Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,790
  • Verschill

    +0,238 +9,33%
  • Volume

    330.961 Gem. (3M) 337,4K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2024

4.124 Posts
Pagina: «« 1 ... 145 146 147 148 149 ... 207 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 K. Wiebes 19 maart 2024 18:54
    quote:

    K. Wiebes schreef op 19 maart 2024 18:36:

    ..."dat Peter de boel uit handen geeft ook."...
    Overigens zou ik me tóch kunnen voorstellen, dat de deelnemers aan de recente emissie als voor-
    waarde hebben gesteld dat hij zich wat coulanter moet opstellen, mócht het tot een adequaat bod
    komen.
  2. hvb 19 maart 2024 18:56
    quote:

    Jannnn schreef op 19 maart 2024 18:27:

    [...]

    Reden lijkt mij dat er eindelijk een enigszins serieuze koper een positie opbouwt.
    Dat vermoeden heb ik ook.

    Een nieuwe aandeelhouder, vergelijkbaar met Teslin of Add Value Fund? Suggesties?
  3. hvb 19 maart 2024 19:08
    quote:

    StoplossBurner schreef op 19 maart 2024 12:36:

    Waarom zouden we naar 7,50 gaan. Als je nu gewoon eens ff rekent i.p.v. fantaseert:

    Afzet 2000 bussen per jaar met 50.000 winst per bus, 100 miljoen winst
    Koers winst verhouding van 5 (automotive, geen dividend, weinig MOAT)
    70 miljoen aandelen, geeft koers van 7.10, ronden we het nog naar 7.50 af voor die accu's met wieltjes eronder.

    Dat is pak en beet 10% winst per bus waar ik om eerder genoemde redenen al mijn twijfels bij heb. Ook door de versplinterde productiestrategie.
    We juichen nu al als de afzet van zo'n 550 bussen in 1 jaar gerealiseerd gaat worden met een te verwaarlozen winst. Kijk eens waar je aan moet voldoen om tot 7.50 te komen en dat je dan ook nog eens door de huidige financiële malaise moet komen (groot tekort aan liquide middelen).
    Dat zou kunnen, en dat zou dan een mooie belegging zijn als je je voor 3,60 kunt inkopen.

    Het zou zomaar ook een wat hogere marge kunnen worden, zeg 75K per bus is 50% meer winst (een hogere marge lijkt me inderdaad te optimistisch). En dan vind ik een k/w van 5 wel erg laag, dat zou zomaar het dubbele kunnen zijn. Die 'financiële malaise' is dan ook snel verdwenen. Uitgaande van jouw berekende koers van 7,50 zou je dan op 22,50 komen als richtkoers.

    Daarbij zie ik Ebusco in de toekomst best nog wel extra verdienen aan nieuwe producten, bv laadstations. Innovatief zijn ze wel.

    Maar toegegeven, als het tegenzit kan de ontwikkeling van Ebusco ook zomaar vastlopen, en is de huidige koers niet zo gek.

    We gaan het zien.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 19 maart 2024 19:30
    quote:

    hvb schreef op 19 maart 2024 18:56:

    [...]

    Dat vermoeden heb ik ook.

    Een nieuwe aandeelhouder, vergelijkbaar met Teslin of Add Value Fund? Suggesties?
    Grote onzin.
  5. forum rang 6 Marcel H. 19 maart 2024 19:56
    Het wordt een heel groot karwei voor Ebusco. 2000 bussen per jaar betekent een marktaandeel van ca. 25%.
    Dan wordt Ebusco de grootste bussenbouwer. En Rouen draagt voorlopig niet veel bij.

    Er zullen bussenbouwers bijkomen en er vallen bouwers af. Voor Van Hool Belgie lijkt het doek te gaan vallen.
    Misschien aast VDL op een koopje incl. overheidssteun.

    Bijvelds zal alles op alles zetten om Ebusco toonaangevend en zelfstandig te houden.
    Misschien moet Bijvelds water bij de wijn doen.

    En een marge van 50.000 Euro per bus voor Chinese en Portugese bussen is misschien ook niet
    geheel realistisch.
    Onlangs werd melding gemaakt dat bussen met een herkomst uit Egypte worden aangeboden.
    De vraag rijst of het gehele assemblageproces niet erg eenvoudig is.
    Veel vraagtekens voor Ebusco.
  6. forum rang 4 pico bello 19 maart 2024 20:03
    quote:

    Marcel H. schreef op 19 maart 2024 19:56:

    Het wordt een heel groot karwei voor Ebusco. 2000 bussen per jaar betekent een marktaandeel van ca. 25%.
    Dan wordt Ebusco de grootste bussenbouwer. En Rouen draagt voorlopig niet veel bij.

    Er zullen bussenbouwers bijkomen en er vallen bouwers af. Voor Van Hool Belgie lijkt het doek te gaan vallen.
    Misschien aast VDL op een koopje incl. overheidssteun.

    Bijvelds zal alles op alles zetten om Ebusco toonaangevend en zelfstandig te houden.
    Misschien moet Bijvelds water bij de wijn doen.

    En een marge van 50.000 Euro per bus voor Chinese en Portugese bussen is misschien ook niet
    geheel realistisch.
    Onlangs werd melding gemaakt dat bussen met een herkomst uit Egypte worden aangeboden.
    De vraag rijst of het gehele assemblageproces niet erg eenvoudig is.
    Veel vraagtekens voor Ebusco.
    die bussen uit Egypte zitten daar 2 bulten op?
  7. forum rang 7 innicksname 19 maart 2024 20:19
    quote:

    Marcel H. schreef op 19 maart 2024 19:56:

    Het wordt een heel groot karwei voor Ebusco. 2000 bussen per jaar betekent een marktaandeel van ca. 25%.
    Dan wordt Ebusco de grootste bussenbouwer. En Rouen draagt voorlopig niet veel bij.

    Er zullen bussenbouwers bijkomen en er vallen bouwers af. Voor Van Hool Belgie lijkt het doek te gaan vallen.
    Misschien aast VDL op een koopje incl. overheidssteun.

    Bijvelds zal alles op alles zetten om Ebusco toonaangevend en zelfstandig te houden.
    Misschien moet Bijvelds water bij de wijn doen.

    En een marge van 50.000 Euro per bus voor Chinese en Portugese bussen is misschien ook niet
    geheel realistisch.
    Onlangs werd melding gemaakt dat bussen met een herkomst uit Egypte worden aangeboden.
    De vraag rijst of het gehele assemblageproces niet erg eenvoudig is.
    Veel vraagtekens voor Ebusco.
    Waar het ten eerste om zal draaien is of de productie op orde komt. Over de marges kunnen we slechts gissen. Wel weet ik dat Ebusco toewerkt naar een verkoopprijs / gebruiksprijs per bus die afhankelijk is van de inzet van bussen en tevredenheid van de klanten / passagiers. Soort van ontzorgen, waarbij Ebusco meer betaald krijgt als de gebruikers tevreden zijn. Moeten ze wel tevreden zijn, maar op basis van fatsoenlijke bouwkwaliteit en de data slim inzetten, kom je een heel eind. In Eindhoven zijn ze hiermee op deze wijze aan de slag.
  8. forum rang 6 Marcel H. 19 maart 2024 20:46
    quote:

    Jannnn schreef op 19 maart 2024 18:27:

    [...]

    Reden lijkt mij vrij eenvoudig, aannemende dat het aandeel niet geshort kan worden, gezien de lage free float logisch. Reden lijkt mij dat er eindelijk een enigszins serieuze koper een positie opbouwt. Met een free float van 6 miljoen euro en veel kleine beleggers die (zoals ik) niet bereid tegen de huidige afbraakprijs te verkopen, zal een koper met zeg 250.000 euro de koers wel met de huidige (beperkte) bedragen laten stijgen….want een stijging van pakweg 2,80 naar 3,65 stelt nog weinig voor….boven de 6 a 7 zal de stijging minder snel gaan omdat dan de zwakkere handen gaan verkopen omdat ze uit de verliezen zijn
    Iemand die zich meldt bij Ebusco met een overnamelplan (koopplan) zal door Bijvelds niet
    met open armen worden ontvangen.
    Misschien moet Bijvelds wel zwichten voor zijn mede-bestuurders.

    Hij zal ''zijn bedrijf'' (eventueel gedwongen) niet voor een koopje in de etalage zetten.
  9. forum rang 6 Marcel H. 19 maart 2024 20:54
    quote:

    K. Wiebes schreef op 19 maart 2024 18:36:

    [...]
    Bén ik ook; met 'n kleine pluk, en láger dan waarop ik had verkocht.

    En wellicht - er maar weer eens lustig op los fantaserend ;) - is er in Zuidoost-hoek wel 'n partij te
    vinden die het niet helemáál met onderstaande gang van zaken eens is, en die "een grote sprong
    voorwaarts" wil maken:
    coinunited.io/news/nl/2023-09-19/stoc...
    In de grote steden komt hen daar de smog zo langzamerhand uit alle lichaamsopeningen ;)

    Een deel van de kosten van het logistieke ge-heen-en-weer kan dan worden geschrapt.

    Deelname via een nieuwe emissie lijkt me uitgesloten; dat Peter de boel uit handen geeft ook.
    Tot 5 euro, via de markt, tót 3% binnenharken zou kunnen. En daarna is wellicht de een of andere
    groot-aandeelhouder gewild een deel van zijn stukken met 'n leuke, snelle winst van de hand te doen.
    Niemand kan om Bijvelds heen. Zoals je aangaf zijn er met hem door mede-bestuurders
    misschien voorwaarden gesteld.
    De groot-aandeelhouders hebben tot nu geen kik gegeven. Een (noodzakelijke) nieuwe emissie kan wel
    een struikelblok gaan vormen.
    Wie mogelijk plannen heeft blijft besloten in de directiekamer.
  10. forum rang 4 pico bello 19 maart 2024 21:12
    quote:

    Marcel H. schreef op 19 maart 2024 20:54:

    [...]

    Niemand kan om Bijvelds heen. Zoals je aangaf zijn er met hem door mede-bestuurders
    misschien voorwaarden gesteld.
    De groot-aandeelhouders hebben tot nu geen kik gegeven. Een (noodzakelijke) nieuwe emissie kan wel
    een struikelblok gaan vormen.
    Wie mogelijk plannen heeft blijft besloten in de directiekamer.
    allemaal aan namens ,sprookjes en fantasie verhalen
  11. stot 19 maart 2024 23:09
    Jammer dat er geen nieuws is waar het op gebaseerd is . Houd het maar bij afbouw van de shorts
  12. stot 19 maart 2024 23:16
    Ik las dat 2000 bussen per jaar een marktaandeel van 25 procent zou zijn .

    De verwachting is voor Europa 23000 bussen per jaar .

    Dat zou dus minder dan 10 procent marktaandeel in Europa zijn.

    Ebusco wil er 3500 wereld wijd maken buiten Europa wat zou de vraag zijn 100.000 bussen per jaar laag ingeschat .

    Met 125000 bussen die wereldwijd gemaakt
    Moeten worden heb je het over een klein
    Markt aandeel toch
  13. forum rang 4 pico bello 20 maart 2024 07:14
    quote:

    stot schreef op 19 maart 2024 23:09:

    Jammer dat er geen nieuws is waar het op gebaseerd is . Houd het maar bij afbouw van de shorts
    het nieuws komt volgende week
  14. forum rang 6 Happy 20 maart 2024 08:15
    quote:

    stot schreef op 19 maart 2024 23:09:

    Jammer dat er geen nieuws is waar het op gebaseerd is . Houd het maar bij afbouw van de shorts
    Het besef dat door de verkoopgolf het aandeel veel te ver is gedaald.
    Pure paniek toen het aandeel in een crah terecht kwam.

    Koersen van 20 - 30 zie ik echt niet meer terugkomen maar een 10 euro is op termijn zeker mogelijk.

    Eerst maar eens terug naar boven de 5 euro.
  15. forum rang 4 pico bello 20 maart 2024 08:19
    quote:

    Happy schreef op 20 maart 2024 08:15:

    [...]

    Het besef dat de verkoopgolf het aandeel veel te ver is gedaald.
    Pure paniek toen het aandeel in een crah terecht kwam.

    Koersen van 20 - 30 zie ik echt niet meer terugkomen maar een 10 euro is op termijn zeker mogelijk.

    Eerst maar eens terug naar boven de 5 euro.
    eerst maar weer een procent of 10 erbij vandaag ,rustig aan dan breekt het lijntje niet
  16. stot 20 maart 2024 08:24
    Als we de rest
    Van
    De week en de maandag volgende week iedere dag 14 procent stijgen dan zijn we op de goede weg om boven de koers van begin dit jaar uitte komen inderdaad 4,80 of hoger is een
    Goed
    Begin en dan naar 7,50
    De
    Koers
    Van eind nov nog maar 4,5 mand geleden
4.124 Posts
Pagina: «« 1 ... 145 146 147 148 149 ... 207 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht