Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

21,880
  • Verschill

    -1,340 -5,77%
  • Volume

    313.927 Gem. (3M) 239,8K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 205 206 207 208 209 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 18 april 2023 09:45
    Het Internationaal Energie Agentschap (IEA) waarschuwt dat de wereld tegen 2025 te maken kan krijgen met lithiumtekorten.

    Het belang van lithium is benadrukt door verschillende wereldleiders, waarbij sommigen in de energiebeperkte EU verklaren dat lithium "binnenkort nog belangrijker zal zijn dan olie en gas."

    Amerikaanse wetgevers hebben al aangedrongen op wetgeving om tegen 2025 een strategische reserve voor zeldzame aardmetalen te creëren .

    USCM CEO Darren Collins wijst op het belang van lithium voor de wereldwijde strategie van Amerika.
    Verschillende landen, waaronder Mexico en China, beschermen hun lithium steeds meer .

    www.ibtimes.com/lithium-shortage-loom...
  2. forum rang 5 geldmaker 18 april 2023 09:47
    quote:

    PJF schreef op 18 april 2023 09:39:

    Berenberg is geen institutionele belegger. Dit bericht van hen ken ik natuurlijk. Zij zijn de enige geweest die n.a.v. de CMD een publicatie hebben geplaatst.
    Ik heb het over pensoenfondsen, verzekeringsmaatschappijen, dat zijn de beleggers waar je wat aan hebt, want zij zitten er in voor de lange termijn
    Gelijk @PJF.
    Het enige waaraan het short is een goede PR man. Als hij enkele grote of kleine investeerders zou matchen, zaten we denk meer relaxed naar de koers te kijken. Heinz moet toch eens het idee krijgen dat hij en alleen hij dit kan bewerkstelligen.
    Onderliggend een wereld compagnie helaas dagelijks een speelbal van , vul maar in...
  3. forum rang 7 Just lucky 18 april 2023 10:03
    quote:

    geldmaker schreef op 18 april 2023 09:47:

    [...]
    Gelijk @PJF.
    Het enige waaraan het short is een goede PR man. Als hij enkele grote of kleine investeerders zou matchen, zaten we denk meer relaxed naar de koers te kijken. Heinz moet toch eens het idee krijgen dat hij en alleen hij dit kan bewerkstelligen.
    Onderliggend een wereld compagnie helaas dagelijks een speelbal van , vul maar in...
    Dacht het niet. Als nu meerdere beleggers instappen en zeg 10 mln aandelen kopen, en ze zijn klaar, dan gaan we weer over tot de orde van de dag. Dat betekent dat algo's met een klein mandje aandelen de koers weer euro's kunnen drukken. Zo werkt het spel nu eenmaal.
  4. forum rang 6 N audio 18 april 2023 10:10
    Vanochtend terug 1e positie opnieuw ingenomen, met nog wat speelruimte voor uitbreiding mocht het zuidwaarts gaan.
    Dank aan de diverse forumleden hier, welke opnieuw met meer dan uitstekende argumenten hebben neergeschreven waarom AMG op de huidige waardering toch wel in de porto mag zitten.
  5. forum rang 5 geldmaker 18 april 2023 10:59
    quote:

    Just lucky schreef op 18 april 2023 10:03:

    [...]Dacht het niet. Als nu meerdere beleggers instappen en zeg 10 mln aandelen kopen, en ze zijn klaar, dan gaan we weer over tot de orde van de dag. Dat betekent dat algo's met een klein mandje aandelen de koers weer euro's kunnen drukken. Zo werkt het spel nu eenmaal.
    Is zo @Jl , maar aan het eerste deel van je antwoord kan Heinz wat aan doen.
    De algo's zit in den Haag die moeten deze angel beteugelen. Misschien nu wel Duitse investeerders actief, wakker geworden door publicaties aldaar...
  6. forum rang 4 JK Dutch 18 april 2023 11:00
    Vandaag mooie groene candle in de maak, het lijkt er op dat we langzaam in de ommekeer terechtkomen.
    Steun is gisteren getest en gehouden en vandaag groen blijven dan een mooi moment om voor de eerste sprong omhoog richting 36,14 te gaan, daar zit zoals nu lijkt een eerste weerstand. Daarna de weg naar de volgende op 37,30 en 39,86
  7. R.J. Daniels 18 april 2023 12:30
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 17 april 2023 17:03:

    Toch gedaan wat ik eigenlijk niet had willen doen , nl : 5K stuks AMG verkocht ( 33,55 gemiddeld)
    en 5K stuks FLOW verkocht ( 25,94 gemiddeld) . Nu nog 5K stuks FLOW en 5K stuks AMG over .
    Sta nu wel weer met ca 3 Ton Euro cash aan de wal . Mochten FLOW en AMG onterecht ( tegen mijn gedachten in ) nog aardig wat verder terugzakken dan koop ik uiteraard van beiden weer es 5K stuks bij voor hun Q1-cijfers ! Ik sta nu op 54K Euro winst sinds 1 Jan maar nu wel met ca 3 TON Euro veilig cash aan de wal
    Jammer beleggertje2020, net te vroeg. Maar gelukkig heb je 3 TON Euro veilig cash aan de wal, en heb je al 54K euro winst sinds 1/1. Ondanks het missen van een mooie winst vandaag, heb je toch nog steeds een benijdenswaardige positie, met zowel AMG als Flow Traders in de porto.
  8. forum rang 5 Fox WIld 18 april 2023 12:35
    quote:

    R.J. Daniels schreef op 18 april 2023 12:30:

    [...]

    Jammer beleggertje2020, net te vroeg. Maar gelukkig heb je 3 TON Euro veilig cash aan de wal, en heb je al 54K euro winst sinds 1/1. Ondanks het missen van een mooie winst vandaag, heb je toch nog steeds een benijdenswaardige positie, met zowel AMG als Flow Traders in de porto.
    Ja, timing is niet het sterkste punt van B2020....
  9. PJF 18 april 2023 12:36
    Ik stap ook weer in vandaag. Zet mijn frustratie over het koersverloop opzij en probeer toch maar weer de rationele en saaie ondernemer uit te hangen door te kijken naar de waarderingen en de vooruitzichten. Dat blijft toch de basis voor het nemen van mijn beslissingen.
    Hopelijk doe ik er goed aan. We gaan het zien de komende weken/ jaren.
  10. forum rang 7 Hopper58 18 april 2023 13:05
    Yep! Weer een bewijs van een heropleving van EV's in China. Uit een artikel op finanzen.net over de automobielbeurs van Shanghai:

    'Etwa jedes vierte in China verkaufte Auto fährt bereits elektrisch.'

    'Branchenexperte Ferdinand Dudenhöffer sieht die Deutschen vor großen Herausforderungen. Allein im Monat März sei der Absatz von reinen Verbrennern in China um rund ein Prozent zurückgegangen, während der Verkauf von reinen Elektroautos und Fahrzeugen mit Plug-in-Hybridantrieb (NEV) um mehr als ein Viertel gestiegen sei.'

    www.finanzen.net/nachricht/aktien/kam...
  11. Piet Plezier 18 april 2023 14:11
    De resultaten van AMG over q1 zullen weer subliem zijn, net zoals de voorgaande 8 kwartalen, immer higher.
    Prijzen liggen doorgaans en vaak vast , dus ik verwacht dat AMG hier minder last van heeft, zeker voor Q1.
    De toename van de EBITA winst richting de 500 miljoen komende jaren , gaat vooral komen van volume toename en dat gaat deels dit jaar al gebeuren met de opening van Ohio plant in de USA.

    Er zijn bijna geen bedrijven met zo;n sterke opleving van de resultaten, kwartaal na kwartaal en dan ook nog een sterke outlook verhoging afgeven. Daarbij is AMG spotgoedkoop genoteerd op de beurs, de werkelijke waarde is vele malen hoger.

    Ik heb alle vertrouwen in de toekomst, alleen als je laat leiden in de waan van de dag en in de waan van op- en neergaande koersen dan heb je het verdomd lastig, maar dit is wel bij meerdere beursfondsen aan de hand, voorbeelden ten over.

    Succes mensen
  12. Geeninspiratie 18 april 2023 15:07
    quote:

    Fox WIld schreef op 18 april 2023 12:35:

    [...]

    Ja, timing is niet het sterkste punt van B2020....
    Hij heeft het prima gedaan hoor. Voornamelijk met twee aandelen. Wanneer AMG wat minder ging, gelukkig nog FLOW in de portfolio. Wanneer het dan wat minder ging met FLOW, deed AMG het wat beter. Ying en Yang.

    Keep up the good work!

    Disclaimer: heb zelf alleen AMG, maar B2020 heeft zowel Flow als AMG.
  13. forum rang 8 Calendar 18 april 2023 15:19
    quote:

    N audio schreef op 18 april 2023 10:10:

    Vanochtend terug 1e positie opnieuw ingenomen, met nog wat speelruimte voor uitbreiding mocht het zuidwaarts gaan.
    Dank aan de diverse forumleden hier, welke opnieuw met meer dan uitstekende argumenten hebben neergeschreven waarom AMG op de huidige waardering toch wel in de porto mag zitten.
    Zojuist ook een bescheiden positie ingenomen. Technisch staat het aandeel niet zo goed sinds de doorbraak onder de 35. Ga er vanuit dat dit een "fals move" zal blijken te zijn.
  14. forum rang 5 Stork 49 18 april 2023 16:09
    quote:

    Calendar schreef op 18 april 2023 15:19:

    [...]

    Zojuist ook een bescheiden positie ingenomen. Technisch staat het aandeel niet zo goed sinds de doorbraak onder de 35. Ga er vanuit dat dit een "fals move" zal blijken te zijn.
    moet zo'n false move niet snel ongedaan gemaakt worden wil het een echte false move zijn; de koers is de laatste tijd redelijk langdurig naar beneden gegaan!
  15. forum rang 4 JK Dutch 18 april 2023 16:38
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 18 april 2023 16:09:

    [...]
    moet zo'n false move niet snel ongedaan gemaakt worden wil het een echte false move zijn; de koers is de laatste tijd redelijk langdurig naar beneden gegaan!
    idd al een tijdje gedaald, nu bodemvorming denk ik en positief signaal na een test van de steun. Vandaag een groene candle en dan een mooie stap weer naar boven.
  16. Andre S. 18 april 2023 17:03
    quote:

    Hopper58 schreef op 18 april 2023 09:06:

    Groot artikel in De Tijd. Dus zelfs geen waterstof voor de vrachtwagens! :

    'Scania en Northvelt pakken uit met elektrische batterij voor vrachtwagens'

    'Uit tests blijkt dat de lithium-ioncel vrachtwagens 1,5 miljoen kilometer kan aandrijven. Dat is gelijk aan de verwachte levensduur van een Scania-vrachtwagen. 'De toekomst van zwaar transport is elektrisch', zei Scania-CEO Christian Levin.'

    www.tijd.be/ondernemen/auto/scania-en...

    '
    Dit klopt Hopper. Hier ook tekst van Scania website zelf:

    Scania’s commitment aan batterij elektrische voertuigen

    De snelle ontwikkeling van elektrische oplossingen voor zware voertuigen omvat de snelle vooruitgang van accutechnologie met betrekking tot energieopslagcapaciteit per kg. De laadtijd, laadcycli en rendabiliteit per kg verbeteren snel. Dit betekent dat deze oplossingen kosteneffectiever worden, voornamelijk in repetitieve en voorspelbare toepassingen. Ze zullen de belangrijkste door fossiele en biobrandstof aangedreven motoren van Scania in de meeste transporttoepassingen geleidelijk inhalen.

    “We zien dat batterij elektrische oplossingen de eerste emissievrije technologie is die een brede markt bereikt. Voor de klant heeft een batterij elektrisch voertuig minder onderhoud nodig dan een conventioneel voertuig, wat een hogere uptime en lagere kosten per km of uur bedrijfsduur betekent. We hebben geleerd van het bussegment waar de transformatie eerder begon en er veel vraag is naar batterij elektrische opties. De timing van Scania in dat segment was niet optimaal, maar het leverde goede ervaringen op en we versnellen momenteel met de nieuwe serie Scania bussen. Het gaf ons ook een goede basiskennis bij het uitbreiden van de activiteiten op het gebied van elektrische vrachtwagens”, zegt Alexander Vlaskamp, Head Sales and en Marketing bij Scania.

    Het bedrijf heeft al een volledig elektrische truck en een plug-in hybride truck op de markt gebracht. Over een paar jaar is Scania van plan om elektrische trucks voor lange afstanden te introduceren die 4,5 uur lang met een totaal gewicht van 40 ton en die snel opladen tijdens de verplichte 45 minuten rust van de chauffeur.

    Scania verwacht dat tegen 2025 elektrische voertuigen goed zullen zijn voor ongeveer 10 procent van onze totale verkoopvolumes van voertuigen in Europa en tegen 2030 zal naar verwachting 50 procent van onze totale verkoopvolumes van voertuigen bestaan uit elektrische voertuigen.

    Batterij elektrisch vs. waterstof

    Scania heeft geïnvesteerd in waterstoftechnologieën en is momenteel de enige fabrikant van zware voertuigen met voertuigen die actief zijn bij klanten. De ingenieurs hebben waardevolle inzichten verkregen uit deze vroege tests en de inspanningen zullen worden voortgezet. Het gebruik van waterstof voor dergelijke toepassingen zal voorlopig echter beperkt zijn, aangezien er drie keer zoveel hernieuwbare elektriciteit nodig is om een waterstoftruck van stroom te voorzien in vergelijking met een batterij elektrische vrachtwagen . Er gaat namelijk veel energie verloren bij de productie, distributie en omzetting naar elektriciteit.

    Reparatie en onderhoud moeten ook worden overwogen. De kosten voor een waterstofvoertuig zullen hoger zijn dan voor een batterij elektrisch voertuig, aangezien de systemen ervan complexer zijn, zoals een uitgebreid lucht- en koelsysteem. Bovendien is waterstof een vluchtig gas dat meer onderhoud vereist om de veiligheid te waarborgen.
  17. forum rang 5 geldmaker 18 april 2023 17:48
    Wat een trieste slotkoers weer.
    Krijg wel een drieletterwoord in mijn gedachte, zal hem maar niet posten....
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 205 206 207 208 209 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht