Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

21,880
  • Verschill

    -1,340 -5,77%
  • Volume

    313.927 Gem. (3M) 239,8K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Vierde kwartaal. Op naar een positief einde van 2021?

1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 55 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Rainman 29 oktober 2021 13:37
    quote:

    Gerard M. schreef op 29 oktober 2021 13:35:

    Zijn er ook berichten over of Ohio2 ook efficiënter gaat worden dan Ohio1?
    Nee er zijn geen schaalvoordelen met de investering van Ohio2, zei Schimmelbush.
    Je moet het echt zien als 2 dezelfde fabrieken die los van elkaar opereren.
    Ohio2 zal elk jaar 45-50 miljoen EBITDA bijdragen, afhankelijk van de vanadiumprijs.
  2. forum rang 7 Just lucky 29 oktober 2021 13:42
    quote:

    Rainman schreef op 29 oktober 2021 12:04:

    Altijd toch weer die commentaar op het management...
    Schimmelbush heeft enorm veel kennis en connecties binnen de industrie en weet als geen ander hoe het bedrijf in mekaar zit. Het is niet voor niets dat ze hem op deze leeftijd nog laten aanblijven als CEO. Schimmelbush is volgens mij juist een extra reden om wel in AMG te investeren. En voor 78 jaar te zijn, is hij nog heel goed mee met de innovaties van vandaag. Kijk maar naar de investeringen die gepland staan. Hij weet perfect welke projecten nodig zijn om die 350 miljoen EBITDA te bereiken, en de uitvoering van die projecten is ook steeds op tijd en binnen budget.(OHIO 2, Mibra-expansie) Ik heb alle vertrouwen in hem, en hoop dat hij nog even door kan gaan.
    Precies, geef mij Heinz maar, ik wil niet zo'n gladjakker in een strak pak met een snelle babbel, 10x liever de sluwe oude vos Heinz. S.
  3. forum rang 5 Blanco rolling 29 oktober 2021 14:05
    quote:

    Rainman schreef op 29 oktober 2021 13:37:

    [...]

    Nee er zijn geen schaalvoordelen met de investering van Ohio2, zei Schimmelbush.
    Je moet het echt zien als 2 dezelfde fabrieken die los van elkaar opereren.
    Ohio2 zal elk jaar 45-50 miljoen EBITDA bijdragen, afhankelijk van de vanadiumprijs.
    In ohio1 zit ergens een bottleneck.
    Aanvankelijk waren er plannen om dat op te lossen. Ik kan mij voorstellen dat ohio2 die bottleneck niet heeft en dat ze met ohio2 deels het probleem oplossen.

    Natuurlijk hebben 2 fabrieken net dezelfde overhead nodig. Geen 2 directeuren geen totaal dubbele HR etc.

  4. Fred Nek. 29 oktober 2021 15:30
    quote:

    Just lucky schreef op 29 oktober 2021 13:42:

    [...]Precies, geef mij Heinz maar, ik wil niet zo'n gladjakker in een strak pak met een snelle babbel, 10x liever de sluwe oude vos Heinz. S.
    Zo'n gladde als Storm van wereldhave bedoel je. ;-)
  5. forum rang 5 geldmaker 29 oktober 2021 17:59
    We gaan gzd toch weer vandaag mooi de week uit. Nu nog wat goede analisten rapporten en we gaan komende week verder omhoog..
  6. forum rang 4 Aandachtige lezer 29 oktober 2021 23:21
    Ook ik heb vandaag nog bijgekocht, en niets verkocht, ondanks dat ik inmiddels wel heel veel aandelen AMG heb.
    Dat neemt niet weg dat ik de komende weken nog eens ga kijken of ik het toch niet verkeerd gezien heb. Alles ontwikkelt zich wel zo ongeveer als ik vooraf voorspeld had, maar de winst blijft nog sterker achter dan verwacht en de koers van het aandeel ontwikkelde zich dramatisch. Moet ik er toch nog anders over denken?
  7. aandeeltje! 30 oktober 2021 09:05
    quote:

    Hopper58 schreef op 29 oktober 2021 10:24:

    [...]

    En die gaat veel en veel hoger zijn dan in de outlook (als er geen uitzonderlijke ontwikkelingen volgen)

    De outlook was gebaseerd op gemiddelde van oudere en lagere prijzen dan de actuele prijzen.

    Een analist vroeg waarom AMG nu al kwam een outlook voor 2022 (150 mln $ (of is het € ?) Ebit). "Was dat wegens de analistenverwachting van 200 mln $" ? Neen zegt Heinz: "wij volgen onze eigen methode" En dat is dus zich niet baseren op de actuele prijzen omdat je nooit weet of die zo hoog blijven.
    Enige jaren geleden gaf AMG aan, geen verwachtingen in prijsniveaus te verwerken dus actuele prijzen te gebruiken…
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 oktober 2021 11:28
    quote:

    Just lucky schreef op 29 oktober 2021 13:42:

    [...]Precies, geef mij Heinz maar, ik wil niet zo'n gladjakker in een strak pak met een snelle babbel, 10x liever de sluwe oude vos Heinz. S.
    Heinz gaat echter zeker op korte termijn vertrekken.
  9. the accountant 30 oktober 2021 11:45
    Het is te hopen dat hij zelf gaat inzien dat hij niet in staat is het bedrijf in voldoende mate te etaleren voor grote investeerders, en dat hij de groei van het bedrijf daarmee afremt.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 oktober 2021 12:19
    quote:

    the accountant schreef op 30 oktober 2021 11:45:

    Het is te hopen dat hij zelf gaat inzien dat hij niet in staat is het bedrijf in voldoende mate te etaleren voor grote investeerders, en dat hij de groei van het bedrijf daarmee afremt.
    Als ik Heinz was dan zou ik voor mijn vertrek de tent in kleine stukjes verkopen, zodat de aandeelhouders eindelijk eens beloond worden.

    En anders wordt de tent na zijn vertrek door een private equity fund voor een prikkie opgekocht en daarna met veel winst in stukjes doorverkocht.

    De meeste onderdelen van AMG hebben geen enkele synergie met elkaar.
  11. Hans_U 30 oktober 2021 14:27
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 30 oktober 2021 12:19:

    [...]

    Als ik Heinz was dan zou ik voor mijn vertrek de tent in kleine stukjes verkopen, zodat de aandeelhouders eindelijk eens beloond worden.

    En anders wordt de tent na zijn vertrek door een private equity fund voor een prikkie opgekocht en daarna met veel winst in stukjes doorverkocht.

    De meeste onderdelen van AMG hebben geen enkele synergie met elkaar.
    yep, geeft te denken.
    AMG is typisch een conglomeraat met weinig (of soms geen) synergie. Dus?
    Afzonderlijke waarde van de onderdelen is dan typisch (aanzienlijk) meer dan de waarde van het geheel.

    En als die onderdelen dan ook nog eens allemaal (?) een flink groeipotentieel hebben? En misschien te lijden hebben onder te weinig geld voor investeringen/marketing/aandacht van mgmt??

    En je bent een private equity firma (of een paar bij elkaar) die er een sport van maken om dit soort conglomeraten op te kopen, op te poetsen, ronkende vooruitzichten toe te dichten en in stukken door te verkopen?
    En je hebt AMG op het oog?
    Hoe zou je het dan aanpakken?
    Misschien zoals het met AMG de laatste tijd gegaan is?

    Ik wacht het af. Zéér vast op m'n stukken ;-)

    succes, groeten, Hans.
  12. Hans_U 30 oktober 2021 14:36
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 29 oktober 2021 23:21:

    Ook ik heb vandaag nog bijgekocht, en niets verkocht, ondanks dat ik inmiddels wel heel veel aandelen AMG heb.
    Dat neemt niet weg dat ik de komende weken nog eens ga kijken of ik het toch niet verkeerd gezien heb. Alles ontwikkelt zich wel zo ongeveer als ik vooraf voorspeld had, maar de winst blijft nog sterker achter dan verwacht en de koers van het aandeel ontwikkelde zich dramatisch. Moet ik er toch nog anders over denken?
    Tja, WINST is het grote probleem. Vergeet niet het belangrijkste aspect van "winst" : de mening van de boekhouder...........
    In hoge mate stuurbaar. Zoals Q2 als er ineens 11 miljoen als kosten "genomen" wordt voor vervuiling die ze (meen ik) hoofdzakelijk in 2022 gaan opruimen.
    En wat er nu allemaal als kosten meegenomen wordt? Geen idee. Maar er kunnen zo maar "kosten" in zitten die met de huidige investeringen in lithium en Ohio te maken hebben.
    Kosten gaan voor de baten uit. En boekhoudkundig kun je daar van maken wat je wilt.
    Je zou haast denken dat Heinz z'n best doet om het niet al te rooskleurig voor te stellen.......
  13. Rainman 30 oktober 2021 15:05
    quote:

    Hans_U schreef op 30 oktober 2021 14:36:

    [...]

    Tja, WINST is het grote probleem. Vergeet niet het belangrijkste aspect van "winst" : de mening van de boekhouder...........
    In hoge mate stuurbaar. Zoals Q2 als er ineens 11 miljoen als kosten "genomen" wordt voor vervuiling die ze (meen ik) hoofdzakelijk in 2022 gaan opruimen.
    En wat er nu allemaal als kosten meegenomen wordt? Geen idee. Maar er kunnen zo maar "kosten" in zitten die met de huidige investeringen in lithium en Ohio te maken hebben.
    Kosten gaan voor de baten uit. En boekhoudkundig kun je daar van maken wat je wilt.
    Je zou haast denken dat Heinz z'n best doet om het niet al te rooskleurig voor te stellen.......
    Nonsens,
    Bedrijven zijn verplicht om een voorziening aan te leggen voor kosten als vervuiling, vanaf het moment dat die kost waarschijnlijk is. AMG heeft daar dus gaan keuze toe. Daarnaast worden deze uitzonderlijke kosten ook streng gecontroleerd bij een financiële audit. (kan ik bevestigen want ik ben zelf een auditor.)
1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 55 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht