Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    5,850  
  • Laat

    5,850  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom november 2023 draadje

1.041 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 53 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Jaap 3 november 2023 16:04
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 3 november 2023 15:56:

    Beste Jaap . Kan je de 3 nee's toelichten?
    1 Filosoferen is wat anders dan speculeren.

    2 Het is pure speculatie wat je schrijft.

    3 Is volstrekt een eigen conclusie van jou.
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 3 november 2023 16:08
    Voor TT stevige Turbo omzet vandaag

    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume
    Turbo Long BNP 4,8 3,85 1,55 1,57 0,02 1,560 +7,59% 28.000
    Trader Long Goldman Sachs 4,64 4,06 1,45 1,46 0,01 1,450 +2,11% 7.999
    Trader Long Goldman Sachs 4,52 3,78 1,56 1,57 0,01 1,560 +1,96% 4.000
  3. forum rang 4 vreemdvermogen 3 november 2023 16:11
    quote:

    Jaap schreef op 3 november 2023 16:04:

    [...]

    1 Filosoferen is wat anders dan speculeren.

    2 Het is pure speculatie wat je schrijft.

    3 Is volstrekt een eigen conclusie van jou.
    Nou dan maar 3 K's
    1 Klopt
    2 Klopt
    3 Klopt.
    Tevreden?
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 3 november 2023 16:12
    Geen toekomst meer voor waterstofauto's

    Het doek lijkt definitief te vallen voor de waterstofauto. Zelfs de grootste ambassadeur van het rijden op waterstof, Toyota, gelooft er niet meer in. Eerder haakten al Mercedes-Benz en BMW af bij de ontwikkeling van personenauto’s die op waterstof rijden.

    Toyota, de grootste autofabrikant ter wereld, geeft het op. Tegenover onze autoredactie laat de hoogste baas over de techniek, Hiroki Nakajima, er geen misverstand over bestaan: ,,Onze waterstofauto Mirai heeft veel te weinig kopers getrokken. We hebben het geprobeerd, maar het is niet gelukt. En dat is logisch, want waar kan je waterstof tanken? Zonder tankstations zitten we op een doodlopende weg. Daarom verleggen we onze aandacht de komende jaren naar volledig elektrische auto's.”

    www.ad.nl/auto/geen-toekomst-meer-voo...

    Grappig verschil:

    7 augustus 2023
    Bosch zet weer vol in op waterstof, is een accu nu alweer een gepasseerd station?

    Bosch is weer serieus aan het kijken naar waterstof ze willen weer actief worden in de hele keten. Op dit moment zijn er slecht een handjevol waterstofauto’s beschikbaar. Het lijkt nog steeds niet echt van de grond te willen komen. Maar waarom gaat nou juist Bosch zich hier weer mee bemoeien? Bosch is producent van auto-onderdelen en daarnaast voor veel autofabrikanten een belangrijke ontwikkelingspartner. De autobranche is belangrijk voor de Duitse firma, alles bij elkaar was hun automotive-tak afgelopen jaar goed voor een omzet 52,6 miljard euro, zo’n 60 procent van de totale omzet van het concern. Om deze positie vast te houden zet Bosch sinds twee jaar serieus in op waterstoftechnologie. Tot 2026 zullen ze voor zo’n 2,5 miljard euro in waterstoftechnologie investeren. Dit betekent niet dat je pas over drie jaar de eerste Bosch-systemen op de weg kunt tegenkomen. In de Bosch-fabriek in Stuttgart-Feuerbach maken ze op dit moment al brandstofcelmodules in serieproductie.

    waterstofautos.nl/bosch-zet-weer-vol-...
  5. forum rang 4 Jaap 3 november 2023 16:24
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 3 november 2023 16:11:

    [...]

    Nou dan maar 3 K's
    1 Klopt
    2 Klopt
    3 Klopt.
    Tevreden?
    Ja hoor, best wel.

    Alleen deugt je eindconclusie niet. (puntje 3).
    Vanuit de AVA is er toestemming gegeven om 10 procent van de aandelen in te kopen, maar daarbij is nooit gesteld waarvoor ze die moesten inzetten.
  6. forum rang 6 pwijsneus 3 november 2023 16:39
    quote:

    Jaap schreef op 3 november 2023 16:24:

    [...]

    Ja hoor, best wel.

    Alleen deugt je eindconclusie niet. (puntje 3).
    Vanuit de AVA is er toestemming gegeven om 10 procent van de aandelen in te kopen, maar daarbij is nooit gesteld waarvoor ze die moesten inzetten.
    Op aankomende AVA wordt toch voorgesteld om deze te schrappen, staat in pb
  7. forum rang 4 Jaap 3 november 2023 16:47
    quote:

    pwijsneus schreef op 3 november 2023 16:39:

    [...]

    Op aankomende AVA wordt toch voorgesteld om deze te schrappen, staat in pb
    Klopt.
    Hoeveel gaan tegen stemmen denk je?
    En op de komende AVA weer een aanvraag voor inkoop van eigen aandelen?
    Wie zal daar tegen zijn?
    Dan kan je speculeren of daar een deel ook weer van geschrapt wordt.
  8. forum rang 6 pwijsneus 3 november 2023 16:59
    quote:

    Jaap schreef op 3 november 2023 16:47:

    [...]

    Klopt.
    Hoeveel gaan tegen stemmen denk je?
    En een volgende aanvraag bij AVA voor inkoop van eigen aandelen?
    Wie zal daar tegen zijn?
    Dan kan je speculeren of daar een deel ook weer van geschrapt wordt.
    Hier gaat niemand tegenstemmen.
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 3 november 2023 17:17
    Nico Bakker is (nog) niet optimistisch.
    3-11-2023

    Dashboard Dag oranje - Rebound
    Dashboard Week oranje Rebound - Exit Short overweging
    Dashboard Maand blauw Down
  10. Biofoed 3 november 2023 17:34
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 3 november 2023 17:17:

    Nico Bakker is (nog) niet optimistisch.
    3-11-2023

    Dashboard Dag oranje - Rebound
    Dashboard Week oranje Rebound - Exit Short overweging
    Dashboard Maand blauw Down
    Zou Nico Bakker alleen naar de lijntjes kijken of ook meenemen dat er een aandeleninkoop van €50 miljoen in gang is gezet? Zo maar een vraag, ik ken Nico niet.
  11. forum rang 7 tatje 3 november 2023 17:41
    Laat ik het zo zeggen.

    Had het afgelopen zondag niet zo verwacht :-)

    Is toch 65 cent , deze week.

    13 cent per dag .

    Nu volhouden.

    13 cent per dag en we staan over 2 weken, al boven de 7 :-)
  12. forum rang 4 Kuiken 3 november 2023 17:41
    Bron ING vandaag:

    Ruim een derde overweegt aankoop elektrische auto
    Ruim een derde van de consumenten overweegt bij aankoop van hun volgende auto er eentje die helemaal elektrisch is. Dat blijkt uit een peiling van ING Research onder ruim 29.500 lezers van deze nieuwsbrief. Vooralsnog ziet het ernaar uit dat in 2030 alle nieuw verkochte personenauto’s volledig elektrisch zullen zijn.
    Een derde overweegt elektrisch auto
    Wanneer ze stilstaan bij de aankoop van hun (volgende) auto overweegt ruim een derde van de consumenten een volledig elektrische auto aan te schaffen. In totaal staat 35% van de ondervraagden welwillend tegenover de aankoop van een volledig elektrische auto. Een op de elf (9%) zegt ja op de vraag of hun volgende wagen volledig elektrisch is. Ruim een kwart (26%) weet het nog niet zeker en antwoordt ‘misschien’.

    Consument inmiddels wat afwachtender
    Op dit moment is 27 procent van alle nieuw verkochte auto’s volledig elektrisch. Eerder was elektrisch aan een flinke opmars bezig en nam het aandeel elektrisch in de nieuwverkoop rap toe, maar inmiddels lijkt de vaart er wel wat uit. Particuliere autorijders zijn nu redelijk afwachtend en schuiven de aankoop van een elektrisch bolide voor zich uit.

    Aantal drempels onderweg
    Kennelijk ervaren consumenten nog wel wat hobbels op de weg. Belangrijke drempel zijn de relatief hoge aanschafkosten van een elektrische auto. Dat speelt zeker een rol voor consumenten, die relatief weinig kilometers per jaar rijden. Daarnaast liggen de hoge stroomprijzen van vorig jaar ook nog vers in het geheugen. Voor potentiële kopers van een elektrische auto gaat de fiscaliteit ook minder meehelpen. Na 2025 zullen elektrische autobezitters in principe (gewichtsafhankelijke) wegenbelasting gaan betalen en elektrische auto’s zijn door het batterijpakket zwaarder dan vergelijkbare brandstofauto’s.

    Elektrisch goedkoper per kilometer
    Voor elektrische auto’s gelden op dit moment belastingvrijstellingen en de laadkosten zijn relatief gering vergeleken met een auto op benzine of diesel. Die twee factoren zorgen ervoor dat elektrisch rijden per kilometer in principe prijsgunstiger is dan het rijden op brandstof. Wel zijn elektrische auto’s in aanschaf nog steeds een stuk duurder. Om dat verschil goed te maken, moet een automobilist natuurlijk wel voldoende kilometers per jaar rijden om in totaal ook goedkoper uit te zijn.
  13. forum rang 4 marathon 11 3 november 2023 20:06
    quote:

    bert190 schreef op 3 november 2023 17:36:

    Een jaar geleden dik 8 euro. Dit wordt niks meer, ondanks de inkoop. Droevig
    ??? Goed, beter, best sinds een jaar en volgens jou wordt het niks. Inderdaad droevig.
  14. forum rang 5 Hernia 4 november 2023 10:02
    Aandeleninkoopprogramma gaat zijn zijn vruchten afwerpen. De koers zal in uptrend komen.
  15. forum rang 4 Spoorstudent 4 november 2023 10:40
    quote:

    tatje schreef op 3 november 2023 17:41:

    Laat ik het zo zeggen.

    Had het afgelopen zondag niet zo verwacht :-)

    Is toch 65 cent , deze week.

    13 cent per dag .

    Nu volhouden.

    13 cent per dag en we staan over 2 weken, al boven de 7 :-)
    Voorlopig nog een euro onder donderdag 12 oktober.
  16. forum rang 8 Wereldbelegger 4 november 2023 10:53
    Waterstoftechnologie in de auto-industrie: een stille revolutie op gang

    Grote automerken vernieuwen hun toewijding aan waterstof, met een blik op een duurzame toekomst.

    Terwijl critici de haalbaarheid van waterstofauto’s in twijfel trekken, hebben prominente spelers in de auto-industrie aanzienlijke stappen gezet die duiden op een hernieuwde toewijding aan waterstoftechnologie, een ontwikkeling die een nieuwe dimensie kan geven aan de toekomst van duurzame mobiliteit. Taxibedrijf Noot Personenvervoer uit Ede schafte als innovatief voorloper maar liefst 35 waterstofauto’s van Toyota aan. Na een succesvolle proef met de taxi’s in Den Haag, toont ook Brussel aan dat waterstof een haalbaar alternatief is voor diesel.

    Toyota, een pionier in de wereld van de hybride auto’s, heeft niet de handdoek in de ring gegooid na de uitdagende ontvangst van hun Mirai waterstofauto. In plaats daarvan is er een verschuiving in focus waar te nemen. De Japanse automaker verdiept zich in de optimalisatie van waterstoftechnologie voor zware voertuigen, een sector waarin ze al leidend zijn. Hun inspanningen gaan verder met de ontwikkeling van compactere waterstoftanks en efficiëntere brandstofcellen, die de kosten kunnen drukken en de technologie aantrekkelijker kunnen maken voor massa-adoptie. Er gaan geruchten over innovatieve tankdesigns die integratie in huidige automodellen mogelijk kunnen maken, wat perspectief biedt op een nieuwe generatie waterstofaangedreven personenauto’s.

    pitane.blue/2023/11/03/waterstoftechn...
  17. forum rang 6 JustRevisited 4 november 2023 11:39
    quote:

    Spoorstudent schreef op 4 november 2023 10:40:

    [...]
    Voorlopig nog een euro onder donderdag 12 oktober.
    Cyclische en Europese small cap aandelen stonden op langjarige lows en maken een rebound. Meerdere analisten gaven en geven aan dat het tijd wordt om deze weer in de portefeuille op te nemen.

    - De uitstroom van kapitaal uit Europese smalcap aandelen is na lange tijd eindelijk opgedroogd
    - We zitten nu op een rente piek. De vraag is niet meer of de rente omlaag gaat, maar wanneer
    - De US economie groeit als kool (4,5%) maar gaat afkoelen. Dat zorgt voor lagere rente; dus gek genoeg leiden iets mindere economische resultaten tot betere koersen.

    Wat ik hierboven zeg zie je ook in deze grafiek, een rebound van de AMX. Van een low op 765 naar 830 nu is een 10% herstel. Maar de index komt van boven de 1.000. www.iex.nl/Index-Koers/12222/AMX.aspx

    TomTom hoort tot de categorie 'European Smalcap' aandelen dat weer wat aan aantrekkelijkheid wint. En dan heb je daarnaast nog de aandelen inkoop.
  18. forum rang 5 Hernia 4 november 2023 11:57
    quote:

    JustRevisited schreef op 4 november 2023 11:39:

    [...]

    Cyclische en Europese small cap aandelen stonden op langjarige lows en maken een rebound. Meerdere analisten gaven en geven aan dat het tijd wordt om deze weer in de portefeuille op te nemen.

    - De uitstroom van kapitaal uit Europese smalcap aandelen is na lange tijd eindelijk opgedroogd
    - We zitten nu op een rente piek. De vraag is niet meer of de rente omlaag gaat, maar wanneer
    - De US economie groeit als kool (4,5%) maar gaat afkoelen. Dat zorgt voor lagere rente; dus gek genoeg leiden iets mindere economische resultaten tot betere koersen.

    Wat ik hierboven zeg zie je ook in deze grafiek, een rebound van de AMX. Van een low op 765 naar 830 nu is een 10% herstel. Maar de index komt van boven de 1.000. www.iex.nl/Index-Koers/12222/AMX.aspx

    TomTom hoort tot de categorie 'European Smalcap' aandelen dat weer wat aan aantrekkelijkheid wint. En dan heb je daarnaast nog de aandelen inkoop.
    Klopt, renteverhoging ligt achter ons. Tegenvallende banencijfers en dat de economie minder groeit geven verlichting. De cyclische aandelen zijn juist gedaald en kunnen nu weer gaan herstellen. Besi en Asmi hebben minder omzet en resultaat toch bijna al een verdubbeling van de koers. Dat kan een tweede Adyen worden. De verwachtingen zijn soms te hoog. Beter is nu om over te stappen op cyclische fondsen. Wie weet is het nieuwe jaar afgelopen week begonnen. Het was best wel een krachtige beweging. Deze trend zal zich doorzetten.
1.041 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 53 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht