Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,635
  • Verschill

    -0,005 -0,09%
  • Volume

    111.834 Gem. (3M) 283,4K
  • Bied

    5,635  
  • Laat

    5,645  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom (Kopen) Blijft koopwaardig

46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 maart 2009 22:48
    Ik ben blij dat jullie het leuk vinden. Nog even wat aanvullende info m.b.t. de TA software in de Emtec navigatie.

    Tijdens de rit krijg je altijd duidelijk te zien wat de maximum snelheid ter plaatse is ook een mondelinge waarschuwing als je te hard rijd en als je de software geregeld updated oook waar wegwerkzaamheden en snelheidsveranderingen plaatsvinden.

    Het systeem geeft vooraf aan welke straten je niet in mag rijden, verboden in te rijden. Dat doet het ook met doodlopende straten.

    Het werkt zo snel dat een gemiste afslag direct, binnen 5seconden, wordt gecorrigeerd. De point of interest zijn zo talrijk dat zelfs mijn eigen kapper en kroeg er in staan. Zelf ook eens geïnformeerd of mijn bedrijf er ook in kon en ja hoor ook dat kan.

    Dit houdt in dat er maandelijks een klein bedrag aan fee betaald wordt door ieder point of interest wat er in de navisoftware TA voorkomt.

    Hoezo geen innovatie? Mark my words "TA the best there is!"
  2. Procambarus 7 maart 2009 22:53
    Ik loop nog niet zo lang mee op dit forum, maar het enige dat ik van Korin gelezen heb zijn haar beweringen dat ze altijd zo ontzettend gelijk heeft gehad in haar voorspellingen over een steeds lagere TT koers. Analisten zoals Kees de Kort waarschuwden al meer dan een jaar geleden over een mogelijke melt-down van dit soort dividendloze fondsen, dus wat ze gedaan heeft is napraten.
  3. [verwijderd] 7 maart 2009 23:37
    quote:

    Soofje schreef:

    Ik ben blij dat jullie het leuk vinden. Nog even wat aanvullende info m.b.t. de TA software in de Emtec navigatie.

    Tijdens de rit krijg je altijd duidelijk te zien wat de maximum snelheid ter plaatse is ook een mondelinge waarschuwing als je te hard rijd en als je de software geregeld updated oook waar wegwerkzaamheden en snelheidsveranderingen plaatsvinden.

    Het systeem geeft vooraf aan welke straten je niet in mag rijden, verboden in te rijden. Dat doet het ook met doodlopende straten.

    Het werkt zo snel dat een gemiste afslag direct, binnen 5seconden, wordt gecorrigeerd. De point of interest zijn zo talrijk dat zelfs mijn eigen kapper en kroeg er in staan. Zelf ook eens geïnformeerd of mijn bedrijf er ook in kon en ja hoor ook dat kan.

    Dit houdt in dat er maandelijks een klein bedrag aan fee betaald wordt door ieder point of interest wat er in de navisoftware TA voorkomt.

    Hoezo geen innovatie? Mark my words "TA the best there is!"
    Beste forumleden ik heb een fout gemaakt met de naam van het in mijn VW aanwezige navigatie systeem het moet zijn Zenec ZE-2000, verkoop zelf Emtec maar dat is meer geheugenkaartjes en externe hdd etc.

    Op onderstaande links kun je zien wat voor apparaat het is. Wordt overigens geleverd met kaarten voor 43 landen in Oost en West Europa.
    www.zenec.com/index.php?id=203&L=1

    www.zenec.com/uploads/media/ZE-MC2000...
  4. Pietertje 8 maart 2009 11:09
    Mooi ding Soofje die Zenec ZE-2000. Jammer dat mijn auto er niet omheen past.

    Overigens is het ook fijn te lezen dat deze draad voor ruim 70 % inhoudelijk serieuze berichten bevat en qua nieuws/berichtwaarde prettig is om te lezen.

    Ik ben er in ieder geval weer een stuk wijzer van geworden en zie voor de LT mooie vooruitzichten voor TT.

    Gr. Pietertje
  5. [verwijderd] 8 maart 2009 11:20
    quote:

    cobbaut schreef:

    De meeste postings van Korin leiden nergens naar (behalve hetzelfde platgetreden pat dat hij al 82 keer al postend bewandeld heeft. Krijg het gewoon serieus op mijn heupen als iemand eerst met stelligheid A zegt en binnen de 4 dagen B doet. Je zou denken dat het een Belgische politicus is (behalve dat Korin af en toe toch nog iets zinnig zegt).

    Voor Tom Tom zelf: aan kwartaal-, zelfs jaarvoorspellingen doe ik niet. Mijn beleggingshorizon is minimaal 3 jaar en ik concentreer me vooral op de grote lijnen: in kwartaal X of Y 10 miljoen meer of minder winst maakt me niet zoveel uit.

    Algemeen heb ik wel gemerkt dat er in Europa door de crisis 2 zaken deftig in prijs gedaald zijn: LCD-schermen en GPS-toestellen: Tom Tom one classic met Europa map (niet de XL versie) lag laatst te koop voor 117 EUR. Een gemiddeld automobilist is op een maand meer aan benzine kwijt. Dus de prijs lijkt me niet echt een obstakel meer om er eentje aan te schaffen. Het toont ook aan dat ze bij Tom Tom niet met de vingers zitten draaien en blijven hun retail-kanalen (elke winkelier tracht nu met stuntpromo's de klant binnen te lokken, een leverancier die jou als winkelier in staat stelt om dat te doen vind je een goede leverancier) verzorgen.
    Ook merk ik dat wie eenmaal een GPS gebruikt er niet meer mee stopt: het is een ongeloofelijk 'gemaks'toestelletje.

    Er is dus een markt voor, en de voorbije jaren hebben ook aangetoond dat het voor spelers als Tom Tom en Garmin een winstgevende markt kan zijn (niet onbelangrijk, sommige markten zijn gigantisch qua omzet maar nauwelijks winstgevend). Het is ook een markt waar schaalgrootte ENORME voordelen oplevert en enkel Tom Tom en Garmin hebben die schaalgrootte.

    Wat de schulden betreft: een beetje rekenwerk zegt je dat Tom Tom NU al voldoende cash in huis heeft om de intrest- en kapitaalsaflossingen tot halfweg 2010 te voldoen. Iedereen zit zich op de bankconvenanten te richten. Maar puur in de praktijk is de cash er om te betalen. Dat is niet onbelangrijk. Die convenanten zijn afspraken, ratio's die overeengekomen zijn. En natuurlijk hebben die hun rol (namelijk een knipperlicht zijn om mogelijke betalingsproblemen op voorhand te signaleren) maar zolang het geld er is om de betalingen daadwerkelijk te doen gaat er (zeker in het huidige klimaat) bij de banken meer dan genoeg bereidwilligheid zijn om die afspraken te heronderhandelen of ze soepel te interpreteren. Tom Tom staat dus helemaal niet met de rug tegen de muur. Ze hebben ruwweg een buffer van 1 jaar vooraleer je van een echt liquiditeits- of solvabiliteitsprobleem kunt spreken, zelfs een 50% daling van hun winst kunnen ze volgens mij aan.

    Er zijn trouwens nog meer dan alternatieven genoeg om extra middelen op te halen dan een aandelen-emissie (obligatie aan pakweg 8% op 10 jaar, zo haalde Inbev 750 miljoen op met een coupon van 'slechts' 6,57%, verkoop van de merknaam voor een bepaalde periode aan een private-equity speler, ... die zaken kosten meer dan de huidige rentelasten en zijn beter te vermijden maar wel minder kostelijk dan een aandelenemissie aan de huidige prijzen). Soit, toen Tom Tom richting 60 EUR koerste was de meerderheid naar mijn mening veel te optimistich en nu het aan het aan 3 EUR noteert zijn de meeste veel te pessimistisch.

    Het is maar een mening, en ik ga ze ook geen 32 keer opnieuw luidskeel verkondigen. Het zegt ook niks over wat de beurskoers de komende maanden gaat doen want die heeft vaak (zeker nu) niks maar dan ook niks met het onderliggende bedrijf te maken : 'It is vitally important for investors to distinguish stock price fluctuations from underlying business reality. If the general tendency is for buying to beget more buying and selling to precipitate more selling, investors must fight the tendency to capitulate to market forces. You cannot ignore the market-ignoring a
    source of investment opportunities would obviously be a mistake-but you must think for yourself and not allow the market to direct you. Value in relation to price, not price alone, must determine your investment decisions.' (Seth klarman)
    Prima onderbouwing, dank je!

    Green
46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 05 juni

    1. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin mei (Chi)
    3. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Dld)
    4. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (EU)
    5. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (VK)
    6. Producentenprijzen april (eurozone)
    7. Campbell Soup Q3-cijfers
    8. Hypotheekaanvragen - wekelijks (VS)
    9. Banenrapport ADP mei (VS)
    10. Air France-KLM jaarvergadering
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht