Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

21,880
  • Verschill

    -1,340 -5,77%
  • Volume

    313.927 Gem. (3M) 239,8K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 793 794 795 796 797 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Take a sisi 8 november 2023 18:52
    Er is al zoveel ellende geabsorbeerd , dat je zou denken dat het tijd voor een keerpunt wordt , die cijfers het is maar net hoe je het leest en welke grote spelers er kansen in zien , geen peil op te trekken .
  2. BEAR-BULL 8 november 2023 18:55
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 november 2023 18:23:

    [...]
    Vertraging bij de bouwprojecten is gegarandeerd zeker bij AMG, maar gelukkig geldt dat ook voor de concurrenten.
    Dit was natuurlijk ook al bekend bij de Q2 cijfers. Niet fraai van AMG en zeker een klusje voor de VEB.
  3. forum rang 5 christo1 8 november 2023 18:56
    quote:

    Calendar schreef op 8 november 2023 18:47:

    Ai, dat kan nog wel eens verlies gaan worden in 2024.
    En jij hebt volop gekocht in 30+ zone????

    Mvg
  4. forum rang 5 Mailbox 8 november 2023 18:56
    Nu zie je toch weer dat die analisten er faliekant naast zitten. Ik vraag me af wat die lui eigenlijk doen. Zowel Berenberg, City en ING bakten er dit keer ook weer niets van. Veel mensen willen graag houvast hebben en weten hoe de vlag ervoor staat. Maar ze gokken en fantaseren maar wat. Ondertussen flinke salarissen incasseren. Ze kunnen beter een verbod instellen op die fake voorspellingen. Je kunt het net zo goed aan Jomanda vragen. Ik vrees dat er morgen een 1 voor de komma gaat verschijnen, en dat komt vooral door de ebitda in 2024. Weinig redenen voor beleggers om te blijven zitten.
  5. forum rang 10 voda 8 november 2023 19:02
    AMG verlaagt opnieuw de outlook

    Op alle fronten slechter gepresteerd.

    (ABM FN-Dow Jones) AMG heeft in het derde kwartaal minder omzet en minder winst geboekt dan een jaar geleden en heeft opnieuw de outlook verlaagd. Dat maakte het bedrijf woensdag nabeurs bekend.

    De winst daalde van 68,1 miljoen naar slechts 0,2 miljoen dollar, of van 2,09 dollar per aandeel naar 0,00 dollar. Berenberg rekende op een winstdaling tot 0,68 dollar per aandeel.

    De omzet daalde dan ook van 424,8 miljoen dollar een jaar eerder tot 368,7 miljoen dollar afgelopen kwartaal. Dit was minder dan de verwachting van grofweg 397 miljoen dollar.

    De EBITDA daalde van 102,6 miljoen naar 53,8 miljoen dollar, bijna een halvering.

    "De daling van de EBITDA met 48 procent vergeleken met het derde kwartaal van 2022 werd grotendeels veroorzaakt door de wereldwijde daling van de metaalprijzen binnen onze portefeuille, vooral door de daling van de lithiumprijs", zei CEO Heinz Schimmelbusch in een toelichting.

    Outlook omlaag

    AMG verlaagde woensdag de outlook voor 2023. De EBITDA wordt nu voor dit jaar geschat op 320 miljoen dollar. Voorheen rekende AMG op 350 miljoen tot 380 miljoen dollar.

    Gezien de opvoering van de strategische projecten en de volatiliteit van de belangrijkste materiaalprijzen, met name lithium, is het volgens AMG een uitdaging om duidelijke richtlijnen te geven voor 2024.

    "De recente daling van de lithiumprijzen heeft elke sectorgenoot verrast", aldus AMG. Om de oorzaak van de prijsdaling vast te stellen en toekomstige bewegingen te voorspellen, moet zowel de Chinese lithiumindustrie als bredere macro-economische factoren in China worden geanalyseerd, aldus AMG.

    Gezien de moeilijkheid van deze analyse, en ondanks bepaalde tekenen dat het beeld van vraag en aanbod van lithium sterk blijft, bestaat er grote onzekerheid met betrekking tot de prijsdynamiek op de korte termijn. "Als we de huidige lage prijsniveaus gebruiken, zal de EBITDA van AMG in 2024 daarom ongeveer 200 miljoen dollar bedragen." De tweede jaarhelft belooft daarbij beter te worden dan de eerste helft.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  6. Gerard M. 8 november 2023 19:03
    Luister, natuurlijk gaan ze morgen de prijs de grond intrappen, maar op een bepaald moment moet je je wel gaan afvragen wanneer het een goed moment is om flink bij te kopen natuurlijk. Want als herstel er in het 2e deel van 2024 zichtbaar gaat worden , dan ga je dat daarvoor al in de koers terugzien. Het is al november en als ik alleen al kijk naar de NL cijfers, dan blijven die EV verkopen zich maar jaar op jaar vermenigvuldigen: www.rvo.nl/onderwerpen/elektrisch-rij...

    34,45 op 5 april 2021 met een lithiumprijs die de helft was van wat die nu is. Dus dan moet je soms even afstand nemen en je afvragen of de huidige koers juist niet een kans is.

    En vergeet niet. 53 euro was op basis van maar 1 vanadiumfabriekje. Een toekomstige perfect storm van 2 vanadium fabrieken en een lithium uitbreiding zal cijfers geven die nog nooit eerder getoond zijn.
  7. Het mannetje van de radio 8 november 2023 19:05
    De opsplitsing in drie divisies is een goede zet met het oog op mogelijke M&A.

    En er is genoeg cash in huis om een aandeleninkoopprogramma aan te kondigen. Even een signaal naar de markt afgeven dat de huidige koers een lachertje is.
  8. forum rang 5 Fox WIld 8 november 2023 19:05
    quote:

    christo1 schreef op 8 november 2023 18:56:

    [...]

    En jij hebt volop gekocht in 30+ zone????

    Mvg
    En jij bent op 26,50 ingestapt. Ook niet wat te hoog?
  9. Joemerino 8 november 2023 19:05
    Website beleggersbelangen artikel d.d. 06/11/2023 van Johan Brinkman.

    Commentaar | Tien Nederlandse aandelen voor durfals in 2024.

    De AMX en de AScX in Amsterdam ogen als een slagveld. Tussen alle dit jaar hard afgestrafte aandelen zijn flink wat buitenkansjes te vinden.

    Veel aandacht ging de afgelopen week uit naar de correctieve fase waarin zowel de S&P500 als de AEX na drie maanden van koersdalingen was aanbeland. Ook wijzelf wijzen u daarop (lees ook pagina 8), maar opzienbarend is zo’n correctie niet. Een beurscorrectie in de AEX komt gemiddeld 2,6 keer per jaar voor, duurt gemiddeld vier weken en de gemiddelde daling is ongeveer 10%.

    Pijnlijker is wat zich de afgelopen drie maanden in de AMX van middelgrote en ASCX van kleinere Amsterdamse fondsen heeft afgespeeld. In tegenstelling tot de hoofdgraadmeter, die dit jaar nog 4,3% in de plus staat, hebben die indexen hun winsten uit vooral het eerste kwartaal ondertussen verspeeld. Met slotkoersen van dinsdag bedroeg het koersrendement van de AMX -15,7% en de ASCX -0,7% .

    Oorzaken voor wanprestatie
    Over de oorzaken kan ik twee dingen melden: twee van de drie AEX-zwaargewichten (ASML en Shell) doen het dit jaar uitstekend, terwijl een derde zwaargewicht (Unilever) stabiel blijft. Voeg daarbij de uitmuntende koersprestaties van twee andere chippers (Besi en ASMI) en je weet dat de AEX in 2023 door welke beursindex dan ook lastig is te verslaan.

    Nog belangrijker is mijn tweede punt: het is een wetmatigheid dat voor beleggers bluechips in onzekere tijden als ‘veilige haven’ fungeren, al was het maar omdat ze vaker dividend uitkeren dan kleinere bedrijven die het vooral van hun groei moeten hebben. Nu beleggers vrezen dat langer dan voorzien hogere rentes de wereldwijde groei zullen remmen, zoeken zij een heenkomen in stabiele dividendbetalers, zoals ook RELX, Wolters Kluwer en KPN.

    Voor meer risicobereide beleggers biedt de vlucht naar bluechips echter ook kansen. Tien interessante mid- en smallcaps die in 2023 zijn afgestraft, zijn Alfen, Allfunds, AMG, CM.com, Corbion, Galapagos, Just Eat Takeaway, Kendrion, NSI en SBM Offshore. Op voorwaarde dat hun kwartaalcijfers niet tegenvallen, kunnen durfals ze komende maanden opnemen in hun portefeuille voor 2024.
  10. BEAR-BULL 8 november 2023 19:06
    Heinz is bijna 80. Op die leeftijd moet je geen concern meer runnen. Misschien is het dementie inmiddels wat bij Biden waarschijnlijk ook het geval is.
    Er is geen enkele reden om Heinz nog CEO te laten zijn.

    Tijd voor een daadkrachtig persoon en niet iemand zoals Heinz met ouderwetse visies.
  11. forum rang 6 am1993 8 november 2023 19:06
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 november 2023 18:18:

    [...]

    Dit is dus een fantastisch mooi moment om AMG Engineering te verkopen of af te splitsen, maar zoals gewoonlijk zal Heinz deze kans weer voorbij laten gaan.
    Heinz is een van de grootste oenen die in deze sector rondlopen.
    Als hij eindelijk eens vertrekt staat de koers in een poep en scheet 30% hoger.
    Als ik me goed herinner, had je het er >1,5 jaar geleden ook al over om de lithiumtak apart naar de US-beurs te brengen, maar ook dat feest ging niet door. Duidelijk was al wel, dat Engineering de toko overeind zou moeten houden en heeft dat ook gedaan. Er was ook niets mis mee geweest om die toko apart naar de beurs te brengen. Krijg je een beetje een Prosus-verhaal, maar de aandeelhouderswaarde zou inderdaad giga zijn geweest als je onder de AMG-Holding drie aparte beursfondsen had gehad.
    Wat Heinz betreft: een oen zou ik hem niet willen noemen, maar gebrek aan strategisch besef en communicatie heeft hij zeker. Geen idee wat deze man wil bereiken. Een conglomeraat nalaten? Mogelijk. Beetje GE in het klein. Maar als beursgenoteerd bedrijf moet je toch vooral je aandeelhouders te vriend houden en tijdig met belangrijke info komen. Dat besef ontbreekt m.i. geheel.
    Ik ben het met ook je eens, dat een nieuwe CEO dat m.i. heel anders zou aansturen.
  12. forum rang 5 christo1 8 november 2023 19:06
    Ok, 2024 wordt dus een overgangsjaar maar ik zie wel positieve punten als de raffinaderij draait en de spodumene uitbreiding voltrokken is en ja de uitbreiding heeft flink vertraging opgelopen maar dit komt goed maar twee kwartalen later dan voorzien.

    De raffinaderij zie ik wel zo goed als op tijd klaar zijn voor productie.

    Op de lithium prijzen heeft AMG geen vat maar in de loop van 2024 kunnen deze gemakkelijk weer hoger post vatten.

    Ik blijf de lithium prijzen opvolgen dat is mijn barometer voor het moment.

    Mvg.
  13. forum rang 7 Just lucky 8 november 2023 19:07
    Heinz gooit het bijltje erbij neer en verwacht gezien zijn outlook voor 2024 totaal geen herstel meer. Maar alles is natuurlijk afhankelijk van de prijs, wat gaat die doen?
  14. forum rang 5 christo1 8 november 2023 19:07
    quote:

    Fox WIld schreef op 8 november 2023 19:05:

    [...]

    En jij bent op 26,50 ingestapt. Ook niet wat te hoog?
    26,5 eerste aankoop.
    24,43 tweede aankoop.
    vandaag 23,10 laatste aankoop.

    Mvg.
  15. forum rang 6 Tordan 8 november 2023 19:09
    quote:

    Gerard M. schreef op 8 november 2023 19:03:

    Luister, natuurlijk gaan ze morgen de prijs de grond intrappen, maar op een bepaald moment moet je je wel gaan afvragen wanneer het een goed moment is om flink bij te kopen natuurlijk. Want als herstel er in het 2e deel van 2024 zichtbaar gaat worden , dan ga je dat daarvoor al in de koers terugzien. Het is al november en als ik alleen al kijk naar de NL cijfers, dan blijven die EV verkopen zich maar jaar op jaar vermenigvuldigen: www.rvo.nl/onderwerpen/elektrisch-rij...

    34,45 op 5 april 2021 met een lithiumprijs die de helft was van wat die nu is. Dus dan moet je soms even afstand nemen en je afvragen of de huidige koers juist niet een kans is.

    En vergeet niet. 53 euro was op basis van maar 1 vanadiumfabriekje. Een toekomstige perfect storm van 2 vanadium fabrieken en een lithium uitbreiding zal cijfers geven die nog nooit eerder getoond zijn.
    De consensus voor 2024 Ebitda lag ruim boven de 450 miljoen en nu geven ze aan, bij deze prijzen, slechts 200 miljoen. Ik hoop het niet voor de aandeelhouders morgen, maar ga maar uit van een 10-15% daling. Ik wil ze overigens dan nog niet. Ik heb ze van mijn lijst geschrapt, maar blijf het wel volgen. Toch suc6 allen.
  16. forum rang 8 Calendar 8 november 2023 19:11
    quote:

    Mailbox schreef op 8 november 2023 18:56:

    Nu zie je toch weer dat die analisten er falikant naastzitten. Ik vraag me af wat die lui eigenlijk doen. Zowel Berenberg, City en ING bakten er dit keer ook weer niets van. Veel mensen willen graag houvast hebben en weten hoe de vlag ervoor staat. Maar ze gokken en fantaseren maar wat. Ondertussen flinke salarissen incasseren. Ze kunnen beter een verbod instellen op die fake voorspellingen. Je kunt het net zo goed aan Jomanda vragen. Ik vrees dat er morgen een 1 voor de komma gaat verschijnen, en dat komt vooral door de ebitda in 2024. Weinig redenen voor beleggers om te blijven zitten.
    Als het management niets zegt en wacht tot de kwartaalcijfers, om het slechte nieuws mee te delen, dan kan zelfs de beste analist geen goede prognose maken. Wederom een dikke onvoldoende voor Heinz.

    Uitstel capaciteitsuitbreiding was al bekend, via de Braziliaanse website, maar niets gecommuniceerd door Heinz. Je zou toch verwachten dat je de elektronica op voorraad neemt...

    Vanadium cijfers lijken ook ver onder wat we hadden mogen verwachten.
  17. forum rang 5 stockholder 8 november 2023 19:12
    quote:

    RIESLING schreef op 8 november 2023 19:09:

    De kans is behoorlijk groot dat ik morgen een (eerste) plukje AMG ga kopen.
    Hoi Riesling.
    Ik vraag me af welke koers jij in gedachten had.
    Dit aandeel is vreselijk cyclisch; niet goed voor je nachtrust.
  18. Gerard M. 8 november 2023 19:17
    Grote jongens staren naar elkaar wie als eerste de kans begint te zien. Zodra dat spel begint, knalt het weer omhoog.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 793 794 795 796 797 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht