie). TomTom heeft mijns inziens al die punten geleverd: schuldenvrij, deals, partnerships en winstgroei. Maar zoals je ziet hecht de markt meer waarde aan uitspraken van de CEO tegen Reuters of Bloomberg dan de inhoud van de veranderingen/transitie. Dat hoort bij deze tijd, alles draait tegenwoordig om de persoon. Alles is persoonlijk geworden in plaats van inhoudelijk. Ook de aanvallen gaan altijd op de persoon. Ik zeg niet dat tomtom’s strategie altijd excellent is geweest, maar sommige zaken heb je niet voor het kiezen. Zoals google’s keuze 10 jr. geleden.

    2. Ik vind tomtom wel goed gepositioneerd staan. Ze willen enerzijds vooral rechtstreeks bij autofabrikanten binnenkomen met HD maps - dat is natuurlijk het beste en er lopen ook offerte trajecten - en als ‘backup scenario’ zit tomtom ook in Microsoft Azure, nVidia en Apollo, zodat ze ook nog ‘via derden’ deals kunnen sluiten. Stel dat tomtom in de toekomst het vooral moet hebben van deals ‘via derden’ in plaats van rechtstreeks, dan kan ze net zo goed onderdeel worden van die derden.

    3. De verkoop van Telematics heeft niks te maken met Google. Dit liep al langer, sinds biedingen dit voorjaar, die deze zomer leidden tot review. Wel kan druk van aandeelhouder (de Mol) er in meespelen. De uitspraak van Goddijn om mogelijk toch dieper te gaan samenwerken met tech of auto partijen dmv deelnemingen (a la HERE), lijkt wel ingegeven door die ontwikkelingen. Partijen moeten veel intensiever samenwerken omdat autonoom rijden complex is, vormen consortia en tomtom moet daarin mee. Overigens zei Goddijn als eens op een AvA, inmiddels anderhalf jaar geleden, dat tomtom niet per se onwelwillend is tegenover deelnemingen. Toen was vooral ‘Bosch’ een graag geziene deelnemer. Nu lijken de ontwikkelingen dit proces te versnellen. En ook de Mol wilde dit graag zien en noemde daarin Baidu. We weten inmiddels dat dit een van de belangrijkste partners van TT is.

    4. Zie mijn comment bij punt 1. Alles is persoonlijk geworden. Je postte het twitter account van dhr. ‘Gesloopt door HG’ en die stond vol met adoratie voor Orban, Wilders en allerlei rants over immigranten. Ik zie wel een parallel: anderen de schuld geven van je eigen onmacht.

    5. Niet dat ik het verwacht - tomtom gaat gewoon een verkoop realiseren van Telematics - maar in de categorie ‘backup plans’ kan tomtom ook Telematics apart naar de beurs brengen met een IPO. Het verhaal van Goddijn is immers dat Telematics beter op eigen benen kan staan, dat het management van Telematics ruimte nodig heeft en dat tomtom zich daardoor beter kan focussen. Komt er geen verkoop, dan komt er een IPO, maar Telematics gaat sowieso ‘weg’. Ik zou best aandelen in Telematics willen en zou bereid zijn 15x ebitda te betalen daarvoor. Dat is 1,05 miljard euro (15x70) Binnen een paar jaar is dat minder dan 10x ebitda. Best een mooi referentiekader want zo kijkt een private equity firma er ook naar.
    Dank voor je antwoord, ab’tje.

    Voor wat betreft je 1ste punt, de markt is een vreemd beest. Maar ze staan op die markt, dus is het wel wezenlijk dat het spel gespeeld wordt zoals het gespeeld moet worden. Het is misschien nogal naief om te denken dat ze er met schuldenvrij worden en eigen resultaten zouden komen. Daar moet nog bij dat TomTom een partij gaat worden waar niemand omheen kan. Maar dat laatste hebben ze nooit geroepen.

    Die mensen kun je inhuren, en doet elk zichzelf respecterend beursgenoteerd bedrijf. Strategymanagers, die kijken wat er in de markt gebeurt, en hoe jij boven het maaiveld uitsteekt. TomTom heeft bepaalde eigenschappen in huis die boven de markt uitsteken, dat mag – en moet je wat mij betreft laten zien aan de wereld. Die boodschap komt niet over. De communicatie is niet op het juiste niveau, en dan druk ik me nogal diplomatiek uit. De bankiers – en die moeten we niet overschatten moeten snappen wat TomTom doet.

    Om kort te gaan; Jos Versteeg moet in een vingerknip snappen waar TomTom voor staat. Dat valt Jos Versteeg niet aan te rekenen, maar TomTom wel. Had ook een hoop onderwaardering gescheeld.

    2e en 3e punt; ik zie op midden en langetermijn geen toekomst voor een zelfstandig TomTom.

    Ik mis tractie. Enorm!
    news.microsoft.com/europe/features/vo...

    Onder een dak van Microsoft is het win-win. TomTom heeft een goede broodheer, geeft bescherming, en kan de concurrentie aan met Google. Voor Microsoft’s connected vehicle platform is TT en welkome “bolt-on solution” om hun platform verder uit te rollen. Toyota heeft het overigens ook al.

    Over 3, dit heeft niets te maken met Google en Apple. Sommige geloven het direct op iemands blauwe ogen. Ik niet.

    Hoe langzaam gaat dit kadootje uitgepakt worden?
  17. [verwijderd] 2 november 2018 21:57
    quote:

    Cbo schreef op 2 november 2018 20:44:

    Het grote probleem voor analisten is om die hd maps te waarderen. Dit snap ik ook wel aangezien hier weinig informatie over te vinden. Mijn gevoel zegt dat deze echt waardevol zijn maar het ontbreekt me aan feiten. Dit zou TomTom wat beter moeten communiceren.
    Het gaat nu nog vooral om R&D en positie kiezen en slechts in heel beperkte mate om echte deals. Dat tomtom nog geen hd maps deals heeft, dat is geen reden om er dan maar geen waarse aan te hangen.

    Waymo wordt op 120 miljard gewaardeerd terwijl ook Google nog 0,0 deals rond autonoom rijden heeft en ook daar de technologie zich nog moet uitwijzen.

    Tomtom zit nu in tenders, heeft 1 deal (voor trucks) enl 80% van de autofabrikanten test tomtom’s hd maps. Plus dat er veel research is samen met vooraanstaande sensor makers. Ik neem aan ook tussen Mobileye en TomTom. En er zijn diverse partnerships zoals met Volvo en Zenuity voor het DriveMe program, met Baidu in Apollo, met nVidia, etc

    Als Google of Apple met Volvo aan DriveMe zou werken zouden de kranten en blogs er vol van staan. Als tomtom hier middenin zit haalt men de schouders op. Lees even mee over Veoneer dat apart naar de beurs is gebracht en nu 3 miljard waarde heeft: www.marketwatch.com/investing/stock/vne

    —————


    June 8, 2018
    Dear Autoliv, Inc. Stockholder:
    On December 12, 2017, we announced that, following the conclusion of a strategic review by our Board of Directors, we intend to spin-off our Electronics business segment, creating a new, independent publicly traded company called Veoneer, Inc. (“Veoneer”).
    www.autoliv.com/sites/default/files/V...

    Our non-exclusive partners include: NVIDIA for its artificial intelligence based car computing platform, Velodyne for LiDAR sensor development, Seeing Machines for driver monitoring algorithms and MIT AgeLab for artificial intelligence supported human machine interface technology algorithms. In addition, we have partnered with Ericsson for cloud solutions and TomTom for baseline high-definition maps through our Zenuity joint venture.

    - - -

    Integrated ADAS and Autonomy Systems Solutions: We recently complemented our product offerings of individual hardware components with full-suite ADAS and end-to-end self-driving system solutions, ranging from vision and radar hardware, over raw sensor data to decision-making algorithms and vehicle actuators. Our integrated system solutions allow OEMs to reduce their need for several suppliers within vehicle safety electronics. We source the decision and control software expertise for our advanced driver assistance and autonomous driving systems from Zenuity and the partnership network built around Zenuity which includes Volvo Cars, Velodyne LiDAR, NVIDIA, Seeing Machines, Neonode, Ericsson and TomTom. Two key recent milestones achieved by Zenuity are deep learning integration and automotive grade commercialization.

    - - -

    April 2017: We launched Zenuity, a strategic 50/50 joint venture with Volvo Cars. This JV is an industry first where an OEM and Tier-1 supplier, both recognized as pioneers in automotive safety, formed a company to develop ADAS software towards AD. Zenuity develops a software platform for AD and ADAS purposes, with the potential to become an integrated AD solution. Since formation, Zenuity has formed partnerships with Ericsson and TomTom to be able to provide fully integrated solutions to customers. Details of these partnerships are outlined below.

    - - -

    January 2018: Zenuity announced a non-exclusive collaboration with TomTom, to provide reference map architecture for the “Zenuity Connected Roadview” system for autonomous vehicles. TomTom’s High Definition (“HD”) Maps will power the localization, perception and path planning in the Zenuity AD software stack, in combination with on-vehicle sensors such as cameras, radar and LiDAR, to create continuously updated maps

    - - -

    Market Strategies and Opportunities
    Technologically advanced product portfolio. Our product offering has evolved from individual hardware components towards a full-suite of ADAS and automated driving system solutions. These range from vision and radar hardware to decision-making algorithms and software to vehicle actuation. Our integrated system solutions allow OEMs to reduce their need for several suppliers within vehicle safety electronics. We source the decision and control making software and other elements of our autonomous driving systems from our JV with Volvo Cars, Zenuity, and our partnership network built around it, including Velodyne LiDAR, NVIDIA, Seeing Machines, TomTom and Ericsson.


  18. [verwijderd] 2 november 2018 22:06
    Iemand een idee hoe je als management T2 verrast kunt zijn dat de waarde van ttt meer dan de helft van de beurswaarde van de toko is terwijl je jarenlang de winst in investeringen stopt en alle investeringen afschrijft.

    Als je er zelf geen waarde aan toekent, hoe wil je dat dan van een ander verwachten?

    Het valt me verder op dat niemand de rol van de raad van commissarissen benoemd in dit theater
  19. [verwijderd] 2 november 2018 22:08
    quote:

    Sunshine Band schreef op 2 november 2018 18:15:

    [...]
    Het is niet erg sterk je reactie zo te beginnen. Geef maar even aan dan wat er onzin is:
    Ik schreef:'

    denk dat het niet alleen "hard aangesproken" is, maar dat het ook hard is aangekomen.
    Zo eens even de dingen op een rij zoals ik het nu zie

    - slechte communicatie meer onkunde dan onwil
    - het gaat nu duidelijk boven zij. pet, hij schreeuwt om hulp'

    De meningen op dit forum waren verdeeld. ' HG kan niet communiceren' en HG wil niet communiceren. Er waren twee of drie uitzonderingen die vonden dat HG het perfect deed.

    Nu is toch wel duidelijk dat zijn zwakke communicatie de koers zo laag staat dat hij in de problemen geraakt.

    Lees je eigen tekst hierboven nog eens rustig na. Het feit alleen al dat hij jaren na ons tot de conclusie komt dat de koers te laag staat en dat dat problemen geeft om de zaak te verzilveren.......

    Hij wordt overvallen, is allang niet meer volledig in controll. Hij komt kennelijk tot de conclusie dat het niet alleen de verwaarloosde kleine aandeelhouder geld kost, maar hemzelf ook. Gebruikt nu de pers om de koers naar een aanvaardbaar nivo te brengen. Naar mijn idee had dat wel twee jaartjes eerder gemoeten......

    Goed weekeinde allen, zullen toch wel een groot aantal wat zuchten van verlichting. De waarde zit in het aandeel, we kunnen er hopelijk genoeg vruchten van plukken

    Blijf jij hem nog maar een paar maanden verdedigen, hoop dat het je wat opleverd. Mijn respect voor je holt achteruit.
    Wat had hij twee jaar geleden volgens jou dan moeten zeggen? En twee jaar lang blijven herhalen, zodat de koers op een voor jou welgevallig niveau zou verblijven?

    Het best zo zijn dat er fouten zijn gemaakt. Misschien hadden de mappen een aantal jaar geleden meer opgebracht. Misschien was het beter om dat onderdeel toen in de etalage te stoppen en verder te gaan met Telematics. Misschien was het beter geweest om nooit aan sport te beginnen. Ook wat betreft de communicatie, is er zeker een en ander aan te merken. Sommige zaken wat meer voor de hand liggend dan anderen, maar de afgelopen jaren waren er kansen zat om de aandelen van de hand te doen aan hogere prijzen. Als de strategie je niet beviel had je er tijdig naar kunnen handelen.

    Overigens, als jouw respect voor een forumlid zoals Justin achteruit holt, om wat hij hier plaatst, zijn de gemoederen veel te hoog opgelopen.
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 09 mei

    1. China handelsbalans april
    2. Argenx Q1-cijfers
    3. Hemelvaartsdag, Euronext Amsterdam regulier open
    4. Philips €0,85 ex-dividend
    5. DSM-Firmenich €2,50 ex-dividend
    6. Allfunds €0,0935 ex-dividend
    7. Coca-Cola EP €0,74 ex-dividend
    8. TKH €1,70 ex-dividend
    9. Bank of England - rentebesluit Onveranderd (5,25%)
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht