Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,720
  • Verschill

    +0,030 +0,31%
  • Volume

    1.369.653 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Info

3.562 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. VanillaSky 2 mei 2011 14:15
    Cijfers komen 18 mei. Ben benieuwd of het uiteindelijk een impuls geeft om hogere regionen op te zoeken, het hele eerste kwartaal is een drama geweest.
  2. [verwijderd] 2 mei 2011 20:13
    Beter dan vorig jaar kan nog steeds betekenen slechter dan verwacht,.. Dat heb ik iig niiet gehoord, maar ja niemand zou zoiets ook uitlaten
  3. VanillaSky 3 mei 2011 10:35
    Dacht dat we wellicht eindelijk boven de 12 zouden blijven, helaas is het tij gekeerd en zijn we weer op weg naar de 11. Laten we hopen dat shell gelijk heeft en de olieprijs inderdaad gaat dalen.
  4. forum rang 10 voda 9 mei 2011 16:06
    CORRECT: Air France-KLM vervoert meer passagiers en vracht in april


    (Correctie van eerder gepubliceerd bericht 'Air France-KLM vervoert meer passagiers en vracht in april' om in de laatste alinea de juiste vrachtbeladingsgraad te vermelden.)


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) heeft in april meer passagiers en vracht vervoerd dan in april 2010, toen het Europese luchtruim werd gesloten vanwege een vulkanische aswolk, maakt de luchtvaartmaatschappij maandag bekend.

    Het bedrijf meldt dat reserveringen voor de komende maanden een positieve trend blijven laten zien.

    Het passagiersvervoer nam op jaarbasis met 23,1% toe, terwijl de capaciteit met 21,2% steeg. De passagebezettingsgraad liep 1,2 procentpunt op tot 81,2%.

    De luchtvaartmaatschappij vervoerde afgelopen maand 6,36 miljoen passagiers, een stijging van 28% ten opzichte van vorig jaar.

    Het vrachtvervoer, dat in 2010 minder werd geraakt door de aswolk uit IJsland, nam in april van dit jaar toe met 11,0% en de capaciteit steeg met 15,6%. Hiertoe nam de vrachtbeladingsgraad af met 2,8 procentpunt tot 67,7%.


    Door Levien de Feijter; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; levien.defeijter@dowjones.com


  5. forum rang 10 voda 11 mei 2011 19:07
    Luchtvaart aantrekkelijke werkgever
    Gepubliceerd op 11 mei 2011 om 18:09 | Views: 22

    DIEMEN (AFN) - Luchtvaartondernemingen worden gezien als aantrekkelijke bedrijven om voor te werken. KLM is favoriet, gevolgd door Schiphol. KLM krijgt daarvoor de eerste Randstad Award uitgereikt, zo maakte de uitzender woensdag bekend.

    Randstad ondervroeg ruim zevenduizend mensen over welke bedrijven zij kennen en voor welke van die bedrijven ze zouden willen werken. In de profitsector kwam de luchtvaartmaatschappij als winnaar uit de bus, in de non-profitsector werd het LUMC verkozen.

    Bij de bedrijven die winst willen maken, eindigde luchthaven Schiphol als tweede en elektronicaconcern Philips als derde. In de non-profit werken mensen behalve in het LUMC ook graag voor het ministerie van Justitie.

    De sfeer

    Uit het onderzoek blijkt verder dat de sfeer op de werkvloer het belangrijkste is voor werknemers in hun keuze waar ze willen werken, gevolgd door de balans tussen werk en privé. Werkzekerheid op de lange termijn gooit ook hoge ogen, een hoog loon komt pas op de achtste plaats.

    Gekeken naar geslacht, leveren de voorkeuren weinig verrassingen op. Mannen vinden geld en de toekomst relatief belangrijker, vrouwen de sfeer, de balans en in het verlengde daarvan de bereikbaarheid van de werkgever.

    De representatieve groep ondervraagden kreeg een lijst van 150 bedrijven met meer dan duizend werknemers voorgelegd om uit te kiezen.
  6. forum rang 10 voda 16 mei 2011 14:24
    Air France-KLM CEO waarschijnlijk herbenoemd - media


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Chief executive officer Pierre-Henri Gourgeon van Air France-KLM (AF.FR) wordt vermoedelijk herbenoemd voor een tweede periode van vier jaar, meldt krant Les Echos maandag.

    Gourgeons huidige termijn loopt eind juli af en het benoemingscomite van het bedrijf zal waarschijnlijk adviseren hem voor een tweede periode te benoemen, meldt de krant op basis van bronnen.

    Het bestuur van het luchtvaartbedrijf en de aandeelhouders zullen de aanbeveling vermoedelijk steunen, meldt Les Echos verder.

    Voorlichters van Air France-KLM bevestigen dat de termijn van Gourgeon eind juli afloopt, maar weigeren commentaar te geven op het bericht in de krant.


    Door Ben Zwirs; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; ben.zwirs@dowjones.com

  7. forum rang 10 voda 17 mei 2011 15:54
    Turbulentie
    17 mei 2011, 9:00 uur | FD.nl
    Wat hebben de volgende landen met elkaar gemeen: Frankrijk, Niger, Mali, Ivoorkust, Mauritanië, Tunesië, Egypte, Japan en de Verenigde Staten?

    Het antwoord komt uit Parijs, meer precies het hoofdkantoor van Air France-KLM. Daar zegt het bestuur dat de genoemde landen allemaal een negatief effect hebben op de gang van zaken bij de luchtvaartmaatschappij. Soms gaat het om een overstroming, dan weer om een staking of om politieke onrust. Hoe dan ook, het leidt tot minder vliegbewegingen en extra kosten.

    Dat was de boodschap in februari. Inmiddels zal de luchtvaartmaatschappij de landenlijst hebben uitgebreid, met de nieuwe brandhaarden Libië en Syrië. Komende donderdag weten we meer, want dan publiceert Air France-KLM (AF-KLM) in Parijs de jaarcijfers 2010-2011 en kan de landenlijst uitgebreid worden.

    Commercieel vliegen

    AF-KLM maakt het wel erg bont. Natuurlijk, commercieel vliegen is een riskante business, maar politieke onrust en natuurrampen horen daar gewoon bij. De opsomming had een duidelijke reden. Ze moest begrip wekken voor de winstwaarschuwing die AF-KLM tegelijk publiceerde. Het operationeel resultaat over 2010-2011 zal, anders dan eerder geraamd, beneden de euro 300 mln uitkomen. Een flinke tegenvaller.

    Hoe staat de luchtvervoerder ervoor? Analisten van Société Générale rekenen nu op een jaarwinst van euro 120 mln.

    etc.

    www.fd.nl/artikel/22186268/turbulentie
  8. forum rang 10 voda 18 mei 2011 16:15
    KLM start lijndienst van Amsterdam naar Basel/Mulhouse


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) onderdeel KLM start met ingang van de winterdienst op 30 oktober 2011 een lijndienst tussen Amsterdam en de luchthaven van Basel/Mulhouse.

    De dienst naar de luchthaven in het grensgebied van Zwitserland, Frankrijk en Duitsland zal twee maal per dag worden uitgevoerd met een Fokker 70 van KLM cityhopper, die plaats biedt aan tachtig passagiers.

    KLM neemt de vluchten over van codesharepartner Cityjet.


    - Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com

  9. forum rang 10 voda 19 mei 2011 15:58
    Air France-KLM kan belang in Alitalie in 2013 uitbreiden


    Door Bart Koster

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) kan het belang in Alitalia in 2013 uitbreiden, zegt chief executive Pierre-Henri Gourgeon donderdag op een persconferentie naar aanleiding van de jaarcijfers over 2011-2012.

    De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep verwierf in 2009 een belang van 25% in de Italiaanse luchtvaartmaatschappij, als onderdeel van een herstructureringsplan voor het toen structureel verlieslatende Alitalia.

    In het toen gesloten akkoord is opgenomen dat Air France-KLM vanaf 2013 gebruik kan maken van een call optie om aanvullende aandelen Alitalia te kopen.

    De Italiaanse regering is op dit moment de grootste aandeelhouder in Alitalia.


    - Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com

  10. forum rang 10 voda 19 mei 2011 16:14
    'Kritiek doorgeven olieprijs populistisch'
    Gepubliceerd op 19 mei 2011 om 14:02 | Views: 200

    PARIJS (AFN) - Consumenten zijn aan de pomp niet verbaasd als ze meer moeten betalen voor benzine omdat de olieprijs omhoog is gegaan, ook is het logisch als de energiemaatschappij de hogere prijzen doorvertaalt naar de consument. Het verbaast KLM-topman Peter Hartman dan ook dat er discussie ontstaat als een luchtvaartmaatschappij dat doet. ,,De discussie over het doorgeven van de hogere olieprijs in de ticketprijzen moet niet ontaarden in populisme'', aldus Hartman.

    Hij reageert daarmee onder andere op de oproep van de Consumentenbond eerder deze week om een front te vormen tegen dat doorberekenen.,,Ik zeg tegen de Consumentenbond; ga naar degenen die er iets aan kunnen doen, zoals overheden die een eind moeten maken aan de speculaties met grondstoffen.''

    Voor het eerst in de geschiedenis overstijgen de brandstofkosten binnen de AirFrance-KLM groep de kosten van arbeid. De twee posten samen belopen inmiddels meer dan de helft van de omzet van het bedrijf. Sinds Air France en KLM samen zijn, zijn de brandstofkosten opgelopen van 2 miljard euro in 2004 tot 6,5 miljard euro nu. ,,De prijs van een ticket heeft daar zeker geen gelijke tred mee gehouden'', merkt Hartman op. Volgens hem kan de Consumentenbond zich beter richten op de problemen die de opgelopen grondstofprijzen veroorzaken zoals oplopende inflatie.

    Prijsvechters

    AirFrance-KLM maakte donderdag bekend dat Air France vanaf oktober wil opereren vanuit Marseille. Volgens het bedrijf een reactie op de concurrentie van prijsvechters en de snelle treinverbindingen. De traditionele netwerkmaatschappijen en de prijsvechters kruipen steeds dichter naar elkaar toe, zo lijkt het.

    Hartman stelt dat Ryanair nog een echte lowcostmaatschappij is. ,,De kosten van easyJet en Transavia lopen niet ver meer uiteen.'' Dat AirFrance nu ook vanuit de regio gaat opereren, baart hem geen zorgen. ,,Dat is binnen de groep.'' Het is tevens in lijn met de strategie van Transavia dat ook steeds meer vanuit de regio opereert.

    Onrust

    AirFrance-KLM kon donderdag na twee jaar van verliezen weer een jaarwinst, van 613 miljoen euro, rapporteren. Transavia en Martinair, die zich richten op vakantievluchten, hebben in het afgelopen boekjaar nog een negatief operationeel resultaat behaald van 54 miljoen euro.

    De maatschappijen hadden last van de sluiting van het luchtruim in april vorig jaar en van de onrust in het Midden-Oosten en Afrika. ,,We hebben daar veel capaciteit'', zei Hartman. En de twee dochters van de groep hadden ook last van de hoge olieprijs. Volgens Hartman kon die niet altijd volledig doorberekend worden. Om de resultaten te verbeteren zijn de activiteiten van Transavia in Denemarken gestaakt en richt Martinair zich vanaf oktober uitsluitend op het vervoeren van vracht.
  11. forum rang 10 voda 19 mei 2011 17:07
    Koopkansen binnen de AEX?

    Air France KLM

    Ook dit aandeel heeft sinds begin 2011 flink ingeleverd vanaf de top van boven 15 euro tot nu onder 12. De flinke stijging van de olieprijs is hier mede verantwoordelijk voor. De laatste maanden echter bodemt Air France KLM uit tussen grofweg 11 en 12 euro, waarbij rust aan het oliefront een handje helpt. De recente uitbraak boven 12 euro leek een koopmoment voor een herstel tot minimaal 13 euro, en zal dat alsnog blijken indien de beurzen weer wat aantrekken. Gezien de beperkte marges is een dergelijke koersbeweging prima te bespelen met opties en derivaten als turbo’s zodat met een hefboom geprofiteerd kan worden.

    www.belegger.nl/column/6785/Koopkanse...
  12. forum rang 4 s.lin 19 mei 2011 19:58
    snel vliegticket boeken.
    Na de explosieve stijging van de olieprijs door de situatie in het midden-Oosten kon je er op wachten: hogere brandstoftoeslagen. KLM, Air France en Alitalia vehoogden deze toeslag al en ongetwijfeld zullen andere luchtmaatschappijen volgen. Volgens vliegticket Center is het dan ook zaak om snel te boeken als je reisplannen hebt, dat kan tientallen euro's schelen. Het gaat om losse vliegtickets en niet om georganiseerde reizen.
    Consumentenbond mei 2011

    Brandstofkosten

    Daarnaast had AirFrance-KLM sterk last van de gestegen brandstofkosten. ,,Wij verwachten dat de brandstofkosten in de komende kwartalen wat kunnen dalen en dat deze in een herstellende markt beter kunnen worden doorberekend'', aldus Theodoor Gilissen.
  13. forum rang 10 voda 20 mei 2011 22:36
    Tarieven luchtverkeersleiding kunnen omlaag
    Gepubliceerd op 20 mei 2011 om 22:00 | Views: 19

    SCHIPHOL (AFN) - Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) vindt dat de tarieven voor het begeleiden van vluchten volgend jaar naar beneden kunnen. De dienst wil zo een bijdrage leveren aan het versterken van de concurrentiepositie van Schiphol.

    LVNL heeft de kosten weten terug te dringen. De dienst stelt nu voor de tarieven, die jaarlijks worden vastgesteld door het ministerie van Infrastructuur en Milieu, te verlagen, aldus bestuursvoorzitter Paul Riemens. Volgens LVNL kan de prijs voor het begeleiden van starts en landingen in 2012 met 2 procent naar beneden. Het nieuwe tarief zou tot en met 2014 moeten gelden.

    Voor het begeleiden van verkeer in het Nederlandse luchtruim kan de prijs met 1 procent naar beneden. Ook dit tarief zou tot en met 2014 moeten gelden.
  14. 83M 22 mei 2011 13:55
    IJsland sluit grootste vliegveld na vulkaanuitbarsting
    Uitgegeven: 22 mei 2011 10:52
    Laatst gewijzigd: 22 mei 2011 13:39
    REYKJAVIK - IJsland heeft het vliegveld van Keflavik, de grootste luchthaven van het land, zondag tijdelijk gesloten na de uitbarsting van de vulkaan Grimsvötn in het zuidoosten van het land. Ook andere vliegvelden op het eiland gaan hoogstwaarschijnlijk dicht.

    ''Vluchten van en naar IJsland worden stopgezet'', aldus een woordvoerster van Isavia.

    Tegen de BBC zei een zegsvrouw van Isavia dat een lokaal vliegverbod van kracht blijft tot het effect van de as van de Grimsvötn op de luchtvaart bekend is.

    As van vulkanen kan in bepaalde gevallen motoren van vliegtuigen beschadigen.

    Pluim

    De maatregel komt nadat de Grimvötn zaterdagavond begon te spuwen. Boven de vulkaan ontstond een pluim van as en rook van circa 20 kilometer hoog. Door de wind drijft de aswolk in noordelijke en noordoostelijke richting.

    De vulkaan spuwt ook zondag nog rook en as. Deskundigen denken niet dat er as van de vulkaan buiten IJsland neervalt.

    Schiphol

    Vliegverkeer van en naar Schiphol ondervindt voorlopig nauwelijks hinder van de vulkaanuitbarsting op IJsland. Die heeft nauwelijks tot annuleringen of vertragingen geleid. Dat liet een woordvoerster van de luchthaven weten.

    Een vlucht van Icelandair die zondagmiddag naar Reykjavik zou vertrekken, is wel geannuleerd. Een vlucht van die plaats naar Schiphol heeft vertraging opgelopen. Of dat komt door de vulkaanuitbarsting, is overigens niet helemaal duidelijk.

    De KLM verwacht zondag in ieder geval geen problemen door de vulkaanuitbarsting, aldus een zegsvrouw. Een woordvoerster van Luchtverkeersleiding Nederland liet weten dat er de komende dagen geen as in het Nederlands luchtruim wordt verwacht.

    Eurocontrol

    De Europese luchtverkeersleiding Eurocontrol meldt op de eigen website dat de vulkaanuitbarsting geen invloed heeft op Europese en transatlantische vluchten en dat de situatie in de komende 24 uur waarschijnlijk niet verandert.

    Eyjafjallajökull

    De vulkaan Grimsvötn ligt onder de Vatnajökullgletsjer en barstte in 2004 voor het laatst uit. De as van de vulkaan bereikte toen het vasteland van Europa. De Grimsvötn is IJslands actiefste vulkaan.

    Het is nog onduidelijk of de uitbarsting hetzelfde effect kan hebben als die van de Eyjafjallajökull op 14 april 2010.

    Duizenden vluchten werden toen geschrapt. Luchtvaartondernemingen en vliegvelden leden miljardenverliezen en vele IJslanders kregen te maken met 'asregens'.

    Het was de omvangrijkste sluiting van het luchtruim sinds de Tweede Wereldoorlog.

    © ANP
  15. VanillaSky 23 mei 2011 09:18
    Wat een overdreven reactie; Voorlopig wordt aangegeven dat dit geen tot weinig invloed zal hebben. Naja de hele beurs is drama dus dat zal het ook wel verergeren. Dacht vorige week na de cijfers eindelijk dat het wat begon te stabiliseren en we boven de 12 zouden blijven. Niets blijkt echter minder waar, herstel vanaf dit niveau gaat weer weken duren.
  16. Arnot 23 mei 2011 09:40
    ***De aswolk***
    Op dit moment duikt Air France - KLM 4.3% in de min agv de aswolk boven Ijsland.

    Op dit moment staat de wind de goede kant op en heeft West Europa er geen last van. Zelfs al zou de wind in onze richting draaien dan nog zou het geen belemmering voor het vliegverkeer opleveren. De as die uit deze vulkaan komt in namelijk veel grover en reikt bij lange na niet zo ver als de aswolk van vorig jaar. De as slaat eerder neer.

    Een overdreven koersreactie vandaag dus.
  17. VanillaSky 23 mei 2011 10:26
    quote:

    s.lin schreef op 23 mei 2011 10:14:

    al 2.2 miljoen aandelen gedumpt
    Als daar nou ook een echte reden voor was.. maargoed helaas zitten we in tijden dat iedere mogelijkheid om aandelen te dumpen gretig wordt aangegrepen.
3.562 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht