Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Alfen N.V. NL0012817175

Laatste koers (eur)

40,580
  • Verschill

    -0,470 -1,14%
  • Volume

    133.940 Gem. (3M) 290K
  • Bied

    40,560  
  • Laat

    40,610  
+ Toevoegen aan watchlist

Alfen 2024

2.464 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 beleggertje2020 15 april 2024 18:25
    quote:

    Nakennis schreef op 15 april 2024 17:18:

    [...]

    En dan op maandag gaat er om bovenstaande onzin redenatie ineens 13 % af?? :-)

    Yeah right. Jij gelooft in sprookjes zeker.
    Het zijn geen sprookjes maar de keiharde werkelijkheid . Veel EV-auto's kunnen ze gewoon aan de straatstenen nog niet meer kwijt op dit moment . Dat heeft zeer zeker ook vette impact op Alfen hoor !
  2. Chiel71 15 april 2024 18:29
    quote:

    Sharky69 schreef op 15 april 2024 17:28:

    Vandaag hard in de min, morgen wellicht weer in de plus. Dit soort koersvallen lokt ook weer nieuwe kopers
    Over een maandje ofzo. Op een veel lagere koers.
  3. forum rang 8 beleggertje2020 15 april 2024 18:46
    quote:

    Jochie1962 schreef op 2 januari 2024 14:16:

    [...]

    Shorts al weer opgelopen naar 9.33% ... ze hebben er vertrouwen in want die verdubbeling van de koers, daar geloven ze niet in.
    Tuurlijk is dat zo ! Er is helemaal geen mistery bij Alfen zoals de kranten dat weer weergeven. Iedere hond ziet dat het gewoon erg slecht gaat met de verkoop van EV-auto's , dus de behoefte aan laadpalen en accu's wordt ook gewoon weer heel snel minder en minder ! Er staan terreinen vol met onverkochte EV-auto's die gewoon staan te verpieteren. Alfen knalt straks samen met de nasdaq gewoon weer verder naar beneden denk ik.
  4. forum rang 8 aextracker 15 april 2024 19:05
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 15 april 2024 18:46:

    [...]
    Tuurlijk is dat zo ! Er is helemaal geen mistery bij Alfen zoals de kranten dat weer weergeven. Iedere hond ziet dat het gewoon erg slecht gaat met de verkoop van EV-auto's , dus de behoefte aan laadpalen en accu's wordt ook gewoon weer heel snel minder en minder ! Er staan terreinen vol met onverkochte EV-auto's die gewoon staan te verpieteren. Alfen knalt straks samen met de nasdaq gewoon weer verder naar beneden denk ik.
    Electrisch rijden is tot op heden gewoon te duur voor de "massa is kassa" consumenten om te kunnen rijden.
    Niet iedereen staat te popelen om electrisch chinees te gaan rijden.
    Elke 400 km je batterij opladen is voor gebruikers met > 30 K kilometer per jaar ongeschikt\ onhandig.
    Rijdt je minder dan 400 Km\week kan je het een weekje redden en laden in de avond of weekend.
    Goed voor het milieu is niet per se gemakkelijk voor de consument met weinig tijd.
    De massa is kassa consument is naast gehaast ook verwend en lui (geworden)......... dat raakt tevens de motivatie om electrisch te rijden.
    Daar kunnen 145 politici nog zo hard om roep toeteren, doch het zet hen niet aan zonder "GRATIS"of zware subsidie voordelen.... korte termijn akties gericht op lange termijn politieke doelen....... en wat als de massa electrisch rijdt....... ?

    Dan gaan de tarieven voor laden omhoog en de regelingen met voordelen van tafel......... zo werkt het in de bestuurskamers....
  5. Sec_Brut 15 april 2024 19:13
    quote:

    aextracker schreef op 15 april 2024 19:05:

    [...]

    Electrisch rijden is tot op heden gewoon te duur voor de "massa is kassa" consumenten om te kunnen rijden.
    Niet iedereen staat te popelen om electrisch chinees te gaan rijden.
    Elke 400 km je batterij opladen is voor gebruikers met > 30 K kilometer per jaar ongeschikt\ onhandig.
    Rijdt je minder dan 400 Km\week kan je het een weekje redden en laden in de avond of weekend.
    Goed voor het milieu is niet per se gemakkelijk voor de consument met weinig tijd.
    De massa is kassa consument is naast gehaast ook verwend en lui (geworden)......... dat raakt tevens de motivatie om electrisch te rijden.
    Daar kunnen 145 politici nog zo hard om roep toeteren, doch het zet hen niet aan zonder "GRATIS"of zware subsidie voordelen.... korte termijn akties gericht op lange termijn politieke doelen....... en wat als de massa electrisch rijdt....... ?

    Dan gaan de tarieven voor laden omhoog en de regelingen met voordelen van tafel......... zo werkt het in de bestuurskamers....
    Lang verhaal kort, je zegt het zelf al, straks rijdt de massa toch echt elektrisch, niet dat dat zoveel uitmaakt want laadpalen is allang geen core business meer van Alfen, denk dan meer aan smart grid en opslag stroom.
  6. [verwijderd] 15 april 2024 19:52
    quote:

    Sec_Brut schreef op 15 april 2024 19:13:

    [...]

    Lang verhaal kort, je zegt het zelf al, straks rijdt de massa toch echt elektrisch, niet dat dat zoveel uitmaakt want laadpalen is allang geen core business meer van Alfen, denk dan meer aan smart grid en opslag stroom.
    Klopt, ze hebben in 2023 van de nood een deugd gemaakt en charging is nu zon 30% van totaalomzet vs 60% in 2022. Maw veel groei op grids en storage.

    Ze hebben denk ik op tijd bijgestuurd vorig jaar, nieuw gebouw, nieuwe lokatie hoofdkantoor, batterijencontract. Als je goed zoekt vind je genoeg signalen voor een goede investment case. Zou leuk zijn als hun PR afdeling daar wat meer mee zou doen...

    Maar ja een huisje vochtig, vertrekkende CFO, slechte EV markt (zelfs de media schrijft nog altijd 'laadpalenfabrikant Alfen') en iedereen screeuwt moord en brand.
  7. forum rang 4 Vriendelijke 15 april 2024 22:41
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 15 april 2024 18:46:

    [...]
    Tuurlijk is dat zo ! Er is helemaal geen mistery bij Alfen zoals de kranten dat weer weergeven. Iedere hond ziet dat het gewoon erg slecht gaat met de verkoop van EV-auto's , dus de behoefte aan laadpalen en accu's wordt ook gewoon weer heel snel minder en minder ! Er staan terreinen vol met onverkochte EV-auto's die gewoon staan te verpieteren. Alfen knalt straks samen met de nasdaq gewoon weer verder naar beneden denk ik.
    De shorters hebben dankbaar gebruikgemaakt van Iran en Israël , en dan komen de schapen vanzelf,.
    Betreft de havens dat daar enorm veel wagens staan, dit komt omdat er geen vrachtwagens en chauffeurs zijn, dit is al jaren een probleem wat momenteel alleen binnenkomt dat is per trein.
    Er worden meer elektrische auto's verkocht dan brandstof auto,'s.
    Alleen tesla heeft het moeilijk gezien de prijs en nog steeds geen vernieuwing, en de afwerking van tesla auto,'s is gewoon heel slecht.
    Vochtprobleem is alleen in de nieuwe kasten en deze zijn nog niet zo lang op de markt, en is niet echt een probleem gezien ze al een tijdje bezig zijn om dit probleem te verhelpen.
  8. Boel 16 april 2024 06:58
    quote:

    Vriendelijke schreef op 15 april 2024 22:41:

    [...]
    De shorters hebben dankbaar gebruikgemaakt van Iran en Israël , en dan komen de schapen vanzelf,.
    Betreft de havens dat daar enorm veel wagens staan, dit komt omdat er geen vrachtwagens en chauffeurs zijn, dit is al jaren een probleem wat momenteel alleen binnenkomt dat is per trein.
    Er worden meer elektrische auto's verkocht dan brandstof auto,'s.
    Alleen tesla heeft het moeilijk gezien de prijs en nog steeds geen vernieuwing, en de afwerking van tesla auto,'s is gewoon heel slecht.
    Vochtprobleem is alleen in de nieuwe kasten en deze zijn nog niet zo lang op de markt, en is niet echt een probleem gezien ze al een tijdje bezig zijn om dit probleem te verhelpen.
    nou... de Chinese electrische autos doen het ook niet lekker. Google maar eens.

    Alleen is dat juist een kans: dat ze goedkoper gaan worden om te concurreren. De markt wordt nu hoog afgeroomd.
  9. forum rang 5 DNFTT 16 april 2024 07:59
    quote:

    Vriendelijke schreef op 15 april 2024 22:41:

    [...]
    De shorters hebben dankbaar gebruikgemaakt van Iran en Israël , en dan komen de schapen vanzelf,.
    Betreft de havens dat daar enorm veel wagens staan, dit komt omdat er geen vrachtwagens en chauffeurs zijn, dit is al jaren een probleem wat momenteel alleen binnenkomt dat is per trein.
    Er worden meer elektrische auto's verkocht dan brandstof auto,'s.
    Alleen tesla heeft het moeilijk gezien de prijs en nog steeds geen vernieuwing, en de afwerking van tesla auto,'s is gewoon heel slecht.
    Vochtprobleem is alleen in de nieuwe kasten en deze zijn nog niet zo lang op de markt, en is niet echt een probleem gezien ze al een tijdje bezig zijn om dit probleem te verhelpen.
    Je volgt het nieuws niet? Van begin tot eind is het zelf verzonnen.
  10. forum rang 6 Gadus morhua 16 april 2024 08:15
    Zie voor het hele artikel; IEX

    ''(ABM FN-Dow Jones) Fastned heeft in het eerste kwartaal van 2024 een sterke omzetgroei gerealiseerd, zoals verwacht. Dit bleek dinsdag voorbeurs uit de cijfers van de exploitant van snellaadstations.

    Fastned leverde 51,9 procent meer hernieuwbare energie en verwerkte bijna 1,2 miljoen laadsessies, een plus van 44,4 procent''
  11. forum rang 7 Thorgall 16 april 2024 08:33
    quote:

    DNFTT schreef op 16 april 2024 07:59:

    [...]

    Je volgt het nieuws niet? Van begin tot eind is het zelf verzonnen.
    exact. Van het hele bericht klopt nul noppes nada. Op zich ook een knappe prestatie.
  12. Brugge4ever 16 april 2024 09:00
    Om maar aan te geven dat elektrisch rijden echt niet over hun top is maar pas begint op te lopen:

    #Fastned 1Q
    - Laadsessies: 441,2m (+44,4%)
    - Omzet: +42,1% j/j tot €18,9m (verw: €20m)
    - Brutowinst: +56,4% nr €14,7m
    - Stations: +11 tot 307 stuks

    Stabiele outlook
    - 2024: pos. onderliggende EBITDA, +38 à 53 nieuwe stations
    - 2025: EBITDA-marge >40%
    - 2030: 1.000 stations
  13. Sharky69 16 april 2024 09:10
    quote:

    Chiel71 schreef op 15 april 2024 18:29:

    [...]

    Over een maandje ofzo. Op een veel lagere koers.
    Wat een emotie. Ik zie bij opening de volledige AEX en AMX rood, op één fonds na... Alfen. Dat moet toch enigszins hoop geven.
2.464 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht