Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AB InBev BE0974293251

Laatste koers (eur)

56,120
  • Verschill

    +0,060 +0,11%
  • Volume

    1.175.113 Gem. (3M) 1,3M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Proost!

5.274 Posts
Pagina: «« 1 ... 244 245 246 247 248 ... 264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Leefloon 24 april 2023 13:59
    quote:

    BVM schreef op 22 april 2023 12:21:

    Het aandeel presteerde al enkele maanden sterk, en was daarenboven net aan een spurtje begonnen.
    Het gebeuren had inderdaad iets van een "correctie", met de focus van de media op een andere reden.

    Zou je de hele koersdaling willen toeschrijven aan en ingezette transgender, dan zou dat wel heel erg diep de theorie in moeten duiken om bij vele miljarden uit te komen. Bij wijze van spreken hoeveel decennia ar je de Super Bowl, NASCAR en andere red neck-sporten zou moeten gaan sponsoren om bijna iedereen het incident helemaal te laten vergeten. Daarenboven kun je je afvragen of de verkoop van een ander bier misschien een stimulans nodig had:

    blacktailnyc.com/where-to-buy-kid-roc...
  2. forum rang 7 JdeFL 2 mei 2023 17:24
    'Een belangrijke waarschuwing voor bedrijven: wie zich inlaat met politiek, maatschappelijke issues en hete hangijzers en een standpunt inneemt, neemt een groot risico een deel van de klanten of het publiek van zich te vervreemden.'

    Disney blijft het toch doen...
  3. forum rang 7 JdeFL 3 mei 2023 12:00
    • KBC Securities verwacht dat AB Inbev in het eerste kwartaal van 2023 een EBITDA-groei zal rapporteren binnen de voor 2023 beoogde bandbreedte van 4 à 8%, ondersteund door verdere vooruitgang op het gebied van prijszetting. Onze analist blijft de brouwer waarderen voor zijn leidende positie op de wereldwijde biermarkt, zijn hoge intrinsieke winstgevendheid en zijn groeivooruitzichten voor de opkomende markten (ongeveer 70% van het groepstotaal). Nu de schuldafbouw op schema ligt, is ook de waardering weer aantrekkelijk en dat maakt dat het “Kopen”-advies en 80 euro koersdoel. (Bolero)
  4. forum rang 8 Leefloon 3 mei 2023 13:09
    quote:

    JdeFL schreef op 3 mei 2023 12:00:

    ondersteund door verdere vooruitgang op het gebied van prijszetting.
    ...
    Nu de schuldafbouw op schema ligt, is ook de waardering weer aantrekkelijk en dat maakt dat het “Kopen”-advies ... (Bolero)
    Ik voorzie daar op den duur ook wat achteruitgang. Het is erg makkelijk om in spreadsheets een historische ontwikkeling te blijven extrapoleren. Maar er zijn ooit grenzen aan zulke "groei", met een structureel bovenmatige bijdrage aan inflatie en krimpflatie. Van een rare 35,5 terug naar 33,3 kan, en dan 30, en vervolgens nieuwe halveliters, en dan halveliters van 0,44 liter, maar aan de onderkant stopt ook dat kwantitatief ooit met werken. Of aan de bovenkant, met onbetaalbaar en uit de gratie geraakt bier of andere dranken. Iets met Icarus, op zeer lange termijn.

    Zonder door AB InBev voorgeschreven schema, maar met angry white men en stijgende rentes toch eens met "kopen" voor beleggers. Opnieuw als fundament binnen een bredere portefeuille. Kortlopende out-of-the-money short putopties, dat mag buiten periodes met cijfers ook. Ik verwacht geen wonderen van de koers, omdat uiteindelijk niet AB InBev maar de markt AB InBev genezen moet verklaren, na slepende groeipijn-klachten zonder KV.
  5. BVM 3 mei 2023 20:13
    quote:

    janneman 1 schreef op 3 mei 2023 18:00:

    hoe komt het toch dat ab inbev zo achterblijft op heineken
    Ik vond dat ze nog behoorlijk standhielden.
    De toestand in Amerika is dramatisch.
  6. forum rang 10 voda 4 mei 2023 07:09
    07:07
    *AB InBev nettowinst KW1 $1,64 mrd
    07:06
    *AB InBev omzet KW1 $14,21 mrd
  7. MQ666 4 mei 2023 07:32
    04/05/2023 | 07:04
    Consequente uitvoering van onze strategie zorgt voor tweecijferige groei van opbrengsten en winst
    AB InBev (Brussel:ABI) (BMV:ANB) (JSE:ANH) (NYSE:BUD):
    Opmerkingen van het management
    Consequente uitvoering van onze strategie zorgt voor tweecijferige groei van opbrengsten en winst
    We behaalden een opbrengstengroei van 13.2%, een combinatie van 0.9% volumegroei en een groei van 12.4% van de opbrengst per hl, onder impuls van prijszettingsacties, voortgezette premiumisering en andere initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer. De EBITDA steeg met 13.6%, terwijl de marge met 13 basispunten toenam, ondanks verwachte ongunstige grondstofprijsschommelingen en terwijl we de verkoop- en marketinginvesteringen in onze merken opdreven. De onderliggende winst per aandeel in USD nam met 8.7% toe.
    Vooruitgang inzake onze strategische prioriteiten
    We blijven inzetten op en investeren in de drie belangrijkste strategische pijlers om een consistente groei en waardecreatie op lange termijn mogelijk te maken.
    Leiderschap en groei van de categorie:
    Dit kwartaal boekten we een breed gedragen totale volumegroei van 0.9%, met een volume- en opbrengstengroei in respectievelijk meer dan 60% en 80% van onze markten.
    Digitalisering en monetarisering van ons ecosysteem:
    BEES was goed voor ongeveer 8.2 miljard USD aan bruto koopwaarwaarde (GMV), een stijging met 32% ten opzichte van 1Q22, waarbij 62% van onze opbrengsten werden gegenereerd via B2B digitale kanalen. BEES Marketplace is beschikbaar in 15 markten en genereerde ongeveer 1.2 miljard USD aan brutokoopwaarwaarde per jaar. Maar liefst 59% van de BEES-klanten hebben nu ook een Marketplace-gebruikersaccount.
    Optimalisatie van onze activiteiten:
    De EBITDA steeg met 13.6%, waarbij de marge met 13 basispunten toenam, mede dankzij een gedisciplineerde toewijzing van middelen en toezicht op de overheadkosten.
    Leiderschap en groei van de categorie
    We maken gebruik van vijf bewezen en schaalbare hefbomen om categorie-uitbreiding te stimuleren:
    Inclusieve Categorie: Door in te zetten op innovaties op het vlak van merken, verpakkingen en smaken, bleef volgens onze schattingen het gemiddelde percentage consumenten die onze merken kopen verder stijgen. Deze stijging was vooral te danken aan de consumenten op onze opkomende markten.
    Core-superioriteit: Onze portefeuille pilsmerken kende volgens onze schattingen een lage tweecijferige opbrengstengroei en een groei van het marktaandeel in 75% van onze belangrijkste markten.
    Gelegenheidsontwikkeling: Onze wereldwijde portefeuille alcoholvrije bieren noteerde een opbrengstengroei van meer dan 30% dankzij Budweiser Zero in Brazilië en de VS, waar het merk in 1Q23 qua volume het meest verkochte alcoholvrije bier was, evenals de groei van Corona Cero in Canada en Europa. Daarenboven maken onze digitale direct-to-consumer producten het mogelijk een dieper inzicht in het consumentengedrag te verwerven, hetgeen op zijn beurt leidt tot de ontwikkeling van nieuwe consumptiegelegenheden, zoals bijvoorbeeld de Brahma Soccer Wednesdays en de Corona Sunsets.
    Premiumisering: Onze portefeuille Above Core-merken kende een opbrengstengroei van ongeveer 15% onder impuls van de voortgezette tweecijferige groei van Michelob ULTRA in de VS en Mexico en de tweecijferige groei van Original en Spaten in Brazilië. Onze wereldwijde merken noteerden een opbrengstengroei van 15.4% buiten hun thuismarkten onder impuls van de groei met 17.8% van Budweiser, mede dankzij de terugkerende vraag in China en de verdere groei in India. Stella Artois en Corona kenden een groei van respectievelijk 13.3% en 11.9%.
    Niet-bieren: Onze wereldwijde niet-bieractiviteiten genereerden meer dan 325 miljoen USD aan inkomsten en kenden een lage eencijferige groei, waarbij de wereldwijde groei gedeeltelijk teniet werd gedaan door de zwakke resultaten van seltzer op basis van mout in de VS. In Brazilië zwengelde Beats met succes de vraag aan tijdens carnaval, dat voor het eerst opnieuw werd georganiseerd, en zorgde voor een opbrengstengroei van meer dan 75%. Binnen het segment van de kant-en-klare sterke dranken stegen de opbrengsten van Cutwater en NÜTRL vodka seltzer in de VS samen met ruim 50%.
    Digitalisering en monetarisering van ons ecosysteem
    Digitalisering van onze relatie met onze ruim 6 miljoen klanten wereldwijd: Sinds 31 maart 2023 is BEES beschikbaar op 20 markten, waarbij in 1Q23 ongeveer 62% van de inkomsten via B2B digitale platformen werd gegenereerd. In 1Q23 bereikte BEES 3.1 miljoen maandelijks actieve gebruikers en bracht ongeveer 8.2 miljard USD aan bruto koopwaarwaarde (GMV) op, een toename met respectievelijk 16% en 32% tegenover 1Q22. BEES Marketplace is nu beschikbaar op 15 markten. 59% van de BEES-klanten heeft nu ook een BEES Marketplace-gebruikersaccount. Marketplace was goed voor ongeveer 295 miljoen USD aan GMV uit de verkoop van producten van derden, een groei van 34% in vergelijking met 1Q22.
    Leiderspositie op het vlak van DTC-oplossingen: Ons omnichannel direct-to-consumer (DTC) ecosysteem voor digitale en fysieke DTC-producten genereerde ruim 330 miljoen USD aan opbrengsten, wat een hoge eencijferige groei is ten opzichte van 1Q22. Onze digitale DTC producten Zé Delivery, TaDa en PerfectDraft zijn nu beschikbaar op 20 markten en brachten meer dan 100 miljoen USD aan opbrengsten op, een lage tweecijferige groei in vergelijking met 1Q22.
  8. MQ666 4 mei 2023 07:32
    Optimalisatie van onze activiteiten
    De EBITDA steeg met 13.6%, waarbij de marge met 13 basispunten toenam, mede dankzij een gedisciplineerde toewijzing van middelen en toezicht op de overheadkosten. Het gewogen gemiddelde van de coupon op onze obligaties vóór belastingen van ongeveer 4% blijft heel haalbaar, waarbij 95% van onze obligaties vastrentend is. Dankzij onze voortgezette schuldafbouw en de sterke vrije-kasstroomgeneratie werd onze kredietrating onlangs verhoogd van Baa1 naar A3 door Moody’s en van BBB+ naar A- door S&P.
    Verwezenlijking van onze duurzaamheidsprioriteiten
    We blijven onze duurzaamheidsagenda verwezenlijken om onze commerciële visie waar te maken en de doelstellingen van ons bedrijf te realiseren. Samenwerking is essentieel voor een duurzamere toekomst. Dit kwartaal werden we door CDP uitgeroepen tot Leider op het vlak van Leveranciersengagement voor 2022 als erkenning van de acties die we ondernemen om bij te dragen tot decarbonisatie in onze hele toeleveringsketen.
    Op een toekomst met meer momenten om te vieren
    Door onze hefbomen voor categorie-uitbreiding consequent te implementeren, blijven we de biercategorie leiden en doen groeien, wat resulteerde in een algemene volume- en opbrengstengroei op al onze markten. Het digitaliseren en monetariseren van ons ecosysteem brengt ons dichter dan ooit tevoren bij onze klanten en consumenten, en we blijven onze activiteiten optimaliseren met een onophoudelijke focus op een gedisciplineerde toewijzing van middelen en dagdagelijkse efficiëntie.
    We doen langetermijninvesteringen en blijven ons platform verder ontwikkelen voor een consequente rendabele groei. Dankzij onze toonaangevende portefeuille aan merken in alle prijspunten, een geprivilegieerde geografische voetafdruk en onze versnelde digitale transformatie zijn we uitstekend geplaatst om waarde te creëren voor onze stakeholders en ons doel te verwezenlijken om aan een toekomst te bouwen met meer momenten om te vieren.
    Vooruitzichten voor 2023
    (i) Algemeen resultaat: We verwachten dat onze EBITDA overeenkomstig de vooruitzichten op middellange termijn een groei zal kennen van 4 à 8% en dat onze opbrengsten sneller zullen stijgen dan de EBITDA dankzij een gezond evenwicht tussen volume en prijs. De vooruitzichten voor FY23 weerspiegelen onze huidige beoordeling van de inflatie en andere macro-economische omstandigheden.
    (ii) Netto financiële kosten: We verwachten dat de netto-interestkosten voor pensioenen en de periodetoerekeningskosten tussen 200 en 230 miljoen USD per kwartaal zullen bedragen, afhankelijk van de valuta- en renteschommelingen. We schatten dat de gemiddelde coupon op de brutoschuld in FY23 ongeveer 4% zal bedragen.
    (iii) Effectieve aanslagvoet (EAV): We verwachten dat de genormaliseerde EAV voor FY23 tussen 27 en 29% zal liggen. De vooruitzichten met betrekking tot de EAV houden geen rekening met de impact van potentiële toekomstige wetswijzigingen.
    (iv) Netto-investeringsuitgaven: We verwachten dat de netto-investeringsuitgaven tussen 4.5 en 5.0 miljard USD zullen bedragen in FY23.
    Prestaties op de belangrijkste markten
    Verenigde Staten: Verdere opbrengstengroei met stabiele EBITDA, ondanks de hogere kostomgeving
    Bedrijfsresultaten: De opbrengsten stegen met 4.0% en de opbrengst per hl met 5.6% onder impuls van initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer en aanhoudende premiumisering. De verkoop aan groothandelaars (VAG) daalde met 1.6% en de verkoop aan kleinhandelaars (VAK) daalde met 3.0%, wat naar schatting lager is dan de sector. De EBITDA bleef stabiel.
    Commerciële hoogtepunten: De prestaties van de bierindustrie verbeterden in 1Q23 en gaven blijk van veerkracht, zelfs in de context van een omgeving die nog altijd sterk onderhevig is aan inflatie. We blijven onze commerciële strategie uitvoeren, waarbij het aandeel van onze Above Core-biermerken en onze niet-biermerken in onze opbrengsten stijgt. Onze Above Core-bierportefeuille bleef marktaandeel winnen in het segment, met een lage eencijferige volumegroei. Bij onze niet-biermerken kende onze portefeuille kant-en-klare sterke dranken een sterke tweecijferige volumegroei.
    Mexico: Dubbelcijferige groei van opbrengsten en winst
    Bedrijfsresultaten: De opbrengstengroei bedroeg circa 15%, met een lage tweecijferige groei van de opbrengst per hl, dankzij prijszettingsacties en andere initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer. De volumes kenden een lage eencijferige groei, een snellere groei dan de sector, dankzij de gefaseerde impact van een vroeger Paasfeest. De EBITDA kende een lage tweecijferige groei.
  9. MQ666 4 mei 2023 07:33
    Commerciële hoogtepunten: We kenden een algemene volumegroei in alle prijssegmenten dankzij de verdere ontwikkeling van de portefeuille en de digitale transformatie. Onze Above Core-merken, in het bijzonder Michelob ULTRA en Modelo, zijn opnieuw de motor achter onze lage tweecijferige volumegroei. We zetten onze digitale en fysieke DTC-initiatieven verder met ons digitale DTC-platform TaDa, dat nu actief is in meer dan 50 steden en maandelijks gemiddeld meer dan 300 000 bestellingen verwerkt, en de verdere uitbreiding van ons Modelorama-netwerk naar meer dan 10 000 winkels.
    Colombia: Aanhoudende groei van opbrengsten en aandeel van alcoholmarkt ondanks inflatiedruk, die de consumentenvraag beïnvloedt
    Bedrijfsresultaten: We noteerden een gemiddelde eencijferige opbrengstengroei, met een hoge eencijferige groei van de opbrengst per hl, dankzij prijszettingsacties en andere initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer. De volumes kenden een lage eencijferige daling, aangezien de algemene vraag beïnvloed werd door de inflatiedruk. De EBITDA kende een lage eencijferige daling, hoofdzakelijk ten gevolge van verwachte ongunstige grondstofprijsschommelingen en hogere distributiekosten.
    Commerciële hoogtepunten: We blijven investeren in onze hefbomen voor categorie-uitbreiding om de categorie verder te leiden en te doen groeien, waarbij het marktaandeel van onze bierportefeuille op de totale alcoholmarkt blijft groeien. Onze toonaangevende mainstream portefeuille is verantwoordelijk voor onze resultaten, met een gemiddelde eencijferige opbrengstengroei en bijzonder sterke resultaten van Poker, waarvan de volumes een hoge eencijferige groei kenden.
    Brazilië: Dubbelcijferige groei van opbrengsten en winst met margeverbetering
    Bedrijfsresultaten: De opbrengsten stegen met 15.7% en de opbrengst per hl met 12.9% onder impuls van initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer en aanhoudende premiumisering. De volumes kenden een groei van 2.5%, waarbij de biervolumes met 0.9% gestegen zijn, wat een stabiel marktaandeel vertegenwoordigt, en de volumes niet-bieren met 7.3%. De EBITDA nam met 26.5% toe, waarbij de marge met 235 basispunten groeide.
    Commerciële hoogtepunten: Onze premium- en super premium-portefeuilles bleven het uitzonderlijk goed doen, met een volumegroei van ongeveer 35%, voornamelijk dankzij Original en Spaten. De groei van het volume niet-bieren was vooral te danken aan de prestaties van Guaraná Antarctica Zero en Pepsi Black en de uitbreiding van de beschikbare merken via het BEES-platform. BEES Marketplace bleef de partnerschappen en het gamma beschikbare producten uitbreiden en heeft nu meer dan 700 000 klanten, een stijging met 70% ten opzichte van 1Q22. Ons digitale DTC-platform, Zé Delivery, telt nu 5 miljoen maandelijks actieve gebruikers, een stijging van 9% tegenover 1Q22.
    Europa: Tweecijferige opbrengstengroei en hoge eencijferige groei van de winst
    Bedrijfsresultaten: De opbrengsten kenden een lage tweecijferige groei, met stabiele volumes en een lage tweecijferige stijging van de opbrengsten per hl, mede dankzij prijszettingsacties, de aanhoudende vraag naar onze premiummerken en het herstel van de horeca. De EBITDA kende een hoge eencijferige groei.
    Commerciële hoogtepunten: We bleven onze portefeuille in Europa premiumiseren. Onze wereldwijde merken en onze super premium-portefeuille kenden een lage tweecijferige opbrengstengroei, voornamelijk dankzij Budweiser en Corona.
    Zuid-Afrika: Hoge eencijferige opbrengstengroei en record qua kwartaalvolumes
    Bedrijfsresultaten: De opbrengsten kenden een hoge eencijferige groei met een hoge eencijferige stijging van de opbrengsten per hl en een lage eencijferige volumegroei, wat volgens onze schattingen beter is dan de sector. De EBITDA kende een lage eencijferige daling, hoofdzakelijk ten gevolge van de verwachte stijging van de grondstofkosten.
    Commerciële hoogtepunten: We blijven sterke resultaten behalen en braken tijdens het eerste kwartaal het record qua volumes. Deze resultaten waren vooral te danken aan Carling Black Label, het best verkochte biermerk in het land, goed voor een opbrengstengroei van meer dan 20%. Onze premium-, super premium- en niet-bierportefeuilles kenden allemaal een tweecijferige opbrengstengroei.
  10. MQ666 4 mei 2023 07:34
    China: Tweecijferige groei van opbrengsten en winst dankzij een versnelde stijging van de vraag
    Bedrijfsresultaten: De volumes kenden een groei van 7.4%, wat volgens onze schattingen beter is dan de sector, dankzij een verbetering van het ondernemingsklimaat in de belangrijkste regio’s en verkoopkanalen tijdens het kwartaal. De opbrengsten per hl stegen met 3.3% onder impuls van premiumisering en initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer, met een stijging van de totale opbrengsten met 11.0% tot gevolg. De EBITDA steeg met 13.2%.
    Commerciële hoogtepunten: We noteerden volumegroei in alle segmenten van onze portefeuille, mede dankzij de blijvende investeringen in onze commerciële strategie. Onze resultaten waren vooral te danken aan onze premium- en super premiummerken, die een volumegroei van ongeveer 10% optekenden. Het BEES-platform werd versneld gelanceerd en in gebruik genomen en is nu aanwezig in meer dan 180 steden, goed voor ongeveer 40% van onze opbrengsten in maart.
    Hoogtepunten van onze andere markten
    Canada: De opbrengstengroei bedroeg ongeveer 15%, met een hoge eencijferige groei van de opbrengst per hl, dankzij initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer en premiumisering. De volumes kenden een gemiddelde eencijferige groei, wat beter is dan de sector en deels te danken is aan een gunstige vergelijkbare basis als gevolg van de COVID-19-beperkingen die in 1Q22 werden opgelegd.
    Peru: We noteerden een tweecijferige opbrengstengroei met een lage tweecijferige stijging van de opbrengst per hl, voornamelijk dankzij prijszettingsacties en andere initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer. De volumes kenden een lage eencijferige groei.
    Ecuador: De opbrengsten kenden een hoge eencijferige groei en de volumes een lage eencijferige groei, mede dankzij een gunstige vergelijkbare basis als gevolg van de COVID-19-beperkingen die in januari van vorig jaar werden opgelegd. We blijven focussen op de uitbreiding van de biercategorie en inzetten op premiumisering, waarbij onze Above Core-merken een tweecijferige opbrengstengroei kennen.
    Argentinië: De opbrengsten kenden een hoge eencijferige groei op een gerapporteerde basis in USD en een groei van meer dan 100% op organische basis, dankzij initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer in een omgeving die sterk onderhevig is aan inflatie. De volumes kenden een hoge eencijferige daling, voornamelijk als gevolg van de inflatiedruk, die een impact had op de koopkracht van de consumenten.
    Afrika met uitzondering van Zuid-Afrika: In Nigeria noteerden onze opbrengsten een gemiddelde eencijferige daling, en de biervolumes daalden met ongeveer 20%, wat volgens onze schattingen in lijn is met de sector. De resultaten van de sector werden beïnvloed door een tijdelijk gebrek aan lokale valuta, waardoor de consumenten beperkt waren in hun mogelijkheden om goederen te kopen. Op onze andere markten noteerden de totale inkomsten een hoge eencijferige stijging onder impuls van Tanzania, Uganda en Ghana.
    Zuid-Korea: De volumes kenden een tweecijferige groei onder impuls van de sterke prestaties van onze lokale kampioen Cass, de verdere stijging van het marktaandeel en de voortgezette verbetering van het ondernemingsklimaat. De opbrengsten per hl kenden een lage eencijferige groei, wat leidde tot een lage tweecijferige opbrengstengroei.
    Geconsolideerde Resultatenrekening
    Na de categorisering van Argentinië als een land met een cumulatief inflatiecijfer van meer dan 100% over drie jaar tijd rapporteren we de activiteiten van onze Argentijnse activiteiten sinds 2018 met de boekhoudkundige correcties voor hyperinflatie krachtens IAS 29. In Argentinië is de inflatie tijdens de laatste 12 maanden zeer snel gestegen, wat een grotere impact op de interne opbrengstengroei van AB InBev heeft dan in het verleden. Ter illustratie: met uitsluiting van alle Argentijnse activiteiten zou de interne opbrengstengroei van AB InBev in 1Q23 9.1% bedragen, tegenover de gerapporteerde 13.2%.
    De geconsolideerde overige bedrijfsopbrengsten/(kosten) zijn in 1Q23 met 7.4% gestegen, voornamelijk dankzij hogere overheidssubsidies. In 1Q22 boekte Ambev 17 miljoen USD aan opbrengsten in Overige Bedrijfsopbrengsten gelieerd aan belastingverminderingen. De impact wordt weergegeven als een scope en heeft geen effect op de voorgestelde interne groeicijfers.
    De EBIT is exclusief negatieve niet-onderliggende kosten ten bedrage van 46 miljoen USD in 1Q23.
    Het niet-onderliggend aandeel in het resultaat van geassocieerde deelnemingen in 1Q22 omvat de non-cash waardevermindering van 1 143 miljoen USD die de vennootschap heeft geboekt op haar investering in AB InBev Efes.
    De niet-onderliggende netto financiële kosten in 1Q23 omvatten marktwaardewinsten op afgeleide instrumenten aangegaan ter afdekking van ons op aandelen gebaseerde betalingsprogramma en de aandelen die uitgegeven werden in het kader van de combinaties met Grupo Modelo en SAB.
    Een overzicht van het aantal aandelen die opgenomen zijn in de afdekking van ons op aandelen gebaseerde betalingsprogramma, het instrument voor uitgestelde aandelen en de beperkte aandelen worden samen met de start- en slotkoers van de aandelen weergegeven in tabel 7.
  11. forum rang 7 JdeFL 4 mei 2023 09:01
    Niks bijzonders. Ebitda marge daalt lichtjes (van 33.9 naar 33.5%), Volumes +0.9%, omzet +13.2%. Mooi, niet spectaculair, maar dat was ook niet verwacht.
  12. forum rang 7 JdeFL 4 mei 2023 09:36
    Het voorbije kwartaal, een eeuwigheid geleden. Velen zitten waarschijnlijk te wachten op verkoopcijfers van Bud, na de recente frivole 'associatie'.
    Misschien pas beweging na de conference call. Zoals zo dikwijls.
  13. forum rang 7 JdeFL 4 mei 2023 11:39
    • De eerste kwartaalresultaten van AB Inbev zijn hoger dan initieel gedacht. Dit komt onder meer doordat de consument net iets meer bier kocht (stijging van 0,4%), maar de scherp verhoogde prijzen wel accepteerde. De bedrijfskasstroom steeg met 13,6%, wat fors beter was dan de verhoopte groei met 6% dankzij een sterke groei van de opbrengsten per hectoliter met 12,4%. De prognose voor het boekjaar van 4-8% onderliggende EBITDA-groei wordt gehandhaafd en ziet er nu al eerder conservatief uit. De schuldafbouw ligt nog steeds op schema, en dus blijft de waardering aantrekkelijk. Geen impact op “Kopen”-advies en 80 euro koersdoel. (Bolero)
  14. forum rang 10 voda 5 mei 2023 09:29
    Deutsche Bank verlaagt koersdoel AB InBev

    Gepubliceerd door Trivano.com op 5 mei 2023 om 08:56

    De analisten van Deutsche Bank waren vrijdag opnieuw neutraal over AB InBev. Deutsche Bank herhaalde het advies houden voor de aandelen van AB InBev.

    Het koersdoel werd verlaagd van 61,00 naar 59,00 EUR. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van AB InBev met 1% kunnen dalen vanaf de huidige koers van 59,48 EUR. Daarmee is Deutsche Bank heel wat negatiever dan de gemiddelde analist, die de koers van AB InBev met 10% ziet stijgen tot 65,52 EUR.
  15. forum rang 10 voda 5 mei 2023 09:34
    Credit Suisse verlaagt koersdoel AB InBev

    Gepubliceerd door Trivano.com op 5 mei 2023 om 07:26

    De analisten van Credit Suisse waren vrijdag opnieuw negatief over AB InBev. Credit Suisse herhaalde het advies market underperform voor de aandelen van AB InBev.

    Het koersdoel werd verlaagd van 64,00 naar 62,00 EUR. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van AB InBev met 4% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 59,48 EUR.
  16. forum rang 10 voda 5 mei 2023 09:35
    Sanford Bernstein verlaagt koersdoel AB InBev

    Gepubliceerd door Trivano.com op 5 mei 2023 om 07:26

    De analisten van Sanford Bernstein hebben zich vrijdag opnieuw positief uitgelaten over AB InBev. Sanford Bernstein herhaalde het advies market outperform voor de aandelen van AB InBev.

    Het koersdoel werd verlaagd van 70,00 naar 68,00 EUR. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van AB InBev met 14% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 59,48 EUR.
  17. forum rang 7 JdeFL 5 mei 2023 09:40
    Eensgezindheid alom. Gewoon 2€ minder. Alle 3.
    Straks nog eens naar de optiekoersen kijken...
5.274 Posts
Pagina: «« 1 ... 244 245 246 247 248 ... 264 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht