Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,680
  • Verschill

    -0,190 -1,37%
  • Volume

    1.253.430 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,570  
  • Laat

    13,800  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2024

14.392 Posts
Pagina: «« 1 ... 383 384 385 386 387 ... 720 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Gaston Lagaffe 5 maart 2024 09:35
    quote:

    Trx7 schreef op 5 maart 2024 09:14:

    [...]
    Die ingekochte aandelen worden niet ingetrokken maar via de achterdeur verstrekt aan werknemers. Het is een fake buy-back om te kunnen voldoen aan het bommetje dat bij GH is achtergelaten. Die shorters weten echt wel wat zou doen. Begrijp me niet verkeerd, wou dat JET naar de 40 schoot, maar acht ik niet realistisch. Elke stijging wordt de kop ingedrukt en Jitse stoot nul assets af.
    Correct al weet ik niet hoeveel er jaarlijks aan SBP's moet worden uitgedeeld. Stel dat ze jaarlijks ca. 5% aan aandelen inkopen en er 3% aan SBP's weer uitgaat resteert er 2%. Feit dat het personeel van GH de grootste gebruiker van SBP's is maakt het wel zuur. Het betreft dus inderdaad een fake buy-back. Ik maak me nog het meest zorgen over het verlies van vertrouwen in JET. IB'ers stappen er sowieso niet meer in (wat is het perspectief bij JET in vergelijking met DD en UE ?) en particulieren zien het eigenlijk ook niet meer zitten (ellende duurt te lang). Dit dreigt een vicieuze cirkel te worden waar moeilijk aan te ontsnappen is. Tenzij er iets rigoureus gebeurd blijven we rond de € 14,- bewegen. Mocht DD, ROO overnemen is het feest voor JET afgelopen. Nog los van de feitelijke impact op de cijfers zal het voor iedereen dan duidelijk zijn dat GBI weer een vechtmarkt wordt (met alle consequenties voor de cijfers). Op dat moment staan we fors lager (€ 10,- ?). Als ik naar de handelingen van JET kijk denk ik aan 2 zaken : te weinig en te laat de bakens verzet. Ze worden ' ingehaald' door de grote jongens.
  2. forum rang 6 Hendrik Roo 5 maart 2024 09:50
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 5 maart 2024 09:35:

    [...]Correct al weet ik niet hoeveel er jaarlijks aan SBP's moet worden uitgedeeld. Stel dat ze jaarlijks ca. 5% aan aandelen inkopen en er 3% aan SBP's weer uitgaat resteert er 2%. Feit dat het personeel van GH de grootste gebruiker van SBP's is maakt het wel zuur. Het betreft dus inderdaad een fake buy-back. Ik maak me nog het meest zorgen over het verlies van vertrouwen in JET. IB'ers stappen er sowieso niet meer in (wat is het perspectief bij JET in vergelijking met DD en UE ?) en particulieren zien het eigenlijk ook niet meer zitten (ellende duurt te lang). Dit dreigt een vicieuze cirkel te worden waar moeilijk aan te ontsnappen is. Tenzij er iets rigoureus gebeurd blijven we rond de € 14,- bewegen. Mocht DD, ROO overnemen is het feest voor JET afgelopen. Nog los van de feitelijke impact op de cijfers zal het voor iedereen dan duidelijk zijn dat GBI weer een vechtmarkt wordt (met alle consequenties voor de cijfers). Op dat moment staan we fors lager (€ 10,- ?). Als ik naar de handelingen van JET kijk denk ik aan 2 zaken : te weinig en te laat de bakens verzet. Ze worden ' ingehaald' door de grote jongens.
    Welke grote jongens ?
    Delivery Hero of opgeblazen luchtbalon Doordash die met de groei hun verliezen zien toenemen ?
  3. forum rang 6 valeo 325 5 maart 2024 09:55
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 5 maart 2024 09:50:

    [...]

    Welke grote jongens ?
    Delivery Hero of opgeblazen luchtbalon Doordash die met de groei hun verliezen zien toenemen ?
    Weet niet wat jij liever heb een lucht ballon of een ontploffende ballon
    DD wint overal terrein
  4. forum rang 6 valeo 325 5 maart 2024 10:03
    Diegenen die gisteren hebben verkocht
    Zijn de winnaars van vandaag
    Hier heeft niemand research en calculaties voor nodig
    Maar voor de rest nog een mooie dag alle
    Ben nu wel een beetje blij dat ik er voor de helft maar inzit
    Mocht hij onder de 13.25 geraken de aankomende dagen dan koop ik de andere 3750 stuks er ook weer bij
    Zit mijn gak weer onder de 14.00 en vind dat een mooi bedrag voor dit aandeel
    Zit dan een neerwaarts risico aan van een euro of 2 tot 3
    En een opwaartse potentie van een euro of 4 tot 6
    Is geen research voor nodig maar gewoon even de wereld in kijken
  5. forum rang 4 bedoekt 5 maart 2024 10:05
    Ik was vorige week in München... alleen maar Lieferando.. Wolt, Uber, ik heb ze niet gezien.
  6. forum rang 6 Hendrik Roo 5 maart 2024 10:07
    quote:

    valeo 325 schreef op 5 maart 2024 09:55:

    [...]
    Weet niet wat jij liever heb een lucht ballon of een ontploffende ballon
    DD wint overal terrein
    Elke vierkante meter terrein die DD veroverd, levert hen meer verliezen op. Jij snapt toch ook dat dit niet houdbaar is ?
  7. forum rang 6 Trx7 5 maart 2024 10:11
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 5 maart 2024 09:35:

    [...]Correct al weet ik niet hoeveel er jaarlijks aan SBP's moet worden uitgedeeld. Stel dat ze jaarlijks ca. 5% aan aandelen inkopen en er 3% aan SBP's weer uitgaat resteert er 2%. Feit dat het personeel van GH de grootste gebruiker van SBP's is maakt het wel zuur. Het betreft dus inderdaad een fake buy-back. Ik maak me nog het meest zorgen over het verlies van vertrouwen in JET. IB'ers stappen er sowieso niet meer in (wat is het perspectief bij JET in vergelijking met DD en UE ?) en particulieren zien het eigenlijk ook niet meer zitten (ellende duurt te lang). Dit dreigt een vicieuze cirkel te worden waar moeilijk aan te ontsnappen is. Tenzij er iets rigoureus gebeurd blijven we rond de € 14,- bewegen. Mocht DD, ROO overnemen is het feest voor JET afgelopen. Nog los van de feitelijke impact op de cijfers zal het voor iedereen dan duidelijk zijn dat GBI weer een vechtmarkt wordt (met alle consequenties voor de cijfers). Op dat moment staan we fors lager (€ 10,- ?). Als ik naar de handelingen van JET kijk denk ik aan 2 zaken : te weinig en te laat de bakens verzet. Ze worden ' ingehaald' door de grote jongens.
    Alle tot nu toe ingekochte aandelen zijn in treasury gehouden. Dat zegt genoeg lijkt mij. JET is nu zelf grootaandeelhouder tot de aandelen worden verstrekt aan werknemers die ze hoogstwaarschijnlijk weer snel op de markt zullen dumpen. Je gaat dus ook verkoopdruk krijgen vanuit de VS komende nadat de aandelen zijn toegekend.
  8. forum rang 4 Gaston Lagaffe 5 maart 2024 10:11
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 5 maart 2024 09:50:

    [...]
    Welke grote jongens ? Delivery Hero of opgeblazen luchtbalon Doordash die met de groei hun verliezen zien toenemen ?
    Zolang DD en UE groeien en JET krimpt zal JET op termijn de verliezer zijn. JET kan niet alleen draaien op NE. GH zal zelfstandig de strijd in de VS verliezen, dat zien we nu al jaren gebeuren. Als Groen nog 2 jaar wacht wil niemand meer een fatsoenlijk bedrag voor GH bieden. Ik hoop dat JET ooit nog eens zal floreren maar werkelijkheid is anders. JET zit fors in de problemen en als Groen niet voor het eind van het jaar orde op zaken stelt is het afgelopen. JET kan op termijn niet blijven bestaan als alleen NE winst draait.
  9. forum rang 4 Gaston Lagaffe 5 maart 2024 10:12
    quote:

    Trx7 schreef op 5 maart 2024 10:11:

    [...]
    Alle tot nu toe ingekochte aandelen zijn in treasury gehouden. Dat zegt genoeg lijkt mij. JET is nu zelf grootaandeelhouder tot de aandelen worden verstrekt aan werknemers die ze hoogstwaarschijnlijk weer snel op de markt zullen dumpen. Je gaat dus ook verkoopdruk krijgen vanuit de VS komende nadat de aandelen zijn toegekend.
    Ik kan helaas maar een ding zeggen : correct.
  10. forum rang 4 Kwiirk 5 maart 2024 10:16
    quote:

    Trx7 schreef op 5 maart 2024 09:14:

    [...]
    Die shorters weten echt wel wat zou doen.
    Als die shorters echt wel weten wat ze doen, waarom is de koers dan de afgelopen weken van € 11 naar nu iets van € 13,50 gegaan?
  11. forum rang 4 Goed bezig 5 maart 2024 10:16
    Wat een doemdenkerij hier en dat omdat de koers daalt, JET loopt voor op concurrenten en wat levert verlieslatende groei/ vrijwilligerswerk op?
    Je kan beter eerst focussen op winstgevende ritten en deze aanvullen met groei ritjes, JET staat er stukken beter voor dan twee jaar geleden toen de koers nog vervijfvoudigd was.
    Blijf gewoon rustig afwachten, JET komt er wel.

    Met Dick de Boer, de nieuwe CFO en Jitse zelf hebben ze genoeg ervaring in huis.
  12. forum rang 4 Sir Piet 5 maart 2024 10:18
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 5 maart 2024 10:11:

    [...]Zolang DD en UE groeien en JET krimpt zal JET op termijn de verliezer zijn. JET kan niet alleen draaien op NE. GH zal zelfstandig de strijd in de VS verliezen, dat zien we nu al jaren gebeuren. Als Groen nog 2 jaar wacht wil niemand meer een fatsoenlijk bedrag voor GH bieden. Ik hoop dat JET ooit nog eens zal floreren maar werkelijkheid is anders. JET zit fors in de problemen en als Groen niet voor het eind van het jaar orde op zaken stelt is het afgelopen. JET kan op termijn niet blijven bestaan als alleen NE winst draait.
    U bent?
  13. Zilvermeeuw 5 maart 2024 10:30
    quote:

    valeo 325 schreef op 5 maart 2024 10:03:

    Diegenen die gisteren hebben verkocht
    Zijn de winnaars van vandaag
    Hier heeft niemand research en calculaties voor nodig
    Maar voor de rest nog een mooie dag alle
    Ben nu wel een beetje blij dat ik er voor de helft maar inzit
    Mocht hij onder de 13.25 geraken de aankomende dagen dan koop ik de andere 3750 stuks er ook weer bij
    Zit mijn gak weer onder de 14.00 en vind dat een mooi bedrag voor dit aandeel
    Zit dan een neerwaarts risico aan van een euro of 2 tot 3
    En een opwaartse potentie van een euro of 4 tot 6
    Is geen research voor nodig maar gewoon even de wereld in kijken
    Nog steeds zwaar ondergewaardeerd, gewoon geduld hebben.
  14. forum rang 6 Trx7 5 maart 2024 10:33
    quote:

    Goed bezig schreef op 5 maart 2024 10:16:

    Wat een doemdenkerij hier en dat omdat de koers daalt, JET loopt voor op concurrenten en wat levert verlieslatende groei/ vrijwilligerswerk op?
    Je kan beter eerst focussen op winstgevende ritten en deze aanvullen met groei ritjes, JET staat er stukken beter voor dan twee jaar geleden toen de koers nog vervijfvoudigd was.
    Blijf gewoon rustig afwachten, JET komt er wel.

    Met Dick de Boer, de nieuwe CFO en Jitse zelf hebben ze genoeg ervaring in huis.
    Dat maakt het alleen maar erger. Het bedrijf staat er idd stukken beter voor + beurzen staan op recordniveaus, maar de koers ligt er dood bij.

    Wat denk je dat er gaat gebeuren als de beurzen een keer gaan corrigeren?

    Een kleine reality check is wel op zn plaats hier.
  15. forum rang 4 Kwiirk 5 maart 2024 10:37
    Als LT-er afgelopen vrijdag mijn portie aan koersdalingen wel gehad en even voor de KT op € 15,40 verkocht. In het weekend gelezen dat deze week de rechtzaak in NY over de free caps kan verlopen. Mocht dat gebeuren dan komt regeling free caps naderbij evenals de verkoop van GH. Dus gisteren JET teruggekocht en mij weer blootgesteld aan de voortdurende ritjes omlaag en omhoog van JET.
  16. forum rang 4 Goed bezig 5 maart 2024 10:45
    quote:

    Trx7 schreef op 5 maart 2024 10:33:

    [...]

    Dat maakt het alleen maar erger. Het bedrijf staat er idd stukken beter voor + beurzen staan op recordniveaus, maar de koers ligt er dood bij.

    Wat denk je dat er gaat gebeuren als de beurzen een keer gaan corrigeren?

    Een kleine reality check is wel op zn plaats hier.
    Dan worden verliesgevende bedrijven, die hen zaakjes niet op orde hebben veel harder gestraft dan, bedrijven die hun zaakjes wel op orde hebben. Dus ja dan zit ik liever in JET dan in een andere maaltijdbezorger.
    De koers volgt echt wel JET zijn ontwikkeling en anders komen er andere grotere kopers op af, wanneer het zoals nu ondergewaardeerd is.
14.392 Posts
Pagina: «« 1 ... 383 384 385 386 387 ... 720 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht