Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,720
  • Verschill

    +0,030 +0,31%
  • Volume

    1.369.653 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. @iPlof 22 mei 2020 17:29
    quote:

    JanBergerac schreef op 22 mei 2020 12:53:

    Dan blijven nog steeds de voor een concurrerend bedrijf veel te hoge salarissen (het aanbod van de piloten is om minder te vliegen, niet salaris inleveren), teveel vliegtuigen, een pensioentekort, etc. Het is geen concurrerend bedrijf.

    Met een reorganisatie na een doorstart kun je wel een concurrerend bedrijf opzetten.

    Wat is de reden om een faillissement tegen te houden?
    Zeker rechtse politiek is laf en durft geen faillissement, liever hopen op alles zsm bij het oude, 540k vluchten, zakelijke reiziger en lelystad open etc.

    Uiteraard allemaal volstrekt achterhaald, maar liever miljarden van de burger en tegenaan smijten dan gezichtsverlies lijden en echt durven te saneren.

    We gaan het zien, wordt natuurlijk een gigantisch drama voor de belastingbetaler maar ook de aandeelhouder ontkomt er nu niet meer aan.

    Iedere opleving is een verkoopkans en dit rommel aandeel is in een paar weken (hooguit maanden) een penny stock.
  2. bestens 22 mei 2020 19:13
    Wat zou een eventuele splitsing van Air France - KLM kunnen betekenen voor de aandeelhouder?
  3. forum rang 6 gbakl 22 mei 2020 19:18
    quote:

    bestens schreef op 22 mei 2020 19:13:

    Wat zou een eventuele splitsing van Air France - KLM kunnen betekenen voor de aandeelhouder?
    dan zit je met twee slechte aandelen 1x AF en 1x KLM...tel uit je winst.
  4. @iPlof 22 mei 2020 19:21
    quote:

    bestens schreef op 22 mei 2020 19:13:

    Wat zou een eventuele splitsing van Air France - KLM kunnen betekenen voor de aandeelhouder?
    Dit zou een enorme crash van het aandeel betekenen.

    maar eigenlijk leiden alle scenario's daarheen. Men heeft de aandeelhouder even ontzien met subsidie van de belastingbetaler. Nu duurt het langer dan verwacht en gaat de aandeelhouder terecht ook heel fors mee bloeden.

    Gewoon zsm verkopen deze rommel en juist short gaan, succes gegarandeerd.
  5. forum rang 6 gbakl 23 mei 2020 11:56
    www.nu.nl/economie/6053065/lufthansa-...

    het massale afgeven op de Fransen begrijp ik nog wel.
    het vergelijken met de Ryanairs etc. is al minder logisch want is
    een heel andere tak van luchtsport.
    zorgt wel voor lagere tarieven en veel concurrentie maar vooral op de korte afstanden.

    vergelijk dan met LH en IAG (British Airways).
    daar is geen sprake van eventueel failliet laten gaan en ze zouden maar
    wat graag zien dat het bij AF/KLM wel gebeurde.

    ook LH heeft zijn problemen met die massale overheidssteun en de
    voorwaarden die ze dan boven het hoofd hangen.
    bij de Engelsen al niet anders en die dwingen ook forse staatssteun af
    bij oa. de Spaanse overheid om dochter Iberia in leven te houden.

    inspanje.nl/algemeen/13303/spaanse-ov...

    dan is de positie van KLM binnen de holding toch nog van grotere inbreng en
    macht dan bij de vele dochters van LH en IAG.
    daar hoor je hier niemand over.

    nee, dan veel meer de naieve roeptoeterij van morele verontwaardiging dat niet
    elke bedrijfstak dezelfde steun krijgt en dat we ons niets aantrekken van wat er
    om ons heen in het buitenland gebeurt....gewoon lekker failliet laten gaan
    en alles opgelost met als grootste argument dat de piloten al die tijd idiote salarissen
    verdienden dus: eigen schuld dikke bult.

    lekker verstandig en doordacht standpunt is dat.
    en dat net op het moment dat er wel succesvol gereorganiseerd kan en zal worden.

    de salarissen gaan omlaag, zowel door veel minder uren te maken als concreet voor
    het behoud van banen want er is geen alternatief.
    de milieugekkies krijgen voor een flink deel hun zin want er wordt de komende tijd
    (vele jaren) heel veel minder gevlogen en vooral niet meer met de oudste types qua
    verbruik en lawaai.
    elk land vecht voor het voortbestaan van zijn belangrijkste luchtvaarttak en de
    bijbehorende economie.

    maar hier ziet een flink deel van de gemeenschap alleen maar heil
    in faillissement.

    gelukkig zit de beslissing bij oa, de overheid waar er toch echt wel
    wat genuanceerder naar gekeken wordt ipv. alleen met emotie
    en leedvermaak.

    soms werkt de democratie met een gekozen overheid toch wel
    in dit soort dilemma's.
  6. @iPlof 23 mei 2020 12:39
    Op zich een juiste analyse. Een faillissement zoals een regulier bedrijf zal niet gebeuren voorlopig.
    Maar blind steun verlenen als de miljarden ergens anders besteed kunnen worden is ook niet slim.
    Er zal zich een scenario ontvouwen van sanering en steun, maar de aandeelhouders zullen mee betalen. Een nieuwe emissie, schuld omzetten in extra aandelen etc. Meer opties zijn er niet.
  7. forum rang 6 gbakl 23 mei 2020 12:49
    nou, dan is alles toch simpel.

    die aandeelhouder dat ben jij zelf ook als belastingbetaler en met
    eventueel een pensioenfonds achter je dat in vanalles belegt wat nu niet zo
    denderend rendeert.

    je kunt je zelfs indekken door wat short te gaan omdat je misschien een hekel hebt
    aan massaal meebetalen aan die overdreven staatssteun acties.

    alle opties zijn open en als je overtuigd bent dat de koers omlaag moet
    wat zou je dan nog tegenhouden ???
  8. @iPlof 23 mei 2020 14:34
    quote:

    gbakl schreef op 23 mei 2020 12:49:

    nou, dan is alles toch simpel.

    die aandeelhouder dat ben jij zelf ook als belastingbetaler en met
    eventueel een pensioenfonds achter je dat in vanalles belegt wat nu niet zo
    denderend rendeert.

    je kunt je zelfs indekken door wat short te gaan omdat je misschien een hekel hebt
    aan massaal meebetalen aan die overdreven staatssteun acties.

    alle opties zijn open en als je overtuigd bent dat de koers omlaag moet
    wat zou je dan nog tegenhouden ???

    Dat argument van de pensioenen vind ik altijd wat minder valide.
    Lijkt me een zaak van pensioen deelnemers en fondsen en niet van mensen die daar niet in participeren en dus volgens mij ook niet aan horen mee te betalen.

    Uiteraard zijn we als burger wel allemaal in meegezogen met die krankzinnige aandelenkoop actie van CDA VVD D66 en CU op de hoogste koers in jaren, maar goed dat geld is weg nu en komt ook nooit meer terug.

    Dan het aandeel AF-KLM, ja dat kan nog wel een stukje lager denk ik. Vorige maand mijn short Boeing na de crash daarin omgezet in AF-KLM. Geen spijt van en ik houd voorlopig gewoon aan nog. Koersdoel 1 euro, s/l ca. 4,50.

  9. forum rang 6 gbakl 23 mei 2020 15:25
    nou dan doe je het beter dan alle kabaaltrappers hier die vinden dat de koers nu
    veel te hoog staat en nog fors moet zakken....en snel.

    en intussen geen benul hebben hoe ze daar van kunnen meeprofiteren
    want anders zouden ze niet zo jammeren.

    na twee dagen van -10% en -6% en nu wat hangen rond de 3.60,
    ik zie geen reden tot klagen...
  10. @iPlof 23 mei 2020 15:38
    Ach ja zo zit ik weer long in Unibail.. :-(
    Maar goed klagen houd ik niet zo van.
    You win some and lose some, allemaal eigen keuzes.
  11. Spacbat 23 mei 2020 20:26
    Adieu blauwe trots...welkom oranje trots. Problemen van AF/KLM strekken verder dan Corona, er zit betonrot in de structuur van deze merger. Als er ooit een moment was om oude fouten te herstellen dan is het nu.

    Denk alleen niet dat de belanghebbende daar de ballen voor hebben...niks doen, afwachten, op handen zitten is makkelijker.
  12. Gelukkig 24 mei 2020 21:55
    Onze mooie blauwe trots volledig door het slijk, nu praten over een emissie door de niet al te handige dijselbloem. Wat een prutser zeg dit gaat voor grote onrust zorgen op de beursvloer morgen. Ik ben zo bang voor een aanstormende nationalisatie.
  13. forum rang 6 andre68 24 mei 2020 22:22
    quote:

    Gelukkig schreef op 24 mei 2020 21:55:

    Onze mooie blauwe trots volledig door het slijk, nu praten over een emissie door de niet al te handige dijselbloem. Wat een prutser zeg dit gaat voor grote onrust zorgen op de beursvloer morgen. Ik ben zo bang voor een aanstormende nationalisatie.
    Gelukkig vorige week niet ingestapt. Het gaat nog veel lager.
  14. @iPlof 24 mei 2020 22:22
    Maak van blauwe trots maar blauwe schande.Men heeft bij AF-klm echt enorm lopen pitten.
    Emissie had er al lang moeten zijn op 50% hogere koers recent nog en dan had men liquiditeit en de schuld kunnen reduceren.
    Als burger vrees ik nu ook nationalisatie trouwens.
  15. Erwin L 24 mei 2020 22:37
    Vadaag in de Telegraaf: "Spel om KLM-banen barst los"

    Minister Hoekstra verkeert in lastig parket bij emissie van aandelen
    Spel om KLM-banen barst los

    Minister Hoekstra (Financiën) moet dinsdag kleur bekennen bij de stemming over de bonus van topman Benjamin Smith van Air France KLM op de aandeelhoudersvergadering. Bovendien moet er straks mogelijk meer belastinggeld in de luchtvaartmaatschappij, want de aandeelhouders beslissen over een mogelijke aandelenemissie.

    Normaliter is de winst al geen thema op de ava, maar dit jaar al helemaal niet. Air France en KLM hangen door de coronacrisis aan het staatsinfuus van Frankrijk en Nederland. Minister Hoekstra stelde de afgelopen weken herhaaldelijk dat hij daarom bonussen niet gepast vindt. Hoewel Smith af zag van zijn kortetermijnbonus na commotie in Nederland, krijgt hij wel een variabele beloning voor de lange termijn.

    „Wij zullen tegen stemmen”, zegt Jasper Jansen van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB). „Het is nu pompen of verzuipen bij Air France KLM, daar past geen variabele beloning bij.” Hoekstra wil niet op de stemming vooruitlopen, aldus Financiën. Maar een tegenstem zou opgevat kunnen worden als een motie van wantrouwen tegen de ceo van de tweede aandeelhouder.

    Ondanks alle toegezegde steun, krijgt de minister dinsdag ook zijn gewenste bestuurszetels niet. Dirk Jan van den Berg volgt oud-Navo topman Jaap de Hoop Scheffer in het bestuur van Air France op, maar dat is een onafhankelijke positie. Er is geen uitbreiding voor de tweede aandeelhouder Nederland, in het tweede achtereenvolgende jaar. De besprekingen over een nieuwe bestuursstructuur zijn in de ijskast gezet.

    Bovendien moet Hoekstra straks een ander gevecht voeren, dat om de banen en routes bij KLM. Hij werd vorig jaar aandeelhouder, zodat KLM haar rol kon blijven spelen in de connectiviteit vanaf Schiphol. „De Fransen gaan als één vuist door. Hun aanvalsplan tegen KLM is al klaar, onder meer door slim gebruik van data. Ze hebben geduld”, zegt een ingewijde.

    De Fransen schakelden de afgelopen tijd snel. De omvang van het reddingspakket voor Air France was vier weken geleden meteen duidelijk. Nu is Smith bezig met een ’totaal-herstructurering’, en heeft daarbij vorige week zijn rechterhand Angus Clarke neergezet bij Air France, waar hij nu over vloot en netwerk gaat.

    Air France-topvrouw Anne Rigail slikt volgens bronnen de vernedering, omdat ze het landsbelang voor ogen houdt. Zij handelt in opdracht van het Elysée om strijd om baanbehoud en routes buiten de Nederlandse invloedssfeer te houden. „Centraal aansturen zoals nu met Clarke het geval is kan prima, mits er een helder doel is. Maar het lijkt toch op machtsdenken van een stel niet-Franse huursoldaten in opdracht van keizer Ben Smith”, zegt voorzitter Reinier Castelein van vakbond De Unie.

    Ondertussen is KLM ook bezig met een eigen bedrijfsplan, zo bevestigt de ondernemingsraad. Dit in verband met de slepende onderhandelingen met banken over een leningenpakket van €2 tot €4 miljard. Het lijkt erop dat Nederland zich bezighoudt met details, terwijl de Franse trein doordendert, zegt Castelein. „De overheidssteun moet zonder al te veel voorwaarden doorkomen, zodat KLM de eigen regie kan houden richting Parijs.”

    De aandeelhouders moeten dinsdag mandaat geven voor een mogelijke aandelenemissie van €800 miljoen, plus het mogelijk omzetten van schuldpapier van maximaal €1 miljard in aandelen binnen een termijn van 26 maanden. Dit staat weer los van de lening van €3 miljard die de Franse staat onlangs aan Air France KLM gaf. „Die emissies zijn lang niet genoeg om al de leningen af te lossen. Aandeelhouders houden al rekening met jarenlange ellende en een enorme verwatering. Dat is momenteel al ingeprijsd in de lage koers”, zegt Jansen.

    Wat heeft Air France KLM nog aan de beurs te zoeken? De luchtvaartcombinatie presteerde voor de coronacrisis ook maar gewoontjes, aldus Jansen van de Veb. „Normale aandeelhouders hebben nu nog slechts een bijrol en zijn overgeleverd aan wat het bedrijf, de Franse en Nederlandse staat gaat doen. Dat is niet niet alleen uniek voor een beursfonds, maar ook onwenselijk”,


    www.telegraaf.nl/financieel/208332627...

  16. radfahrt 25 mei 2020 09:42
    Ik kijk vrijdagavond naar mijn portefeuille en zie tot mijn grote schrik dat ik middels een vergeten lopende opdracht AF gekocht heb op 3,64. Ik zal hier niet opschrijven wat ik toen dacht. Zondagavond voer ik dan maar een bestens verkooporder in en verwacht een verkoop op maandag met verlies: Hou m'n hart vast. Kijk vanochtend en zie dat alles er met kleine winst (8,80 Euro ... :-) uit is gegaan. Ik begrijp er niets van maar ben er blij mee!
  17. forum rang 4 joostUSA 25 mei 2020 15:16
    quote:

    radfahrt schreef op 25 mei 2020 09:42:

    Ik kijk vrijdagavond naar mijn portefeuille en zie tot mijn grote schrik dat ik middels een vergeten lopende opdracht AF gekocht heb op 3,64. Ik zal hier niet opschrijven wat ik toen dacht. Zondagavond voer ik dan maar een bestens verkooporder in en verwacht een verkoop op maandag met verlies: Hou m'n hart vast. Kijk vanochtend en zie dat alles er met kleine winst (8,80 Euro ... :-) uit is gegaan. Ik begrijp er niets van maar ben er blij mee!
    Daar heb je zeker mazzel mee! De enige reden waarom het aandeel stijgt is volgens mij het feit dat particulieren instappen. Anders kan ik het niet verklaren..
  18. forum rang 4 boer 25 mei 2020 21:21
    quote:

    joostUSA schreef op 25 mei 2020 15:16:

    [...]

    Daar heb je zeker mazzel mee! De enige reden waarom het aandeel stijgt is volgens mij het feit dat particulieren instappen. Anders kan ik het niet verklaren..
    Mischien denken wel een boel mensen dat de vliegtuigen weer mogen vliegen als dat gebeurd dan staan ze zo weer op 5 euro
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht