Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,340
  • Verschill

    +0,460 +2,10%
  • Volume

    164.778 Gem. (3M) 239,8K
  • Bied

    22,080  
  • Laat

    22,380  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2024

2.824 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 142 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Take a sisi 20 januari 2024 16:57
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 20 januari 2024 03:43:

    Het zei dat de spotprijzen voor lithiumcarbonaat tussen juni 2021 en december 2022 met meer dan 500% zijn gestegen, voordat ze in oktober 2023 met ongeveer 70% daalden.

    Stel 10 euroaandeel stijgt met 500% dat maakt 50€
    Nemen we daar 70% vanaf blijft er 15€ over .
    Dat betekent dat zoals ik het tel , uitgaande van de start van 10€ uiteindelijk het aandeel in plaats van 500% maar met 50% is gestegen

    Kan me nog goed herinneren dat er hier believers waren en er van overtuigd waren dat de koers van 24€ op het punt stond om verder op te leven .
    Ik denk dat we daarvoor nog geen maand terug hoeven , dat liep toch wel even anders , maandag verwacht ik gezien het slot in de US wel een opleving , maar imo gaat uiteindelijk wat verder in de tijd de koers nog wel lager dan het slot van afgelopen vrijdag .
  2. forum rang 5 geldmaker 20 januari 2024 22:43
    Hij slaat de spijker op zijn kop. Mooie post. Mrs Smith...AB voor jou ook zo'n spitter naar goede lithium info.
  3. forum rang 6 Take a sisi 20 januari 2024 23:29
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 20 januari 2024 21:35:

    www.linkedin.com/posts/jplowry_lithiu...

    Bekijk de video van Mr. Lithium
    Sorry , ik vind hem maar een koekert , wat hij vertelt is tegen iedereen die ze aangehouden heeft , ja ik was ook zo dom om ze niet te verkopen maar binnen nu en 10 jr verwacht ik dat we onze inleg terug hebben , en bt-way de reden waarom hij ze niet verkocht heeft is omdat hij ook nu weer de overtuiging heeft , zoals meerdere keren daarvoor dat dit de bodem is , de waarheid waar het om draait is , of hij wat dat betreft nu eindelijk gelijk heeft , echter het feit is dat weet niemand .
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 21 januari 2024 09:49
    Techtrends: CATL-baas pleit voor samenwerking in batterijen tegen grondstoffentekorten.

    CATL-baas Zeng heeft in Davos voor de sector van e-batterijen samenwerking bepleit om het dreigend tekort aan grondstoffen op te vangen onder meer door recyclage.

    *CATL stichter Robin Zeng heeft in Davos gepleit om de geopolitieke spanningen opzij te zetten en samen te gaan werken qua e-batterijen omdat een grondstoffentekort dreigt. De vraag naar de voor e-batterijen kritische grondstoffen kan de komende 10 jaar vijf maal stijgen.
    Met 100% e-voertuigen tegen de klimaatopwarming in het vizier dreigt een tekort aan grondstoffen.

    S&P Global verwacht dat tegen 2030 de lithium productie met 270% moet groeien om de vraag bij te benen.

    www.chinasquare.be/techtrends-catl-ba...

    Nou hoe duidelijker moeten We het nog te horen krijgen . AMG staat te laag als Ze het in Davos al zelf roeptoeteren .
    Er dreigt een tekort .
  5. forum rang 6 pietje-2005 21 januari 2024 10:42
    Allemaal flauwekul en poging tot sturing met het oog op 2080 of zoiets.
    En dan rijst het zogenaamd weer de pan uit ;-)
    Koers moet nu (NU) omhoog, want het bedrijf is toch eigenlijk zo veel waard !
    Toch ?
    Succes
  6. forum rang 8 aextracker 21 januari 2024 15:31
    quote:

    pietje-2005 schreef op 21 januari 2024 10:42:

    Allemaal flauwekul en poging tot sturing met het oog op 2080 of zoiets.
    En dan rijst het zogenaamd weer de pan uit ;-)
    Koers moet nu (NU) omhoog, want het bedrijf is toch eigenlijk zo veel waard !
    Toch ?
    Succes
    In het huidige hypersensitieve beurs en geo-politiek onrustige klimaat wacht ik bij AMG persoonlijk liever eerst evt. bevestiging van koers\steunvorming af rond euro 18.50 - 18.90 als eerste vangnet. Benieuwd of deze bandbreedte getest wordt en stand houdt.
  7. forum rang 6 Take a sisi 21 januari 2024 16:02
    quote:

    pietje-2005 schreef op 21 januari 2024 10:42:

    Allemaal flauwekul en poging tot sturing met het oog op 2080 of zoiets.
    En dan rijst het zogenaamd weer de pan uit ;-)
    Koers moet nu (NU) omhoog, want het bedrijf is toch eigenlijk zo veel waard !
    Toch ?
    Succes
    Heb je al eens gedacht aan het feit dat de inkomens in onder andere de US zwaar onder druk staan mensen kunnen amper nog rond komen , met andere woorden het geld is op , en inderdaad dit speelt een lagere inflatie in de hand , maar het probleem wordt alleen maar groter , neem Tesla om te kunnen blijven verkopen , zijn de marges nu veel kleiner , met andere woorden het geld is op , dus om toch te verkopen zul je korting moeten geven .
    Uiteindelijk is zelf de korting niet meer voldoende om mooie verkoopcijfers te behalen .
    Problemen stapelen op en worden dus groter , maar als jij AMG goedkoop vindt , kopen dan , echter gezien het dal waar we economisch nog door heen moeten is dat in mijn ogen geen beste timing .
    De afgrond moet simpel gezegd nog genomen worden en dan sta jij te roepen dat AMG nu omhoog moet .
    Ik heb de nodige moeite om me hier bij aan te sluiten .

    Aankomende week op woensdag After Market de Tesla cijfers , houd dus even het hierboven gestelde in het achterhoofd .
  8. DeJef 21 januari 2024 16:18
    Zou het kunnen dat tesla de competitie met BYD aan gaat of marktaandeel te behouden? Maar dat er hierdoor wel extra vraag komt naar Lithium? Qua schuldgraad ben ik het wel eens, maar gaan we dan geen auto's meer kopen? En hoe lang mogen we nog fossiele auto's kopen?
  9. forum rang 6 Take a sisi 21 januari 2024 16:38
    quote:

    DeJef schreef op 21 januari 2024 16:18:

    Zou het kunnen dat tesla de competitie met BYD aan gaat of marktaandeel te behouden? Maar dat er hierdoor wel extra vraag komt naar Lithium? Qua schuldgraad ben ik het wel eens, maar gaan we dan geen auto's meer kopen? En hoe lang mogen we nog fossiele auto's kopen?
    Dat speelt altijd , het spel voor het marktaandeel .
    echter ook de verkoopcijfers van Auto's gaan dalen en dat zit voor een groot deel en het monetair verkrappen , consument bepaalt alles .
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 21 januari 2024 18:50
    BYD wil een lithiumgigant kopen om zijn batterijactiviteiten uit te breiden

    BYD is zover gegroeid dat velen het nu al als het belangrijkste bedrijf op het gebied van elektrische mobiliteit beschouwen.
    Het Chinese bedrijf zet al jaren de juiste stappen in de goede richting om de markt voor elektrische auto’s te veroveren.
    De fabrikant heeft de afgelopen jaren het gaspedaal ingetrapt en zijn plannen bevestigen dit. Niemand in China heeft echter de intentie om te vertragen, integendeel.
    Het nieuwe doel is om CATL in te halen in de race om de grootste batterijproducent te worden.
    Om dit te doen, plant het een grote overeenkomst met een van ‘s werelds grootste lithiumleveranciers.

    Zoals de gegevens zijn vastgelegd, werd CATL in 2023 opnieuw 's werelds grootste producent van batterijen voor elektrische auto's.
    De productie is het dubbele van die van zijn naaste opvolger, BYD.
    Tussen januari en november registreerde CATL een productie van 233,4 GWh aan batterijen, terwijl zijn rivalen 98,3 GWh genereerden.
    Deze hegemonie maakt het mogelijk de belangrijkste leverancier voor veel autofabrikanten te worden, hoewel BYD het afgelopen jaar onder aanzienlijke commerciële druk heeft gestaan.
    Beide bedrijven hebben hun voorsprong op de rest van de deelnemers vergroot.

    Mogelijke onderhandelingsroutes: aanbod of aankoop

    Ondanks dat BYD de resultaten van 2023 als een succes beschouwt, verwacht hij veel meer.
    Na Tesla bijna te hebben ingehaald op het gebied van de verkoop van elektrische voertuigen, wil de reus uit Shenzhen zijn productportfolio diversifiëren en zijn aanwezigheid in de lithiumbatterijsector uitbreiden.

    Zoals uit verschillende bronnen blijkt, heeft BYD contacten gelegd met Sigma Lithium uit Brazilië, een van de grootste lithiumleveranciers ter wereld.

    Op dit moment is niet bekend waar deze communicatie op gericht is.
    Zoals de Financial Times berichtte, wees Alexandre Baldry, directeur van BYD in Brazilië, op twee richtingen: een leverings- of overnameovereenkomst.
    Hoe dan ook garandeert BYD een uitstekende positie voor de toekomst.

    In 2022 werd de Sigma-lithiumafzetting in Brazilië beschouwd als een van de belangrijkste voor de komende jaren. Hoewel het iets langer heeft geduurd dan verwacht voordat de fabriek het mineraal had kunnen exploiteren, handhaaft het bedrijf al hoge verwerkingssnelheden die de mogelijke deal met BYD hebben aangemoedigd. Momenteel domineren de Chinezen de markt voor LFP-batterijen, een chemie die ze in hun hele assortiment gebruiken. Ook zijn ze grote leveranciers geworden door diverse commerciële relaties met merken als Tesla, Ford, Toyota of KIA.
    Lithium is een van de meest gewilde mineralen ter wereld geworden.

    BYD is niet het enige bedrijf na Sigma Lithium. De daling van de aandelenkoers heeft geleid tot aankopen door andere bedrijven in de sector. Volkswagen en CATL zijn geïnteresseerd, zo blijkt uit een door EXIM verzameld rapport. Het lijkt erop dat de Chinezen de Duitsers overbieden. Het laatste lid van die lijst met kanshebbers is Tesla.
    Volgens verschillende bronnen zijn de Amerikanen mogelijk zeer geïnteresseerd in de overname van het Braziliaanse bedrijf.
    Ondertussen gaat de evacuatie door. De jaarlijkse productie zal dit jaar verdrievoudigen tot 270.000 ton lithium.

    nationworldnews.com/byd-wants-to-buy-...

    Dat wordt weer een titanen deal .
    Zijn het de Chinezen , de Duitsers , Of de Amerikanen .
    Gelukkig is AMG er ook nog aangezien Ze toch allemaal ergens mee willen thuiskomen .
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 21 januari 2024 19:33
    quote:

    Take a sisi schreef op 21 januari 2024 19:02:

    Voorlopig zie ik alleen maar lucht kastelen .
    Ik niet hoor de groene horizon is duidelijk afgetekend .
  12. forum rang 6 Take a sisi 21 januari 2024 20:02
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 21 januari 2024 19:33:

    [...]

    Ik niet hoor de groene horizon is duidelijk afgetekend .
    In welk jaar .
  13. forum rang 5 Fox WIld 21 januari 2024 21:20
    Een winst van 150 miljoen? Waar haal je dat vandaan?

    T/m Q3 2023 was de winst 99 miljoen en daar komt voor Q4 nog een verlies bij want ze verwachten slechts 40 miljoen EBITDA voor Q4 en ruim 50 miljoen in Q3 leverde al nauwelijks winst op.
    De nettowinst 2023 zal 'm.i. ergens tussen $ 90-95 miljoen uitkomen.
  14. forum rang 4 HaBe 21 januari 2024 21:22
    quote:

    Fox WIld schreef op 21 januari 2024 21:20:

    Een winst van 150 miljoen? Waar haal je dat vandaan?

    T/m Q3 2023 was de winst 99 miljoen en daar komt voor Q4 nog een verlies bij want ze verwachten slechts 40 miljoen EBITDA voor Q4 en ruim 50 miljoen in Q3 leverde al nauwelijks winst op.
    De nettowinst 2023 zal 'm.i. ergens tussen $ 90-95 miljoen uitkomen.
    "Als we de huidige lage prijsniveaus gebruiken, zal de EBITDA van AMG in 2024 daarom ongeveer 200 miljoen dollar bedragen." De tweede jaarhelft belooft daarbij beter te worden dan de eerste helft.

    nl.marketscreener.com/koers/aandeel/A...
  15. forum rang 4 HaBe 21 januari 2024 21:27
    Gezien de opvoering van de strategische projecten en de volatiliteit van de belangrijkste materiaalprijzen, met name lithium, is het volgens AMG een uitdaging om duidelijke richtlijnen te geven voor 2024.

    "De recente daling van de lithiumprijzen heeft elke sectorgenoot verrast", aldus AMG. Om de oorzaak van de prijsdaling vast te stellen en toekomstige bewegingen te voorspellen, moet zowel de Chinese lithiumindustrie als bredere macro-economische factoren in China worden geanalyseerd, aldus AMG.

    Gezien de moeilijkheid van deze analyse, en ondanks bepaalde tekenen dat het beeld van vraag en aanbod van lithium sterk blijft, bestaat er grote onzekerheid met betrekking tot de prijsdynamiek op de korte termijn. "Als we de huidige lage prijsniveaus gebruiken, zal de EBITDA van AMG in 2024 daarom ongeveer 200 miljoen dollar bedragen." De tweede jaarhelft belooft daarbij beter te worden dan de eerste helft.

    nl.marketscreener.com/koers/aandeel/A...
  16. forum rang 5 Fox WIld 21 januari 2024 22:03
    quote:

    HaBe schreef op 21 januari 2024 21:22:

    [...] "Als we de huidige lage prijsniveaus gebruiken, zal de EBITDA van AMG in 2024 daarom ongeveer 200 miljoen dollar bedragen." De tweede jaarhelft belooft daarbij beter te worden dan de eerste helft.

    nl.marketscreener.com/koers/aandeel/A...
    Dit is geen antwoord op mijn vraag waar die 150 miljoen winst vandaan komt. Ik neem tenminste aan dat je weet dat EBITDA geen nettowinst is. T/m Q3 2023 leverde een EBITDA van 279 miljoen maar een nettowinst op van 99 miljoen dus neem van mij maar aan dat de verwachte EBITDA van 200 miljoen in 2024 nauwelijks winst zal opleveren.
  17. Akwaba 21 januari 2024 22:32
    Tesla heeft de hele industrie een beetje de duivel aangedaan door prijzen beginnen te verlagen om toch hun target te halen, uiteindelijk worden ze daar zelf ook niet veel beter van.... Maar bon ze kunnen het wel, denk wel dat het frustrerend is voor klanten dat je dezelfde auto voor 20 procent lager kan kopen een jaar na je aankoop.
2.824 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 142 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht