Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Nieuws en meningen

1.803 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 91 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 maart 2011 10:05
    Heeft Saab problemen met betalen toeleveranciers? [UPDATED]
    Gepost op 30-03-2011 om 9:30 door ricardo in Saab |

    Saab-fabriek @ Trollhättan Even over de mediahype die gisteravond over Zweden trok. Er werd namelijk bericht dat de productie bij Saab was gestopt omdat er toeleveranciers met onbetaalde rekeningen zouden zitten. Saab ontkende het vervolgens niet, maar meldde er wel direct bij dat dit hele akkefietje door Zweedse media -waar Victor Muller nou niet bepaald een goede band mee heeft- flink werd opgeblazen.

    Iets meer dan een jaar geleden werd de productie in Trollhättan hervat, nadat Spyker het bedrijf had overgenomen. De productie kwam daarna echter een keertje stil te liggen, maar dat was wegens gedoe met sneeuwoverlast. Nu zou het om “betalingsproblemen” gaan, maar hoe het exact zit is (nog) niet helemaal duidelijk. Er werd ook gesuggereerd dat GM, een belangrijke toeleverancier van onderdelen en tevens voormalig eigenaar, de prijzen zou hebben verhoogd, waardoor er een conflict ontstond. Ook dit is verder nog niet bevestigd, maar een Zweeds reclamebureau genaamd Lowe Brindfors heeft zijn samenwerking met Saab inmiddels wel opgezegd vanwege onbetaalde rekeningen, zo meldt resume.se.

    Saab-woordvoerder Eric Geers heeft inmiddels een verklaring gegeven: “Bij elke autoconstructeur komt de band wel eens eventjes stil te liggen. Van een mug wordt hier een olifant gemaakt. Saab is in Zweden nu eenmaal een hypergevoelig onderwerp, en bij het minste voorval staan de media er op hun achterste poten.”

    Van een “productiestop” lijkt vandaag echter geen sprake meer te zijn. Het is weer business as usual.

    UPDATE: Saab heeft middels een persbericht laten weten dat de productie slechts kort onderbroken is geweest, maar dat deze vanmorgen weer normaal is opgestart. Een aantal toeleveranciers hadden de leveringen opgeschort zolang er nog onderhandeld werd over betalingen en leveringscondities. Men verwacht dat deze problemen spoedig zijn opgelost en verdere onderbrekingen van de productie zullen uitblijven. Saab geeft aan dat het nog voldoende middelen heeft om aan de directe financiële verplichtingen te voldoen.

    www.autoblog.nl/archive/2011/03/30/he...

    Bij ontstentenis van onze vaste "PR afd."

    APPIE.
  2. mr.Franz 30 maart 2011 10:06
    tjah wie wil er nou geen spyker stukjes kopen, bij deze nieuws-berichten.

    Volstrekt geen enkele aanleiding om nu in te stappen, alleen voor een gokje als je portefeuille het dragen kan.

    goede tijd voor een shuffle
  3. [verwijderd] 30 maart 2011 12:01
    Nou, ik baalde vanochtend ontzettend toen ik die -20% zag maar geen computer in de buurt om mijn shorts te coveren. Ik had via mijn telefoon ze wel kunnen closen maar long term verwacht ik dat het nog veel verder naar beneden gaat.
    Wat AX lover ook al aangaf, de balans en eerdere berichten van klagende leveranciers lieten op zich al zien dat Muller op een zeer onplezierige manier over de ruggen van zijn leveranciers heen Saab aan het financieren is. Ik denk dan eigenlijk ook dat dit meer het verspelen van zijn hand is dan directe liquiditeitsproblemen.
    Haalt niet weg dat de financiering van Saab algeheel een kaartenhuis is waarbij de zwakke onderbouwing in de vorm van vast kunnen houden aan het uiterst pretentieuze businessplan als een muisje aan de onderkant knabbelt.
    Koersontwikkeling is verder eigenlijk redelijk bizar, zoals ik al schreef in het andere draadje was de koers de afgelopen tijd zonder enig nieuws op lage volumes 30% omhoog gestuwd en zijn we nu na al dat slechte nieuws gewoon weer terug op het oude niveau. Ik verwacht overigens aan het eind van de dag nog wel een tikje naar beneden van daghandelaren die deze aandelen toch liever niet long term hebben.

    @APPIE: Beetje daghandelen is natuurlijk altijd goed, beetje tegengas geven ook, maar geloof je echt dat long term deze aandelen een goede investering zijn? Ik sta namelijk open voor een onderbouwing waarbij Saab winst voor de aandeelhouders gaat opleveren. Als ik voor langere termijn in een fonds zit hou ik er namelijk wel van me goed te informeren, dat heet positieve en negatieve feiten en scenario's kennen.

  4. AX lover 30 maart 2011 13:44
    quote:

    lolique schreef op 30 maart 2011 13:33:

    Nog even en we staan weer in de plus :-))
    En dat terwijl de berichtgeving alleen maar slechter wordt...

    - Productie ligt vandaag weer stil
    - Alle leveranciers zijn niet betaald

    Verder gaat het prima hoor!
  5. [verwijderd] 30 maart 2011 13:54
    *DJ Spyker CEO: productiestop duurde 2 uur 13:42
    *DJ Spyker CEO: doen altijd ons best voor minimale verwatering 13:42
    *DJ Spyker CEO: productiestop heeft geen financiele gevolgen 13:42
    *DJ Spyker CEO: wij besloten relatie met pr-bureau Lowe Brindfors te beeindigen 13:42
    *DJ Spyker CEO: te vroeg om te speculeren over emissies 13:42
    *DJ Spyker CEO wil Antonov graag als aandeelhouder 13:42
    *DJ Spyker CEO: officiele aanvraag ingediend in Zweden voor Antonov 13:42
    *DJ Spyker CEO: Schenker was enige leverancier die niet leverde 13:42
    *DJ Spyker CEO: inmiddels deal gemaakt met leverancier Schenker 13:42
    *DJ Spyker CEO: 'boel volledig onder controle' 13:42
  6. [verwijderd] 30 maart 2011 14:11
    Van DOW JONES NIEUWSDIENST

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Spyker Cars nv (SPYKR.AE) heeft de situatie bij dochterbedrijf Saab, waar dinsdag korte tijd niet kon worden geproduceerd door een financiele onenigheid met een leverancier, volledig onder controle, zegt bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker woensdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

    Logistiek bedrijf DB Schenker maakte woensdag bekend tijdelijk niet te hebben geleverd, omdat Saab de rekeningen niet zou hebben betaald. "Het is opgelost", zegt Muller. "We hebben vanochtend een deal gemaakt met Schenker en de productie verloopt weer normaal", aldus Mulder, die stelt dat de productie twee uur heeft stilgelegen.

    Naast de leveringsproblemen werd Spyker woensdag geconfronteerd met de Zweedse zakenkrant Resume, die meldde dat het reclamebureau Lowe Brindfors na 19 jaar de samenwerking met Saab heeft beeindigd, omdat Saab sinds december de rekeningen niet betaald zou hebben.

    "Lachwekkend", noemt Muller de aantijging. "Wij hebben juist het bureau vorige week verteld dat ze eruit liggen en dat we een pitch gaan doen."

    Verder meldt Mulder dat Spyker een officiele aanvraag heeft ingediend bij het Zweedse National Debt Office om de Russische investeerder Vladimir Antonov toe te laten als aandeelhouder.

    Antonov bezat eerder al bijna 30% in Spyker, maar moest van General Motors Co. (GM) zijn belang verkopen, als voorwaarde van de verkoop van Saab door GM aan Spyker.

    "Antonov is een bevriende investeerder mnet een berg banken achter zich", verklaart Muller de aanvraag. "Ik heb tien maanden lang geprobeerd hem goedschiks binnen te halen, maar door de recente onrust heb ik nu een formele aanvraag gedaan."

    Door de mogelijke komst van Antonov moeten wellicht weer aandelen worden uitgegeven. "Het is te vroeg om over emissies te speculeren, maar Spyker zal altijd proberen de verwatering minimaal te houden", aldus de CEO.

    Het aandeel Spyker noteert omstreeks 14.00 uur 5,4% lager op EUR4,03.

    Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com

    (END) Dow Jones Newswires

    March 30, 2011 08:03 ET (12:03 GMT)

    Copyright (c) 2011 Dow Jones & Company, Inc.

    Bron: Dow Jones
    Publicatiedatum: 30 mrt 2011 14:03:41

  7. AX lover 30 maart 2011 14:13
    Hoorde Muller net ook blaten op RTL Z. Onder andere dat er slechts 58 auto's niet gebouwd zijn. Lijkt mij vrij weinig. Gisteren lag de boel 2 uur stil en vandaag wederom (dat weet hij blijkbaar niet).
  8. [verwijderd] 30 maart 2011 14:31
    DJ Russische financier Antonov bevestigt interesse belang Saab(MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires March 30, 2011 08:18 ET (12:18 GMT) Copyright (c) 2011 Dow Jones & Company, Inc.

    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires

    March 30, 2011 08:18 ET (12:18 GMT)

    Copyright (c) 2011 Dow Jones & Company, Inc.

    Bron: Dow Jones
    Publicatiedatum: 30 mrt 2011 14:18:30

  9. [verwijderd] 30 maart 2011 14:58
    Van DOW JONES NIEUWSDIENST

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Spyker Cars nv (SPYKR.AE) heeft de situatie bij dochterbedrijf Saab, waar dinsdag korte tijd niet kon worden geproduceerd door een financiele onenigheid met een leverancier, volledig onder controle, zegt bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker woensdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

    Logistiek bedrijf DB Schenker maakte woensdag bekend tijdelijk niet te hebben geleverd, omdat Saab de rekeningen niet zou hebben betaald. "Het is opgelost", zegt Muller. "We hebben vanochtend een deal gemaakt met Schenker en de productie verloopt weer normaal", aldus Mulder, die stelt dat de productie twee uur heeft stilgelegen.

    Naast de leveringsproblemen werd Spyker woensdag geconfronteerd met de Zweedse zakenkrant Resume, die meldde dat het reclamebureau Lowe Brindfors na 19 jaar de samenwerking met Saab heeft beeindigd, omdat Saab sinds december de rekeningen niet betaald zou hebben.

    "Lachwekkend", noemt Muller de aantijging. "Wij hebben juist het bureau vorige week verteld dat ze eruit liggen en dat we een pitch gaan doen."

    Verder meldt Mulder dat Spyker een officiele aanvraag heeft ingediend bij het Zweedse National Debt Office om de Russische investeerder Vladimir Antonov toe te laten als aandeelhouder.

    Antonov bezat eerder al bijna 30% in Spyker, maar moest van General Motors Co. (GM) zijn belang verkopen, als voorwaarde van de verkoop van Saab door GM aan Spyker.

    "Antonov is een bevriende investeerder met een berg banken achter zich", verklaart Muller de aanvraag. "Ik heb tien maanden lang geprobeerd hem goedschiks binnen te halen, maar door de recente onrust heb ik nu een formele aanvraag gedaan."

    Antonov bevestigt de aanvraag. "We hebben de documenten opgestuurd en wachten nu op antwoord", schrijft Antonov in een bericht op Facebook.

    Door de mogelijke komst van Antonov moeten wellicht weer aandelen worden uitgegeven. "Het is te vroeg om over emissies te speculeren, maar Spyker zal altijd proberen de verwatering minimaal te houden", aldus de CEO.

    Het aandeel Spyker noteert omstreeks 14.55 uur 5,2% lager op EUR4,04.

    Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com

  10. AX lover 30 maart 2011 15:04
    quote:

    schreef:

    "Het is opgelost", zegt Muller. "We hebben vanochtend een deal gemaakt met Schenker en de productie verloopt weer normaal", aldus Mulder, die stelt dat de productie twee uur heeft stilgelegen.
    Muller klets gewoon uit zijn nek. Gisteren heeft de productie uren stilgegelegen (2 uur?), maar vandaag heeft de boel ook stilgelegen.

    Vlak voor 11 uur slag de boel plat en om 13:00 zijn een woordvoerder van Saab dat zeker een half uur daarvoor (dus om 12:30) de productie nog steeds stil lag en dat er geen idee was wanneer de boel weer op gang zou komen.
  11. AX lover 30 maart 2011 15:06
    quote:

    Ursus arctos schreef op 30 maart 2011 15:03:

    Slechts 58 auto's niet gebouwd in al die tijd, daaruit blijkt op wat voor capaciteit ze momenteel draaien wegens verkoopaantallen ;-)
    Met een capaciteit van 29 auto's per uur (8 uur per dag, 5 dgn per week) ziet het er idd niet heel best uit.
  12. [verwijderd] 30 maart 2011 15:16
    Antonov want into the bankrupt Saab Automobile

    Vladimir Antonov, a Russian businessman with questionable relationships, wants to buy directly in the Saab. In practice, it is the family that controlled Antonov Saab Automobile whole time via its shadow Viktro Muller and Spyker company.

    The purpose of Victor Muller and Vladimir Antonov interests die Saab has as far as I know never been to produce cars, but it is more a sideline to the real job. Blowing authorities and banks on the loans and grants obtained to take over the firm. For shame's sake has been trying to keep car production for some time. To get all the loans disbursed, you need it for some time and that's probably why the Antonov now want to become a direct shareholder in Saab. Because otherwise it seems as though of course it crashes with immediate effect and all loans have been as I have said have not been obtained yet.

    No matter how it is with loans and Antonov so it will be a closure of Saab sooner or later. It is obvious. Saab can not survive as a car manufacturer. Especially not with a hustler and a cabin, makers of Victor Muller and Vladimir Antonov at the wheel.

    Read more: www.zaramis.nu/blog/2011/03/30/antono... # ixzz1I5X9ewJc
    Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
  13. AX lover 30 maart 2011 16:46
    Goed artikel van de WSJ mbt de huidige problemen
    blogs.wsj.com/source/2011/03/30/saab-...

    Hou ook even in je achterhoofd dat morgen het volledige jaarverslag naar buiten komt...

    quote:

    schreef:

    Pretty unnerving stuff, and investors agree, with Spyker shares down sharply again today after a sharp fall following the share issue last week. Spyker didn’t give much detail on its finances when it released 2010 results, but hopefully we’ll discover more Thursday when it’s due to put out it annual report.
  14. forum rang 10 voda 30 maart 2011 16:47
    UPDATE: Spyker CEO Will Do Everything To Limit Dilution


    (Adds Spyker CEO comment on Lowe Brindfors and reaction in 6th, 7th and 8th paragraphs, adds context on former shareholder 10th, 11th paragraphs)


    By Eelco Hiltermann
    Of DOW JONES NEWSWIRES

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Dutch car maker Spyker Cars NV (SPYKR.AE) Chief Executive Victor Muller said Wednesday he will do everything to limit the dilution of the company's share capital, but adds that it is too early to comment on possible future share issuances.

    Muller Friday announced a share issue of 5.6 million shares to repay debt Spyker took on to fund the acquisition of Sweden's Saab Automobile. Last year he had said several times that the company's business plan was fully funded and that no further share issuances were required.

    Shares in Spyker dropped sharply Wednesday after the Swedish auto maker was forced to halt production for a period Tuesday due to a shortage of components. But "everything's under control," Muller told Dow Jones Newswires Wednesday.

    "The production was halted for two hours and won't have any financial impact," Muller said.

    He added that he had struck a deal Wednesday morning with Logistics company DB Schenker, which supplies parts to Saab Automobile plants, after it had stopped deliveries since it hadn't received payments. Muller added that Schenker was the only supplier that halted its services to Saab.

    Swedish media business paper Resume reported Wednesday that Saab's advertising agency Lowe Brindfors has cancelled all of its ongoing work for Saab because of unpaid bills. "Ridiculous", Muller said. "Last week we told the agency that we'd throw them out and will look for a different partner."

    Lowe Brindfors Chief Executive Bjarte Eide said in an email that he "didn't wish to enter into polemics" but "our decision to cancel all work with Saab was for one reason--we haven' been paid since December 2010."

    "Saab said two weeks ago that they would review their cooperation with advertising agencies," Eide said, adding "we've stood by Saab in good times and in bad, but we are a small business and we can't afford to act as a bank."

    Muller also said he had sent a letter to the Swedish debt office, formally asking to allow Russian financier Vladimir Antonov to become an owner of Saab Automobile.

    Former shareholder Antonov, whose involvement with Spyker was terminated as insisted by General Motors Co. (GM) as a condition for the sale of Saab to the Dutch car maker, has made no secret of his desire to reinvest in Spyker.

    Antonov confirmed Wednesday that he filed a request with the Swedish debt office. "We have filed the documents and are waiting for a reply," Antonov wrote in a Facebook message.


    -By Eelco Hiltermann; Dow Jones Newswires; +31 20 571 52 01; eelco.hiltermann@dowjones.com

    (Christina Zander in Stockholm contributed to this article.)


    (END) Dow Jones Newswires

  15. AX lover 30 maart 2011 17:10
    quote:

    schreef:

    Spyker CEO Will Do Everything To Limit Dilution
    Dat riep hij een maand geleden ook. En daarna kondigde hij vrolijk aan dat er 5,5 miljoen (+1,5 over 6 mnd) nieuwe aandelen worden uitgegeven. Als je daar nog eens alle converteerbare leningen bij optelt is het een tikkende tijdbom!
  16. [verwijderd] 30 maart 2011 17:46
    quote:

    AX lover schreef:

    quote:
    Spyker CEO Will Do Everything To Limit Dilution
    Dat riep hij een maand geleden ook. En daarna kondigde hij vrolijk aan dat er 5,5 miljoen (+1,5 over 6 mnd) nieuwe aandelen worden uitgegeven. Als je daar nog eens alle converteerbare leningen bij optelt is het een tikkende tijdbom!
    Goedenavond AX lover,

    Maar wat aangenaam dat tikken vandaag!! ......

    Eet smakelijk.

    APPIE.
  17. diederique 30 maart 2011 18:35
    Ondernemen op TOP vermogen

    Inspirerend programma over ondernemerschap, teambuilding en leiderschap

    Op 31 maart 2011 vindt in Leusden het inspirerende motivatiecongres ‘Ondernemen op TOP vermogen’ plaats met de topsprekers Victor Muller (Spyker Cars en Saab), Ronald Naar (bergbeklimmer en expeditieleider) en Arko van Brakel (serie-ondernemer). De presentatie is in handen van Ruud Veltenaar.

    Tijdens het programma zullen de sprekers hun unieke visie delen op het gebied van ondernemerschap, teambuilding en leiderschap. Leer van de lessen van deze topondernemers en laat u inspireren!
1.803 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 91 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.848
AB InBev 2 5.308
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 47.068
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 9.034
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 32
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.614
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.328
AFC Ajax 537 7.026
Affimed NV 2 5.778
ageas 5.843 109.785
Agfa-Gevaert 13 1.897
Ahold 3.536 74.015
Air France - KLM 1.024 34.390
AIRBUS 1 1
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.778
Alfen 13 17.250
Allfunds Group 3 1.236
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 341
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.771
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.482
AMG 965 126.554
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.527
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 383
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.192
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 322
Arcadis 251 8.628
Arcelor Mittal 2.024 318.767
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 271
arGEN-X 15 9.183
Aroundtown SA 1 186
Arrowhead Research 5 9.312
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.770
ASML 1.762 77.601
ASR Nederland 18 4.162
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 339
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.784
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
    4. Shell jaarvergadering in Londen
    5. Handelsbalans maart (eurozone)
    6. Lowe's Q1-cijfers
    7. Macy's Q1-cijfers
    8. Pharming jaarvergadering
  2. 22 mei

    1. Aalberts Q1-cijfers
    2. Prijzen bestaande koopwoningen april (NL)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht