Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    375.660 Gem. (3M) 296,4K
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,780  
+ Toevoegen aan watchlist

off-topic

23.354 Posts
Pagina: «« 1 ... 613 614 615 616 617 ... 1168 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 H. Berkhof 10 februari 2021 20:07
    quote:

    JP Samosa schreef op 10 februari 2021 17:24:

    Fastned: in oktober 2020 nog rond de 10,
    Niemand zag er iets in, geen enkele analist

    Vandaag , een vertienvoudiging, koers boven de 100.

    Ik heb er ook nog steeds bedenkingen bij.
  2. forum rang 4 H. Berkhof 10 februari 2021 21:04
    quote:

    Rider schreef op 10 februari 2021 11:44:

    cannabisaandelen zijn ook weet mooi aan het herstellen, ik heb Aleafia en Aurora.. verder verwacht ik dat ontex gaat herstellen
    Tilray gevolgd?
  3. forum rang 4 Rider 10 februari 2021 21:10
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 10 februari 2021 21:04:

    [...]

    Tilray gevolgd?
    Ja amai wat een rit niet normaal. Ik heb vandaag deel van ALEAFIA verkocht met een mooie winst. De rest laat ik gewoon staan. Jammer genoeg had ik geen Tilray in port.
  4. forum rang 4 H. Berkhof 10 februari 2021 21:15
    quote:

    boem! schreef op 10 februari 2021 13:55:

    [...]

    interessant verhaal voor degenen die spreiding voorstaan door ook vastrentende waarden een plaats te geven binnen de porto.

    opvallend zijn de geboekte resultaten met vastrentende waarden door de grote zakenbanken.

    TINA op zijn retour?
    Als je het mij vraagt gaat TINA door tot het ploft.
    Voorbeeld: Elon Musk/Tesla/Bitcoin
    Wel zie je overal om je heen dat het tij keert.
    Voorbeeld: Google/Facebook in Australië. Inmiddels ook EU.
    Ze zullen moeten gaan betalen.
    Ander voorbeeld VNO-NCW: Werknemer moet meer meedelen in de winst (bron FD)
    Zelfs onze eigen VVD wil verhoging van het minimumloon hahaha.
  5. forum rang 6 boem! 11 februari 2021 03:08
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 10 februari 2021 21:15:

    [...]

    Als je het mij vraagt gaat TINA door tot het ploft.
    Voorbeeld: Elon Musk/Tesla/Bitcoin
    Wel zie je overal om je heen dat het tij keert.
    Voorbeeld: Google/Facebook in Australië. Inmiddels ook EU.
    Ze zullen moeten gaan betalen.
    Ander voorbeeld VNO-NCW: Werknemer moet meer meedelen in de winst (bron FD)
    Zelfs onze eigen VVD wil verhoging van het minimumloon hahaha.
    Ik bedoel meer op de keuze waarin je belegt.

    Waar voor een goede spreiding in het verleden vastrentende waarden een goed alternatief werden bevonden boven de meer " riskante" belegging in aandelen geldt dat nu mi in versterkte mate voor vastrentende waarden bij beursgenoteerde bedrijven.

    Indien je bekijkt waar de zakenbanken hun winsten hebben gemaakt kom je steeds meer tot de conclusie dat er inderdaad TINA bestaat maar nu de andere kant op.

    De p/e ratio is onder druk van de lage vastrentende waarde bij banken en overheden zo ver opgelopen dat ter bescherming van deze p/e ratio een belegging in vastrentende waarde in het betreffende bedijf weleens de ideale beschermingsconstructie zal blijken te zijn.
  6. Optiebelegger 11 februari 2021 08:56
    quote:

    Chineesintimboektoe schreef op 11 februari 2021 08:31:

    @ Sniklaas, YRD dik 20% gestegen.

    Waar haal jij je info vandaan over dit aandeel?
    NAKED BRAND GROUP, gisteren + 33 %
  7. forum rang 7 ketchup 11 februari 2021 08:57
    KBC heeft het in deze uitdagende tijden voor financials zeer behoorlijk gedaan, dividend komt
    ING, denk dat die morgen ook een behoorlijk resultaat gaan neerzetten, ook die scoren goed naar ik verwacht op trading activity, en dan heb ik het nog niet over rewards die ze hebben gekregen uit prijs-setting, maar goed daar zwijgen we over - ze betalen de boetes en beloven beterschap

    Shell de strategie klinkt goed, het zal van de 'wil' afhangen of ze dit voor elkaar gaan krijgen, heb er vertrouwen in
    goede dividend play, betalen genoeg wachtgeld uit en kunnen dit hopelijk volhouden @ 4-5% dividend rendement en dan kijken hoe Shell de transitie gaat volbrengen van Oil major naar Energiespeler - TOTAL heeft de naam al aangepast, nu ook daar nog wel even hard maken

    als range voorzie ik de komende 3 jaar voor Shell onderkant 13-15 euro bovenkant 20 euro, met een 70% kans bij 2023 weer in de 20 euro te noteren en een 30% kans dat Shell faalt en terug zakt naar 10-12 euro, looking good for risk/reward in een wereld van nog steeds lage/negatieve reeële rentes.
  8. forum rang 4 H. Berkhof 11 februari 2021 10:15
    quote:

    boem! schreef op 11 februari 2021 03:08:

    [...]

    Ik bedoel meer op de keuze waarin je belegt.

    Waar voor een goede spreiding in het verleden vastrentende waarden een goed alternatief werden bevonden boven de meer " riskante" belegging in aandelen geldt dat nu mi in versterkte mate voor vastrentende waarden bij beursgenoteerde bedrijven.

    Indien je bekijkt waar de zakenbanken hun winsten hebben gemaakt kom je steeds meer tot de conclusie dat er inderdaad TINA bestaat maar nu de andere kant op.

    De p/e ratio is onder druk van de lage vastrentende waarde bij banken en overheden zo ver opgelopen dat ter bescherming van deze p/e ratio een belegging in vastrentende waarde in het betreffende bedijf weleens de ideale beschermingsconstructie zal blijken te zijn.

    Mee eens. Om bevestiging van dit alles te krijgen gaat het aandeel TomTom dit misschien wel heel snel bewijzen.
    Groei en waarde in één fonds.
    Kijk om je heen wat er gebeurt. Een mooi voorbeeld is Autonomus & Electric Vehicles ETF DRIV van Global X.
    Steeds meer zullen de werkelijke potentie (en daarmee het geschuif in de cijfers) gaan ontdekken. Je ziet het nu al een beetje terug in de koersvorming. Het wordt steeds moeilijker om de koers verder terug te zetten. Dat heeft weer consequenties voor de aandeleninkoop. Hoe langer ze wachten des te duurder het wordt.

    Wel interessant om te volgen.
  9. forum rang 6 boem! 11 februari 2021 11:15
    Ik denk dat de huidige koersvorming voor HG en zijn FF's van veel minder belang is dan menigeen hier op het forum veronderstelt.

    Zij geven aan een target-omzet van 1 miljard na te streven in 2025 met een double digit FCF.

    Indien zij hierin slagen zal dit een zodanige koers op de borden brengen dat het niet uitmaakt of het afgebroken SBB programma wordt afgesloten tegen 6 of 12 euro.

    Alleen in het geval, dat men uit is op een snelle verkoop tegen 12-18 euro is de inkoopwaarde van belang.
    .

  10. forum rang 6 win some... 11 februari 2021 11:29
    quote:

    boem! schreef op 11 februari 2021 11:15:

    Ik denk dat de huidige koersvorming voor HG en zijn FF's van veel minder belang is dan menigeen hier op het forum veronderstelt.

    Zij geven aan een target-omzet van 1 miljard na te streven in 2025 met een double digit FCF.

    Indien zij hierin slagen zal dit een zodanige koers op de borden brengen dat het niet uitmaakt of het afgebroken SBB programma wordt afgesloten tegen 6 of 12 euro.

    Alleen in het geval, dat men uit is op een snelle verkoop tegen 12-18 euro is de inkoopwaarde van belang.
    .

    Bij de Q4 2020 resultaten is er een update geweest m.bt. de outlook:

    "Our mid-term outlook for Location Technology is continued growth to around €550 million revenue and a FCF of around 10% of Group revenue in 2023."
    [...]
    "Given the current uncertainty resulting from cyclical and structural market developments, we are not providing a longer-term view at this time."
  11. forum rang 6 boem! 11 februari 2021 12:18
    Fair enough @win some

    Zij "gaven" voor Corona aan een targetomzet van 1 miljard na te streven in 2025 met een doube digit FCF.

    Na het rampjaar 2020 geeft men aan dat men niet verder durft te kijken dan 2023.
    In de zomerperiode zal er meer duidelijkheid bestaan over de effecten van Corona in 2021 en 2022.
  12. forum rang 4 H. Berkhof 11 februari 2021 12:30
    quote:

    boem! schreef op 11 februari 2021 12:18:

    Fair enough @win some

    Zij "gaven" voor Corona aan een targetomzet van 1 miljard na te streven in 2025 met een doube digit FCF.

    Na het rampjaar 2020 geeft men aan dat men niet verder durft te kijken dan 2023.
    In de zomerperiode zal er meer duidelijkheid bestaan over de effecten van Corona in 2021 en 2022.
    Dat bedoelde ik met heel snel. Ik denk dat het verstoppertje spelen wel eens snel zal kunnen ophouden door steeds meer mediaberichten (zie februaridraadje) en interesse opwekt bij grote investeerders zoals ik schreef.

    Dat zegt mijn boerenverstand IRMA/CS
  13. forum rang 4 H. Berkhof 11 februari 2021 13:09
    @Lionfart plaatste onderstaand bericht op het februari-draadje.

    Volkswagen met Microsoft in zee voor autonome auto's

    De Volkswagen Group en Microsoft gaan samenwerken aan een digitaal platform waarmee de ontwikkeling van autonome auto's sneller moet gaan.

    Nog geen maand geleden werd bekend dat General Motors en softwaregigant Microsoft samen op gaan trekken voor de ontwikkeling van autonome auto's. Nu kondigt de Volkswagen Group een vergelijkbaar partnerschap aan. Het concern zet met Microsoft een platform op voor de ontwikkeling van technologie voor zelfrijdende auto's. Dat noemt Wolfsburg het 'Automated Driving Platform'. Volkswagens software-divisie, Car.Software, speelt hierin de leidende rol.
    Car.Software maakt gebruik van Microsoft Azure, een cloud computing-platform waarop enorme hoeveelheden data gestroomlijnd samen kunnen komen. "Door onze expertise op het gebied van ontwikkeling van 'connected' autorijden te combineren met Microsoft's cloud- en software-expertise, kunnen we de ontwikkeling van veilige mobiliteitsdiensten versnellen", aldus Dirk Hilgenberg, de CEO van Car.Software. Er komen bijvoorbeeld enorme bergen data binnen bij tests van sensoren voor autonoom rijdende auto's en dat kan via de cloud door middel van Azure beter gestructureerd en sneller aangesproken worden. Door middel van 'machine learning' kan kunstmatige intelligentie op basis van deze data ook sneller verbeteren. Dat is het idee, in ieder geval.

    Volkswagen stelt verder dat het initiatief nog dit jaar moet leiden tot een grootschalige test met een vloot slimme testauto's. In 2022 moet de eerste serie 'connected' productieauto's op de markt komen. Denk daarbij aan auto's die dankzij sensoren en data-uitwisseling onderling steeds meer taken kunnen overnemen van bestuurders. Onder de naam 'Artemis' werkt Volkswagen's R&D-kartrekker Audi aan een 'halo car', een nieuw vlaggenschip met de laatste ontwikkelingen qua elektrisch en autonoom rijden aan boord. Mogelijk is dat de auto waaraan VW in dit geval refereert. Logischerwijs gaat het om een volledig elektrisch alternatief voor de Audi A8. Een auto die direct de strijd aan gaat met het paradepaardje op dit gebied van Mercedes-Benz, de EQS. De Aicon Concept uit 2017 (foto's) was daarvan een voorbode.

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...

    Zou TomTom/IR hier ook nog een bericht aan wijden? Wat denken jullie?
  14. forum rang 4 Chessplayer1992 11 februari 2021 13:15
    Het blijft een uitdaging om TT te waarderen. Ik begrijp het artikel van IEX, waarbij 'overnamefantasie' meespeelt. Het lastige is: meer dan 50% zit bij grootaandeelhouders, waarvan 40% bij oprichters. Kortom: een vijandig overnamebod zit er niet in. De vraag is, of de oprichters überhaupt openstaat voor een volledige overname. Zo niet, dan is dat bij voorbaat een kansloze missie en zal dat ook niet plaatsvinden. Niemand gaat een vijandige overname proberen - op het moment dat het namelijk mislukt, en dat is groot als je de eigenaren/ het bestuur tegen je in het harnas werkt - dan zul je als klant / opdrachtgever ook niet meer zo gemakkelijk gebruik kunnen maken van de technologie.

    Vraag die dan resteert blijft: wat is een redelijke waardering. Mijn persoonlijke beredenatie is: als ik uitga van de omzet van enkel de locatietechnologie, en de rest op nihil waardeer. De locatietechnologie waardeer ik op 3x de verwachte omzet over 2021. Ik ga uit van de onderkant van de bandbreedte van 420 miljoen euro omzet. Dan kom ik op 1,26 miljard uit. Omdat vanaf dit jaar wederom de verwachting is dat er een positieve cash flow is, hoef ik niet te rekenen met een burnrate. Sterker: ik tel de cash per 31/12/20 erbij op (372 mln). Dan kom ik op een enterprise value van 1,6 miljard. Per aandeel (132 mln aandelen per ultimo 2020) is dat 12,36 euro. Dat is dan de onderkant van mijn persoonlijke koersdoel.

    Bij PostNL heb ik twee jaar geleden een vergelijkbare berekening gemaakt: de brieven op nihil gewaardeerd als oude business. Het bedrijf puur gewaardeerd op basis van pakketjes. Natuurlijk geholpen door corona afgelopen jaar en nog enkele andere factoren - maar bij 'turnarounds' is dat m.i. een prima aanpak.

    Mijn kritische noot is wel: de overnamefantasie rekening ik niet op, omdat mijn uitgangspunt is dat de oprichters TT als hun 'kindje' zien, tenzij ze publiekelijk uitspreken achter een overname te staan (maar dat zie ik niet gebeuren). Maar ook zonder de overnamefantasie ben ik positief: de samenwerking met Microsoft en GM en Volkswagen geeft al aan dat de versnelling in de auto industrie de komende jaren echt vorm gaat krijgen.
  15. forum rang 4 H. Berkhof 11 februari 2021 14:59
    quote:

    Optiebelegger schreef op 11 februari 2021 11:04:

    [...]
    Voorbeurs alweer plus 22 % !!!!!!!!!

    Wanneer pak je je winst of is de verwachting dat 'ie nog hoger kan.
  16. forum rang 4 H. Berkhof 11 februari 2021 15:16
    Volkswagen Group-CEO Herbert Diess is duidelijk geen fan van het concept waterstofauto. De Duitser stelt dat het in zijn ogen geen serieuze optie is als energiebron voor auto's.

    Waterstof wordt door diverse autofabrikanten nog gezien als een interessante energiebron voor personenauto's. Zo heeft bijvoorbeeld Hyundai nog altijd de Nexo in het aanbod en wil het eind dit decennium 700.000 brandstocelauto's per jaar bouwen. Toyota gelooft er ook in en presenteerde onlangs de tweede generatie van de Mirai. Ook wil wil Toyota zich in Europa richten op waterstof als energiebron voor bijvoorbeeld taxivloten rond 'waterstof-hubs'. Bij de Volkswagen Group kijken ze er heel anders tegenaan. Audi-topman Markus Duesmann sprak onlangs nog uit dat Audi er niet aan denkt. Hij krijgt nu in niet te misverstane woorden bijval van zijn baas, Herbert Diess.

    De topman van Volkswagen Group stelt op Twitter dat waterstof zeker interessant is, maar niet voor auto's: "Het is tijd dat politici de wetenschap omarmen: waterstof is nodig voor staal-, chemische- en aero-industrie. Het hoort niet in auto's te komen. Het is veel te duur, inefficiënt en langzaam en lastig uit te rollen en transporteren. Er komen geen waterstofauto's aan", aldus Diess.

    Inzetten op 'stekkerauto'
    De topman is daarentegen blij met het voorstel dat de Europese autobrancheorganisatie ACEA doet aan de EU. Dat wil dat de EU inzet op 1 miljoen publieke laadpalen per 2024, zo concludeert men uit overleg met aangesloten autofabrikanten, milieuorganisaties en consumentengroepen. "Autofabrikanten, consumenten en milieubewegingen zijn het erover eens: E-mobiliteit is de juiste weg in het aanpakken van klimaatverandering," zo beaamt Diess. Volgens hem wil men in 2029 uitkomen op 3 miljoen publieke laadpalen in de Europese Unie.

    Meningen verdeeld
    Eind vorig jaar bleek uit onderzoek van KNAC en Bovag dat consumenten waterstof nog wel zien als interessante energiebron voor auto's. Hierover sprak AutoWeek met enkele autofabrikanten, wetenschappers en deskundigen. Daaruit rolde echter een beeld dat de uitspraak van Diess grotendeels onderstreept; onder meer PSA, Nissan en Mercedes-Benz zien waterstof ook vooral als iets interessants voor bijvoorbeeld zware industrie, maar niet zo zeer voor personenauto's. Van Toyota hoorden we toen dat de brandstofcelauto niet zo zeer als een concurrent van een stekkerauto gezien moet worden. "Het is verkeerd om BEV en FCEV als concurrenten te zien. Als we het CO2-probleem willen oplossen, moeten we meerdere technieken bij elkaar brengen. Wij geloven niet dat, zeker op dit moment, één technologie dé oplossing kan bieden. We moeten kijken naar verschillende markten, waarvan sommige nu al beschikken over heel groene energie."

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...
23.354 Posts
Pagina: «« 1 ... 613 614 615 616 617 ... 1168 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht