Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,790
  • Verschill

    +0,238 +9,33%
  • Volume

    330.961 Gem. (3M) 337,4K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2024

4.120 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 206 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pipsi 30 januari 2024 19:31
    ACEA meldt dat er in 2023 in Europa ruim 7.000 elektrische bussen zijn geregistreerd
    Volgens ACEA zijn de registraties van elektrische bussen in de Europese Unie in 2023 “met 39,1% gestegen tot 5.166 eenheden, wat neerkomt op een marktaandeel van 15,9%”. Het aandeel dieselbussen daalde van 67% in 2022 naar 62% vorig jaar. In 2022 vertegenwoordigden e-busregistraties 12,7% van de totale EU-busmarkt.
    Kijkend naar het bredere gebied EU + EVA + VK stijgt het aantal registraties van e-bussen tot bijna 7.200 eenheden, met een aandeel van 18% op een markt met een waarde van 39.944 bussen en touringcars.

    Kijkend naar de totale Europese bus- en touringcarmarkt stegen de registraties met 19,4% ten opzichte van 2022, tot een totaal van 32.593 eenheden . Kijkend naar de belangrijkste EU-markten, voegt ACEA eraan toe: “Italië en Spanje kenden een groei van 56,2%. De grootste en de op een na grootste busmarkt, Duitsland en Frankrijk, groeiden met respectievelijk 12,5% en 4,1%”. Het is onduidelijk waarom Duitse , Franse en Spaanse gegevens consistent zijn met de gegevens die we onlangs hebben gerapporteerd (gebaseerd op landenorganisaties), terwijl voor Italië de ANFIA-gegevens een stijging van 72% laten zien , hoger dan de 56 gerapporteerd door ACEA.
    Nog steeds gebaseerd op de cijfers van ACEA over de markt voor elektrische bussen, leidde Spanje met een groei van 269,7%, gevolgd door Italië (+253,4%) en Duitsland (+29,3% – met een verschil van 10% vergeleken met de gegevens vrijgegeven door KBA , die hieraan kunnen worden toegeschreven (aan het feit dat KBA-cijfers bussen van meer dan 3,5 ton betreffen).

    Hybride-elektrische bussen lieten ook positieve jaarcijfers zien, met een groei van 115,1%, waardoor het marktaandeel bijna verdubbelde van 7,1% naar 12,8% vergeleken met 2022. Opmerkelijke groei in de top drie markten – Frankrijk (+221,3%), Spanje (+ 172,4%) en Duitsland (+37,5%) droegen bij aan dit resultaat.

    www-sustainable--bus-com.translate.go...
  2. silverbullet 30 januari 2024 19:50
    quote:

    pipsi schreef op 30 januari 2024 19:31:

    ACEA meldt dat er in 2023 in Europa ruim 7.000 elektrische bussen zijn geregistreerd
    Volgens ACEA zijn de registraties van elektrische bussen in de Europese Unie in 2023 “met 39,1% gestegen tot 5.166 eenheden, wat neerkomt op een marktaandeel van 15,9%”. Het aandeel dieselbussen daalde van 67% in 2022 naar 62% vorig jaar. In 2022 vertegenwoordigden e-busregistraties 12,7% van de totale EU-busmarkt.
    Kijkend naar het bredere gebied EU + EVA + VK stijgt het aantal registraties van e-bussen tot bijna 7.200 eenheden, met een aandeel van 18% op een markt met een waarde van 39.944 bussen en touringcars.

    Kijkend naar de totale Europese bus- en touringcarmarkt stegen de registraties met 19,4% ten opzichte van 2022, tot een totaal van 32.593 eenheden . Kijkend naar de belangrijkste EU-markten, voegt ACEA eraan toe: “Italië en Spanje kenden een groei van 56,2%. De grootste en de op een na grootste busmarkt, Duitsland en Frankrijk, groeiden met respectievelijk 12,5% en 4,1%”. Het is onduidelijk waarom Duitse , Franse en Spaanse gegevens consistent zijn met de gegevens die we onlangs hebben gerapporteerd (gebaseerd op landenorganisaties), terwijl voor Italië de ANFIA-gegevens een stijging van 72% laten zien , hoger dan de 56 gerapporteerd door ACEA.
    Nog steeds gebaseerd op de cijfers van ACEA over de markt voor elektrische bussen, leidde Spanje met een groei van 269,7%, gevolgd door Italië (+253,4%) en Duitsland (+29,3% – met een verschil van 10% vergeleken met de gegevens vrijgegeven door KBA , die hieraan kunnen worden toegeschreven (aan het feit dat KBA-cijfers bussen van meer dan 3,5 ton betreffen).

    Hybride-elektrische bussen lieten ook positieve jaarcijfers zien, met een groei van 115,1%, waardoor het marktaandeel bijna verdubbelde van 7,1% naar 12,8% vergeleken met 2022. Opmerkelijke groei in de top drie markten – Frankrijk (+221,3%), Spanje (+ 172,4%) en Duitsland (+37,5%) droegen bij aan dit resultaat.

    www-sustainable--bus-com.translate.go...
    Allemaal leuk en informatief maat geeft alleen meer te denken wat Ebusco aan orders weggezet heeft en nog te winnen is
  3. forum rang 6 Marcel H. 30 januari 2024 20:33
    quote:

    pipsi schreef op 30 januari 2024 19:31:

    ACEA meldt dat er in 2023 in Europa ruim 7.000 elektrische bussen zijn geregistreerd
    Volgens ACEA zijn de registraties van elektrische bussen in de Europese Unie in 2023 “met 39,1% gestegen tot 5.166 eenheden, wat neerkomt op een marktaandeel van 15,9%”. Het aandeel dieselbussen daalde van 67% in 2022 naar 62% vorig jaar. In 2022 vertegenwoordigden e-busregistraties 12,7% van de totale EU-busmarkt.
    Kijkend naar het bredere gebied EU + EVA + VK stijgt het aantal registraties van e-bussen tot bijna 7.200 eenheden, met een aandeel van 18% op een markt met een waarde van 39.944 bussen en touringcars.

    Kijkend naar de totale Europese bus- en touringcarmarkt stegen de registraties met 19,4% ten opzichte van 2022, tot een totaal van 32.593 eenheden . Kijkend naar de belangrijkste EU-markten, voegt ACEA eraan toe: “Italië en Spanje kenden een groei van 56,2%. De grootste en de op een na grootste busmarkt, Duitsland en Frankrijk, groeiden met respectievelijk 12,5% en 4,1%”. Het is onduidelijk waarom Duitse , Franse en Spaanse gegevens consistent zijn met de gegevens die we onlangs hebben gerapporteerd (gebaseerd op landenorganisaties), terwijl voor Italië de ANFIA-gegevens een stijging van 72% laten zien , hoger dan de 56 gerapporteerd door ACEA.
    Nog steeds gebaseerd op de cijfers van ACEA over de markt voor elektrische bussen, leidde Spanje met een groei van 269,7%, gevolgd door Italië (+253,4%) en Duitsland (+29,3% – met een verschil van 10% vergeleken met de gegevens vrijgegeven door KBA , die hieraan kunnen worden toegeschreven (aan het feit dat KBA-cijfers bussen van meer dan 3,5 ton betreffen).

    Hybride-elektrische bussen lieten ook positieve jaarcijfers zien, met een groei van 115,1%, waardoor het marktaandeel bijna verdubbelde van 7,1% naar 12,8% vergeleken met 2022. Opmerkelijke groei in de top drie markten – Frankrijk (+221,3%), Spanje (+ 172,4%) en Duitsland (+37,5%) droegen bij aan dit resultaat.

    www-sustainable--bus-com.translate.go...
    Vergelijk de genoemde aantallen eens met de Ebusco -cijfers: 2022 111 stuks; 2023 (vermoedelijk) 125 stuks.

    Een toename van slechts 12.6% (14 st.).

    En bij een totaal in 2023 van ca. 7000 stuks geregistreerde eenheden zijn het aantal

    Ebusco-bussen 125 stuks slechts 1.79%.

    Geen spectaculaire cijfers.

    Het gaat dan om de jaarproductie van de fabriek Deurne. Minder dan 3 stuks per week door een
    behoorlijk grote groep medewerkers.
  4. forum rang 4 Blik dekkende afbijt 30 januari 2024 22:12
    quote:

    Charlie Munger schreef op 30 januari 2024 19:01:

    [...]

    ja zeker! Zondag 3 Maart tussen 11:00 - 16:00 is er een open dag bij Ebusco. dit ivm open bedrijven route Deurne.
    hier de link : www.bedrijvenroutedeurne.nl/deelnemer...
    Ik wil er wel naar toe maar moet ik dan alle bedrijven af of kan ik gewoon om 1100 uur bij Ebusco voor de deur staan an na 1 uur weer naar huis?
  5. forum rang 4 jan6307 31 januari 2024 07:32
    14 Ebusco 3.0 18-meter bussen voor nieuwe Zweedse klant VR Sverige

    Ebusco tekent contract met VR Sverige om samen te zorgen voor een snelle overgang naar emissievrij transport

    Deurne, 31 januari 2024 - Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen, laadsystemen en energieopslag heeft een contract getekend met VR Sverige. Deze order bestaat uit 14 Ebusco 3.0 bussen van 18 meter die begin 2025 in Helsingborg zullen worden ingezet.

    De 14 Ebusco 3.0 18-meter bussen zullen worden uitgerust met een accupakket van meer dan 500kWh, wat voldoende actieradius garandeert voor de BRT (Bus Rapid Transit) lijnen waar deze bussen zullen worden ingezet. BRT is een vervoerssysteem met frequente, snelle en betrouwbare reistijden en tegelijkertijd een comfortabele en hoogwaardige vervoerservaring biedt. Via deze routes faciliteert VR Sverige samen met Ebusco comfortabel en ecologisch duurzaam vervoer in Helsingborg.

    Een bus die bij de stad past
    De Ebusco 3.0 zal zich helemaal thuis voelen in de stad Helsingborg, die bekend staat om zijn innovatiegedreven geest. Zozeer zelfs dat Helsingborg de tweede prijs won bij de European Capital of Innovation Awards 2020. Deze jaarlijkse prijs, ook bekend als "iCapital", wordt uitgereikt aan de Europese stad die het best kan aantonen dat ze innovatie gebruikt om het leven van haar inwoners te verbeteren - iets waar Helsingborg in blijft uitblinken en wat door deze nieuwe order wordt bevestigd.

    Openbaar vervoer aantrekkelijk maken
    VR Sverige richt zich niet alleen op 100% elektrische bussen, maar ook op de totale impact van een elektrische operatie. Daarom vertrouwt VR Sverige uitsluitend op groene, hernieuwbare energie om de impact op het milieu te minimaliseren. De Ebusco 3.0 sluit naadloos aan bij deze filosofie. Dankzij zijn lichtgewicht ontwerp heeft de Ebusco 3.0 onlangs zijn revolutionaire lage energieverbruik laten zien, wat resulteert in een aanzienlijke vermindering van de totale grondstoffen die nodig zijn om een operatie uit te voeren.

    Anders Frykman, Directeur van de Bus Divisie bij VR Zweden, licht toe: "We zijn trots en blij te kunnen aankondigen dat Ebusco de nieuwe leverancier van elektrische bussen aan Helsingborg wordt. Ze zijn, net als VR Zweden, gedreven door innovatie en we zijn ervan overtuigd dat de Ebusco 3.0 een busmodel is dat zowel het comfort als kwaliteit van reizen zal verhogen. Bovendien wordt het voor de inwoners van Helsingborg nog eenvoudiger om duurzaam te reizen."

    Peter Bijvelds, co-CEO of Ebusco, licht toe: "We zijn bijzonder trots en vereerd VR Sverige als nieuwe klant te mogen verwelkomen. Recentelijk heeft de Ebusco 3.0 zijn positie als de meest efficiënte elektrische bus op de markt bewezen. Met de introductie van deze 18-meter bussen verwachten we nog meer impact te kunnen maken. We zijn verheugd om samen met VR Sverige het openbaar vervoer, met het gezamenlijke doel om het milieu voor zowel reizigers als bewoners te verbeteren."

    Over Ebusco

    Ebusco is een ontwikkelaar, fabrikant en distributeur van zero emissie bussen en oplaadsystemen, evenals een leverancier van aanvullende producten en diensten aan het ecosysteem van elektrische voertuigen. Als innovatieve koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen is het de missie van Ebusco om bij te dragen aan een betere leefomgeving door de overgang naar zero emissie openbaar vervoer te stimuleren.

    De bussen van Ebusco rijden momenteel in meerdere landen in Europa, waaronder in grote steden als Amsterdam, Berlijn en München. Ebusco werd opgericht in 2012 en had op 30 juni 2023 809 voltijdse werknemers in dienst. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Deurne, Nederland.

    Sinds 22 oktober 2021 is Ebusco genoteerd aan Euronext Amsterdam.
  6. Charlie Munger 31 januari 2024 07:37
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 30 januari 2024 22:12:

    [...]

    Ik wil er wel naar toe maar moet ik dan alle bedrijven af of kan ik gewoon om 1100 uur bij Ebusco voor de deur staan an na 1 uur weer naar huis?

    Je kunt gewoon alleen naar Ebusco toe, je bent zeker niet verplicht om naar andere bedrijven te gaan.
  7. forum rang 4 Diegy 31 januari 2024 08:00
    quote:

    odA neD gaaH schreef op 30 januari 2024 18:03:

    [...]
    Denk je dat het nog gaat lukken de resterende 3 handelsdagen van deze week Diegy.
    Jazeker goed nieuws show is zojuist begonnen.
  8. forum rang 6 Ruval 31 januari 2024 08:17
    quote:

    Diegy schreef op 31 januari 2024 08:00:

    [...]
    Jazeker goed nieuws show is zojuist begonnen.
    Uiteraard beter een order dan geen order. Ik wil de feestvreugde zeker niet temperen, maar 13 bussen is 1-2 weken werk. Voor een goed nieuws show zijn grotere orders nodig. Waar blijven de bestellingen uit Frankrijk, Australië en VS?
  9. stot 31 januari 2024 08:44
    Maar gelukkig weer een teken van leven en gelukkig voor de duurste bus van ik dacht 750,000 euro ?

    Na de 23 bussen begin van de maand staan we nu op 37 bussen in 1 maand ? Of zijn er nog kleine orders die niet worden gemeld ?

    Denk dat het wel mooi is dat ze 2025 worden geleverd dat betekent dat ze voor leveringen dit jaar echt wel vol zitten.

    Stel dat ze nu zouden melden dat ze over 2 maanden zouden worden afgeleverd dan zouden we pas echt in paniek moeten zijn.

    Wie weet een setje richting 4 euro .

    Ik zat meer te denken waar blijven de orders uit Italië daar waren we toch geselecteerd ? Met een beperkt groepje neem ik. Aan .
  10. forum rang 4 kweetnie 31 januari 2024 08:58
    quote:

    pipsi schreef op 30 januari 2024 19:16:

    De doorvoer van de 3.0-bussen van Ebusco, samengesteld door externe partners, ligt op schema, met een verwachte aankomst in februari.

    Hoeveel worden er verwacht? Laten we hopen dat het er velen zijn en dat ze dan ook op korte termijn kunnen beginnen met uitleveren.

    Verwachte aankomst in februari, gelukkig dat de maand maar 29 dagen heeft ;), maar eerst zien dat ze dan ook echt er zijn.
  11. forum rang 4 kweetnie 31 januari 2024 09:05
    quote:

    Diegy schreef op 31 januari 2024 08:00:

    [...]
    Jazeker goed nieuws show is zojuist begonnen.
    Nou, laat de volgende order vermeldingen maar snel komen dan want dat blijkt toch het belangrijkste te zijn volgens sommigen hier.

    Orderportefeuille voor 2024 is waarschijnlijk al helemaal gevuld en nu kunnen er dan ook weer orders voor 2025 en later worden binnen gehaald.
  12. forum rang 4 Diegy 31 januari 2024 09:07
    quote:

    stot schreef op 31 januari 2024 08:44:

    Maar gelukkig weer een teken van leven en gelukkig voor de duurste bus van ik dacht 750,000 euro ?

    Na de 23 bussen begin van de maand staan we nu op 37 bussen in 1 maand ? Of zijn er nog kleine orders die niet worden gemeld ?

    Denk dat het wel mooi is dat ze 2025 worden geleverd dat betekent dat ze voor leveringen dit jaar echt wel vol zitten.

    Stel dat ze nu zouden melden dat ze over 2 maanden zouden worden afgeleverd dan zouden we pas echt in paniek moeten zijn.

    Wie weet een setje richting 4 euro .

    Ik zat meer te denken waar blijven de orders uit Italië daar waren we toch geselecteerd ? Met een beperkt groepje neem ik. Aan .
    Inderdaad teken van leven en een nieuwe klant. Dit is het begin van de goed nieuws show en nieuwe orders. Binnenkort nieuwe orders uit Italië en de koers schiet heel hard omhoog.
  13. forum rang 4 jan6307 31 januari 2024 09:21
    quote:

    Diegy schreef op 31 januari 2024 09:07:

    [...]
    Inderdaad teken van leven en een nieuwe klant. Dit is het begin van de goed nieuws show en nieuwe orders. Binnenkort nieuwe orders uit Italië en de koers schiet heel hard omhoog.
    Ik heb alle vertrouwen en er lekker 1000 bijgekocht op 4,03

    Succes

    Marcel gaat inderdaad naast de POT piesen met zijn aankoop op 3,90
  14. forum rang 5 Instapmoment 31 januari 2024 09:29
    quote:

    kweetnie schreef op 31 januari 2024 09:05:

    [...]

    Nou, laat de volgende order vermeldingen maar snel komen dan want dat blijkt toch het belangrijkste te zijn volgens sommigen hier.

    Orderportefeuille voor 2024 is waarschijnlijk al helemaal gevuld en nu kunnen er dan ook weer orders voor 2025 en later worden binnen gehaald.
    Het probleem is een beetje dat er iedere keer persberichten worden gepubliceerd over orders van 10 of 20 bussen. Dat baart mij zorgen. Men wilde in 2023 al 600 bussen produceren en ik verwacht in 2024 nog meer. Dan kom je er niet met orders van 10 à 20.
  15. forum rang 6 Marcel H. 31 januari 2024 09:33
    quote:

    jan6307 schreef op 31 januari 2024 09:21:

    [...]

    Ik heb alle vertrouwen en er lekker 1000 bijgekocht op 4,03

    Succes

    Marcel gaat inderdaad naast de POT piesen met zijn aankoop op 3,90
    De dag, de week, de maand en het jaar zijn nog niet ten einde.

    Waar was je zondag jl.?
  16. forum rang 4 jan6307 31 januari 2024 09:38
    quote:

    Marcel H. schreef op 31 januari 2024 09:33:

    [...]

    De dag, de week, de maand en het jaar zijn nog niet ten einde.
    Genoten van het Veldrijden en ik ga as zondag kijken, ik maakte een foutje met de juiste data.

    Wilde het aanpassen maar dit lukte niet
4.120 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 206 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht