Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    375.660 Gem. (3M) 296,4K
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,780  
+ Toevoegen aan watchlist

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 8 december 2021 15:14
    Het zijn ook gewoon bestens orders lijkt het , de koper maakt het niet uit dat hij tussen de 7,95 en 8,32 kwijt is..... gisteren tussen de 7,75 en 8,54. Wat maakt dat de koers daarna direct weer net zo hard zakt vraag ik mij nog wel af.
  2. [verwijderd] 8 december 2021 15:15
    quote:

    ketchup schreef op 8 december 2021 15:01:

    [...]

    OK, helder. Toch overnamekandidaten. Geeft niets. Gaan we het lijstje bijhouden vanaf nu. Ik doe zelf ook mee;

    #1. Stellantis (Justin)
    #2. Volkswagen (Cariad) (Justin)
    #3. Microsoft (Tatje, heeft het al jaren door)
    #4. Founders (Pwijsneus, dirty exit)

    mijn gok , pure speculatie , koopkracht komt van de overkant vh water
    #5. .....INTEL

    Mijn kandidaten zijn niet VW of Stellantis. Ik denk wel dat ze het graag willen en dat ze (als je naar die aantallen van Stellantis kijkt) kunnen terugverdienen. Indien je uitgaat van 400 miljoen euro per jaar R&D kosten die TT nu heeft voor haar totale bedrijf. En Stellantis 26 miljoen te monitizen connected cars. Dan kost de hele TomTom operatie je 16 euro per Stellantis auto. En die 400 miljoen worden al ruim gedekt door omzet uit Microsoft, UBER en alle automotive klanten. Een no-brainer dus.

    Mijn kandidaat is een partij in de chips die TomTom HD maps en alle software daaromheen wil integreren met haar chips. Op 1 staat Qualcomm en op 2 NXP. Die zullen er meer geld voor over hebben.

    Dan nog is het de vraag of zij een prijs willen bieden die hoger is dan wat TT denkt op eigen kracht te kunnen verdienen met de explosie van ADAS en EV.

  3. forum rang 4 dachthetniet 8 december 2021 15:24
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 8 december 2021 15:14:

    Het zijn ook gewoon bestens orders lijkt het , de koper maakt het niet uit dat hij tussen de 7,95 en 8,32 kwijt is..... gisteren tussen de 7,75 en 8,54. Wat maakt dat de koers daarna direct weer net zo hard zakt vraag ik mij nog wel af.
    Omdat het een vuil spel is. Er is in mijn ogen geen andere verklaring voor.
  4. forum rang 4 Erg chebbi 8 december 2021 15:24
    Deze keer heb ik hem gemist. Uiterst vreemd. Als je veel stukken wilt hebben, dan geef je toch een broker opdracht dat decent te doen? Dit komt heel onbeholpen over.

    @Ketchup: Jij hebt handelservaring. Wat maak jij hiervan?
  5. [verwijderd] 8 december 2021 15:25
    Je kan niet eens meer rustig uit lunchen op deze dag waarop we Maria onbevlekt ontvangen vieren. Blijft bizar dit koersverloop. Gisteren was er nieuws in de markt, wat vandaag?

    NB. zet mij maar op de lijst met Tesla die tt overneemt.
  6. [verwijderd] 8 december 2021 15:27
    We gaan geld maken met zijn allen of ik neem het persoonlijk over uit de failliete boedel

    Wat betreft die pieken: zouden het tests zijn uit de reddit hoek?
  7. Meryntje 8 december 2021 15:28
    quote:

    *JustMe* schreef op 8 december 2021 15:15:

    [...]

    Mijn kandidaten zijn niet VW of Stellantis. Ik denk wel dat ze het graag willen en dat ze (als je naar die aantallen van Stellantis kijkt) kunnen terugverdienen. Indien je uitgaat van 400 miljoen euro per jaar R&D kosten die TT nu heeft voor haar totale bedrijf. En Stellantis 26 miljoen te monitizen connected cars. Dan kost de hele TomTom operatie je 16 euro per Stellantis auto. En die 400 miljoen worden al ruim gedekt door omzet uit Microsoft, UBER en alle automotive klanten. Een no-brainer dus.

    Mijn kandidaat is een partij in de chips die TomTom HD maps en alle software daaromheen wil integreren met haar chips. Op 1 staat Qualcomm en op 2 NXP. Die zullen er meer geld voor over hebben.

    Dan nog is het de vraag of zij een prijs willen bieden die hoger is dan wat TT denkt op eigen kracht te kunnen verdienen met de explosie van ADAS en EV.

    Dan praat je wel over een partij die neutraal is en niet in handen van een autofabrikant.

    Lijkt me heel plausibel (net als MS trouwens)

    GuS

  8. forum rang 7 ketchup 8 december 2021 15:33
    nogmaals van mijn kant puur speculatief

    Intel is gecommitteerd aan haar view, ze wil en kan het enkel niet allemaal financieren, dus laten ze zich begeleiden en informeren ( Goldman & Morgan ?)
    hoe bestens met maximaal rendement voor aandeelhouderswaarde, toch een bepalende stake te houden en gelijk uit te breiden binnen het pallet

    dan moet je er een map-maker bij hebben en liefst gelijk eentje die de concurrentie achter zich laat en toch de loyaliteit van de auto fabrikanten weet te binden
    de belangrijkste zijn oa ook de 3 Duitse fabrikanten : VW/Audi- groep, Daimler en BMW

    dus doe een deal met de zittende aandeelhouders binnen HERE, en koop loyaliteit door ze allen te laten mee profiteren, koop TT en breng het allemaal volgend jaar naar de beurs aan een mega waardering

    wat TT kan verdienen op eigen kracht met de explosie van ADAS en EV ... weinig , TT is in deze niet degene met pricing power , het is een service verlener
    het verdienmodel van TT komt onder druk eens dat de markt echt openbreekt , maar de waarde van haar asset is zonder twijfel een zeer forse premie waard over haar huidige notering aan de beurs

    we gaan t allemaal meemaken , de komende 2 jaar zijn wat dat betreft super spannend, en voor mij is , zoals ik reeds meermaals schreef, TT een Buy en Hold voor de komende jaren, want zo verder aanmodderen is geen optie .
  9. forum rang 6 pwijsneus 8 december 2021 15:34
    Aangezien we deze spikes vanuit september regelmatig zien, het lijkt me stug dat hier iets fundamenteels achter zit. Uitsluiten kunnen we niet, maar als het bewust is, is het wel een hele lompe actie om aan je stukken te komen. Dat kan een stuk subtieler.

    Lijkt eerder op een digitale dikke vinger. Er zal wel een algoritme van 1 van die shorters op hol geslagen zijn. Ietsjes verkeerd afgesteld of iets dergelijks.

    ISA hebben we voorbij zien komen, de Morgan roadshow, maar ook op geheel willekeurige momenten afgelopen dinsdag, en nu dus een kale woensdagmiddag. Gewoon doorlopen zou ik zeggen.

    Het valt iig ook altijd weer keurig terug.
  10. Meryntje 8 december 2021 15:36
    quote:

    Erg chebbi schreef op 8 december 2021 15:24:

    Deze keer heb ik hem gemist. Uiterst vreemd. Als je veel stukken wilt hebben, dan geef je toch een broker opdracht dat decent te doen? Dit komt heel onbeholpen over.

    @Ketchup: Jij hebt handelservaring. Wat maak jij hiervan?
    Mocht het één koper zijn of enkele (grote) dan kan ik me niet voorstellen dat het in the blind is.

    GuS
  11. forum rang 6 pwijsneus 8 december 2021 15:40
    quote:

    Knife Catcher schreef op 8 december 2021 15:27:

    We gaan geld maken met zijn allen of ik neem het persoonlijk over uit de failliete boedel

    Wat betreft die pieken: zouden het tests zijn uit de reddit hoek?
    Dit zou ook nog kunnen, als een legertje Robin Hoods een "gamestopje" zouden doen, dan is het boem!

    Dus justin, als je toch aan het pumpen bent, je zit op het verkeerde forum, je moet bij Wallstreetbets wezen. Daar valt wat te halen!
  12. forum rang 7 ketchup 8 december 2021 15:42
    quote:

    Erg chebbi schreef op 8 december 2021 15:24:

    Deze keer heb ik hem gemist. Uiterst vreemd. Als je veel stukken wilt hebben, dan geef je toch een broker opdracht dat decent te doen? Dit komt heel onbeholpen over.

    @Ketchup: Jij hebt handelservaring. Wat maak jij hiervan?
    met oppompen en dan weer neerslaan van de koers, was je aandeelhouders uit
    gaat het te volatiel worden, gaan er signalen bij investment fondsen om posities af te bouwen
    het lijkt mij dat de bedoeling is om volume te triggeren en dat lukt ook, want je ziet in een uur tijd het volume dubbelen

    verder zal het voor een eventuele koper ( van TT) verder niet uitmaken hoeveel hij er nu al kan oprapen aan 7,85 of 8,35

    maar het kan ook allemaal spielerei zijn vanwege einde jaar bonussen en dan kom je bij hedge fondsen, die zijn bereid posities te beschermen voor performance fees , eens dat voorbij laten ze de koers los

    de druk op het aandeel is sinds Q3 rapportage gedraaid naar UP ipv van Down

  13. forum rang 6 Dutchy Ron 8 december 2021 15:45
    car.harman.com/insights/blog/evolving...

    We’re celebrating the two-year anniversary of the Experiences Per Mile Advisory Council with three new episodes of the Experiences Per Mile podcast featuring founding members of the Advisory Council. This blog post summarizes episode 25 of the podcast where Paul Hohos, Vice President of Automotive Sales and Managing Director for Americas at TomTom, explains how personalization is being added to vehicle navigation to improve user experience, and much more.

    Ultimately, Paul believes embedded vehicle navigation will reign supreme and will be a standard in all cars, like airbags. “We'll see a trend in navigation take rates increasing - we already see that now,” said Paul. “It will be a must-have.”
  14. forum rang 4 dachthetniet 8 december 2021 15:46
    quote:

    ketchup schreef op 8 december 2021 15:42:

    [...]

    met oppompen en dan weer neerslaan van de koers, was je aandeelhouders uit
    gaat het te volatiel worden, gaan er signalen bij investment fondsen om posities af te bouwen
    het lijkt mij dat de bedoeling is om volume te triggeren en dat lukt ook, want je ziet in een uur tijd het volume dubbelen

    verder zal het voor een eventuele koper ( van TT) verder niet uitmaken hoeveel hij er nu al kan oprapen aan 7,85 of 8,35

    maar het kan ook allemaal spielerei zijn vanwege einde jaar bonussen en dan kom je bij hedge fondsen, die zijn bereid posities te beschermen voor performance fees , eens dat voorbij laten ze de koers los

    de druk op het aandeel is sinds Q3 rapportage gedraaid naar UP ipv van Down

    Wat een wijsheid. Maar die voorspellingen en verklaringen hebben we al vaker voorbij zien komen.
    Een ‘potentiële koper’ zal zich zo nooit voldoende aandelen kunnen bemachtigen om iets te kunnen bewerkstelligen.
  15. forum rang 7 sniklaas 8 december 2021 15:47
    quote:

    ketchup schreef op 8 december 2021 15:33:


    inderdaad Wies, TOMTOM heeft geen pricing power en is ook niet in staat om dat bij de OEM’s af te dwingen, vandaag de dag niet, voorheen niet en in de toekomst ook niet…

    Zou een prima ontwikkeling zijn wanneer de krachten MBLY, HERE en TT worden gebundeld, een krachtig alternatief voor de OEM’s om niet aan GOOG of APPLE overgeleverd te worden…

    Voor TOMTOM een herkansing na 2015 om de assets te vermarkten en dat de founders daarbij ons ook laten mee profiteren…
  16. Meryntje 8 december 2021 15:49
    Ik zit nog steeds hetzelfde in TT evenals BdB ; ze zullen me moeten uitroken bij een dirty.

    GuS
  17. forum rang 6 Dutchy Ron 8 december 2021 15:51
    Podcast
    car.harman.com/insights/epm-podcast/h...

    Key Takeaways
    [1:42] Paul explains what Experiences Per Mile means to him

    [2:30] Why TomTom became involved in the EPM movement

    [2:58] Why TomTom is focused on creating positive in-vehicle experiences for customers

    [3:34] Consumer perception of embedded in-vehicle navigation

    [6:27] How navigation has changed recently and how TomTom has contributed to this change

    [7:26] What it will take for consumers to leave phone navigation behind

    [8:40] What can be done with vehicle navigation to reduce barriers to entry for electric vehicles (EVs)

    [11:05] Other ways TomTom is improving the in-vehicle experience for drivers

    [12:09] Opportunities to partner with other organizations to deliver more differentiated services for consumers

    [13:58] Paul's vision for the future of vehicle navigation

    Sponsors Brought to you by HARMAN
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht