Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,790
  • Verschill

    +0,238 +9,33%
  • Volume

    330.961 Gem. (3M) 337,4K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2024

4.123 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 207 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 odA neD gaaH 2 februari 2024 11:18
    quote:

    Van Weel schreef op 2 februari 2024 10:56:

    [...]

    Heb een aanzienlijk aantal aandelen (40k). Beleg via Bux. Alles is utgeleend aan shorters. Zoals uit de conversaties uit dit forum op te maken is zitten de meesten hier short. Ik wacht rustig tot er wat gaat gebeuren. Als dit positief is schiet het zo weer naar de €8. Ik heb het vermoeden dat bepaalde brokers ook short zitten. Met name die onlangs hun verleende marge opeens gingen intrekken.
    Ik zie dat je sinds vandaag lid bent, of gewoon een nieuw alias?
  2. forum rang 5 Instapmoment 2 februari 2024 11:29
    quote:

    Van Weel schreef op 2 februari 2024 10:56:

    [...]

    Heb een aanzienlijk aantal aandelen (40k). Beleg via Bux. Alles is utgeleend aan shorters. Zoals uit de conversaties uit dit forum op te maken is zitten de meesten hier short. Ik wacht rustig tot er wat gaat gebeuren. Als dit positief is schiet het zo weer naar de €8. Ik heb het vermoeden dat bepaalde brokers ook short zitten. Met name die onlangs hun verleende marge opeens gingen intrekken.
    Dit is toch gewoon grote onzin. Wat een aannames zeg. Zat ik maar short! Men is gewoon realistisch. Ebusco shorten is volgens mij ook alleen maar mogelijk via hefboomproducten. Short gaan op Ebusco aandelen is niet mogelijk (bij de meeste brokers waar ik zit althans) en ook opties zijn er niet. Dit zou zomaar een spelletje van de marketmaker kunnen zijn die geen tegenstand krijgt geboden in het boekje. Wat dat betreft kun je de schuld misschien wel beter leggen bij de aandeelhouders: een gebrek aan interesse en niemand die nog wil kopen.
  3. Van Weel 2 februari 2024 11:38
    quote:

    odA neD gaaH schreef op 2 februari 2024 11:18:

    [...]
    Ik zie dat je sinds vandaag lid bent, of gewoon een nieuw alias?
    ik moest een nieuwe aanmaken :-)
  4. Van Weel 2 februari 2024 11:40
    quote:

    Instapmoment schreef op 2 februari 2024 11:29:

    [...]

    Dit is toch gewoon grote onzin. Wat een aannames zeg. Zat ik maar short! Men is gewoon realistisch. Ebusco shorten is volgens mij ook alleen maar mogelijk via hefboomproducten. Short gaan op Ebusco aandelen is niet mogelijk (bij de meeste brokers waar ik zit althans) en ook opties zijn er niet. Dit zou zomaar een spelletje van de marketmaker kunnen zijn die geen tegenstand krijgt geboden in het boekje. Wat dat betreft kun je de schuld misschien wel beter leggen bij de aandeelhouders: een gebrek aan interesse en niemand die nog wil kopen.
    Denk ervan wat je wil. Ik weet dat al mijn stukken uitgeleend zijn.
  5. Tallestxxl 2 februari 2024 11:59
    quote:

    Marcel H. schreef op 2 februari 2024 10:54:

    [...]

    Ebusco wordt een prooi. Meerderen zitten op het vinkentouw. 2 kapiteins op het schip.

    Wat gaat het worden? Doorgaan tot de afgrond of tussentijd kiezen voor een overname/deelname?

    Bijvelds wil kost wat kost doorgaan. Meurs zoekt de beste oplossing.

    De CEO's scherpen de messen.
    Doorgaan tot de afgrond is, als het aan de grootaandeelhouders ligt, geen bewuste strategie maar kan natuurlijk wel een uitkomst zijn.

    Overname/deelname is zou dan de strategie zijn om het verlies zoveel mogelijk te beperken.
    Extra uitgifte van aandelen is dan noodzakelijk om te zorgen dat Ebusco een going-concern blijft. In die strategie is het ook noodzakelijk om te zorgen dat de productie op orde komt, de kosten omlaag gaan en er order blijven binnenkomen. Dit om een zo hoog mogelijke prijs voor de aandelen binnen te halen.

    Volgens mij lopen bij deze strategie de belangen (zoals door jou geschetst) van Meurs en Bijvelds gelijk op. Ook mijn belang als aandeelhouder.

    Waar het speculatief wordt; Als het bedrijf weer goed gaat lopen is het dan denkbaar dat het voor de grootaandeelhouder interesanter is om niet te verkopen maar het bedrijf intact te houden en daar van te profiteren. Dit zal de komende periode het gespreksonderwerp zijn van Bijvelds (zijn droom) en Meurs (met grootaandeelhouders op de achtergrond).

    Mijn afweging: verkopen en met het geld ergens anders in investeren met minder risico en mogelijk betere return. Opportunity cost
  6. forum rang 6 Marcel H. 2 februari 2024 12:20
    quote:

    Tallestxxl schreef op 2 februari 2024 11:59:

    [...]

    Doorgaan tot de afgrond is, als het aan de grootaandeelhouders ligt, geen bewuste strategie maar kan natuurlijk wel een uitkomst zijn.

    Overname/deelname is zou dan de strategie zijn om het verlies zoveel mogelijk te beperken.
    Extra uitgifte van aandelen is dan noodzakelijk om te zorgen dat Ebusco een going-concern blijft. In die strategie is het ook noodzakelijk om te zorgen dat de productie op orde komt, de kosten omlaag gaan en er order blijven binnenkomen. Dit om een zo hoog mogelijke prijs voor de aandelen binnen te halen.

    Volgens mij lopen bij deze strategie de belangen (zoals door jou geschetst) van Meurs en Bijvelds gelijk op. Ook mijn belang als aandeelhouder.

    Waar het speculatief wordt; Als het bedrijf weer goed gaat lopen is het dan denkbaar dat het voor de grootaandeelhouder interesanter is om niet te verkopen maar het bedrijf intact te houden en daar van te profiteren. Dit zal de komende periode het gespreksonderwerp zijn van Bijvelds (zijn droom) en Meurs (met grootaandeelhouders op de achtergrond).

    Mijn afweging: verkopen en met het geld ergens anders in investeren met minder risico en mogelijk betere return. Opportunity cost
    Bijvelds kreeg Meurs door de strot geduwd. Meurs wil zo snel mogelijk van deze "co-CEO-constructie" verlost worden.
    Samen met meerdere bestuursleden. Doorgaan betekent dat er weer meer geld op de plank moet komen.
    Met de aantallen die de fabriek momenteel verlaten valt niets te verdienen.

    Een deelname is aantrekkelijker. Je blijft dan de infrastructuur behouden. Rouen staat al enigszins op de rit.
    Bij verkoop is de waarde "wat een gek ervoor geeft". Welk alternatief heeft Ebusco? Wat doet Ebusco met de opbrengst?
    Batterijen voor de scheepvaart/binnenvaart. Dan heb je met het complex in Deurne wel heel erg veel ruimte.
  7. forum rang 4 StoplossBurner 2 februari 2024 12:25
    quote:

    Van Weel schreef op 2 februari 2024 11:40:

    [...]

    Denk ervan wat je wil. Ik weet dat al mijn stukken uitgeleend zijn.
    Gezien de prestaties van het bedrijf tot op heden ook volkomen logisch toch? De enige regelmaat die er tot op heden is geweest is dat de outlooks bij lange na niet gehaald werden. Er is momenteel sectorbreed gewoon heel weinig te verdienen met de verkoop van bussen.

    Na ProTerra nog een bedrijf in de problemen: www.sustainable-bus.com/news/arrival-... . Ebusco zit ook echt in hetzelfde schuitje met (te) weinig cash voorhanden.
  8. forum rang 4 StoplossBurner 2 februari 2024 12:28
    quote:

    Marcel H. schreef op 2 februari 2024 12:20:

    [...]

    Rouen staat al enigszins op de rit.
    Daar geloof ik niks van. Fransen blijven Fransen, dus wanneer daar bussen van de band af rollen had ik al ingeschat op op zijn vroegst na de zomer van 2024. In Portugal hadden ze toch ook een productie (of assemblage?) lijn, hoor ik ook niks van. Wellicht een gebrek aan spullen om te assembleren.
  9. hvb 2 februari 2024 12:29
    quote:

    Instapmoment schreef op 2 februari 2024 11:29:

    [...]

    ... en ook opties zijn er niet.

    Er zijn wel degelijk opties op Ebusco. Niet bij alle brokers verkrijgbaar blijkbaar. In ieder geval wel bij Saxo, en ook bij AbnAmro.
  10. forum rang 5 Hans2021 2 februari 2024 12:32
    Ebusco doet mij denken aan de animatieserie van Buurman en Buurman. Ze doen altijd zo hun best maar uiteindelijk gaat het altijd mis.
  11. forum rang 6 Marcel H. 2 februari 2024 12:43
    quote:

    StoplossBurner schreef op 2 februari 2024 12:28:

    [...]

    Daar geloof ik niks van. Fransen blijven Fransen, dus wanneer daar bussen van de band af rollen had ik al ingeschat op op zijn vroegst na de zomer van 2024. In Portugal hadden ze toch ook een productie (of assemblage?) lijn, hoor ik ook niks van. Wellicht een gebrek aan spullen om te assembleren.
    Bijvelds/Ebusco heeft volop plannen. Chinese en Portugese assemblage. Voor Rouen zijn pas half december de

    vacatures aangemeld. De hoofdmoot komt via Deurne en Venray in het afleveringscircuit terecht. Dat verloopt ook

    moeizaam. Nu wordt weer gezegd dat de bussen uit China naar Europa onderweg zijn.
  12. forum rang 5 Hans2021 2 februari 2024 12:47
    Tja, wie komt er nou op het onnozele idee om bussen in China te assembleren ppff. Daar kunnen Buurman en Buurman nog iets van leren.
  13. forum rang 5 Goedekans 2 februari 2024 14:06
    Ik vermoed dat de Chinezen Ebusco dwingen in China te assembleren , door de aanvoer van onderdelen voor Deurne te vertragen. Die Chinezen zijn tot veel in staat.
    Het zal je buurman maar zijn.
  14. forum rang 5 Instapmoment 2 februari 2024 16:26
    quote:

    Goedekans schreef op 2 februari 2024 14:06:

    Ik vermoed dat de Chinezen Ebusco dwingen in China te assembleren , door de aanvoer van onderdelen voor Deurne te vertragen. Die Chinezen zijn tot veel in staat.
    Het zal je buurman maar zijn.
    Het zal je business model maar zijn, volledig afhankelijk van de Chinezen.
  15. forum rang 5 Bart Meerdink 2 februari 2024 16:41
    quote:

    Goedekans schreef op 2 februari 2024 14:06:

    Ik vermoed dat de Chinezen Ebusco dwingen in China te assembleren , door de aanvoer van onderdelen voor Deurne te vertragen. Die Chinezen zijn tot veel in staat.
    Het zal je buurman maar zijn.
    Die gedachte kwam ook bij me op, maar de supply chain is ook Europees begreep ik. Dan zouden die leveranciers vanuit China onder druk gezet moeten worden, onwaarschijnlijk. Het kan evt wel zijn dat grotere concurrenten diezelfde leveranciers overreden om alleen aan hen te leveren of zo.

    Maar ik heb per saldo geen verklaring waarom die leveringsproblemen nu al jaren aanhouden. Raadselachtig.
  16. forum rang 6 Marcel H. 2 februari 2024 18:23
    quote:

    Bart Meerdink schreef op 2 februari 2024 16:41:

    [...]
    Die gedachte kwam ook bij me op, maar de supply chain is ook Europees begreep ik. Dan zouden die leveranciers vanuit China onder druk gezet moeten worden, onwaarschijnlijk. Het kan evt wel zijn dat grotere concurrenten diezelfde leveranciers overreden om alleen aan hen te leveren of zo.

    Maar ik heb per saldo geen verklaring waarom die leveringsproblemen nu al jaren aanhouden. Raadselachtig.
    Chinese bedrijven die met Europese bedrijven samenwerken kennen de spelregels ook.

    Internationale samenwerking.

    Als iedereen zich aan de afspraken houdt zijn er geen problemen.

    MIsschien houdt Ebusco zich wel niet aan betalingsafspraken Noodgedwongen.

    Ik vind het ook vreemd dat de leveringsproblemen jarenlang aanhouden.

    Er zijn ook Nederlandse bedrijven die een vestiging in China hebben.
    Nooit problemen.
  17. Banter2346 2 februari 2024 19:24
    quote:

    StoplossBurner schreef op 2 februari 2024 12:25:

    [...]

    Gezien de prestaties van het bedrijf tot op heden ook volkomen logisch toch? De enige regelmaat die er tot op heden is geweest is dat de outlooks bij lange na niet gehaald werden. Er is momenteel sectorbreed gewoon heel weinig te verdienen met de verkoop van bussen.

    Na ProTerra nog een bedrijf in de problemen: www.sustainable-bus.com/news/arrival-... . Ebusco zit ook echt in hetzelfde schuitje met (te) weinig cash voorhanden.
    Wat is de gemene deler van deze 3? Wellicht te ambitieuze plannen? Net als bij de personenwagens lijkt het erop dat Chinese merken het veel rustiger aan doen, onder het mom van de echte orders komen later wel, maar zij hebben denk ik makkelijk praten met de fabrieken (en omzet) in hun thuisland.
  18. forum rang 6 Marcel H. 3 februari 2024 09:55
    quote:

    jan6307 schreef op 31 januari 2024 10:56:

    Stevige kooporders op € 4,00

    Straks het verkooppotje leeg en gaan wij ook echt herstellen.
    Zelfs de grootste Ebusco-fan is van het toneel verdwenen.

    Ik kreeg zelfs de mogelijkheid voor minder dan 3.90 te kopen!

    Dat is pas echt herstellen Jan.
4.123 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 207 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht