Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

168,290
  • Verschill

    -1,890 -1,11%
  • Volume

    109.815.725 Gem. (3M) 100,5M
  • Bied

    168,910  
  • Laat

    168,980  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.742 Posts
Pagina: «« 1 ... 298 299 300 301 302 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dutcheon 29 december 2020 17:48
    Ik heb de model-s gewoon privé gekocht. Ik ben dan wel loaded zoals je al zegt, maar wel zuunig.

    Gewoon een tweedehandsje dus, 5 jaar oud gekocht met bijna 2ton op de teller voor 37k.
    En op de koop toe helemaal niks geen bijtelling. En ik kan mijn baas gewoon 19 cent de kilomter laten betalen. Dus heb elke maand 8-900 euro netto te declareren.

    Maar ik ben blij dat jij zo content was met een Skoda want dan ga je zeker lol hebben van de ID4.

  2. eerlijkheid 30 december 2020 07:31
    $600 stimulus checks are on the way, en binnenkort nog eens de $2000 stimulus checks, met andere woorden de beurs zal blijven stijgen, met Tesla naar de $800, met Apple naar de $150, met NIO naar de $70, met SNAP naar de $70, met Facebook naar de $300. Het is algemeen geweten dat een deel van die stimulus checks naar de beurs zal vloeien. Heb ik bij de vorige stimulus checks ook gezien. Veel Amerikanen kochten er aandelen en opties mee.
  3. Dutcheon 30 december 2020 09:27
    quote:

    eerlijkheid schreef op 30 december 2020 07:31:

    $600 stimulus checks are on the way, en binnenkort nog eens de $2000 stimulus checks, met andere woorden de beurs zal blijven stijgen, met Tesla naar de $800, met Apple naar de $150, met NIO naar de $70, met SNAP naar de $70, met Facebook naar de $300. Het is algemeen geweten dat een deel van die stimulus checks naar de beurs zal vloeien. Heb ik bij de vorige stimulus checks ook gezien. Veel Amerikanen kochten er aandelen en opties mee.
    Laten we eerlijk zijn....das een stuk slimmer dan de meeste dromers hier in NL die als je over aandelen begint meteen roepen dat dat zo gevaarlijk is en vervolgens doorlopen naar de sigarenboer om voor 500 euro eindejaarsloten"belasting" af te tikken.
  4. forum rang 10 voda 30 december 2020 14:01
    Beursblik: Tesla zal positief verrassen

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla zal zijn doelstelling van 500.000 leveringen in 2020 kunnen halen, dankzij een sterke vraag in China en een aantrekkende vraag in Europa en de Verenigde Staten Dit schreef analist Dan Ives van Wedbush woensdag in een rapport.

    Analisten hadden tot begin van de zomer geen moment verwacht dat Tesla die doelstelling zou halen, aldus Ives.

    De analist zei op basis van een analyse van de vraag en de afleveringen wereldwijd in het vierde kwartaal, dat Tesla zowel de verwachtingen van de markt als de interne verwachtingen waarschijnlijk gemakkelijk zal overtreffen.

    Ives verwacht dat het aantal leveringen in het vierde kwartaal op circa 190.000 tot 200.000 zal uitkomen.

    "Op weg naar het einde van het jaar en 2021 zien we een grote omslag in de vraag naar elektrische auto's wereldwijd, met onze verwachting dat de vraag naar EV-voertuigen zullen stijgen van 3 procent van de totale autoverkoop nu naar 10 procent in 2025", zei Ives.

    De analist is van mening dat deze ontwikkeling met name goed zal uitpakken voor Tesla als marktleider, "vooral in China", aldus Ives.

    Als China zich zo blijft ontwikkelen, zou het aantal Tesla-leveringen in 2022 wereldwijd volgens de analist wel eens de één miljoen kunnen aantikken.

    Wedbush heeft een Neutraal advies voor Tesla en een koersdoel van 715 dollar. In het meest gunstige scenario kan de koers volgens Ives echter naar 1.000 dollar.

    Tesla, dat recent in de S&P 500 index werd opgenomen, sloot dinsdag op 666,00 dollar.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  5. Midweekhandelaar 31 december 2020 02:46
    Ik zei toch dat short gaan geld gaat kosten. De grap is dat shorters het grootste gevaar vormen voor zichzelf. Vaak kopen shorters namelijk call opties als bescherming tegen een mogelijk stijgende koers. Maar wat gebeurt als een shorter of iemand anders een call koopt? Dan koopt de market maker als hedge aandelen! En daardoor stijgt de koers. Hahaha. De situatie rondom Tesla is momenteel zo complex bijzonder. Overgewaardeerd en toch kun je er geld aan verdienen door blind calls te kopen of bij een klein dipje gewoon aandelen kopen en wachten.
  6. Midweekhandelaar 31 december 2020 02:56
    Er zijn 47,9 miljoen aandelen momenteel short. De shorters moeten die aandelen dus nog terugkopen. En wat gebeurt als je aandelen moet kopen? Dan stijgt de koers. Dankzij de Shorters gaat de koers nog flink stijgen.
  7. forum rang 9 Ron-tron system 31 december 2020 02:57
    quote:

    Midweekhandelaar schreef op 31 december 2020 02:46:

    Ik zei toch dat short gaan geld gaat kosten. De grap is dat shorters het grootste gevaar vormen voor zichzelf. Vaak kopen shorters namelijk call opties als bescherming tegen een mogelijk stijgende koers. Maar wat gebeurt als een shorter of iemand anders een call koopt? Dan koopt de market maker als hedge aandelen! En daardoor stijgt de koers. Hahaha. De situatie rondom Tesla is momenteel zo complex bijzonder. Overgewaardeerd en toch kun je er geld aan verdienen door blind calls te kopen of bij een klein dipje gewoon aandelen kopen en wachten.
    Ik zit short vanaf 632 en sta dus rood daar heb je gelijk in maar ik ga in stappen van 100p met telkens 20st tot 1232.
    Max 140st dus en bekijk dit niet op korte termijn maar op 6-24maand.
    Dus voorzichtig opbouwen en binnen 1-2jaar dan zien we wel waar tesla staat.
    Misschien verlies ik en gaat tesla naar 1500-2000usd het kan zeg nooit nooit.
  8. Dutcheon 31 december 2020 09:23
    quote:

    Midweekhandelaar schreef op 31 december 2020 02:46:

    Ik zei toch dat short gaan geld gaat kosten. De grap is dat shorters het grootste gevaar vormen voor zichzelf. Vaak kopen shorters namelijk call opties als bescherming tegen een mogelijk stijgende koers. Maar wat gebeurt als een shorter of iemand anders een call koopt? Dan koopt de market maker als hedge aandelen! En daardoor stijgt de koers. Hahaha. De situatie rondom Tesla is momenteel zo complex bijzonder. Overgewaardeerd en toch kun je er geld aan verdienen door blind calls te kopen of bij een klein dipje gewoon aandelen kopen en wachten.
    Jij snapt hem!
    Al deze shorters... en dat zijn er nogal wat geweest afgelopen jaren, geholpen door de particuliere aandeelhouders die gewoon extreem hodl'en met dit aandeel.

    de sky is de limit.

    Ik ben benieuwd naar de cijfers van Q4, er is al veel speculatie of ze de 500.000 gehaald hebben.
    In ieder geval heeft NL weer flink bijgedragen.

    Enkel december bijna 3800 model 3's met een paar S'en en X'en er bij krap 4000 auto's in 1 maand.

    www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model...

  9. forum rang 10 voda 31 december 2020 12:28
    Tesla tegen de rest
    Carlo van de Weijer 11:36

    In 2020 is de beurswaarde van Tesla met zo’n 700% gestegen. De waarde van het bedrijf is nu ongeveer 50% van de waarde van alle andere automerken bij elkaar, die overigens zelf ook in waarde zijn gestegen. Dat betekent dat de auto-industrie in korte tijd ongeveer anderhalf keer zoveel waard is geworden. Blijkbaar zien analisten nog een heel gezonde toekomst voor de automobiel.

    Tesla S5, fantastische software en knullige hardware.
    Het succes van Tesla wordt vaak vergeleken met de snelle opkomst van andere bedrijven die vanuit een garagebox een complete industrie ontwrichten, vaak surfend op de digitalisatiegolf. Vraag maar eens aan een oud-medewerker van Kodak, Free Record Shop of Winkler Prins: daar waar digitalisatie toeslaat, verandert alles exponentieel. Toch is er een fundamenteel verschil met de auto.

    De markt van muziek, fotografie en informatie bijvoorbeeld is vervangen door een volledig digitaal alternatief, maar bij mobiliteit gaat het nog steeds over het verplaatsen van mensen van gemiddeld zo’n zeventig kilo. En met zo’n significant fysieke component gaat disruptie ineens een stuk langzamer.

    Porsche Taycan, elektrisch sturen op emotie.
    De vraag voor de toekomst van de ­automobielindustrie is daarom of het een born-digital nieuwkomer lukt de stap naar de fysieke wereld te maken, of dat de traditionele industrie in staat is snel genoeg te digitaliseren. Aan beide ­kanten staan fanatieke aanhangers te roepen dat het einde voor het andere kamp snel nadert. Maar de strijd is nog lang niet gestreden.

    Tesla loopt ver voor op digitalisatie, met naadloze toegang tot diensten, bedieningsgemak, updates op afstand en autonome functies. Maar de vele problemen van de fabrikant met hardware laten zich lastiger oplossen met een software-update. En het gemis van een serviceapparaat blijkt toch lastig in de wereld van rondrijdende spullen. Ook kunnen de steeds weer te grote beloftes over het zelfrijdend vermogen een keer gaan opbreken.

    Fiat 500 E, eenklassiek design voor e-rijders
    Aan de andere kant heeft de traditionele automobielindustrie, vaak belemmerd door zware procedures, nog steeds moeite de aansluiting te vinden, zowel op het gebied van software als bij de elektrische aandrijving. Toch ontstaan daar nu de eerste succesverhalen. Symbolisch is het succes van Porsche met de elektrisch aangedreven Taycan. Uitgerekend een klassiek merk dat op emotie drijft (niet in de laatste plaats door het motorgeluid) is in staat gebleken misschien wel de begerenswaardigste en vooral best rijdende auto van het moment op straat te zetten.

    Ook de nieuwe Fiat 500 is zo’n klassiek symbool. De laatste versie daarvan is alleen nog maar als elektrische auto te krijgen. Dat is belangrijk voor Tesla, dat per jaar honderden miljoenen verdient aan het verkopen van CO2-kredieten aan FiatChrysler. Die flinke winstbijdrage zou met het succes van de nieuwe Fiat 500 kunnen verdwijnen.

    Voorlopig is het kiezen tussen fantastische software met wat knullige hardware of fantastische hardware met wat knullige software. Ik heb zelf inmiddels wel mijn voorkeur, maar dat zal voor iedereen anders liggen. Beide kampen zullen hun achterstand snel inhalen, en dan is het niet zozeer Tesla tegen de rest, maar meer Tesla én de rest. Met als winnaar de auto en, vooral, de automobilist.

    fd.nl/futures/1368270/tesla-tegen-de-...
  10. beetje meer 31 december 2020 12:53
    Matig stuk. Wat hebben de S5 (uit 2012), de Taycan en de Fiat 500 nu met elkaar te maken?
    Als of de Tesla M3 en Tesla Y niet bestaan (of in beeld komen). Fiat is veeel te laat begonnen met het kijken naar EV. De 500 is een speledingetje maar echt geen concurrentie voor de genoemde modellen. Bovendien zijn Hyundai, Renault, Nissan en Kia al jaren bezig met modellen op de markt te brengen en komen de andere gevestigde partijen er rap achteraan. Die spelers zetten druk op kwaliteitsverbetering bij Tesla, iets waar uiteindelijk iedereen van profiteert.
  11. Gunther 31 december 2020 23:06
    quote:

    Dutcheon schreef op 31 december 2020 09:23:

    [...]

    Ik ben benieuwd naar de cijfers van Q4, er is al veel speculatie of ze de 500.000 gehaald hebben.
    In ieder geval heeft NL weer flink bijgedragen.

    Enkel december bijna 3800 model 3's met een paar S'en en X'en er bij krap 4000 auto's in 1 maand.

    www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model...

    Ten opzichte van 2019 is dit een aardige daling. Ik verwacht dat Musk het voor mekaar heeft. Iedereen kijkt ernaar maar 500k in een jaar is niet veel. En of ze het wel of niet halen doet er niet zoveel toe.
  12. forum rang 10 voda 1 januari 2021 14:19
    Tesla gaat op prijs de concurrentie aan met rivalen in China

    Gepubliceerd op 1 januari 2021 12:21 | Views: 1.027

    SHANGHAI (AFN/BLOOMBERG) - Automaker Tesla gaat onder meer op prijs de concurrentie aan met rivalen op de belangrijke Chinese automarkt. De automaker begint later deze maand met de leveringen van zijn nieuw SUV vanuit de fabriek in Shanghai. De prijs van het voertuig is lager dan de sportieve terreinwagens van veel concurrenten.

    Tesla hangt in China een vanafprijs aan de Model Y-SUV van 339.000 yuan, omgerekend bijna 43.000 euro, zo meldde Tesla China. Volgens Tesla-baas Elon Musk heeft de auto de potentie om de verkopen van alle andere Tesla's te overtreffen.

    Tesla lanceerde ook een gewijzigde Model 3 sedan. Deze is te koop voor een vanafprijs van 249.900 yuan, waarbij nog geen rekening is gehouden met eventuele subsidies. De Model 3 komt in aanmerking voor Chinese subsidies voor elektrische rijden. De Model Y komt niet in aanmerking voor subsidie.

    Belangrijkste markt

    China is na de Verenigde Staten de belangrijkste markt voor Tesla. Afgelopen jaar verkocht de automaker in het land een totaal van 120.000 voertuigen. De automaker is ook nog steeds bezig zijn productie in Shanghai op te voeren. Evengoed zijn rivalen bezig met een inhaalslag.

    Daarbij krijgt Tesla ook te maken met concurrentie van lokale automakers als Nio, Xpeng en Li Auto. Zij genieten de steun van de overheidsinstellingen en internetreuzen. Daarbij winnen de voertuigen aan populariteit. De elektrische SUV van Nio is vanaf 368.000 yuan te koop.
  13. Gunther 2 januari 2021 17:01
    PALO ALTO, Calif., January 2, 2021 – In 2020, we produced and delivered half a million vehicles, in line with our most recent guidance. In addition, Model Y production in Shanghai has begun, with deliveries expected to begin shortly.

    499,550 om precies te zijn.
  14. Gunther 2 januari 2021 17:02
    Benieuwd wat de markt hiervan vindt. Analisten zaten conservatief met 481k voor het jaar maar de koers ging vorige week omhoog op verwachting van 510k / 520k.
  15. forum rang 10 voda 3 januari 2021 09:12
    Bijna half miljoen Tesla's van de band

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Tesla Inc
    547,70 7,30 1,35 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
    Tesla Inc
    $ 705,36 10,58 1,52 % NASDAQ
    Tesla Inc -Stock split-
    $ 2.214,89 0,00 0,00 % NASDAQ

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft in het vierde kwartaal van 2020 ruim 180.000 auto's afgeleverd, waardoor het in heel het jaar uitkwam op net geen half miljoen stuks. Dit meldde de fabrikant van elektrische auto's zaterdag.

    In totaal werden er door Tesla in 2020 499.550 auto's afgeleverd, op een productie van 509.737 exemplaren.

    Hieraan droeg de productie in het vierde kwartaal net geen 180.000 stuks bij.

    Analisten van Wedbush lieten afgelopen week al weten rekening te houden dat de doelstelling van 500.000 leveringen in 2020 gehaald zou worden, dankzij een sterke vraag in China en een aantrekkende vraag in Europa en de Verenigde Staten.

    Analisten hadden tot begin van de zomer geen moment verwacht dat Tesla die doelstelling zou halen, aldus Dan Ives van Tesla.

    De analist zei op basis van een analyse van de vraag en de afleveringen wereldwijd in het vierde kwartaal, dat Tesla zowel de verwachtingen van de markt als de interne verwachtingen waarschijnlijk gemakkelijk zou overtreffen.

    Ives verwachtte dat het aantal leveringen in het vierde kwartaal op circa 190.000 tot 200.000 zou uitkomen, maar hierin slaagde fabrikant niet. Wel zei Tesla dat de definitieve aantallen nog een half procent kunnen afwijken van de cijfers die vandaag werden gepubliceerd.

    "Op weg naar het einde van het jaar en 2021 zien we een grote omslag in de vraag naar elektrische auto's wereldwijd, met onze verwachting dat de vraag naar EV-voertuigen zal stijgen van 3 procent van de totale autoverkoop nu naar 10 procent in 2025", zei Ives.

    De analist is van mening dat deze ontwikkeling met name goed zal uitpakken voor Tesla als marktleider, "vooral in China", aldus Ives.

    Als China zich zo blijft ontwikkelen, zou het aantal Tesla-leveringen in 2022 wereldwijd volgens de analist wel eens de één miljoen kunnen aantikken.

    Wedbush heeft een Neutraal advies voor Tesla en een koersdoel van 715 dollar. In het meest gunstige scenario kan de koers volgens Ives echter naar 1.000 dollar.

    Het aandeel Tesla sloot 2020 af op een koers van 705,67 dollar.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  16. forum rang 10 voda 3 januari 2021 13:25
    Tesla heeft massaproductie onder de knie, maar concurrenten komen eraan
    Lennart Zandbergen 13:17

    Het is Tesla bijna gelukt om zijn belangrijkste doel voor het afgelopen jaar te halen, het produceren van 500.000 auto's in een jaar tijd. Daar hadden analisten niet op gerekend.

    De zogenoemde 'Gigafactory' van Tesla in Shanghai, China. Foto: Reuters

    Tesla leverde in 2020, het jaar waarin de fabrieken zeven weken dicht moesten in verband met de coronapandemie, 499.550 auto's aan klanten. Analisten bevraagd door databedrijf Refinitiv hadden gerekend op zo'n 20.000 voertuigen minder. Daarmee is Tesla nog altijd veruit de grootste producent van elektrische voertuigen.

    Daarmee lijkt Tesla een van de grootste kritiekpunten die analisten lange tijd bij het bedrijf hadden te hebben gepareerd. Volgens critici zou het bedrijf van Elon Musk niet in staat kunnen zijn om de massaproductie van auto's onder controle te krijgen. Zelf sprak Musk in de zomer van 2018 nog over een 'productiehel', toen het maar niet lukte om genoeg Model 3's te bouwen. Ondertussen blijkt de maker van elektrische bolides in ieder geval in staat om het aantal geleverde auto's ieder jaar flink te laten groeien.

    In 2019 leverde Tesla ongeveer 367.500 auto's af, wat toen ook al een stijging was van zo'n 50% vergeleken met 2018. Nu is er een groei van rond de 35%. Dat het aantal geproduceerde auto's zo groeide, was grotendeels te danken aan de nieuwe Tesla-fabriek in het Chinese Shanghai, die een capaciteit van rond de 200.000 auto's heeft.

    Zo heeft Tesla nu twee grote productielocaties voor auto's. De ander staat in Fremont. In die Californische stad moeten komend jaar zo'n half miljoen Tesla's van de band rollen.

    Het bedrijf is van plan om in 2021 nog twee grote fabrieken te openen: een nabij Berlijn en een in Austin, in Texas. Die in Berlijn moet uiteindelijk 500.000 auto's per jaar kunnen leveren. Daarmee gaat de productiecapaciteit nog een stuk verder omhoog.

    Ondertussen zit de concurrentie niet stil. Op het gebied van elektrische voertuigen mag Tesla nu duidelijk de grootste zijn, maar vergeleken met zijn belangrijkste concurrenten is het nog altijd een zeer kleine speler: Volkswagen leverde in 2019 zo'n 11 miljoen voertuigen af. De autobouwer uit Wolfsburg is van plan de komende jaren verschillende nieuwe elektrische modellen op de markt te brengen en bouwt twee bestaande fabrieken volledig om tot productieplaatsen voor elektrische modellen, goed voor in totaal 630.000 voertuigen.

    Ook in de Verenigde Staten komt Tesla een stevige concurrent tegen. General Motors steekt de komende vier jaar zo'n €22 mrd in elektrisch rijden. In China krijgt Tesla te maken met NIO, dat net als Tesla nooit een auto met verbrandingsmotor bouwde. Dat merkt is nog wel veel kleiner dan Tesla, met slechts 29.000 afgeleverde auto's in 2019.

    Zo zijn er verschillende gevaren voor het bedrijf van Elon Musk. Naast de toenemende concurrentie is dat ook de afnemende overheidssubsidies op elektrisch rijden. Tesla profiteerde daar de afgelopen jaren flink van, maar overheden bouwen stimulansen af, of laten ze alleen gelden alleen voor goedkopere elektrische modellen.

    Een groot technologisch voordeel dat Tesla vooralsnog wel heeft zijn de batterijen, die het samen met Panasonic ontwikkelt. Vooralsnog is er geen serieuze concurrent die een auto op de markt heeft gebracht met een groter bereik dan de Model S van Tesla.

    2020 was ook een memorabel beursjaar voor Tesla. Op de Nasdaq werd het bedrijf in een jaar tijd 750% meer waard, terwijl er met drie aandelenmemissies zo'n $10 mrd werd opgehaald bij beleggers. De tien grootste autobouwers hebben samen dezelfde beurswaarde als Tesla, terwijl zij samen jaarlijks ruim 50 miljoen auto's bouwen.

    fd.nl/beurs/1369237/tesla-heeft-massa...
  17. Rai444,44 4 januari 2021 16:11
    Lekker begin van het jaar wederom voor Tesla, de ballon wordt verder opgeblazen. Afblijven maar weer van de shorts.
  18. forum rang 5 Instapmoment 4 januari 2021 16:16
    quote:

    Rai444,44 schreef op 4 januari 2021 16:11:

    Lekker begin van het jaar wederom voor Tesla, de ballon wordt verder opgeblazen. Afblijven maar weer van de shorts.
    Ik blijf gewoon zitten :-) Ooit barst de bom. Mooi hoe een tegenvallend productiecijfer weer eens 30 miljard aan beurswaarde kan creëren. Alleen bij Tesla
  19. forum rang 7 Bert12345 4 januari 2021 16:17
    quote:

    Rai444,44 schreef op 4 januari 2021 16:11:

    Lekker begin van het jaar wederom voor Tesla, de ballon wordt verder opgeblazen. Afblijven maar weer van de shorts.
    Bij een grote ballon onder enorme spanning, is het voor niemand gezond om er dichtbij te blijven staan als je doel i.i.g. bestaat uit "in leven blijven".
  20. tomansky 4 januari 2021 16:29
    quote:

    Rai444,44 schreef op 4 januari 2021 16:11:

    Lekker begin van het jaar wederom voor Tesla, de ballon wordt verder opgeblazen. Afblijven maar weer van de shorts.
    Dat is te laat, de shorts waren vorige week nog trots aan het vertellen dat ze er weer vol inzaten.Die staan nu weer op een dik verlies. Ze leren het toch nooit.

    Ik snap short gaan sowieso niet echt, het maximale wat je kan halen is Tesla naar $ 0,- is 100% winst... je kunt de energie beter steken in het vinden van een nieuw bedrijf dat mogelijk een keer of 2, 3, 5 of zelfs 10x over de kop gaat. De upside is ongelimiteerd, zakken kan maar 100%.
7.742 Posts
Pagina: «« 1 ... 298 299 300 301 302 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht