Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,070
  • Verschill

    +0,350 +3,60%
  • Volume

    1.988.071 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    9,960  
  • Laat

    10,070  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 24 mei 2022 12:26
    oppassen inderdaad, dat je niet teveel shortproducten (bij)koopt als de koers even oploopt.

    blijft een onnavolgbaar aandeel.
  2. De Conducteur 24 mei 2022 13:37
    Tot aan de emissie wordt de koers langzaam maar zeker afgebrokkeld tot aan een euro of 2... verdere daling sluit ik ook niet uit (zie emissie Avantium). Daarna maar weer eens instappen.
  3. forum rang 4 Erg chebbi 24 mei 2022 13:38
    In zekere zin einde voor de particuliere belegger. De grote aandeelhouders houden de zaak overeind, om bij eventuele verkoop nog een tegenwaarde te kunnen ontvangen en omdat ze strategisch belang hebben bij het voortbestaan (werkgelegenheid, bereikbaarheid, hub-infra, kennisontwikkeling etc.)
    De corona-dip heeft de levensvatbaarheid de nek omgedraaid. Grote aandeelhouders brengen de patiënt naar de IC.
  4. [verwijderd] 24 mei 2022 13:57
    ### Goed om te zien dat u mogelijk anderen inspireert met onze journalistieke content. We vragen u enkel voor persoonlijk gebruik onze content te kopiëren, om geen inbreuk te maken op onze Algemene Voorwaarden. Vraag anders naar onze bedrijfslicenties via klanten@fdmediagroep.nl ###

    Air France-KLM gaat 1928 miljoen nieuwe aandelen uitgeven tegen een koers van €1,17. Dat betekent een forse korting op de slotkoers van €4,35 van maandag. Het Nederlandse kabinet heeft laten weten onder voorwaarde van goedkeuring door het parlement in te tekenen op de nieuwe uitgifte. Dat betekent dat de staat ruim €220 mln investeert om het belang van 9,3% in de holding op peil te houden. Van de opbrengst van €2,2 mrd wordt €1,7 mrd gebruikt om de Franse overheid af te lossen. Eerder dit jaar liet het bedrijf weten te werken aan het plan om €4 mrd op te halen.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1440453/air-franc...
  5. forum rang 5 Go Go Go ! 24 mei 2022 14:00
    quote:

    Erg chebbi schreef op 24 mei 2022 13:38:

    In zekere zin einde voor de particuliere belegger. De grote aandeelhouders houden de zaak overeind, om bij eventuele verkoop nog een tegenwaarde te kunnen ontvangen en omdat ze strategisch belang hebben bij het voortbestaan (werkgelegenheid, bereikbaarheid, hub-infra, kennisontwikkeling etc.)
    De corona-dip heeft de levensvatbaarheid de nek omgedraaid. Grote aandeelhouders brengen de patiënt naar de IC.
    Heeft de stervende zwaan toevallig een euthanasieverklaring ? Dan gelijk afkoppelen van de apparatuur. Er kon geen geld naar de zorg om op te schalen. IC bedden zijn nodig voor patiënten, die niet louter hobbymatig gefinancierd worden.
  6. [verwijderd] 24 mei 2022 14:04
    bij de giro staat 1,9 miljoen nieuwe aandelen :)

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM wil met de uitgifte van ruim 1,9 miljoen nieuwe aandelen krap 2,3 miljard euro ophalen om de balans te versterken en de ontvangen staatshulp versneld terug te betalen. Dit maakte de Franse-Nederlandse luchtvaartmaatschappij dinsdagochtend bekend.
  7. forum rang 8 GakGak 24 mei 2022 14:20
    Hoewel het onmogelijk is om 2,3 miljard op te halen met een handjevol afgewaardeerde AF/KLM aandelen begrijp ik de verwarring wel.

    Hoekstra betaalde in 2019 nog 744 miljoen voor toen nog 14 % van de aandelen AF/KLM.

    Het enige wat we in zijn voordeel kunnen toevoegen is dat hij er nooit een bonus voor gekregen heeft.
  8. FairValue 24 mei 2022 14:36
    Vieze trucjes. Schreef het al. Eerst alles uitonderhandelen binnenskamers met de grote partijen. Dan trucjes om de koers hoger te zetten. En nu ook weer massaal steun aankopen om de werkelijke waarde van minus enkele euro's na emissie te masceren.
  9. Janteam 24 mei 2022 14:51
    Op de site van Air-France-KLM is een nieuwsbericht te vinden met wat meer informatie betreffende de emissie.
    www.airfranceklm.com/en/finance/finan...

    Ik begrijp daaruit dat je vandaag de aandelen in bezit moet hebben om recht te hebben op claim-rechten.
    Morgen zou dan al de notering ex-claim zijn !

    De betekenis van deze zin, in het persbericht , kan ik niet plaatsen :
    " The Rights Issue will be open to the public in France only
  10. [verwijderd] 24 mei 2022 15:21
    quote:

    GakGak schreef op 24 mei 2022 14:20:

    Hoewel het onmogelijk is om 2,3 miljard op te halen met een handjevol afgewaardeerde AF/KLM aandelen begrijp ik de verwarring wel.

    Hoekstra betaalde in 2019 nog 744 miljoen voor toen nog 14 % van de aandelen AF/KLM.

    Het enige wat we in zijn voordeel kunnen toevoegen is dat hij er nooit een bonus voor gekregen heeft.
    ABN wel, een markt conforme fee.
  11. forum rang 8 GakGak 24 mei 2022 15:49
    Lufthansa bids for 20% stake in ITA Airways -source

    FRANKFURT, May 24 (Reuters) - Germany's Lufthansa LHAG.DE wants to acquire a 20% stake in state-owned Italian airline ITA Airways, the successor to Alitalia, and its cooperation partner MSC is bidding for a 60% stake, a person familiar with the matter told Reuters on Tuesday.
    The Italian state would initially keep the remaining 20%, the source said. The Lufthansa-MSC duo made their offer to acquire a majority stake in ITA on Monday. MSC is also known as Mediterranean Shipping Group.
    Italian media reports said the Alitalia successor was worth between around 1 billion and 2 billion euros. A Lufthansa spokesperson did not want to comment on the figures.
    According to insiders, there is a rival bid from U.S. financial investor Certares together with Air France-KLM AIRF.PA and the American airline Delta DAL.N.
    A decision is expected in the coming weeks about which of the two bidder groups exclusive negotiations will be conducted with. A sale is to be completed by the end of June

    het emissiegeld dat eraan komt brandt nu al in de zakken.
  12. forum rang 7 wiegveld 24 mei 2022 15:58
    Dit wordt een circus waar de claims door een putje gaan einde periode.
    Ook koers KLM zal fors dalen over de theoretische prijs.
    prijs aandeel ex claim is al gedaald naar € 3,75 +(3* €1,17) = €1,815
    Dat wordt nog erger vrees ik.
  13. [verwijderd] 24 mei 2022 15:58
    Theoretisch bij nu koop:
    Klopt deze berekening: ((3x1,17)+huidige koers)/4
    Is dat de gemiddelde koers per aandeel waar tegen dan gekocht ?

    Bijvoorbeeld ((3,51)+3,75)/4 = 1,815 per aandeel .
  14. forum rang 8 GakGak 24 mei 2022 16:20
    feiten, blauwe fabels en stervende zwanen.

    Follow the Money laundering en uw kapitaal wordt vakkundig wegwitgewassen

    € 3,70 -0,64 (-14,88%)
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht