Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,750
  • Verschill

    +0,130 +2,31%
  • Volume

    107.590 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    5,750  
  • Laat

    5,755  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom oktober2023

1.375 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 69 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 16 oktober 2023 10:20
    quote:

    JustRevisited schreef op 16 oktober 2023 09:57:

    ING spreekt zichzelf tegen, afgelopen vrijdag zeiden ze nog dat ze geen echte aanpassing in ramingen verwachtten, dat automotive omzet een beetje aan de softe kant vonden (vind ik niet, maar kan aan hun verwachtingen liggen) en dat ze cashflow aan de sterke kant vonden. Dus ze verwachtten vrijdag “geen aanpassingen in ramingen” na cijferpresentatie die in lijn met verwachting lag en maandag wel. Kleine hangover van het weekend? :-) :-)

    =====

    (ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft in het derde kwartaal conform verwachting gepresteerd en herhaalde ook de outlook voor 2023. Dit concludeerde analist Marc Hesselink van ING.

    Wel noemde Hesselink de kwaliteit van de omzet iets aan de zwakke kant. Bij Location Technology kwam de omzet 2 procent lager uit dan verwacht, terwijl de consumententak juist 5 procent meeviel.

    Daarentegen was de vrije kasstroom van TomTom volgens ING sterk. We verwachten beperkte aanpassingen aan de consensus voor 2023", merkte de analist op. ING heeft een Houden advies voor TomTom met een koersdoel van 8,50 euro.
    Ik citeer Taco bij Q1 :-)

    What we see for the full year is that the reported revenue that we saw in Q1 for Automotive is a good indicator for the rest of the year. So, I agree
    with you that it is fairly flat -- maybe in Q3 a little bit softer, and in Q4 a little bit higher. T

    Automotive : - maybe in Q3 a little bit softer, and in Q4 a little bit higher.

    Het is bij Q1 al gezegd.

    Q3 A iets minder en Q4 iets meer.

    Is er sprake van een complot :-)

    Q1 81,1
    Q2 90,9
    Q3 82,5

    Taco zegt bij Q1 de omzet A in Q1 is een goede maatstaf voor de rest van het jaar.
    Q3 iets minder en Q4 iets meer.

    Q3 was zelfs iets beter als Q1.

    Ik snap de verlaging door de ING niet, of toch wel.
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 16 oktober 2023 10:28
    quote:

    Spoorstudent schreef op 16 oktober 2023 10:17:

    Had ING niet lange tijd het hoogste koersdoel? Kan het niet 123 terugvinden. Iets van 15€….?
    corporate.tomtom.com/analysts/marc-he...

    € 75,00 hoogste koersdoel geweest.
    € 3,90 laagste koersdoel geweest.

    Maar je weet het hé.
    De koers is de koers en totaal niet interessant. Volgens de .........
  3. forum rang 6 pwijsneus 16 oktober 2023 10:31
    quote:

    tatje schreef op 16 oktober 2023 10:20:

    [...]
    Ik citeer Taco bij Q1 :-)

    What we see for the full year is that the reported revenue that we saw in Q1 for Automotive is a good indicator for the rest of the year. So, I agree with you that it is fairly flat -- maybe in Q3 a little bit softer, and in Q4 a little bit higher. T Automotive : - maybe in Q3 a little bit softer, and in Q4 a little bit higher. Het is bij Q1 al gezegd. Q3 A iets minder en Q4 iets meer. Is er sprake van een complot :-)

    Je ziet dat alle analisten die TomTom volgen, geen vertrouwen hebben in de doelstellingen die TomTom afgeeft. Op de beurs is vertrouwen, en betrouwbaarheid erg belangrijk. Alleen in het meest positieve scenario zien de analisten de strategie van TomTom slagen, slechts 605 mln op LBS in meest gunstige geval... zegt ook wel genoeg;

    corporate.tomtom.com/static-files/fea...
    corporate.tomtom.com/investors/analys...
  4. forum rang 4 Goldfinger 16 oktober 2023 10:31
    quote:

    voda schreef op 16 oktober 2023 10:13:

    Beursblik: ING verlaagt koersdoel TomTom

    Van 8,50 euro naar 7,00 euro.

    (ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van 8,50 euro naar 7,00 euro, maar handhaafde het Houden advies. Dit maakte de bank maandag in een rapport bekend.

    Volgens ING waren de cijfers van TomTom over het derde kwartaal conform verwachting. Hoewel TomTom veel verwacht van het nieuwe kaartenplatform, denkt ING dat de echte impact op de cijfers pas in de loop van 2024 zichtbaar zal zijn.

    Samen met een langzamere groei van de autoproductie, betekent dit volgens ING dat een echte opleving in de cijfers van TomTom wellicht pas in 2025 te zien zal zijn.

    ING wees er ook op dat ondanks het verbeterde product, de recente groei in marktaandeel nog niet heeft geleid tot meer winst.

    De analisten van ING verlaagden dan ook de omzettaxaties voor de boekjaren 2024 en 2025 met 2 procent. En ook over de winstgevendheid werd de bank voorzichtiger.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Dit advies hadden ze ook vrijdag kunnen afgeven. Nu 2x naar beneden.
  5. forum rang 4 dachthetniet 16 oktober 2023 10:34
    quote:

    tatje schreef op 16 oktober 2023 10:20:

    [...]

    Ik citeer Taco bij Q1 :-)

    What we see for the full year is that the reported revenue that we saw in Q1 for Automotive is a good indicator for the rest of the year. So, I agree
    with you that it is fairly flat -- maybe in Q3 a little bit softer, and in Q4 a little bit higher. T

    Automotive : - maybe in Q3 a little bit softer, and in Q4 a little bit higher.

    Het is bij Q1 al gezegd.

    Q3 A iets minder en Q4 iets meer.

    Is er sprake van een complot :-)

    Q1 81,1
    Q2 90,9
    Q3 82,5

    Taco zegt bij Q1 de omzet A in Q1 is een goede maatstaf voor de rest van het jaar.
    Q3 iets minder en Q4 iets meer.

    Q3 was zelfs iets beter als Q1.

    Ik snap de verlaging door de ING niet, of toch wel.
    hou op met je herhalingen en nep inzichten voor een delisting/overname. Je hebt het fout en niet zo’n beetje ook.
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 16 oktober 2023 10:35
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 13 oktober 2023 17:45:

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 12 oktober 2023 16:29:
    Wat wordt het morgen?

    3-2-2023 Q$/FY 22 volume 1,89M slotkoers 7,26
    14-4-2023 Q1 volume 2,03M slotkoers 8,14
    17-7-2023 Q2 volume 1,65M slotkoers 7,20

    [...]

    13-10-2023
    Volume 1,108,647
    Average Vol. (3m) 198,718

    Boven de miljoen, maar ruim onder de eerdere volumes op cijferdagen dit jaar.
    Aanbod opgedroogd?
    Doodgeld toch maar vasthouden?
    Maandag nog een half miljoen aandelen over de toonbank?
    Ziet er na uit dat ondanks het 'bezinningsweekend' de traditie toch wordt voortgezet en het half miljoen aandelen vandaag over de toonbank gaan.
  7. forum rang 6 tatje 16 oktober 2023 10:36
    Heb op Mallorca op afstand balletje balletje bekeken.

    - 1 speler
    - 2 spelen de toerist
    - 1 op 10 a 20 meter
    - 1 op 30 a 40 meter.

    Politie komt altijd te laat, hebben waarschijnlijk ook diepe zakken.

    Dus als de politie op de plaats delict komt, is iedereen gevlogen.

    Hoor ik de politie nu zeggen, ff afrekenen.

    De wereld is rot, zou de beurs een uitzondering zijn :-)
  8. Alfonz 16 oktober 2023 10:37
    quote:

    dachthetniet schreef op 16 oktober 2023 10:34:

    [...] hou op met je herhalingen en nep inzichten voor een delisting/overname. Je hebt het fout en niet zo’n beetje ook.
    Alle lichten staan wel op groen voor een overname met zo'n lage koers.... Hopelijk gebeurd dit niet but never say never.....
  9. Koos99 16 oktober 2023 10:38
    Wat mij betreft wordt de koersdaling grotendeels veroorzaakt door het gebrek aan duidelijke prognoses, alles wat gesteld wordt tijdens de cc is zacht. Andere jaren geeft HG tijdens de q3 cc al wel eens een indicatie hoe het met het orderbook gaat, nu niets.
  10. forum rang 6 tatje 16 oktober 2023 10:38
    De koers daalt en is laag.

    Ik geef het podium dus aan DACHT HET NIET.

    Hard werken moet beloond worden :-)
  11. forum rang 4 dachthetniet 16 oktober 2023 10:39
    quote:

    Alfonz schreef op 16 oktober 2023 10:37:

    [...]
    Alle lichten staan wel op groen voor een overname met zo'n lage koers.... Hopelijk gebeurd dit niet but never say never.....
    wordt al 10 jaar geroepen. HG heeft sch*t aan aandeelhouders en ziet liever de koers volledig crashen en zelf alsnog binnenlopen dan dat er een steun wordt neergelegd.
  12. forum rang 4 Spoorstudent 16 oktober 2023 10:39
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 16 oktober 2023 10:28:

    [...]

    corporate.tomtom.com/analysts/marc-he...

    € 75,00 hoogste koersdoel geweest.
    € 3,90 laagste koersdoel geweest.

    Maar je weet het hé.
    De koers is de koers en totaal niet interessant. Volgens de .........
    Ja das heel onbelangrijk. Het gaat om het verhaal.
  13. forum rang 6 win some... 16 oktober 2023 10:41
    quote:

    JustRevisited schreef op 16 oktober 2023 09:27:

    Best opmerkelijk dat tomtom nu het keerpunt heeft bereikt en dan juist nu een meerjarig dieptepunt qua koers wordt neergezet. Het minste kwartaal qua enterprise omzet is achter de rug en TT heeft bewezen op weg te zijn naar haar outlook van 10% free cashflow op een groeiende omzet. Je zou denken dat dit juist een inflection point is naar boven toe. Of moet dat met eerst een aanloop naar beneden? Ik denk dat ik wat langlopende calls ga kopen.
    TT heeft wel vaker een keerpunt aangekondigd.... Eerst zien, dan geloven lijken de meeste beleggers te denken. Onderwerpen waar vorig jaar reuring over was, blijft het nu ook vrij stil over. Bijv. Cockpit, contract VW

    Wat mij verder opviel tijdens de cc was de vraag over de samenstelling van de Enterprise omzet. Wat voor deel loopt er via bulkcontracten en welke gedeelte via Api's. Het antwoord van Taco was dat de Api omzet nu nog minimal was, maar dat men hier veel groei verwacht.

    Ik vind dit nogal ontluisterend. In 2017 is men al begonnen met Api's en de omzet is nog steeds minimaal. De TT Api's worden blijkbaar vnl gebruikt via platforms van derden (bv Azure). Waarom zou dit straks veranderen? Waarom zouden developers gebruik gaan maken van het TT platform als ze dezelfde tools via Azure kunnen benaderen?

    Positief is dat bulkcontracten zoals met Azure nu ook zijn omgezet naar pay per use. Dit zal op termijn voor groei zorgen. Blijft voor mij de vraag hoe solide de investmentcase is voor het opzetten van een eigen TT-platform voor developers.
  14. forum rang 4 JvH 16 oktober 2023 10:45
    quote:

    Goldfinger schreef op 16 oktober 2023 10:31:

    [...]

    Dit advies hadden ze ook vrijdag kunnen afgeven. Nu 2x naar beneden.
    Ze moesten natuurlijk een short positie innemen om vandaag rond 5,90 weer te sluiten. Snel verdiend.
  15. forum rang 6 JustRevisited 16 oktober 2023 10:48
    De totale omzet van Location Technology komt tegen de 500 miljoen euro aan en de outlook is dat deze over twee jaar op 600 staat. Dit is een groei van 20% in 2 jaar en een heel erg haalbare outlook (10% per jaar) terwijl er vroeger nog aan getwijfeld werd of dit gerealiseerd zou worden.

    Parallel aan die omzetgroei zal de free cashflow van 5% naar 10% van de omzet gaan. Ook dat is zeer haalbaar, aangezien de brutomarges op die omzetgroei rond de 90% zijn, allemaal content en diensten. En dit bij een vrij neutraal kosten niveau dankzij het partnership met oa Meta en Amazon, dat niet alleen leidt tot data uitwisseling maar ook tot kostendeling.

    Ik denk dat deze omzetgroei vrij lineair zal zijn met daaronder wat bewegende panelen. De ene keer zal Automotive wat harder groeien en Enterprise wat zachter en dit kan ook andersom zijn. Maar een totaal effect van +10% lijkt me geen hoog doel. TomTom zit nu 5% performance boven de groei van de automarkt. Daarnaast moet je niet alleen kijken naar auto volumes, maar ook het aandeel EV. TomTom zit ook in de nieuwe EV’s van Stellantis zoals de Peugeot E-3008

    www.tomtom.com/customers/peugeot-e-3008/
  16. forum rang 5 hvasd2 16 oktober 2023 10:49
    Ben benieuwd waar de koers zal staan wanneer die tanks in het Midden Oosten gaan rollen.
  17. forum rang 6 JustRevisited 16 oktober 2023 10:52
    quote:

    win some... schreef op 16 oktober 2023 10:41:

    [...]

    De TT Api's worden blijkbaar vnl gebruikt via platforms van derden (bv Azure). Waarom zou dit straks veranderen? Waarom zouden developers gebruik gaan maken van het TT platform als ze dezelfde tools via Azure kunnen benaderen?

    Positief is dat bulkcontracten zoals met Azure nu ook zijn omgezet naar pay per use. Dit zal op termijn voor groei zorgen. Blijft voor mij de vraag hoe solide de investmentcase is voor het opzetten van een eigen TT-platform voor developers.
    Het maakt helemaal niet uit of software ontwikkelaars rechtstreeks inprikken op tomtom of dat ze dit via Microsoft doen.

    Het belangrijkste is (zoals jij zegt in alinea 2) dat niet Microsoft alles al bij tomtom al heeft afgekocht, maar dat er een pay per use ontstaat.

    Ook is belangrijk dat er nu met het nieuwe kaartenplatform ook meer content beschikbaar is. De kaarten waren car-centric (autowegen) en zijn vanaf nu ‘voor alle usecases’ (dus ook wandelen en fietsen) plus een hoger detail niveau zoals visuals van gebouwen.

    Dit maakt dus de kaarten relevanter voor meerdere typen software ontwikkelaars op het Azure platform. Ik denk dat er niet zoveel software ontwikkelaars zijn die zich exclusief op auto’s richten. Behalve de Automotive klanten, maar die doen al rechtstreeks zaken met TomTom Automotive divisie. Met kaarten die relevanter zijn voor niet-auto toepassingen zou de ‘adressable market’ verdubbelen (aldus de TT Capital Markets Day)
  18. forum rang 6 win some... 16 oktober 2023 11:02
    quote:

    JustRevisited schreef op 16 oktober 2023 10:52:

    [...]

    Het maakt helemaal niet uit of software ontwikkelaars rechtstreeks inprikken op tomtom of dat ze dit via Microsoft doen.

    Het belangrijkste is (zoals jij zegt in alinea 2) dat niet Microsoft alles al bij tomtom al heeft afgekocht, maar dat er een pay per use ontstaat.
    Dit maakt wel degelijk uit. Met een eigen platform heb je allerlei extra kosten. Je moet dan bijvoorbeeld zelf klantsupport leveren voor allerlei relatief kleine klanten ipv alleen voor Microsoft. Denk ook aan marketingkosten. De vraag is of deze extra kosten opwegen tegen de extra opbrengsten. Tot nu toe in ieder geval niet.
  19. forum rang 4 marathon 11 16 oktober 2023 11:05
    quote:

    hvasd2 schreef op 16 oktober 2023 10:49:

    Ben benieuwd waar de koers zal staan wanneer die tanks in het Midden Oosten gaan rollen.
    Alleen de koers van TT???
    Of gaat er dan meer naar beneden?
1.375 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 69 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht