Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,680
  • Verschill

    -0,190 -1,37%
  • Volume

    1.253.430 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,570  
  • Laat

    13,800  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 546 547 548 549 550 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 zonsverduistering 27 augustus 2021 13:59
    Niet lang geleden uit JT gestapt en tevreden. Zag vanochtend met verbazing de daling en wilde weer instappen. Wist echt niet wat fee caps waren, maar dankzij de meer dan uitstekende info hier op het forum ben ik geheel op de hoogte, begrijp waar het over gaat en ben wat huiverig om weer in te stappen. Alles dankzij de info hier. Weinig gekibbel en daarom mijn complimenten en dank.
  2. Tis wa! 27 augustus 2021 13:59
    quote:

    SEVA_ schreef op 27 augustus 2021 13:34:

    twitter.com/jitsegroen/status/1431215...

    The NYC fee cap was already in our EBITDA guidance. Fee caps increase delivery fees for consumers, and therefore lead to a reduction of orders for both restaurants and couriers. We believe that these fee caps are unconstitutional, and we will join the industry to oppose them.

    Hi Jitse, can you please explain why consumers end up paying more? Marketplace max 5% fee and delivery 15%. So capped at 20%. Will the consumer get an extra fee? So your break even guidance 2022 stands firm? Trying to get things clear.

    Yes, we see fee caps falling away as upside. Consumers will pay more because obviously somebody has to pay for the service. As said though, Fee caps are price controls that shift revenues from one class of businesses to another and invalidate lawful contracts between
    private businesses, violating both the U.S. and New York’s Constitutions' First Amendments, as well as the Contracts, Due Process, Equal Protection and Takings Clauses. They also violate the U.S. Dormant Commerce Clause.
    Volgens Jitse, ongrondwettelijk en gaat samen, met industrie, zich hiertegen verzetten! Zal wel niets tegen te doen zijn! Wordt eens tijd voor wat positief nieuws vanuit JET. Na een kleine opleving, wederom sterk neerwaarts.
  3. Robke97V$ 27 augustus 2021 14:01
    Ben eens benieuwd wat de amerikanen hiermee zullen doen, volgens mij hebben we het laatste nog niet gezien vandaag
  4. Sido 27 augustus 2021 14:05
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 27 augustus 2021 13:33:

    Vorige week geluisterd naar de iex-podcast. Op basis daarvan waag ik mij niet meer aan JET. De overname van Grubhub zal het touw om de nek blijken. Als men zich had geconcentreerd op Europa en de nieuwe ontwikkelingen had gevolgd - niet alleen maaltijdbezorging (in de avonduren) maar bijvoorbeeld ook als flexibele fietshub fungeren voor pakketbezorging in de grote steden en bezorging van boodschappen - dan had ik er meer vertrouwen in gehad.

    In de States is Jitse aan het leegbloeden en in de rest van Europa groeit de concurrentie harder dan JET. Men had eerder en meer in moeten zetten op het "brede bezorg platform" nu men de activa (fietsen) en arbeid (bezorgers) al heeft en meer moeten focussen op "wat kunnen we er nog meer achteraan douwen".
    Ik vind dat mensen heel vaak Just Eat/Grubhub verwarren met Takeaway. Bovenstaand geldt namelijk vooral voor Just Eat en Grubhub en niet voor Takeaway. Just Eat is in 1 jaar uitgegroeid tot het grootste logistics platform in Europa onder de paraplu van Takeaway.

    Hadden ze in dat ene jaar dan ook gelijk moeten beginnen met booschappen/iphoneladers/pakketjes? Lijkt me onrealistisch. Alleen hier geldt weer dat de communicatie niet echt helder is. JET heeft in no-time de logistics business van de concurrenten overgenomen in bijv. UK. Hoe moeilijk is het om dit trucje nog een keer te doen maar dan met boodschappen. Sterker nog het trucje is makkelijker de tweede keer want de hubs, fietsen en bezorgers zijn er al.

  5. Sido 27 augustus 2021 14:16
    quote:

    Robke97V$ schreef op 27 augustus 2021 14:01:

    Ben eens benieuwd wat de amerikanen hiermee zullen doen, volgens mij hebben we het laatste nog niet gezien vandaag
    Gisteren voor de stemming tweette een journalist van WSJ nog dat er waarschijnlijk voor de permanente fee caps gestemd zou worden, toen was de beurs nog gewoon open.

    twitter.com/DoubleLJSquared/status/14...

    Ik verwacht daarom wat herstel later vanmiddag omdat het al enigszins verwacht werd. (al zit ik er heel vaak naast)
  6. forum rang 4 Ayous 27 augustus 2021 14:19
    quote:

    Drost1996 schreef op 27 augustus 2021 00:57:

    [...]

    Lijkt de aftermarket van DoorDash en Uber niet te raken, of zie ik het verkeerd? Volgens mij werd er al stiekem van uit gegaan dat dit de uitspraak zou worden. Lijkt mij dat het uiteindelijk gaat wie de markt wint en dan maakt het niet zoveel uit als iedereen geraakt wordt door een uitspraak voor nu, maar is het het belangrijkst wie er het best mee omgaat (op lange/middellange termijn dan)
    Voor vandaag zag je het verkeerd. Mooie is dat je vanavond nog naar beste inzicht kan handelen (FED, reactie in VD op fee caps). Wel veel volume tot nu toe.
  7. forum rang 4 BowmoreBoerke 27 augustus 2021 14:23
    quote:

    Sido schreef op 27 augustus 2021 14:05:

    [...]
    Ik vind dat mensen heel vaak Just Eat/Grubhub verwarren met Takeaway. Bovenstaand geldt namelijk vooral voor Just Eat en Grubhub en niet voor Takeaway. Just Eat is in 1 jaar uitgegroeid tot het grootste logistics platform in Europa onder de paraplu van Takeaway.

    Hadden ze in dat ene jaar dan ook gelijk moeten beginnen met booschappen/iphoneladers/pakketjes? Lijkt me onrealistisch. Alleen hier geldt weer dat de communicatie niet echt helder is. JET heeft in no-time de logistics business van de concurrenten overgenomen in bijv. UK. Hoe moeilijk is het om dit trucje nog een keer te doen maar dan met boodschappen. Sterker nog het trucje is makkelijker de tweede keer want de hubs, fietsen en bezorgers zijn er al.
    Waar het mij om gaat is twee zaken. Ten eerste de overname van Grubhub. Ik zie dat als een uiting van grootheidswaan. Een zekere meneer Adolf H. ging hiermee ook de mist in - op twee fronten tegelijkertijd vechten. Terwijl Europa nog niet helemaal onder controle is een groot avontuur in de States beginnen - ik acht het onverstandig.

    Ten tweede: Jitse hoefde ook niet meteen mee te gaan in de hele uitbreiding van de platform/bezorg economie, maar het was wel verstandig geweest als hij aantoonbaar zich toch ook gaat roeren op die markt. De infrastructuur ligt er immers al.
  8. forum rang 4 zonsverduistering 27 augustus 2021 14:30
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 27 augustus 2021 14:23:

    [...]

    Waar het mij om gaat is twee zaken. Ten eerste de overname van Grubhub. Ik zie dat als een uiting van grootheidswaan. Een zekere meneer Adolf H. ging hiermee ook de mist in - op twee fronten tegelijkertijd vechten. Terwijl Europa nog niet helemaal onder controle is een groot avontuur in de States beginnen - ik acht het onverstandig.

    Ten tweede: Jitse hoefde ook niet meteen mee te gaan in de hele uitbreiding van de platform/bezorg economie, maar het was wel verstandig geweest als hij aantoonbaar zich toch ook gaat roeren op die markt. De infrastructuur ligt er immers al.
    Ik zie Jitse niet met een sleetje maaltijden bezorgen in Rusland of het pittoreske platteland aldaar.
    De meneer A. H. had trouwens ook lessen kunnen leren uit de waanzin van Napoleon.
  9. forum rang 6 andre68 27 augustus 2021 14:30
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 27 augustus 2021 14:23:

    [...]

    Waar het mij om gaat is twee zaken. Ten eerste de overname van Grubhub. Ik zie dat als een uiting van grootheidswaan. Een zekere meneer Adolf H. ging hiermee ook de mist in - op twee fronten tegelijkertijd vechten. Terwijl Europa nog niet helemaal onder controle is een groot avontuur in de States beginnen - ik acht het onverstandig.

    Ten tweede: Jitse hoefde ook niet meteen mee te gaan in de hele uitbreiding van de platform/bezorg economie, maar het was wel verstandig geweest als hij aantoonbaar zich toch ook gaat roeren op die markt. De infrastructuur ligt er immers al.
    AH bezorgt toch nog steeds thuis?
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 augustus 2021 14:35
    quote:

    andre68 schreef op 27 augustus 2021 14:30:

    [...] AH bezorgt toch nog steeds thuis?
    Ook daar wordt verlies mee geleden, maar AH doet het toch om geen klanten te verliezen.
  11. Sido 27 augustus 2021 14:36
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 27 augustus 2021 14:23:

    [...]

    Waar het mij om gaat is twee zaken. Ten eerste de overname van Grubhub. Ik zie dat als een uiting van grootheidswaan. Een zekere meneer Adolf H. ging hiermee ook de mist in - op twee fronten tegelijkertijd vechten. Terwijl Europa nog niet helemaal onder controle is een groot avontuur in de States beginnen - ik acht het onverstandig.

    Ten tweede: Jitse hoefde ook niet meteen mee te gaan in de hele uitbreiding van de platform/bezorg economie, maar het was wel verstandig geweest als hij aantoonbaar zich toch ook gaat roeren op die markt. De infrastructuur ligt er immers al.
    1. Maar als je dan hoort dat Jitse dit idee al had sinds 2012, heeft het naar mijn inziens weinig weg van grootheidswaanzin. En Dash en Uber vallen ook Europa aan maar dat wordt niet gezien als grootheidswaanzin (want ook zij hebben nog niet gewonnen in de VS). Jitse voorkomt consolidatie in de VS en is duidelijk marktleider in Europa.

    2. Jitse is zich aantoonbaar aan het roeren in de nieuwe markten alleen ze communiceren het niet duidelijk genoeg! Er staan al genoeg supermarkten op JustEat in UK en ook in Duitsland gaat het hard. Nu een darkstore erbij in Canada en Robot Delivery in de US.
  12. forum rang 5 Jimnotaris 27 augustus 2021 14:37
    quote:

    andre68 schreef op 27 augustus 2021 14:30:

    [...] AH bezorgt toch nog steeds thuis?
    AH legt ook nog veel toe op het bezorgen van booschappen.
  13. forum rang 6 andre68 27 augustus 2021 14:37
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 14:35:

    [...]
    Ook daar wordt verlies mee geleden, maar AH doet het toch om geen klanten te verliezen.
    Leuk dat je er serieus op ingaat. Ik ga het grapje niet uitleggen.
  14. forum rang 4 zonsverduistering 27 augustus 2021 14:54
    Betalen de mensen nu niet graag voor het gemak van thuisbezorgen?
    Kijk naar Gorillas. Voor een vergeten pot pindakaas laten ze graag iemand aan huis bezorgen.
    Alle pizza-koeriers. Hier rijdt Picnic rond in hun fluisterauto. Idd AH en zijn bezorgdienst, enz.
    Is de markt al verzadigd of kunnen er nog meer bezorgdiensten bij?
    Is deze reactie wbt die fee caps dan niet overdreven?
  15. forum rang 4 Ayous 27 augustus 2021 15:26
    quote:

    Robke97V$ schreef op 27 augustus 2021 15:08:

    Ik vraag mij af of dit de moeite is om bij te kopen op dit moment..
    Nee, de markt overdrijft altijd, maar ben er niet zeker van dat we nu al door de zure appel zijn. Groen deed de uitspraak dat dr grootste ebitda verliezen achter ons liggen. Deze uitspraak, die de recente rally veroorzaakte, staat vanaf nu weer in een ander perspectief. Ik zou nog even wachten. Er zijn vast technisch analisten die weten waar de bodem ligt ;).
  16. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 27 augustus 2021 15:33
    quote:

    Profitmaker schreef op 27 augustus 2021 15:12:

    Om te gillen zeg deze daling :-)
    GRUBHUB dus veel te duur gekocht. Wat een afgang weer.
    En die knul maar twitteren :-)
    Wie bedoel je met knul?
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 546 547 548 549 550 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht