Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

23,420
  • Verschill

    +1,300 +5,88%
  • Volume

    239.094 Gem. (3M) 237,8K
  • Bied

    23,000  
  • Laat

    23,700  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2024

2.908 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 146 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Fox WIld 21 februari 2024 12:58
    quote:

    christo1 schreef op 21 februari 2024 12:46:

    [...]

    Ik hou het bij andere informatie bronnen en daar is het ongewijzigd de prijzen.

    Mvg.
    Wel goed blijven lezen christo.
    Dit artikel gaat over de futureprijzen, jij kijkt altijd naar de spotprijzen. Dat zijn twee verschillende dingen.
  2. Het mannetje van de radio 21 februari 2024 14:21
    Ik ben trouwens blij als de cijfers, Outlook etc. er zijn.
    Dan hebben we tenminste echt wat te analyseren en te bespreken met elkaar op dit forum.

    Het ‘gesprek’ hier heeft nu een hoog LINGO-gehalte (groene bal, rode bal of gouden bal).
  3. forum rang 7 4finance 21 februari 2024 15:30
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 21 februari 2024 14:21:

    Ik ben trouwens blij als de cijfers, Outlook etc. er zijn.
    Dan hebben we tenminste echt wat te analyseren en te bespreken met elkaar op dit forum.

    Het ‘gesprek’ hier heeft nu een hoog LINGO-gehalte (groene bal, rode bal of gouden bal).
    Inderdaad. Zelf heb ik wat puts DEC25 €19,00 geschreven vandaag. Zakt het fors, dan worden de aandelen geleverd.
    Ook geen probleem voor de LT. Zou mij niet verbazen dat het morgen einde dag toch groen is.
  4. Hans_U 21 februari 2024 16:45
    quote:

    T. Edison schreef op 21 februari 2024 07:45:

    [...]Blijkbaar hebben lithium-ion batterijen nog een lange tijd voor de boeg voordat natrium/kalium/vastestof batterijen de kwaliteit van lithium overtreffen en de markt overspoelen.
    Prachtig hoor, al die zoektochten naar nieuwe batterijen. Graag zelfs, veel capaciteit in weinig volume met weinig gewicht.
    Keukenzout, zwavel, alles komt voorbij. Prima, doe maar. Heeft mijn voorkeur.
    Edoch, mijn (beperkte) kennis op dit terrein is toch dat lithium feitelijk niet te kloppen is als basis-materiaal voor toepassingen waar laag gewicht en klein volume van belang zijn. Met name transport dus...
    Alternatieven laten sowieso nog wel even op zich wachten. En moeten tegen die tijd concurreren met lithium-gebaseerde batterijen die minimaal verdubbeld zijn qua energie-dichtheid (zowel volume als gewicht).
    Nio komt met (semi) solid-state batterijen van 150Kw die 20 kg zwaarder zijn dan de huidige 100Kw batterijen.
    Wordt ongetwijfeld vervolgd.....

    Ik lees overal dat solid-state (veel) goedkoper te produceren zou moeten zijn en veel minder (of geen) cobalt en nikkel nodig hebben. Ook fijn.
    Ja, huidige lithium batterijen zijn duur, maar waar zit 'm dit in ? Vooral toch in het hele fabricage-proces?
    Wie heeft het hele rekensommetje? Wat kost een accu van xxKwh?
    En voor hoeveel geld battery-grade lithium zit daar dan in?

    Ik ken de cijfers niet, maar ik heb een beetje de indruk dat er wat al te gemakkelijk met de beschuldigende vinger naar duur lithium gewezen wordt......

    geduld ;-)
  5. Geldput 21 februari 2024 16:49
    quote:

    Hans_U schreef op 21 februari 2024 16:45:

    [...]
    Prachtig hoor, al die zoektochten naar nieuwe batterijen. Graag zelfs, veel capaciteit in weinig volume met weinig gewicht.
    Keukenzout, zwavel, alles komt voorbij. Prima, doe maar. Heeft mijn voorkeur.
    Edoch, mijn (beperkte) kennis op dit terrein is toch dat lithium feitelijk niet te kloppen is als basis-materiaal voor toepassingen waar laag gewicht en klein volume van belang zijn. Met name transport dus...
    Alternatieven laten sowieso nog wel even op zich wachten. En moeten tegen die tijd concurreren met lithium-gebaseerde batterijen die minimaal verdubbeld zijn qua energie-dichtheid (zowel volume als gewicht).
    Nio komt met (semi) solid-state batterijen van 150Kw die 20 kg zwaarder zijn dan de huidige 100Kw batterijen.
    Wordt ongetwijfeld vervolgd.....

    Ik lees overal dat solid-state (veel) goedkoper te produceren zou moeten zijn en veel minder (of geen) cobalt en nikkel nodig hebben. Ook fijn.
    Ja, huidige lithium batterijen zijn duur, maar waar zit 'm dit in ? Vooral toch in het hele fabricage-proces?
    Wie heeft het hele rekensommetje? Wat kost een accu van xxKwh?
    En voor hoeveel geld battery-grade lithium zit daar dan in?

    Ik ken de cijfers niet, maar ik heb een beetje de indruk dat er wat al te gemakkelijk met de beschuldigende vinger naar duur lithium gewezen wordt......

    geduld ;-)
    Vergeet de zand batterij niet.
  6. forum rang 6 T. Edison 21 februari 2024 16:56
    quote:

    Geldput schreef op 21 februari 2024 16:50:

    www.bright.nl/nieuws/1172967/baanbrek...
    Wat is benodigd voor N2116?
    Misschien komen we wel van de regen in de drup en is opschalen naar miljoenen batterijen minder makkelijk dan het ontdekken van dit baanbrekende product.
    (ben ik niet thuis in electrolitsche materialen)
    Zou het geweldig zijn als er milieu vriendelijke batterijen geproduceerd kunnen worden in de toekomst.
  7. Hans_U 21 februari 2024 17:13
    quote:

    Geldput schreef op 21 februari 2024 16:50:

    www.bright.nl/nieuws/1172967/baanbrek...
    top, dank voor de link. Kende ik niet.
    Zou heel fijn zijn voor de wereld, iets minder fijn voor de lithium producenten. Maar ja, wie weet, krijgen we dan wel super-compacte en goedkope batterijen waar we > 1.000 kilometer mee kunnen rijden. Of elektrisch vliegen?
    Kom maar op, ik wil het graag meemaken !
  8. Geldput 21 februari 2024 17:23
    quote:

    Hans_U schreef op 21 februari 2024 17:13:

    [...]
    top, dank voor de link. Kende ik niet.
    Zou heel fijn zijn voor de wereld, iets minder fijn voor de lithium producenten. Maar ja, wie weet, krijgen we dan wel super-compacte en goedkope batterijen waar we > 1.000 kilometer mee kunnen rijden. Of elektrisch vliegen?
    Kom maar op, ik wil het graag meemaken !
    Graag gedaan! Hieruit blijkt dus ook de impact van AI op dergelijk onderzoek. Alles komt in een stroomversnelling.

    'Volgens Microsoft duurde het slechts een week om de selectie te maken, een proces dat handmatig decennialang had kunnen duren.'
  9. forum rang 4 Xynix 21 februari 2024 17:50
    quote:

    Geldput schreef op 21 februari 2024 16:50:

    www.bright.nl/nieuws/1172967/baanbrek...
    Als de Solid State accu's binnen enkele jaren beginnen uitgerold te worden gaat dat een enorme impuls aan de transitie geven met bijbehorende vraag-explosie naar Lithium. De huidige EV-uitrolplannen zijn voorlopig nog allemaal op Lithium gebaseerd. Waaronder de Toyota-plannen, geen onbelangrijke.
  10. forum rang 6 am1993 21 februari 2024 17:57
    quote:

    Thorgall schreef op 21 februari 2024 12:04:

    [...]exact, en inmiddels is zo ongeveer de helft van de winst van Zinnwald alweer verdwenen. Gewoon keukenzout heeft de toekomst zo weten we sinds gisteren vrijwel zeker.
    Dat valt gelukkig erg mee. Toch nog op 7,43 GBX geëindigd, met een plus van 39%. Nog even en we zien de cijfers van AMG. Vrees dat die "stijging" er iets anders uitziet morgen. We gaan het zien. Succes iedereen, uiteraard afhankelijk van positie.
  11. forum rang 6 Kruimeldief 21 februari 2024 17:59
    Afgelopen kwartaal 46 mln
    Heel 2023 325 mln Ebitda volgens ING, 320 volgens AMG.
    Outlook 2024 145 volgens ING; AMG: 200

    Als we dit halen, of verbeteren over 1 minuut, komt het goed morgen.
  12. forum rang 5 Instapmoment 21 februari 2024 18:01
    quote:

    Kruimeldief schreef op 21 februari 2024 17:59:

    Afgelopen kwartaal 46 mln
    Heel 2023 325 mln Ebitda volgens ING, 320 volgens AMG.
    Outlook 2024 145 volgens ING; AMG: 200

    Als we dit halen, of verbeteren over 1 minuut, komt het goed morgen.
    Haha die 1 minuut....
2.908 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 146 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht