Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

168,290
  • Verschill

    -1,890 -1,11%
  • Volume

    109.815.725 Gem. (3M) 100,5M
  • Bied

    168,910  
  • Laat

    168,980  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.742 Posts
Pagina: «« 1 ... 383 384 385 386 387 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Fatcat 25 januari 2024 20:32
    Heb de earnings call geluisterd gister. Wat een drama zeg. Meneer Musk praat door de andere bestuursleden heen en is weer eens hete lucht aan het verkopen.

    Bevestigd hij ook nog eens dat hij 25% stemrecht wil hebben. Alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.

    Ook de outlook is bar en boos. 2 jaar aan minimale groei voor een bedrijf met een k/w van 60+. Wie wil daar zijn handen nu nog aan branden?

    Ben benieuwd waar het schip strand de komende weken.
  2. forum rang 8 GakGak 26 januari 2024 17:27
    quote:

    Levanthus schreef op 23 januari 2024 13:11:

    [...]

    mensen speculeren al jaren negatief over Tesla, kijk eens hoeveel rendement die zijn misgelopen.
    .
    Heel veel en als ze geduld hebben worden ze nu gecompenseerd.
  3. forum rang 8 GakGak 26 januari 2024 17:30
    quote:

    Fatcat schreef op 25 januari 2024 20:32:

    Heb de earnings call geluisterd gister. Wat een drama zeg. Meneer Musk praat door de andere bestuursleden heen en is weer eens hete lucht aan het verkopen.

    Bevestigd hij ook nog eens dat hij 25% stemrecht wil hebben. Alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.

    Ook de outlook is bar en boos. 2 jaar aan minimale groei voor een bedrijf met een k/w van 60+. Wie wil daar zijn handen nu nog aan branden?

    Ben benieuwd waar het schip strand de komende weken.
    .

    Voorlopig strandt/stagneert er van alles in de Rode Zee, zal wel veel met de rode koersindicatie van dit aandeel
    te maken hebben.

    Misschien willen de Saoedies nog steeds de aandelen overnemen ?
  4. forum rang 5 Japaho 11 februari 2024 05:50
    Tesla Announces Another Artificial Intelligence (AI) Supercomputer. Here Are the Real Winners.
    By Keithen Drury – Feb 7, 2024 at 6:04AM
    KEY POINTS
    Tesla has plans to build more than just two Dojo computers.
    Nvidia is a primary supplier of GPUs that go into Dojo computers.
    Taiwan Semiconductor makes chips for both Nvidia and Tesla.
    Motley Fool Issues Rare “All In” Buy Alert
  5. forum rang 5 Japaho 11 februari 2024 06:12
    Tesla (TSLA 2.12%) is more than just an auto company. It has aspirations to be a serious powerhouse in the artificial intelligence (AI) world as well. Being a dominant force in AI requires having powerful supercomputers to train models, which is where Tesla's Dojo computer comes in. The first Dojo computer cost around $300 million to build and is powered by 10,000 GPUs.

    However, Tesla recently announced plans to build another one, expected to cost $500 million, at its Gigafactory in Buffalo, New York. While Tesla will benefit from this increased computing power, there are two other winners that investors should be aware of. With both of them at the heart of the AI movement, they may make a better investment than Tesla.

    Nvidia makes the GPUs for Tesla's Dojo Computer
    The hallmark of an AI data center is the presence of thousands of graphics processing units (GPUs). These hardware pieces are perfect for crunching loads of data, which is necessary when creating an AI model.

    Nvidia (NVDA 3.58%) supplied the GPUs for the first Dojo computer, and with its best-in-class GPUs, it will benefit from the sales of thousands more. The GPUs will represent a significant portion of the $500 million cost, so it's not unreasonable to assume Nvidia will capture the lion's share of the revenue.
  6. forum rang 5 Japaho 11 februari 2024 06:19
    Tesla struggled with economic headwinds in 2023, and things may not improve in 2024
    Tesla reported disappointing financial results for the fourth quarter, missing expectations on the top and bottom lines. Total revenue increased just 3% to $25.2 billion as high interest rates suppressed demand for electric vehicles. Additionally, non-GAAP (adjusted) net income dropped 39% to $2.5 billion as price cuts meant to stimulate demand led to material margin compression.

    Furthermore, while Tesla does not provide precise guidance, management did warn that volume growth could be much lower this year as it leans into its next-generation vehicle. For context, Tesla delivered 1.81 million vehicles last year (up 38%), and it produced 1.85 million vehicles (up 35%).

    Tesla shares have declined 26% year to date due to the combination of disappointing fourth-quarter results, worrisome guidance, and allegations of drug use by CEO Elon Musk and certain board members. However, Wedbush Securities analyst Dan Ives says that narrative ultimately amounts to "noise for the stock." The long-term investment thesis remains intact, and the recent drawdown creates a buying opportunity for Tesla bulls.

    Tesla could become more profitable as it leans into artificial intelligence
    Tesla is the market leader in battery electric vehicles, and the company has touted its once industry-leading operating margin as proof of superior manufacturing technology. Margins have since contracted as price cuts have chipped away at profitability, but Tesla is still a force to be reckoned with in the manufacturing department.

    Tesla produces battery packs (the most expensive part of an electric car) at a lower cost per kilowatt hour than its peers, and Cairn Energy Research Advisors says the company's leadership will persist through the end of the decade. Moreover, Tesla will use a new manufacturing system that could cut production costs in half to build a next-generation vehicle in late 2025. That vehicle, which may start as low as $25,000, has two implications for investors.

    First, costs associated with the production ramp will drag on profitability in the near term. Second, the low price could significantly boost demand in the long run, creating more upsell opportunities with adjacent products like full self-driving (FSD) software. Tesla already sells FSD beta subscriptions in some geographies, but the company plans to monetize the software through licensing deals and robotaxi services in the future.

    Tesla has a strong position in the burgeoning autonomous vehicle market, given that it possesses more autonomous driving data than its peers. To elaborate, the company has a growing number of FSD-enabled cars on the road, and each one increases its ability to collect training data for the underlying artificial intelligence (AI) models. Tesla hopes to accelerate the timeline to full autonomy with Dojo, a supercomputer purpose-built for training computer vision systems, which itself could become a revenue stream in the future.

    Ultimately, Musk believes FSD could push Tesla's gross margin to 70% in the future, up from 18.2% last year. Morgan Stanley analyst Adam Jonas is equally bullish on adjacent mobility and network services. In fact, he attributes more than half of his $500 per share price target to products like FSD software, robotaxi services, paid charging, insurance, and AI cloud services through Dojo. Jonas believes those offerings will put Tesla in front of a $10 trillion addressable market by 2030.

    Tesla stock is difficult to value because the investment thesis is somewhat theoretical
    Going forward, Grand View Research says electric vehicle sales will increase 15% annually through 2030, while the autonomous vehicle market expands at 22% annually during the same period. However, Tesla is a difficult stock to value because a sizable portion of the bull thesis is built on products that are either partially or entirely theoretical. Even Wall Street has trouble nailing down estimates.

    Indeed, the Wall Street consensus calls for Tesla to grow sales at 18% annually over the next five years, but that figure encompasses a wide range of estimates. For instance, Adam Jonas of Morgan Stanley expects Tesla to grow sales 23% annually over the next eight years. In both cases, those estimates make the present valuation of 6.7 times sales look attractive, but investors should bear in mind that AI software and services are baked into the Wall Street forecasts to varying degrees.

    Investors who lack confidence in that narrative should avoid Tesla. There are plenty of other AI stocks worth buying. Alternatively, Tesla bulls should consider buying a small position in the stock today but not with the expectation of a 170% return in the near term. That is highly unlikely, given the difficult industry climate and negative sentiment surrounding the stock. But give it five to 10 years, and Tesla could produce a return of that magnitude or higher.
  7. Fatcat 11 februari 2024 11:41
    Tesla verbrand vooral veel geld met al deze zaken. Heb weinig vertrouwen dat ze hier ook werkelijk geld aan gaan verdienen.

    Ze willen naar mijn idee profiteren van de AI hype aangezien hier nu veel geld naartoe gaat. Daarnaast wil Musk ook nog flink wat aandelen bijdrukken voor zichzelf.

    Op fundamentele basis is Tesla op het moment zeker 80% hete lucht.
  8. forum rang 5 Japaho 12 februari 2024 06:03
    quote:

    Fatcat schreef op 11 februari 2024 11:41:

    Tesla verbrand vooral veel geld met al deze zaken. Heb weinig vertrouwen dat ze hier ook werkelijk geld aan gaan verdienen.

    Ze willen naar mijn idee profiteren van de AI hype aangezien hier nu veel geld naartoe gaat. Daarnaast wil Musk ook nog flink wat aandelen bijdrukken voor zichzelf.

    Op fundamentele basis is Tesla op het moment zeker 80% hete lucht.
    Ben ik het deels mee eens. 2024 is een belabgrijk jaar voor Tesla. Ze moeten de autoverkoop weer op orde krijgen en Musk staat voor de taak om zijn nieuwe loot aan de stam xAI en de Tesla Bot in de markt te zetten.
    Voorwaar niet eenvoudig
  9. Fatcat 12 februari 2024 14:50
    Mooi artikel van bloomberg: finance.yahoo.com/news/tesla-collapse...

    "Slowing EV demand and shaky AI credentials make it hard for investors to swallow Tesla’s sky high valuation. Even with this year’s selloff, the stock trades at over 60 times forward earnings. The second-most expensive Magnificent Seven stock is Nvidia Corp. at around 36 times forward earnings, while the rest trade between the low twenties and low thirties."
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 februari 2024 14:37
    Waarom Tesla jaarlijks bijna 2 miljard dollar ontvangt van andere autofabrikanten - nog wel

    Tesla krijgt jaarlijks zo'n 1,8 miljard dollar ‘gratis geld’ van grote autofabrikanten als Volkswagen, Honda en Stellantis. Sinds 2009 ontving het merk volgens Bloomberg al bijna 9 miljard dollar van de concurrentie.
    Erik Kouwenhoven 14-02-24, 06:15 Laatste update: 08:01

    Het puur elektrische automerk krijgt dat geld - omgerekend zo’n 1.7 miljard euro - door het verkopen van CO2-emissierechten aan autofabrikanten die achterlopen op het gebied van elektrificatie. Zij moeten zware boetes betalen wanneer de gemiddelde CO2-uitstoot van verkochte auto’s boven een bepaald maximum uitkomt.

    Door de certificaten van Tesla over te nemen - die ze zelf niet nodig heeft omdat geen enkele Tesla tijdens het rijden CO2 uitstoot - kan de concurrentie ongegeneerd auto’s op benzine of diesel blijven verkopen, waarmee veel winst wordt gemaakt. Vooral Chrysler (nu onderdeel van Stellantis) verkocht winstgevende, maar wel veel CO2 uitstotende modellen van Dodge, Jeep en Ram dankzij de certificaten van Tesla.
    9 miljard dollar

    Daar profiteerde Tesla ook goed van. Vorig jaar maakte Tesla een brutowinst van 17,66 miljard dollar. 10 procent van de winst was het gevolg van deze CO2-emissierechten. In 2022 was dat 1,776 miljard dollar en in 2021 ging het om 1,465 miljard dollar. Volgens Transport Topics heeft Tesla hiermee in totaal 9 miljard dollar (zo’n 8,4 miljard euro) verdiend.
  11. forum rang 4 VforVermogen 14 februari 2024 14:44
    quote:

    Fatcat schreef op 12 februari 2024 14:50:

    Mooi artikel van bloomberg: finance.yahoo.com/news/tesla-collapse...

    "Slowing EV demand and shaky AI credentials make it hard for investors to swallow Tesla’s sky high valuation. Even with this year’s selloff, the stock trades at over 60 times forward earnings. The second-most expensive Magnificent Seven stock is Nvidia Corp. at around 36 times forward earnings, while the rest trade between the low twenties and low thirties."
    Precies. Hoe wil je als investeerder nu nog winst maken op Tesla? De andere autobouwers traden tegen koerswinstverhoudingen van soms maar 4-5. Ik zie echt niet waarom Tesla 10x zo duur zou moeten zijn.

  12. forum rang 5 Japaho 15 februari 2024 09:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 14 februari 2024 14:37:

    Waarom Tesla jaarlijks bijna 2 miljard dollar ontvangt van andere autofabrikanten - nog wel

    Tesla krijgt jaarlijks zo'n 1,8 miljard dollar ‘gratis geld’ van grote autofabrikanten als Volkswagen, Honda en Stellantis. Sinds 2009 ontving het merk volgens Bloomberg al bijna 9 miljard dollar van de concurrentie.
    Erik Kouwenhoven 14-02-24, 06:15 Laatste update: 08:01

    Het puur elektrische automerk krijgt dat geld - omgerekend zo’n 1.7 miljard euro - door het verkopen van CO2-emissierechten aan autofabrikanten die achterlopen op het gebied van elektrificatie. Zij moeten zware boetes betalen wanneer de gemiddelde CO2-uitstoot van verkochte auto’s boven een bepaald maximum uitkomt.

    Door de certificaten van Tesla over te nemen - die ze zelf niet nodig heeft omdat geen enkele Tesla tijdens het rijden CO2 uitstoot - kan de concurrentie ongegeneerd auto’s op benzine of diesel blijven verkopen, waarmee veel winst wordt gemaakt. Vooral Chrysler (nu onderdeel van Stellantis) verkocht winstgevende, maar wel veel CO2 uitstotende modellen van Dodge, Jeep en Ram dankzij de certificaten van Tesla.
    9 miljard dollar

    Daar profiteerde Tesla ook goed van. Vorig jaar maakte Tesla een brutowinst van 17,66 miljard dollar. 10 procent van de winst was het gevolg van deze CO2-emissierechten. In 2022 was dat 1,776 miljard dollar en in 2021 ging het om 1,465 miljard dollar. Volgens Transport Topics heeft Tesla hiermee in totaal 9 miljard dollar (zo’n 8,4 miljard euro) verdiend.
    Daarom is het zo'n grote sjoemel kliek in de handel en industrie. Emissierechten.... hoe hebben ze het ooit verzonnen........ beetje handjeklap en je kunt gewoon verder vervuilen
  13. forum rang 10 voda 16 februari 2024 13:20
    Eigenaren van Tesla Cybertruck klagen over roestplekken na rit in de regen
    1 uur geleden in FINANCIEEL

    AUSTIN (ANP) - Meerdere Amerikaanse eigenaren van de nieuwe elektrische Cybertruck van Tesla hebben al roestplekken op hun voertuig aangetroffen.

    Zo klagen verschillende bezitters van de truck op het Cybertruck Owners Club-forum dat hun voertuigen na ritjes in de regen al snel corrosie hadden ontwikkeld, meldt de zakenzender Fox Business. Dat de Cybertruck al begint te roesten is opmerkelijk, want de panelen van de Cybertruck bestaan juist uit roestvrij staal.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/109835705...
  14. forum rang 5 Bulletje Rozenwater 5 maart 2024 15:17
    www.tagesschau.de/inland/tesla-werk-s...

    Am Morgen fiel der Strom in Teilen Brandenburgs aus - auch das Tesla-Werk ist betroffen. Es wurde evakuiert, die Produktion steht still. Eine linksextreme Gruppe erklärte nun, einen Strommast in Brand gesteckt zu haben.

    Ik denk dat Tesla, maar ook andere buitenlandse investeerders, in de toekomst eerder andere opties zullen overwegen alvorens een productiefaciliteit in de EU te overwegen.
    Voor extreem links is het pas goed als we weer als jagers-verzamelaars gaan leven.
  15. forum rang 10 voda 7 maart 2024 02:40
    Duitse Tesla-fabriek ligt na brand nog tot eind volgende week stil
    Gisteren, 22:12 in BUITENLAND

    BERLIJN - De grote Tesla-fabriek in de buurt van Berlijn, waar dinsdag sprake was van brandstichting en stroomuitval, ligt waarschijnlijk nog tot eind volgende week stil. Dat heeft het Amerikaanse autoconcern woensdagavond laten weten.

    De maker van elektrische auto's kampte met stroomuitval na brandstichting in een elektriciteitsmast. Een links-extremistische actiegroep heeft de verantwoordelijkheid daarvoor opgeëist. Volgens de activisten was het een protest tegen de fabrikant, die een bos wil laten kappen om een treinstation en magazijn te kunnen bouwen.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/nieuws/1079016844/du...
  16. forum rang 10 voda 11 maart 2024 06:18
    Milieuactivisten protesteren bij Duitse fabriek Tesla
    Gisteren, 16:16 in FINANCIEEL

    BERLIJN (ANP/AFP) - Na de brandstichting bij de grote Tesla-fabriek bij Berlijn vorige week, zijn honderden milieuactivisten zondagmiddag opnieuw de straat op gegaan uit protest tegen de producent van elektrische auto’s. Ze proberen te voorkomen dat de enorme fabriek verder gaat uitbreiden.

    Ook buurtbewoners houden een demonstratie, maar uit solidariteit met Tesla. Zij zien de fabriek als een kans voor de toekomstige ontwikkeling van de gemeenschap.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/152272831...
  17. florida_tower 12 maart 2024 19:12
    Ik heb zojuist mijn positie tsla gesloten ivm de volkomen idiote twitterberichten die musk verspreidt. Hij lijkt in een echokamer te zitten met alle alt-right, populistische, complotdenkende en putin-lievende twitterfiguren. Dan is het wilders, vlaardingerbroek nu weer van laarhoven. De man heef geen benul waar hij het over heeft, maar gaat volkomen mee in de fuik. Het wordt mij een te groot risico voor zijn functioneren als CEO van tesla.
    Hoe schatten jullie dit risico in?
7.742 Posts
Pagina: «« 1 ... 383 384 385 386 387 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht