Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,975
  • Verschill

    -0,035 -0,25%
  • Volume

    1.643.771 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 759 760 761 762 763 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 DeWalt 23 maart 2023 13:48
    Dit lijkt dus op de veelgehoorde 80/20 regel. 80% van je omzet komt van 20% van je klanten.
  2. Herbert 23 maart 2023 13:50
    quote:

    SEVA_ schreef op 23 maart 2023 13:36:

    [...]

    Je trapt er weer in Herbert. Geduld is het devies. Er gaat niks gebeuren met 20% short in het aandeel. Die gasten hebben overal vogeltjes.
    Je ziet volume flink afnemen en vraag naar callopties flink stijgen. Verwacht voor komende weken flinke stijging Seva
  3. [verwijderd] 23 maart 2023 13:53
    quote:

    Jimnotaris schreef op 23 maart 2023 13:34:

    [...]

    Voor die € 5,60 krijgt die knakker van het restaurant een order van JET die hij normaal niet binnen zou halen. Als JET de bestelling wegbrengt betaald diezelfde knakker 30% van de orderwaarde (en ook daar maakt JET nog geen winst op).

    Als je er niets van af weet vertel hier dan geen onzin.
    Wat is dat voor een Sjitske antwoord; hahaha heb ik je iets misdaan? Ga je vriendin pesten.
  4. Herbert 23 maart 2023 13:55
    quote:

    DeWalt schreef op 23 maart 2023 13:39:

    Heb het jaarverslag van TKWY eens goed doorgenomen. En met name de metrics die ze gebruiken. Wat mij opviel is dat van de 90mln gebruikers in 2022 er grofweg 1/3 is die 1x in het jaar gebruik maakt van de diensten. 2/3 doet dat vaker dan 1x per jaar. Het gemiddelde aantal bestellingen over de gehele groep was 10-11x in 2022. De metric Avg. Monthly order frequency is met 2,5x hoger dan ik zou verwachten obv deze cijfers. Begrijp dat deze metric het aantal orders in de maand is, gedeeld door de active customers in die maand. Mijn conclusie is dus ook dat er een kleinere groep ‘heavy users’ is anders was de order frequency wel rond de 1x geweest.

    Kan iemand deze groep voor mij nadere beschrijven? Ik zou zelf denken jongeren 16-25 jaar. Als dit inderdaad zo is, moet TKWY deze groep dan niet specifiek online gaan targetten? En stoppen met Champions Leage en TV spotjes? Dat lijkt mij veel effectiever en goedkoper.

    Hoor graag jullie mening.
    Het zijn langdurige overeenkomsten dus kunnen er niet gelijk vanaf. Bezorgers zijn zichtbaar dus waarom nog adverteren denk ik dan
  5. forum rang 7 DeWalt 23 maart 2023 13:58
    quote:

    Herbert schreef op 23 maart 2023 13:55:

    [...]

    Het zijn langdurige overeenkomsten dus kunnen er niet gelijk vanaf. Bezorgers zijn zichtbaar dus waarom nog adverteren denk ik dan
    Ja zichtbaarheid is ook marketingwaarde.

    Maar wie is nu de heavy user bij TKWY. Inderdaad de jongeren 16-25 of heb ik het mis?

    Jimnotaris heeft toch een snackbar? Misschien weet hij het?
  6. forum rang 5 Mr Trade 23 maart 2023 14:04
    quote:

    DeWalt schreef op 23 maart 2023 13:58:

    [...]
    Ja zichtbaarheid is ook marketingwaarde.

    Maar wie is nu de heavy user bij TKWY. Inderdaad de jongeren 16-25 of heb ik het mis?
    Ik denk dat de leeftijdscategorie iets hoger ligt DeWalt.
    Als ik naar mijn omgeving kijk (ons appartementencomplex) is de gemiddelde leeftijd zeker boven de 28.
    Vanaf een uur of 5 staat er zeker om de 30-40 min minimaal één of twee koeriers voor de deur.

    Denk dat dit voornamelijk mensen zijn die de "starters" periode op werkgebied gehad hebben en nu zoeken naar eenvoud (en dit kunnen betalen).
  7. Herbert 23 maart 2023 14:06
    quote:

    DeWalt schreef op 23 maart 2023 13:58:

    [...]
    Ja zichtbaarheid is ook marketingwaarde.

    Maar wie is nu de heavy user bij TKWY. Inderdaad de jongeren 16-25 of heb ik het mis?
    Denk jongeren en werkenden. Uber strooit weer met kortingsbonnen maar mocht iemand er gebruik van gaan maken zal het eenmalig zijn. Men betaald ook voor service en dat heeft Uber niet.
  8. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 23 maart 2023 14:08
    quote:

    DeWalt schreef op 23 maart 2023 13:39:

    Heb het jaarverslag van TKWY eens goed doorgenomen. En met name de metrics die ze gebruiken. Wat mij opviel is dat van de 90mln gebruikers in 2022 er grofweg 1/3 is die 1x in het jaar gebruik maakt van de diensten. 2/3 doet dat vaker dan 1x per jaar. Het gemiddelde aantal bestellingen over de gehele groep was 10-11x in 2022. De metric Avg. Monthly order frequency is met 2,5x hoger dan ik zou verwachten obv deze cijfers. Begrijp dat deze metric het aantal orders in de maand is, gedeeld door de active customers in die maand. Mijn conclusie is dus ook dat er een kleinere groep ‘heavy users’ is anders was de order frequency wel rond de 1x geweest.

    Kan iemand deze groep voor mij nadere beschrijven? Ik zou zelf denken jongeren 16-25 jaar. Als dit inderdaad zo is, moet TKWY deze groep dan niet specifiek online gaan targetten? En stoppen met Champions Leage en TV spotjes? Dat lijkt mij veel effectiever en goedkoper.

    Hoor graag jullie mening.
    IK bestel zo'n 10x per week (lunch en avondeten)! Maar mijn vriendinnen waarmee ik samenwoon bestellen ook vaak maar wel minder vaak, ze hebben een eigen account!! Ik denk dat het gebruik niet alleen bij de jeugd gaat stijgen maar ook in de groep tussen 30 en 50! Zeventigplussers, moeten wel overweg kunnen met mobiele apps en dat zijn er helaas niet veel! Ik ken niemand van mijn leeftijd (90+) die ook gebruik maakt van JET om eten te bestellen!
  9. forum rang 7 DeWalt 23 maart 2023 14:09
    quote:

    Steef89 schreef op 23 maart 2023 14:03:

    [...]

    50% tussen de 18 en 34.

    www.similarweb.com/website/thuisbezor...
    Thx. Inderdaad iets meer mannen gemiddeld. Maar daar moet voor TKWY toch een een andere en goedkopere manier van targetting voor te verzinnen zijn. Ik snap dat deze groep vaak voetbal kijkt. Ze zullen ook allemaal op TikTok en Instagram zitten, doe daar dan iets mee.
  10. forum rang 7 Steef89 23 maart 2023 14:14
    quote:

    DeWalt schreef op 23 maart 2023 14:09:

    [...]
    Thx. Inderdaad iets meer mannen gemiddeld. Maar daar moet voor TKWY toch een een andere en goedkopere manier van targetting voor te verzinnen zijn. Ik snap dat deze groep vaak voetbal kijkt. Ze zullen ook allemaal op TikTok en Instagram zitten, doe daar dan iets mee.
    In de USA zie je precies hetzelfde beeld qua leeftijd, net ook even Duitsland bekend en daat is 18-24 de allergrootste groep qua bestellen.
    Zal er wel mee te maken hebben dat men wat conservatiever is in Duitsland en wat minder op internet georiënteerd.
  11. forum rang 7 bezinteergebelegt 23 maart 2023 14:15
    quote:

    Herbert schreef op 23 maart 2023 13:50:

    [...]

    Je ziet volume flink afnemen en vraag naar callopties flink stijgen. Verwacht voor komende weken flinke stijging Seva
    Hier vergeet je dat tegenover die evtl vraag naar callopties, er ook een tegenpartij moet zijn welke die opties schrijven.

    Die partij ziet dus geen stijging.

    En verder zie je genoeg series waar de vraag naar putopties groot is. Dus die zien het dalen. Met hetzelfde dat ook daar partijen zijn, welke die opties dan schrijven. Die het dus niet zien dalen.

    Kortom, geen peil op te trekken.

    De koers van JET is momenteel een prima weergave en afspiegeling van wat er binnen de business gebeurd en hoe het management omgaat met de hele situatie, incl de eigen hoofdpijndossiers.

    Alleen bij structurele veranderingen binnen dat proces en het eigen handelen, zal de koers pas reageren.

    Moeten ze wel de juiste dingen doen.
  12. forum rang 5 Mr Trade 23 maart 2023 14:15
    quote:

    DeWalt schreef op 23 maart 2023 14:09:

    [...]
    Thx. Inderdaad iets meer mannen gemiddeld. Maar daar moet voor TKWY toch een een andere en goedkopere manier van targetting voor te verzinnen zijn. Ik snap dat deze groep vaak voetbal kijkt. Ze zullen ook allemaal op TikTok en Instagram zitten, doe daar dan iets mee.
    Op het moment dat de marketingkosten een zo'n groot deel van de jaarlijkse kosten bedragen lijkt het me toch vrij eenvoudig om hier deels in te snijden. Vooral in de landen waar JET al een leading positie heeft.

    Dat lijkt me één van de eenvoudigste manieren om het bedrijf cash flow neutraal te maken (ipv cash burn).

    Als er dan werkelijk onder aan de streep zwarte cijfers overblijven kun je eventueel besluiten om het marketingbudget weer wat te verhogen.
  13. forum rang 7 DeWalt 23 maart 2023 14:16
    quote:

    Mr Trade. schreef op 23 maart 2023 14:04:

    [...]

    Ik denk dat de leeftijdscategorie iets hoger ligt DeWalt.
    Als ik naar mijn omgeving kijk (ons appartementencomplex) is de gemiddelde leeftijd zeker boven de 28.
    Vanaf een uur of 5 staat er zeker om de 30-40 min minimaal één of twee koeriers voor de deur.

    Denk dat dit voornamelijk mensen zijn die de "starters" periode op werkgebied gehad hebben en nu zoeken naar eenvoud (en dit kunnen betalen).
    Ja dat zal inderdaad. Die groep is ook op zoek naar gemak en heeft het geld. Deze groep zal door werk weinig geraakt worden in de portemonnee denk ik. Jongeren wonen langer thuis en worden ook steeds meer gepamperd dus dat zou ook goed moeten gaan.
  14. forum rang 5 Jimnotaris 23 maart 2023 14:18
    quote:

    etap2 schreef op 23 maart 2023 13:53:

    [...]Wat is dat voor een Sjitske antwoord; hahaha heb ik je iets misdaan? Ga je vriendin pesten.
    Het is geen "Sjitske"antwoord. Het zij feiten die iedereen kan opzoeken. Die genoemde percentages zijn in tientallen artikelen terug te vinden.

    Het enige dat je hier op dit forum hebt "misdaan"is blijk geven van je onwetendheid. Dat mag en ik mag er wat van zeggen.
  15. [verwijderd] 23 maart 2023 14:21
    quote:

    hardijs schreef op 23 maart 2023 12:26:

    Candida auris de nieuwe covid?
    Deze gaat niet door de lucht, maar is wel lastig te behandelen.
  16. forum rang 7 DeWalt 23 maart 2023 14:22
    Dus de heavy user van TKWY is overwegend mannelijk (56%) en is grofweg te verdelen in 2 groepen
    - Thuiswonende/Op kamer wonende vaak studerende jongeren van 16-21jaar
    - Young professionals 22-34 jaar

    1ste groep krijgt binnenkort weer een gedeeltelijke basisbeurs als gift. De 2de groep heeft geen geldproblemen en zal uit eten gaan steeds duurder vinden denk ik. Overall een doelgroep waar ik me geen zorgen om maak. Wel denk ik dat TKWY (als ze bij deze doelgroep en snelle hap blijven) hier op marketingkosten kan besparen door zaken slimmer te doen.
  17. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 23 maart 2023 14:25
    quote:

    hardijs schreef op 23 maart 2023 12:26:

    Candida auris de nieuwe covid?
    Mensen maken zich er wel zorgen om!! Overheid moet in actie komen! Misschien weer een nieuwe lockdown opkomst, wat denken jullie??
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 759 760 761 762 763 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht