Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

177,550
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    232.203 Gem. (3M) 99,3M
  • Bied

    178,860  
  • Laat

    178,950  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.748 Posts
Pagina: «« 1 ... 229 230 231 232 233 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 DWB Happy 4 maart 2020 23:03
    quote:

    Skater schreef op 4 maart 2020 22:40:

    Je zou denken dat ze nog steeds doorproduceren in Fremont dus geen unit hoeven te missen. Tesla klanten zijn niet impulsief maar willen zo'n dingen al jaren bruut hebben. Kan me niet voorstellen dat ze zo'n aankoop uitstellen, zeker niet in de VS. Niemand betaalt zo'n ding cash.
    Verkopen in China, tja, misschien hoger omdat ze een beetje geproduceerd hebben, geen idee hoeveel. De kosten zijn ongeveer gelijk zou je denken dus geen grote pijn.
    Maar nu de hype in NL over is (minder gratis geld voor je leaseauto) moeten ze ze wel ergens anders gaan slijten. Zuid-Amerika is nog niet eens aangeboord dus de vraag lijkt behoorlijk. Maar het kan zijn (moet haast wel) dat ze wat meer voorraad opbouwden over Q1.
    Geen reden die ik meteen zie dat ze minder wagens zouden verkopen dan in Q4. Misschien iets meer kosten, misschien iets duurder gemiddeld door een aantal weken Model Y te maken.
    Ik zou denken 2-5% minder verkopen, vergelijkbare productie. Niets schokkends. Kiele-kiele of er een miniem winstje uit geknepen kan. Hoop cash erbij door emissie, goed in de pocket te hebben, voor de zekerheid vast. En met de reactie op Corona kon dat wel eens het verschil zijn tussen flink ongemak en totale paniek financieel als ze tegen verminderde vraag aanlopen.

    Wellicht vindt de battery day doorgang. Zou nog voor Q1 earnings kunnen zijn.
    Als ze daarin te vertellen hebben over goedkope onontvlambare cellen van LG voor standard range wagens in China en eigen nieuwe cellen in Fremont met goede specs, kunnen we zomaar met zijn alle de polonaise inzetten richting $1200.

    Ik wil vooral de specs weten van de nieuwe cellen en hoe ze van plan zijn er TWh van te maken op zo kort mogelijk termijn. Als de cellen echt next level zijn, móet het een product an sich zijn eigenlijk. De schaarste wordt niet beter in die markt. Dus een cel die niet gelimiteerd wordt door zeldzame mineralen, goedkoop en energiedicht, dat is een game changer. ALS...
    De cellen die ze in Nevada maken zouden zoiets al zijn, maar er zijn er nooit ook maar een beetje genoeg van gemaakt om bedrijskundig een grote impact te hebben. S en X nog steeds op geimporteerde cellen uit Japan al zijn die chemisch wel redelijk up-to-date gehouden.
    Kunnen ze echt door produceren in Fremont?, of is daar misschien ook een tekort
    aan onderdelen die in China geproduceerd worden, veel anderen automerken hebben daar namelijk wel flink last van!

    In China zijn de autoverkopen in februari maar liefst 80% gedaald, in januari was de daling 18%!

    Apple geeft het duidelijk aan dat ze problemen hebben met de productie en de toeleveringsketen, en hebben al duidelijk een winstwaarschuwing afgegeven voor Q1
  2. [verwijderd] 5 maart 2020 02:56
    Er is natuurlijk een zekere pipeline van parts. Hoe lang op het water, inklaring, wegtransport, voorraad? Bij elkaar sowieso meer dan een maand, maar kunnen er ook twee zijn. Maar als Q1 redelijk op peil blijft kan het zomaar zo zijn dat ze in Q2 gewoon geen wagen gemaakt krijgen omdat ze één chip missen. Die bestel je niet zo even ergens anders. "Doe maar 200.000 om te beginnen, leveren einde van de week komt goed uit."
    Er is totnutoe niets gelekt over tekorten, maar deze maand kunnen ze zomaar gaan misgrijpen.
  3. forum rang 6 boem! 5 maart 2020 04:38
    BMW komt in 2021 waarschijnlijk met een concurrerende BEV op de markt.

    Hatzelfde was in 2020 al verwacht van VW maar die heeft nu dusdanige softwareproblemen dat ook deze concurrent in spee vertraging oploopt.

    Ik begin me echt grote zorgen te maken over de continuiteit van een aantal OEM's.
    Zij zijn er allen nu wel van overtuigd dat zij de transitie te laat hebben ingezet in de misplaatste veronderstelling dat een nieuwkomer nooit en te nimmer enig volume zou kunnen produceren dat aan de specs zou kunnen tippen die zij na decennia lange ervaring aan hun producten konden meegeven.

    Het is voor de OEM's te hopen, dat de battery-day van Tesla niet de oplossing biedt voor het thans nog grote verschil tussen de maakkosten van een ICE tov een BEV anders wordt het een echt bloedbad onder alle legacy OEM's.

    NB de batterij-technologie is niet allen de disruptor voor de OEM's omdat via storage ook de winstgevendheid van oliemaatschappijen sterk wordt aangetast.

    Dat Tesla voor grote problemen staat bij de uitoefening van haar strategie met haar risicovolle vlucht naar voren is voor iedereen wel duidelijk maar de grote problemen waar Big-Car en Big-Oil nu mee geconfronteerd worden wordt schromelijk onderschat.
  4. forum rang 6 boem! 5 maart 2020 13:24
    Teveel cash?

    Genoeg is genoeg maar een extra buffertje in roerige tijden geeft je ook weer extra mogelijkheden.

    Ik heb even snel gegoogled op Square en kom er niet helemaal uit.
    Wat is hun businessmodel, waar liggen de kansen en bedreigingen.
    Ik zie nog niets van een pareltje.
    Op jaarbasis verlieslatend.

    Wat mis ik?
  5. Hardloper 5 maart 2020 19:22
    De CEO Jack Dorsey is iemand die ik voorzichtig in het rijtje met Bezos, Gates en Musk zet. Als je gespreid en lange termijn belegt vind ik dat je een betaalbedrijf moet in de portfolio moet hebben. Ik ben nog maar 28 dus bij mij past meer risico en offensief. Anders keek ik meer naar American Express en Visa. Van alle betaalbedrijven heeft dit de meeste groeipotentie. Dat vind ik belangrijker dan eventuele winst. Zo kijk ik er tegenaan.
  6. [verwijderd] 5 maart 2020 20:18
    Leuk om van Square te horen, ik kende ze niet.
    Van $12 naar %99 gegaan in iets van 3 jaar tijd.
    Echter geen ATH gezet in 2019/20 terwijl zo'n beetje ALLES dat wel deed...
    Behoorlijke weerstand sindsdien rond $80.
    Ik ga een alarm zetten bij $84. Als dat doorbroken wordt terwijl anderen worstelen ben ik geinteresseerd!
  7. [verwijderd] 6 maart 2020 12:36
    Ik krijg net een bericht dat TSLA een bull flag zou vormen.
    Zie dat we inmiddeld weer $688 hebben. Halverwege de recente top en de uitbraak van een paar maanden geleden.
  8. [verwijderd] 6 maart 2020 21:43
    Het valt me op dat de laatste weken louter handelen op stijgende/dalende MACD op 4-uurse kaarsen prima had gewerkt. Pak je het meest van de volatiliteit mee, lijk het.
  9. Hardloper 7 maart 2020 16:47
    Koers Tesla blijft er sterk bijliggen. Skater, StoneCo is ook erg interessant. Via mijn bank kan ik er helaas nog niet in handelen.
  10. [verwijderd] 8 maart 2020 01:05
    Met zoveel slecht virus nieuws in het weekend vermoed ik dat we een stuk lager gaan openen.
    StoneCo ken ik niet maar de grafiek ziet er voor een IPO niet heel goed gaan. Misschien vrij goed voor een fintech cowbow, ik ken die wereld niet zo.
    Als je door de ARKK portfolio gaat zitten er daar wel een aantal bij die goed boeren de laatste jaren. Je zou wat geld kunnen spreiden tussen die aandelen en dan proberen beter te doen dan het fonds. Zoveel mogelijk in de stijgers zitten ipv min of meer gelijk verdeeld. ARKK bouwde TSLA flink af voor de klapper om dit te bewerkstelligen, auw...
  11. forum rang 4 DWB Happy 8 maart 2020 12:29
    quote:

    Skater schreef op 8 maart 2020 01:05:

    Met zoveel slecht virus nieuws in het weekend vermoed ik dat we een stuk lager gaan openen.
    StoneCo ken ik niet maar de grafiek ziet er voor een IPO niet heel goed gaan. Misschien vrij goed voor een fintech cowbow, ik ken die wereld niet zo.
    Als je door de ARKK portfolio gaat zitten er daar wel een aantal bij die goed boeren de laatste jaren. Je zou wat geld kunnen spreiden tussen die aandelen en dan proberen beter te doen dan het fonds. Zoveel mogelijk in de stijgers zitten ipv min of meer gelijk verdeeld. ARKK bouwde TSLA flink af voor de klapper om dit te bewerkstelligen, auw...
    Dat dit uiteindelijk zou gaan gebeuren was niet zo moeilijk te voorspellen, ik heb er weken geleden al zwaar op ingezet.

    Door juist short te gaan zitten in aandelen die mega zwaar overgewaardeerd zijn
    maak je mogelijk nog een grote kans op een mooi rendement.

    De hele wereld economie gaat een flinke stap terug, mijn inziens zit TSLA
    op de voorste rij waar de grootste klappen gaan vallen.

    Het enige waar ik bang voor ben is dat Amerika de beurzen gaat sluiten, lijkt een idiote gedachten, maar ik vermoed dat dit de enige manier is om een meltdown te voorkomen, maar mogelijk zal dat een tijdelijke uitstel van executie zijn.

    Mijn vermoeden is dat dit probleem mogelijk nog groter zal gaan worden dan de crisis in 2008.
    Het corona virus blijkt namelijk ook in een warm klimaat te gedijen, kijk naar Australië...
  12. [verwijderd] 8 maart 2020 13:01
    quote:

    DWB Happy schreef op 8 maart 2020 12:29:

    [...]

    Dat dit uiteindelijk zou gaan gebeuren was niet zo moeilijk te voorspellen, ik heb er weken geleden al zwaar op ingezet.

    Door juist short te gaan zitten in aandelen die mega zwaar overgewaardeerd zijn
    maak je mogelijk nog een grote kans op een mooi rendement.

    De hele wereld economie gaat een flinke stap terug, mijn inziens zit TSLA
    op de voorste rij waar de grootste klappen gaan vallen.

    Het enige waar ik bang voor ben is dat Amerika de beurzen gaat sluiten, lijkt een idiote gedachten, maar ik vermoed dat dit de enige manier is om een meltdown te voorkomen, maar mogelijk zal dat een tijdelijke uitstel van executie zijn.

    Mijn vermoeden is dat dit probleem mogelijk nog groter zal gaan worden dan de crisis in 2008.
    Het corona virus blijkt namelijk ook in een warm klimaat te gedijen, kijk naar Australië...
    Ik heb de laatste jaren ook gedacht aan wat het meeste zou crashen. Een werkgever van me ging in 2008 ofzo van $70 naar $10. Ik kocht niet, ze gingen terug naar $110 voor ze overgenomen werden.
    Altijd blabla in corporate presentaties over de "shareholders" waar we het allemaal voor deden maar die waren dus niet zo trouw of happig bij te kopen toen het spannend werd.
    TSLA is zeker overgewaardeerd, maar die multi 10-baggers zijn dat consistent. En dit decennium nog een x10 is verre van uitgesloten.
    Als de bodem eronder uit valt kan het misschien wel hard gaan. We blijven echter met die permalongs zitten die nog nooit in hun leven een aandeel verkocht hebben. Misschien hun broker login al jaren kwijt zijn. Bezitten toch maar 1 aandeel. Hoeveel de permalongs bijkopen zal zoals altijd mede bepalen hoeveel lucht er uit gaat. Terug naar $300 zou niets raar zijn, dat niveau is zo kort geleden. Maar zo raar als TSLA is, weet ik niet of ik het meer dan 50% kans zou geven. Ook niet meer dan 25% misschien, zelfs worst case.
    Moving targets natuurlijk, de reactie op en kennis over het virus gaat het meeste bepalen.

    Dat beursen gaan sluiten kan prima. Verbood China niet eerder al shorten?
    Moeten we misschien vrezen voor wreking van overheden als we ons verrijken met short trading? Voordat ik langere tijd long ga in iets, echt wegleg, mag er een hoop veranderen in de wereld. Dit is duidelijk de Kondratieff winter en die nadert zijn einde.
  13. forum rang 4 DWB Happy 8 maart 2020 13:21
    quote:

    Skater schreef op 8 maart 2020 13:01:

    [...]
    Ik heb de laatste jaren ook gedacht aan wat het meeste zou crashen. Een werkgever van me ging in 2008 ofzo van $70 naar $10. Ik kocht niet, ze gingen terug naar $110 voor ze overgenomen werden.
    Altijd blabla in corporate presentaties over de "shareholders" waar we het allemaal voor deden maar die waren dus niet zo trouw of happig bij te kopen toen het spannend werd.
    TSLA is zeker overgewaardeerd, maar die multi 10-baggers zijn dat consistent. En dit decennium nog een x10 is verre van uitgesloten.
    Als de bodem eronder uit valt kan het misschien wel hard gaan. We blijven echter met die permalongs zitten die nog nooit in hun leven een aandeel verkocht hebben. Misschien hun broker login al jaren kwijt zijn. Bezitten toch maar 1 aandeel. Hoeveel de permalongs bijkopen zal zoals altijd mede bepalen hoeveel lucht er uit gaat. Terug naar $300 zou niets raar zijn, dat niveau is zo kort geleden. Maar zo raar als TSLA is, weet ik niet of ik het meer dan 50% kans zou geven. Ook niet meer dan 25% misschien, zelfs worst case.
    Moving targets natuurlijk, de reactie op en kennis over het virus gaat het meeste bepalen.

    Dat beursen gaan sluiten kan prima. Verbood China niet eerder al shorten?
    Moeten we misschien vrezen voor wreking van overheden als we ons verrijken met short trading? Voordat ik langere tijd long ga in iets, echt wegleg, mag er een hoop veranderen in de wereld. Dit is duidelijk de Kondratieff winter en die nadert zijn einde.
    Als de chaos maar groot genoeg is verkopen zelfs ook de meeste permalongs, degene die gekocht hebben onder de $500 pakken op tijd hun dikke winst, die gekocht hebben boven de 700/900 doen hetzelfde om hun verlies niet nog groter te laten worden.

    Aandelen waarmee een grote winst behaald is worden vaak het eerst verkocht.

    TSLA is overduidelijk extreem overgewaardeerd, slechte Q1 zal de neergang richting
    de $400 of nog lager alleen maar versnellen.
    TSLA zal mogelijk binnen nu en een aantal dagen met een winstwaarschuwing gaan komen, daar komen ze niet onderuit, ze zijn dit ook verplicht...

    Het blijkt ook steeds duidelijker te worden dat China het probleem helemaal niet onder controle heeft.

    www.dailymail.co.uk/news/article-8086...
  14. [verwijderd] 8 maart 2020 14:11
    TLSA permalongs zijn anders. Ze steunen de missie, hun aandeel is symbool van hun superioriteit. Het maakt ze niet uit wat de koers nu is, er komt tzt toch een nul bij en ze hebben poen zat. Die lui kochten de laatste jaren steeds bij op dips. En kregen totnutoe gelijk daarin.
    Zelf zie ik geen nu om met je volledige positie de rit naar beneden mee te maken. De helft winst nemen lijkt verstanding. Dan steeds als het lijkt te bodemen terugkopen, als je perse je aandelen terug wilt en er niets aan de missie en toekomst verandert in jouw optiek.
  15. löngterm 8 maart 2020 17:22
    quote:

    Beursflip schreef op 8 maart 2020 16:56:

    [...]

    Denk dat er voorlopig veel minder Tesla’s worden verkocht. En de enorme lucht die in het aandeel zit zal er wel uitlopen. Schulden vh bedrijf zijn enorm. Wordt een koopje over een maand of 5/6.
    Tesla is juist een van de weinige en zo niet de enige fabrikant die erg verticaal geintergreerd is. Hierdoor zal productie veel minder leiden onder het corona virus aangezien de supply base minder complex is.

    Daarnaast is Tesla een van de weinige en zo niet de enige fabrikant die supply gelimiteerd is in zijn verkopen en is gericht op het luxe segment. Wanneer de economie op zijn gat beland zullen de rijken hier het minst van voelen en rustig die Tesla nog steeds kopen. Daarom verwacht ik dat Tesla veruit de meest stabiele vraag in de automotive sector zal houden. Alle andere fabrikanten kampen al jaar na jaar met krimp en ook tijdens slechte tijden is naar mijn verwachting Tesla de uitzondering op de regel.

    Schulden zijn aanzienlijk maar met een cash positie van 8 miljard en het huidige rente climaat is herfinanciering geen enkel probleem voor een man als Elon Musk.

    Hoe dan ook we gaan zien waar het schip strand in de komende maanden.
  16. löngterm 8 maart 2020 17:24
    quote:

    Skater schreef op 8 maart 2020 14:11:

    TLSA permalongs zijn anders. Ze steunen de missie, hun aandeel is symbool van hun superioriteit. Het maakt ze niet uit wat de koers nu is, er komt tzt toch een nul bij en ze hebben poen zat. Die lui kochten de laatste jaren steeds bij op dips. En kregen totnutoe gelijk daarin.
    Zelf zie ik geen nu om met je volledige positie de rit naar beneden mee te maken. De helft winst nemen lijkt verstanding. Dan steeds als het lijkt te bodemen terugkopen, als je perse je aandelen terug wilt en er niets aan de missie en toekomst verandert in jouw optiek.
    Ik gebruik inderdaad een zelfde strategie. Gedeelte van de aan delen zou ik "nooit" van de hand doen.(uitzondering daar gelaten) Verder neem ik winst bij flinke stijgingen en koop ik bij wanneer ik een bodem inschat. Of dat is met aandelen of opties zie ik tegen die tijd wel.
  17. [verwijderd] 8 maart 2020 17:57
    Als Tesla een keer echt behoorlijk gaat zakken -> geeft dat mij ook een kans om mee te doen -> ik verwacht dat deze aan mij voorbij gaat, door de moeilijkheid waarmee de waarde te berekenen is. Dit gaat boven mijn vermogen uit.
  18. [verwijderd] 8 maart 2020 18:38
    Waarde berekenen hoeft of zich niet. Het is overduidelijk dat TSLA een soort AAPL is qua klantbeleving en groei. Die hoeft echt nog niet te stokken. Dit virus komt op een lullig moment voor de opgeblazen markten en TSLA is momenteel de kampioen van de bubbels. Gesterkt door de short positie hier gekomen uiteraard, maar dat is geen garantie hoog te blíjven.
    De volatiliteit geeft aan dat zodra er richting komt het hard kan gaan weer.
7.748 Posts
Pagina: «« 1 ... 229 230 231 232 233 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 15 mei

    1. ABN Amro Q1-cijfers
    2. InPost Q1-cijfers
    3. Allianz Q1-cijfers
    4. Commerzbank Q1-cijfers
    5. RWE Q1-cijfers
    6. Thyssenkrupp halfjaarcijfers
    7. ASMI €2,75 ex-dividend
    8. NL economische groei Q1 (voorlopig)
    9. NL consumentenuitgaven maart
    10. NL internationale handel maart
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht