Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    375.660 Gem. (3M) 296,4K
  • Bied

    5,715  
  • Laat

    5,715  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Oktober 2021

2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 11 oktober 2021 10:59
    quote:

    *JustMe* schreef op 11 oktober 2021 10:39:

    [...]

    Vlak voor de cijfers uitroken mensen met LONG sprinters, turbo's en andere dingen

    Dan is donderdag bij de cijferpresentatie zelf een geschikter moment; veel meer volume.

    De banken hebben wellicht al een tipje van de sluier gekregen; 6 analisten hebben de consensus opgestelt. UBS, Kepler en Barclays vonden het nodig om de cijferpresentatie niet af te wachten en al 1 week voor de cijferpublicatie een herzien koersdoel af te geven.

    Vraag me af hoe de outlook gehaald moet gaan worden, mbt de FCF. Die moet weer worden aangepast lijkt me, wederom naar beneden..

    Ook zijn er shorters actief. Krijg toch sterk de indruk dat de aandelen die in september zijn opgeraapt nu door slimme algoritmes (worldquant?) worden gebruikt om het aandeel in elkaar te beuken.

    Dan nog gewoon de totale radiostilte en inspiratieloze vooruitzichten van TT. De cijfers sprankelen niet zullen we maar zeggen.

    Alles bij elkaar opgeteld een ideale cocktail zou het wel eens flink kunnen gaan spoken donderdag...
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 11 oktober 2021 10:59
    Drie pre kwartaal consensus op een rij laat stevige verschillen zien.

    In een half jaar tijd zien de analisten het negatief netto nog eens verslechteren met 52%
    Netto resultaat
    Q1 -48
    Q3 -73
    verschil -25
    in % 52,08%

    In een half jaar tijd zien de analisten het positief FCF verlaagd worden met bijna 73%
    FCF
    Q1 33
    Q3 9
    verschil -24
    in % -72,73%

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 11 oktober 2021 10:11:

    TomTom Pre Q1 '21 Consensus
    TomTom 2021 2021 2021
    € millions Average Min Max
    EBIT -60 -81 -47
    EBITDA 13 -5 25
    Net result -48 -65 -32
    FCF 33 32 35
    Net cash 355 352 358

    TomTom Pre Q2 '21 Consensus
    TomTom 2021 2021 2021
    € millions Average Min Max
    EBIT -73 -86 -65
    EBITDA 6 -7 19
    Net result -58 -69 -52
    FCF 30 23 35
    Net cash 353 335 363

    TomTom Pre Q3 '21 Consensus
    TomTom 2021 2021 2021
    € millions Average Min Max
    EBIT -80 -95 -67
    EBITDA -2 -16 9
    Net result -73 -98 -53
    FCF 9 -31 26
    Net cash 346 300 383

    TomTom Pre Q4 '21 Consensus
    EBIT
    EBITDA
    Net result
    FCF
    Net cash

  3. sjeroen 11 oktober 2021 11:00
    toch raar 30 ct verschil... volgens mij kan een kleine partij de koers zoveel laten dalen als ze zelf willen... speelbal
  4. forum rang 6 win some... 11 oktober 2021 11:07
    quote:

    *JustMe* schreef op 11 oktober 2021 10:39:

    [...]

    Vlak voor de cijfers uitroken mensen met LONG sprinters, turbo's en andere dingen

    Men zegt dat dit niet gebeurt, maar heb het ooit bij ASML meegemaakt in verleden.

    Kwamen met top-cijfers, koers knalde bij opening diep omlaag, raakte alle stoplosses en sloot 10% hoger. Mijn SL was geraakt met 1 cent.

    Als ze consumenten willen beschermen, moeten ze niet de hefboom verlagen (nu mag je wel verkopen bij hoge hefboom maar niet meer kopen), maar zeggen dat het product pas waardeloos eindigt als koers volgende dag nog steeds onder intrinsieke waarde sluit. H

    et risico dat de bank dan loopt moeten ze maar afdekken met een kleine verzekeringspremie en dan leggen ze er bijvoorbeeld zelf calls oid onder. Want zo dekken ze nu ook die troep af.

    Lijkt me niet echt werkbaar. Want wat als de koers dan sterk stijgt na opening? Mag je dan ook pas verkopen als de koers daar de volgende dag nog steeds op staat ? Of wat als je juist een turbo short hebt en er is een sterke daling?

    Wanneer de consument niet uitgestopt wil worden op een korte heftige spike naar beneden, zijn er ook andere mogelijkheden:

    -kiezen voor opties i.pv. turbo's (of natuurlijk aandelen).
    -kiezen voor een lagere hefboom (een spike van 30% naar beneden zie ik niet zo snel gebeuren bij een AEX aandeel)

    Overigens zijn stop-losses voor iedereen inzichtelijk bij turbo's en sprinters. Dus iedere partij met een flinke hoeveelheid geld kan hier gebruik/misbruik van maken.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 11 oktober 2021 11:12
    Net cash
    Q4 19 437
    Q4 20 372
    Q4 21 346 prognose analisten bij Q3 cijfers

    50 milj voor aandeleninkoop programma gebruikt.
    Krijg de indruk dat de netto cash niet groeit.

  6. Freebird 11 oktober 2021 11:13
    quote:

    sjeroen schreef op 11 oktober 2021 11:00:

    toch raar 30 ct verschil... volgens mij kan een kleine partij de koers zoveel laten dalen als ze zelf willen... speelbal
    Hertest van (dubbele) bodem. Dan zie je vaak heftige koersbewegingen.
  7. [verwijderd] 11 oktober 2021 11:13
    quote:

    win some... schreef op 11 oktober 2021 11:07:

    [...]

    Lijkt me niet echt werkbaar. Want wat als de koers dan sterk stijgt na opening? Mag je dan ook pas verkopen als de koers daar de volgende dag nog steeds op staat ? Of wat als je juist een turbo short hebt en er is een sterke daling?

    Wanneer de consument niet uitgestopt wil worden op een korte heftige spike naar beneden, zijn er ook andere mogelijkheden:

    -kiezen voor opties i.pv. turbo's (of natuurlijk aandelen).
    -kiezen voor een lagere hefboom (een spike van 30% naar beneden zie ik niet zo snel gebeuren bij een AEX aandeel)

    Overigens zijn stop-losses voor iedereen inzichtelijk bij turbo's en sprinters. Dus iedere partij met een flinke hoeveelheid geld kan hier gebruik/misbruik van maken.

    Dan is het toch maar goed die verplicht lagere hefbomen. Natuurlijk kan iedereen ze zien. Alleen de uitgevende partij heeft er wel echt belang bij. Die weet bijvoorbeeld hoeveel er aan beide kanten (short/long) open staan, welke positie ze zelf aanhouden om dit af te dekken (hoeft niet met aandelen, mag ook met opties en die expireren ook weer op moment x) en heeft daardoor een belang.
  8. forum rang 6 Dutchy Ron 11 oktober 2021 11:30
    Verkeerslichten die lang op rood staan voor een flinke rij auto's, terwijl een vrijwel lege weg groen licht krijgt. Je ziet het vast wel eens gebeuren. TomTom denkt een oplossing te hebben.

    Het kan ontzettend frustrerend zijn: je staat met vele anderen voor een verkeerslicht te wachten, maar er komt al even niemand meer van de andere kant. Verspilde tijd. Vervolgens gaan de lichten op groen, maar te kort om allemaal over te steken. Jij mag nog een ronde wachten. De rustige weg krijgt vervolgens even lang groen licht, ook al staat daar bijna niemand. Dat moet toch slimmer kunnen? In sommige gevallen gaat het al slimmer, bijvoorbeeld met sensoren in het wegdek die het verkeer meten en op basis daarvan verkeerslichten een logischere cyclus laten draaien. Ook heb je de 'groene golf', waar een reeks opvolgende verkeerslichten in zo'n ritme op groen gaan dat je bij de juiste snelheid in één stuk van kruispunt naar kruispunt door kunt rijden. Dat scheelt niet alleen frustratie, het is ook goed voor de doorstroming en voor het milieu.

    Het nadeel is dat het installeren van dergelijke systemen vaak arbeidsintensief en prijzig is. TomTom denkt een oplossing te hebben, zo meldt Verkeersnet. De Nederlandse navigatieleverancier heeft 'Junction Analytics' ontwikkeld, een programma waarin voertuigdata rond kruispunten wordt verzameld en inzichtelijk wordt gemaakt. Op basis van zogenoemde floating car data van moderne 'slimme' auto's en smartphones kan een efficiëntere aansturing van de verkeerslichten plaatsvinden. Junction Analytics kan hiervoor door de beheerders van de verkeerslichten worden gebruikt. Het laat niet alleen zien hoeveel verkeer er staat, maar bijvoorbeeld ook hoelang het wacht. Zo kan er tevens een scherper beeld ontstaan van welke verkeersstromen wanneer het meest dominant zijn op een kruispunt.
  9. forum rang 6 win some... 11 oktober 2021 11:35
    quote:

    *JustMe* schreef op 11 oktober 2021 11:13:

    [...]

    Dan is het toch maar goed die verplicht lagere hefbomen. Natuurlijk kan iedereen ze zien. Alleen de uitgevende partij heeft er wel echt belang bij. Die weet bijvoorbeeld hoeveel er aan beide kanten (short/long) open staan, welke positie ze zelf aanhouden om dit af te dekken (hoeft niet met aandelen, mag ook met opties en die expireren ook weer op moment x) en heeft daardoor een belang.
    Wat mij betreft hadden die hogere hefbomen wel mogen blijven. Intraday kan het soms best handig zijn. Ook op iets langere termijn bij aandelen als Ahold of Unilever is een maximale hefboom van 5 niet altijd nodig. Blijft toch een kwestie van risico's inschatten. Daarnaast kunnen mensen nu opties kopen. Hier zit ook een hefboomeffect in, maar dit wordt niet beperkt. Terwijl een optie voor de consument lastiger te begrijpen is dan een turbo.

    Verder denk ik dat de AFM zijn wettelijke taak moet uitvoeren. En dat betekent ook koersmanipulatie tegengaan. Wanneer een partij om 9.00 u. 300.000 aandelen op de markt gooit en de koers daarmee fors laat dalen en vervolgens vanaf 9.01 u er 500.000 in gaat kopen waardoor de koers 10% stijgt, dan is dat gewoon manipulatie. Bij extreme voorbeelden moet de AFM gewoon onderzoek doen. Ze vragen ook gegevens van particulier beleggers op om na te gaan hoeveel die met turbobeleggen verliezen, dus het aan- en verkoopgedrag van professionele partijen mag ook wel eens onder de loep worden genomen.
  10. forum rang 6 Dutchy Ron 11 oktober 2021 11:51
    The role of mapping

    For connected cars to reach their full potential, mapping capabilities are a crucial component. From a safety perspective, vehicles need to map out exactly where a pedestrian is crossing, where traffic jams lie ahead, or specific areas with bad weather.

    In this instance, mapping becomes more of a network, providing additional information to the vehicle or driver beyond what they can see. The combination of these three components – a driver using their eyes, sensors in the car scanning the surrounding proximity, and mapping – can help vehicles reach new capabilities to see beyond any limitations. If cars are to eventually become driverless, replacing human vision with connectivity can ensure this system continues to function effectively.

    In line with this, no single map fits all. The mapping technology in connected cars, and eventually autonomous vehicles, will feature multiple layers that connect with numerous use cases to provide geo-localized context. Each specific vehicle will need to know exactly what might lie ahead on its own journey, what surrounds its outside, and what it needs to prepare for. As a result, it’s critical that maps are updated in real-time.

    Filip Klippel, Automotive Manager, HERE Technologies

    www.itproportal.com/features/connecte...

  11. [verwijderd] 11 oktober 2021 11:59
    quote:

    win some... schreef op 11 oktober 2021 11:35:

    [...]

    Wat mij betreft hadden die hogere hefbomen wel mogen blijven. Intraday kan het soms best handig zijn. Ook op iets langere termijn bij aandelen als Ahold of Unilever is een maximale hefboom van 5 niet altijd nodig. Blijft toch een kwestie van risico's inschatten. Daarnaast kunnen mensen nu opties kopen. Hier zit ook een hefboomeffect in, maar dit wordt niet beperkt. Terwijl een optie voor de consument lastiger te begrijpen is dan een turbo.

    Verder denk ik dat de AFM zijn wettelijke taak moet uitvoeren. En dat betekent ook koersmanipulatie tegengaan. Wanneer een partij om 9.00 u. 300.000 aandelen op de markt gooit en de koers daarmee fors laat dalen en vervolgens vanaf 9.01 u er 500.000 in gaat kopen waardoor de koers 10% stijgt, dan is dat gewoon manipulatie. Bij extreme voorbeelden moet de AFM gewoon onderzoek doen. Ze vragen ook gegevens van particulier beleggers op om na te gaan hoeveel die met turbobeleggen verliezen, dus het aan- en verkoopgedrag van professionele partijen mag ook wel eens onder de loep worden genomen.
    Helemaal eens Winsome. Een hoge hefboom kan ook helpen juist bijvoorbeeld bij afdekken of in een constructie. En inderdaad is een optie ook complexer dan een turbo. Alleen al doordat ie tijdgebonden is.

    Dat voorbeeld wat je noemt met 300K dumpen bij opening markt en daarna terugkopen heb ik bij ASML meegemaakt jaren geleden. Voelde sterk aan als manipulatie en niet met een klein fonds ook. Maar toon het maar eens aan. ING toch een ‘nette bank’ die dat soort grappen niet uithaalt zou je zeggen/denken.
  12. forum rang 5 hvasd2 11 oktober 2021 13:13
    quote:

    sjeroen schreef op 11 oktober 2021 11:00:

    toch raar 30 ct verschil... volgens mij kan een kleine partij de koers zoveel laten dalen als ze zelf willen... speelbal
    Binnen een uur een volume gelijk aan gem dagvolume.. lijkt mij geen kleine partij
  13. forum rang 6 Dutchy Ron 11 oktober 2021 13:14
    RTL-Z even terug gekeken …… die 2 gasten zouden beter moeten weten, maar het is wel een bevestiging van hoe men TT ziet. Afslag gemist, weg kwijt, blijven hangen in navigatiekastjes, geen innovatie, mag de naam tech bedrijf niet meer hebben, etc…… als HG weinig communiceert zijn investeerders de weg kwijt en niet meer op de hoogte. …..
  14. forum rang 4 xof 11 oktober 2021 13:15
    Alle optimistische FCF bespiegelingen ten spijt en beloften dat we een herstel zien in Automotive, ben ik nu erg sceptisch en zie een dip tot onder de 5,80 nog wel gebeuren deze week.

    NB 14 Feb; bij FYR 2020 ging de koers van 9,61 naar 8,24; daling 1,37 ofwel 14,2%
    NB 13 Apr; bij Q1 2021 ging de koers van 8,06 naar 8,19; lichte stijging 0,13 ofwel 1,6%
    NB 14 Jul; bij Q2 2021 ging de koers van 7,17 naar 6,09; daling 1,08 ofwel 14,7%

    Cijfers zijn dus erg gevaarlijk en ik verwacht eerder een bijstelling naar beneden door alle reeds genoemde beperkingen.

    De bodem komt elke keer weer wat lager te leggen. Ik ben geen TA aanhanger, maar een tik naar beneden zie ik nog wel gebeuren. Mijn ijzeren voorraad houd ik aan, maar mijn 10K bijkoop order ligt er al in. Dan is het gewoon goedkoop inslaan.

    Verder wachten op het "event", aankondiging vertrek HG eo exit met PE..... het gaat een keer komen.

    Nogmaals, de beloning voor het wachten kom er een keer uit; de hoofdprijs gaat het niet worden.

    Het speelveld tussen outsiders en insiders is te groot.

    Iedereen succes, komt de dip niet dan houd ik mn cash op zak

  15. forum rang 6 Dutchy Ron 11 oktober 2021 13:30
    Gear change

    Frustrated in its main markets, Huawei is making some striking bets on new areas. One of the biggest is in electric and autonomous vehicles. Huawei made its first R&D foray into vehicles in 2014, but now the company is drastically cranking up commitment, with plans to form a 5,000-strong R&D team and investment of $1bn in the segment this year.

    The company says it will not build cars itself, but its engineers are clearly looking into everything short of that. “Initially, we just thought we would help the car connect, but after a while we realised that we can also help make it more intelligent,” says a Huawei official.

    A vehicle released by Chinese automaker Beiqi at the Shanghai Auto Show this year featured an entire in-car electronics solution developed by Huawei. For this shift, the company is harnessing strengths built over years in its telecoms hardware business — executives say experience in designing base stations that can withstand extreme weather conditions comes in handy because temperature controls are a key requirement in electric vehicles.

    “They have refocused their teams in the research centres they run in Europe: In the past, those were 3G and 4G-facing, and now they are focused on [advanced driver-assistance systems],” says Jean-Christophe Eloy, chief executive and president of Yole, a French technology research and consultancy firm.

    A large portion of the chips required in automotive electronics are manufactured with more mature processing technology, which does not need to be imported. “Much of that technology is available in China,” Eloy says. “Focusing on automotive therefore can also help them get away from their chip supply problem.”

    www.ft.com/content/9e98a0db-8d0a-4f78...
  16. [verwijderd] 11 oktober 2021 13:43
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 11 oktober 2021 13:14:

    RTL-Z even terug gekeken …… die 2 gasten zouden beter moeten weten, maar het is wel een bevestiging van hoe men TT ziet. Afslag gemist, weg kwijt, blijven hangen in navigatiekastjes, geen innovatie, mag de naam tech bedrijf niet meer hebben, etc…… als HG weinig communiceert zijn investeerders de weg kwijt en niet meer op de hoogte. …..
    Helemaal mee eens, er lijkt bewust gestreefd naar deze reputatie d.m.v. zwijgen, opgeblazen verliescijfers door onnodige afschrjvingen en gedirigeerde verhuizing naar de AScX. Het einddoel staat waarschijnlijk vast, maar ook daarover vanzelfsprekend geen communicatie.
  17. forum rang 8 Wereldbelegger 11 oktober 2021 13:51
    Let op: onderstaande post kan zowel positief als negatief ervaren worden.

    Vanaf 2022 weer groei in de autoproductie
    In 2025 "slechts" 4 miljoen meer dan in 2019
    Waarvan een groot deel chipsverslindende EV's

    Light vehicle production worldwide forecast 2019-2025

    Amid the Covid-19 pandemic, the global light vehicle production dropped to some 70 million units in 2020. The automotive market is expected to bounce off, reaching the pre-pandemic production volumes around the year 2023. In 2025, it is projected that some 93 million light vehicles will be produced worldwide.

    X milj
    2019 89
    2020 70
    2021 79
    2022 85
    2023 88
    2024 91
    2025 93

    bron:
    www.statista.com/statistics/266813/gr...
  18. forum rang 6 win some... 11 oktober 2021 14:02
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 11 oktober 2021 13:14:

    RTL-Z even terug gekeken …… die 2 gasten zouden beter moeten weten, maar het is wel een bevestiging van hoe men TT ziet. Afslag gemist, weg kwijt, blijven hangen in navigatiekastjes, geen innovatie, mag de naam tech bedrijf niet meer hebben, etc…… als HG weinig communiceert zijn investeerders de weg kwijt en niet meer op de hoogte. …..
    Heb dit ook even teruggekeken. Ik heb ook wel mijn twijfels en kritiek bij TT, maar de argumentatie die hier op tafel komt is wel erg tenenkrommend.

    Als je deze opinie nu in RTL boulevard uit..... Maar dit is het programma Bulls&Bears, een beleggingstalkshow met 'experts' op de financieel-economische zender RTL-Z. Dat is wel van een heel treurig niveau. Programma is bedoeld als soort van format waarin allerlei partij marketing voor hun eigen toko kunnen bedrijven, maar ze diskwalificeren zichzelf op deze manier alleen maar.
2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht