Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

OCI NL0010558797

Laatste koers (eur)

24,630
  • Verschill

    -0,170 -0,69%
  • Volume

    169.901 Gem. (3M) 392,1K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

OCI 2023

7.165 Posts
Pagina: «« 1 ... 176 177 178 179 180 ... 359 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 BultiesBrothers 12 juni 2023 10:06
    Yara kabbelt de laatste weken ook weer mondjes maat omhoog.
    Hopelijk dat de gasprijzen op nivo blijven, zodat de marginale producenten nog enigszins afwezig blijven
  2. stop making sense(-o) 12 juni 2023 10:20
    quote:

    BultiesBrothers schreef op 11 juni 2023 20:50:

    Bij Harry Mens kwam Ambassador nog even terug op OCI, dat ze nog steeds een positie hebben. En dat ze vorig jaar bij de 40 euro zo'n 1/3 hebben verkocht en rond de 30 weer ingestapt zijn.
    Dus die zitten ook nog flink long...
    Zegt niks, maar meer bekendheid is goed.
    Tenzij het over JET gaat ;p
    Daar gaat toch dat halve programma over? JE!
  3. Adek 2001 12 juni 2023 13:49
    Bijgekocht op laag 30 zei hij. Zijn verhaal en body Lingo stelde niet gerust. Nog steeds aan de zijlijn. Succes!
  4. Senior 1936 12 juni 2023 15:22
    OCI 2,5% omlaag, ondanks positieve verhaal Ambassador bij Harry. En ook ING heeft vrijdag een koopadvies gegeven ondanks dat het koersdoel voor OCI werd verlaagd van 38,00 naar 27,50 euro.
    Wat is aan de hand dat de koers nu zo opeens onderuitgaat naar 21,08 euro ?
    Ik heb OCI overigens voor 23,30 in portefeuille, om te huilen dus ...
  5. Woudloper 12 juni 2023 15:32
    De gasprijzen zijn al weer gestegen en de concurrentie van OCI is dus ook gestegen, maar vreemd genoeg OCI niet. Die zouden nu ook op een plusje van 10% moeten staan.
  6. Adek 2001 12 juni 2023 15:40
    quote:

    Senior 1936 schreef op 12 juni 2023 15:22:

    OCI 2,5% omlaag, ondanks positieve verhaal Ambassador bij Harry. En ook ING heeft vrijdag een koopadvies gegeven ondanks dat het koersdoel voor OCI werd verlaagd van 38,00 naar 27,50 euro.
    Wat is aan de hand dat de koers nu zo opeens onderuitgaat naar 21,08 euro ?
    Ik heb OCI overigens voor 23,30 in portefeuille, om te huilen dus ...
    dat positieve verhaal klonk mij juist wanhopig in de oren. Ik luister altijd 2x met en zonder geluid. Aanrader!
  7. forum rang 4 kweetnie 12 juni 2023 16:04
    Nou senior 1936, weet niet hoeveel stuks je bezit maar een gak van 23,30 is zeker te overzien.
    Er zijn er velen, waaronder ik zelf, die met een veel hogere gak zitten (of een lagere gak en verlies).

    Maar goed, de koers zal uiteindelijk wel weer herstellen ook al duurt dit altijd te lang ;)
  8. forum rang 6 BultiesBrothers 13 juni 2023 08:21
    Mooi bericht

    OCI Global fuels first ever green methanol powered container vessel



    OCI Global is fueling the first ever green methanol powered container vessel in a pioneering partnership with A.P. Moller – Maersk
    OCI is the world leader in green methanol through its OCI HyFuels brand, pioneering its use as a renewable and low carbon hydrogen fuel
    This global maiden voyage is an important milestone in the decarbonization of the maritime industry, providing proof-of-concept for green methanol as a safe, efficient, commercially ready fuel for global shipping
    Incremental methanol demand from the maritime sector is expected to be upwards of 4 million tonnes per annum by the mid-2020's based on current orders for new vessels


    OCI Global (Euronext: OCI) has announced it is fueling the first ever green methanol-powered container ship in a new partnership with A.P. Moller-Maersk. OCI will provide ISCC certified green biomethanol to power the maiden voyage of Maersk’s first dual-fueled container ship, in a pioneering step towards the decarbonization of global shipping.

    The journey demonstrates OCI’s unique capacity to supply marine customers with end-to-end green methanol solutions in major global bunkering locations, and further supports green methanol as the leading choice today for decarbonizing the marine sector, which is responsible for 3% of global GHG emissions.

    The vessel leaves South Korea for its maiden voyage this summer, sailing along one of the world’s busiest shipping routes to Northern Europe via the Suez Canal, bunkering at several major ports along its journey. OCI is obtaining the approvals and permits required to commercially bunker methanol in several ports on the ship’s voyage, including Port of Rotterdam, positioning OCI as the first commercial bunker operator of methanol in these regions.

    Ready for marine

    This voyage is an important milestone in the expansion of OCI’s renewable and low-carbon fuels business, a key pillar of OCI’s sustainable growth strategy. As the maritime industry navigates increased regulation to accelerate decarbonization, such as the FuelEU Maritime initiative, OCI anticipates incremental global demand for methanol at 4 million tons per year in the next five years, based on current orders from the marine sector.

    OCI is focused on being the last mile operator of choice at strategic bunkering ports, leveraging partnerships with relevant authorities and certification bodies, terminal infrastructure partners, and bunker barge operators. In February, OCI announced its project with Unibarge to retrofit the first methanol powered bunker barge, to be deployed at the Port of Rotterdam.

    Leading the way on hydrogen fuels

    Through its OCI HyFuels brand, OCI is the largest green methanol producer globally. It has led the development of green methanol application in vehicle fuels, now placing up to 200,000 tons per annum equivalent and is growing its suite of low-carbon and green methanol products, including biomethanol, e-methanol, recycled carbon fuel (RCF) methanol, renewable natural gas, ethanol and bio-MTBE.

    In anticipation of expected demand for renewable and low carbon ammonia and methanol, OCI has announced several major projects to significantly increase sustainable production of its two core products. These include GasifHy, the gasification project at its existing European methanol facility to shift it to green methanol production; a 1.1mtpa blue ammonia plant in Texas, USA, scheduled to start production in 2025 and its Egypt Green ammonia facility through Fertiglobe (a strategic partnership between OCI and ADNOC), where the first tons of green ammonia from electrolysis were produced earlier this year.

    Ahmed El-Hoshy, CEO at OCI Global, said:

    “I’m delighted that we are partnering with Maersk to power the first ever green methanol voyage with OCI HyFuels green methanol. This marks another significant milestone in our global leadership in supplying and trading renewable and low carbon fuels to decarbonize energy-intensive industries. We also appreciate the collaboration and leadership of our partners at each of the ports to facilitate this journey. With the maritime industry facing increasing regulatory scrutiny, its decarbonization is urgent, and OCI is playing a crucial role in helping the sector meet its environmental goals through our existing methanol capabilities; helping us build our position in the marine and fuels markets to capitalize on the coming ammonia fuel demand.”

    Bashir Lebada, CEO of OCI Methanol/HyFuels:

    “We are excited about this new phase of our methanol business. Marine has been the main buzz around methanol for several years, so to secure the first real green sale and voyage is testament to our team’s hard work and further reinforces OCI HyFuels as the only large-scale green methanol solution for road and bunker. We welcome our partnership with Maersk and their leadership in decarbonizing the maritime sector; their early focus on methanol and conviction to order vessels has led us to where we are today. This also highlights our distribution system and last mile capabilities where we will continue to leverage our road fuel logistics and fuel blending system, and add to our green bunker barge fleet as demand grows.”

    Emma Mazhari, Head of Energy Markets at A.P. Moller – Maersk, said:

    “We would like to thank OCI Global for showing great leadership and for a good collaboration on fueling the maiden voyage for our landmark vessel. We are grateful for the way OCI Global has committed to help A.P. Moller - Maersk deliver valuable services to our customers. Together, as trusted partners, we are driving a much-needed transition in a heavy-pollution industry. Because of the work by companies like OCI Global, that transition can hopefully be accelerated in the years to come”



    -Ends-



    ABOUT OCI GLOBAL

    We are a global leader in nitrogen, methanol and hydrogen, driving forward the decarbonization of the energy-intensive industries that shape, feed and fuel the world. OCI’s production capacity spans four continents and comprises approximately 16.8 million metric tons per year of hydrogen-based products including nitrogen fertilizers, methanol, biofuels, diesel exhaust fluid and melamine. OCI has more than 4,000 employees, is headquartered in the Netherlands and listed on Euronext in Amsterdam.

    The OCI HyFuels brand was established in 2015 to provide customers in the road, marine, power, and industrial sectors with renewable and low-carbon fuel alternatives to meet evolving regulatory requirements. OCI HyFuels is a pioneer in and the world’s largest producer of green methanol, with products including biomethanol, e-methanol, recycled carbon fuel (RCF) methanol, renewable natural gas, ethanol and bio-MTBE.

    Learn more about OCI at www.oci-global.com. You can also follow OCI on LinkedIn.

    ABOUT A.P. MOLLER - MAERSK

    A.P. Moller - Maersk is an integrated logistics company working to connect and simplify its customers’ supply chains. As a global logistics leader, the company operates in more than 130 countries and employs over 110,000 people world-wide. Maersk is aiming to reach net zero emissions by 2040 across the entire business with new technologies, new vessels, and green fuels.





    FOR MORE INFORMATION CONTACT:



    OCI Global Investor Relations



    Hans Zayed, Director

    Email: hans.zayed@oci-global.com

    Tel: +31 (0) 6 18 251 367

    OCI Global Communications



    Gillian Daines, Global Head of Communications

    Email: gillian.daines@oci-global.com

    Tel: +44 (0) 7752 785826
  9. forum rang 4 kweetnie 13 juni 2023 10:01
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 12 juni 2023 22:47:

    Als je niet sinds gisteren in OCI zit, dan heb je ook E 7 aan dividend ontvangen, wordt dat dan gemakshalve maar vergeten ?
    Dat klopt maar niet iedereen heeft zoveel dividend ontvangen, tevens is de koers na de uitkering van de 2e € 3,50 echt flink naar beneden gegaan dus daar zit de frustratie bij velen.
    Maar goed, het zit nu nog niet echt mee alleen de toekomst ziet er toch beter uit dan voorheen dus zal wel weer richting minimaal € 30,- gaan en hopelijk daarna weer verder stijgen naar eerder behaalde hogere koersen.
    Geduld en wachten op nog meer positief nieuws.
  10. Senior 1936 13 juni 2023 10:11
    quote:

    kweetnie schreef op 12 juni 2023 16:04:

    Nou senior 1936, weet niet hoeveel stuks je bezit maar een gak van 23,30 is zeker te overzien.
    Er zijn er velen, waaronder ik zelf, die met een veel hogere gak zitten (of een lagere gak en verlies).

    Maar goed, de koers zal uiteindelijk wel weer herstellen ook al duurt dit altijd te lang ;)
    Kweetnie, je hebt gelijk. IK heb gisteren de helft van mijn aandelen verkocht en wacht nu op een dip om ze weer terug te kopen. En mijn gemidelede prijs (GAK) te verlagen.

    De vraag is o.a. of OCI dit jaar nog een variabele uitkering gaat doen; hoe groot is die kans?
  11. Joost_K 13 juni 2023 10:30
    Dat ligt geheel aan de earnings. In principe is een variabele uitkering bovenop de aangekondigde alleen 'als het uitkan'. Ik denk dat gezien Q1 het waarschijnlijk niet uitkan tenzij de gasprijzen weer enorm stijgen (de gashedge weer mee i.p.v. tegen gaat werken) en de prijzen voor kunstmest stijgen.
  12. forum rang 6 BultiesBrothers 13 juni 2023 10:30
    quote:

    Senior 1936 schreef op 13 juni 2023 10:11:

    [...]
    Kweetnie, je hebt gelijk. IK heb gisteren de helft van mijn aandelen verkocht en wacht nu op een dip om ze weer terug te kopen. En mijn gemidelede prijs (GAK) te verlagen.

    De vraag is o.a. of OCI dit jaar nog een variabele uitkering gaat doen; hoe groot is die kans?
    Ben bang van niet.
    huidige dividend van 400 miljoen wordt al moeilijk, als q2 ook nog tegenvalt.
    Ze mogen immers alleen dividend betalen vanuit gerealiseerde winsten.
  13. forum rang 6 de schaatser 13 juni 2023 10:38
    Yara gaat 54 NK naar beneden oftewel 12,5 % . Eindelijk misschien het begin om gewoon bij de club te horen. En dat is gewoon de helft van de hoogste koers berekend.
  14. forum rang 6 BultiesBrothers 13 juni 2023 11:22
    quote:

    de schaatser schreef op 13 juni 2023 10:38:

    Yara gaat 54 NK naar beneden oftewel 12,5 % . Eindelijk misschien het begin om gewoon bij de club te horen. En dat is gewoon de helft van de hoogste koers berekend.
    Yära ex dividend he!
  15. Woudloper 13 juni 2023 15:49
    quote:

    BultiesBrothers schreef op 13 juni 2023 15:39:

    Toch jammer dat dit nieuws niet meer fantasie in het aandeel brengt:

    www.logupdateafrica.com/shipping/maer...
    De impact op het resultaat zal op korte termijn beperkt zijn (waarschijnlijk zelfs negatief met start-up kosten). De technology is er en de vraag is of dit op grote schaal gebruikt gaat worden? Ik denk dat daar de onzekerheid in zit voor beleggers.

    OCI is goed bezig met innoveren op dit gebied, hopelijk levert dat later ook mooie dienstverlening en resultaten op ;-)
  16. forum rang 6 BultiesBrothers 13 juni 2023 16:18
    quote:

    Woudloper schreef op 13 juni 2023 15:49:

    [...]

    De impact op het resultaat zal op korte termijn beperkt zijn (waarschijnlijk zelfs negatief met start-up kosten). De technology is er en de vraag is of dit op grote schaal gebruikt gaat worden? Ik denk dat daar de onzekerheid in zit voor beleggers.

    OCI is goed bezig met innoveren op dit gebied, hopelijk levert dat later ook mooie dienstverlening en resultaten op ;-)
    Klopt.
    Maar wel goed om te zien dat het eerste schip al op groene methanol op de markt is.

    Het nadeel van OCI als je het gaat zien als een groeiaandeel, in de groene transitie, is dat hun maximale omzet uiteindelijk volume x prijs is.
    Bij internet bedrijven en tech is het allemaal veel schaalbaarder, bij OCI vergt het allemaal weer investeringen in fabrieken. Dus zo rap gaat dat niet.
  17. Woudloper 13 juni 2023 17:28
    Het is nu nog een proof of concept. Waarschijnlijk zijn de kosten hiervan hoger dan fosiele brandstoffen. De beschikbaarheid in havens zal er nu nog niet zijn. Overheidssubsies en/of regelgeving zullen moeten helpen om dit echt tot een succes te maken. Ook zullen de schepen aangepast moeten worden. Nog een lange weg te gaan dus, en is de regelgever hier wel over aan het nadenken en gaan de eisen aan de scheepvaart omhoog.

    De scheepvaart is wel een sector met kleine marges, dus er moet wel een goede business case zijn voordat dit echt gaat werken.
7.165 Posts
Pagina: «« 1 ... 176 177 178 179 180 ... 359 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht