Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,070
  • Verschill

    +0,350 +3,60%
  • Volume

    1.988.071 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    9,960  
  • Laat

    10,070  
+ Toevoegen aan watchlist

GELAND OP 3.94 EN NU OPSTIJGEN NAAR DE 15

76 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Timeo Danaos 19 november 2011 19:19
    Maar IAG noteert op een -gezien de omstandigheden- realistische koers, terwijl Air France-KLM zwaar oversold is. IAG is in een jaar gehalveerd, maar AF-KLM is bijna door 4 gegaan. Terwijl IAG het fundamenteel echt niet beter doet dan Air France-KLM. Er is dus veel meer potentie voor koerswinst bij AFKL dan IAG.

    Ter vergelijking wat cijfers:

    AF-KLM:
    Revenue €23.615 billion (2010/2011)
    Operating income €886 million (2010/2011)
    Profit €612 million (2010/2011)
    Total assets €28.97 billion (March 2011)
    Total equity €6.906 billion (March 2011)

    IAG:
    Revenue €14.80 billion (2010)
    Operating income €225 million (2010)
    Profit €100 million (2010)
    Total assets €18.62 billion (end 2010)
    Total equity €4.670 billion (end 2010)

    Met andere woorden, AF-KLM lijkt mij op dit moment veel interessanter om aandelen in te kopen dan IAG!
  2. no-sa 21 november 2011 10:50
    Per dag drie tot vijf procent er af. Opstijgen, zegt daar iemand? Kom, kom, op weg naar het grote failliet. Stil maar, wacht maar, alles kaputt. AF-K overleeft dit niet. Wat ik je brom.
  3. Kecks 21 november 2011 12:18
    Jouw long call Heineken zal ook weinig gaan opleveren no-sa. Als we jou moeten geloven grijpen we dadelijk alleen nog maar naar de sterke drank.
  4. no-sa 21 november 2011 12:34
    quote:

    Kecks schreef:

    Jouw long call Heineken zal ook weinig gaan opleveren no-sa. Als we jou moeten geloven grijpen we dadelijk alleen nog maar naar de sterke drank.
    Klopt, het is bar en boos, bij beide fondsen, maar bij het potje bier van Heiniken relatief minder erg dan bij Air France. E stond afgelopen zaterdag een prima interview met de Heiniken-baas in NRC. Vooruitzichten zijn goed, ook ligt er vandaag een afwaardering van de RABO, maar dat zijn boeren. Bij Air France is nu het wachten op de eerste berichten over de echte 'zwarte' op handen zijnde dag.
  5. Timeo Danaos 21 november 2011 14:03
    Het gaat vandaag niet goed inderdaad. Vooral bij opening een grote sell-off, maar laatste uren vrij vlak. Vooralsnog nog steeds geen concrete aanwijzingen gezien van het zwarte "no-sa"-secenario, maar we houden oren en ogen open.

    Overigens denk ik dat Air France - KLM ook last heeft van het feit dat beleggers Frankrijk steeds minder vertrouwen. Ik kan me voorstellen dat niet-eurozone beleggers nu alles buitengooien wat ook maar enigszins naar knoflook ruikt.
  6. no-sa 21 november 2011 16:46
    Zo, de 3,84 is bereikt. Duurde een dagje langer dan verwacht, maar met een AEX onder de 280 en op weg naar de 266 duikt de snuit van KLM dieper de modder in, op weg naar U weet wel...
  7. no-sa 21 november 2011 17:39
    quote:

    andre68 schreef:

    Ben blij dat ik ze verkocht heb. Wat een graf-zooitje.
    Klopt. De vraag is: hoeveel lijken er in de vliegtuigkast van AF-KLM liggen. Bergen. Torenhoog opeengestapeld. Het aandeel schuift volledig topzwaar onder de zoden. Dat bedrijf zie je volgend jaar niet meer terug. Het is zo ernstig in de branche, dat sommige maatschappijen reizigers dwingen om de brandstof te betalen, zodra ze eenmaal in het vliegtuig zitten. Aan diezelfde bedelstaf is ook AF-KLM vastgeplakt. Het gerucht dat hier in A'dam rond gonst, is dat er massa-ontslagen op handen zijn, ze reppen zelfs van meer dan 1500 m/v, en nog erger. Ja, op de bodem van het sprookje ligt grote plassen bloed.
  8. Ralph van den Hoek 22 november 2011 09:28
    quote:

    no-sa schreef op 21 november 2011 17:39:

    [...]

    Klopt. De vraag is: hoeveel lijken er in de vliegtuigkast van AF-KLM liggen. Bergen. Torenhoog opeengestapeld. Het aandeel schuift volledig topzwaar onder de zoden. Dat bedrijf zie je volgend jaar niet meer terug. Het is zo ernstig in de branche, dat sommige maatschappijen reizigers dwingen om de brandstof te betalen, zodra ze eenmaal in het vliegtuig zitten. Aan diezelfde bedelstaf is ook AF-KLM vastgeplakt. Het gerucht dat hier in A'dam rond gonst, is dat er massa-ontslagen op handen zijn, ze reppen zelfs van meer dan 1500 m/v, en nog erger. Ja, op de bodem van het sprookje ligt grote plassen bloed.
    No-sa,

    In het begin van dit draadje las ik je bijdrages, maar nu ben ik afgehaakt. Ik vraag mij af waar je hetze vandaan komt? Misschien rancune door verliezen uit het verleden. Je verhaal is totaal niet gefundeerd met geloofwaardige argumenten. Het is gewoon lukraak schreeuwen en kijken wie je volgt. Je punt is gemaakt. Wil je nu aub stoppen.
  9. no-sa 22 november 2011 10:38
    Beste Bandito, ik zei het eerder: per dag 2 tot vijf procent eraf en dat tot tenminste half januari. Ook vandaag doet AF-K het wat dat betreft weer 'uistekend', precies vgl. de prognoses en de modellen van heet crashscenario. En over volgen gesproken, ja, wil die ontwikkeling volgen.
  10. [verwijderd] 22 november 2011 12:37
    Nu is iedereen negatief, ik ga nu gewoon kopen. Deze koers is echt belachelijk tenzij de wereld echt instort, 3.746 heb ik ze ik vond ze op 7 al goedkoop we zien wel
  11. no-sa 22 november 2011 14:57
    quote:

    Tops schreef:

    Nu is iedereen negatief, ik ga nu gewoon kopen. Deze koers is echt belachelijk tenzij de wereld echt instort, 3.746 heb ik ze ik vond ze op 7 al goedkoop we zien wel
    Ja, feitelijk zijn we nog optimistisch met de 3 procent dalingen per dag, ik vind dat het wel een tandje hoger mag eigenlijk: 6 procent per dag. Hoe eerder het einde, hoe minder het lijden, niet waar? Ja, leuk is het allemaal niet, nee, maar beleggen is soms ook je verlies nemen. Ik ben op 4,21 uitgestapt, op grond van het crashscenario. Ik werd uitgemaakt voor van alles, toen ik hier de 3,84 voorspelde, wel, het wordt nog veel erger. Dit aandeel kent geen bodem. Snel naar de 2,70.
  12. forum rang 6 andre68 22 november 2011 15:05
    quote:

    no-sa schreef op 22 november 2011 14:57:

    [...]

    Ja, feitelijk zijn we nog optimistisch met de 3 procent dalingen per dag, ik vind dat het wel een tandje hoger mag eigenlijk: 6 procent per dag. Hoe eerder het einde, hoe minder het lijden, niet waar? Ja, leuk is het allemaal niet, nee, maar beleggen is soms ook je verlies nemen. Ik ben op 4,21 uitgestapt, op grond van het crashscenario. Ik werd uitgemaakt voor van alles, toen ik hier de 3,84 voorspelde, wel, het wordt nog veel erger. Dit aandeel kent geen bodem. Snel naar de 2,70.
    Voorlopig heb je het gelijk aan je zijde. Wat een crash van dit aandeel.

    Geen e-n-k-e-l geluid vanuit het bedijf. Geen nieuws is slecht nieuws?
  13. Kecks 22 november 2011 15:40
    Ach, zulke figuren als no-sa kom ik al jaren hier tegen. Meestal verdwijnen ze weer na een paar maanden als ze hun spaargeld aan opties er doorheen hebben gejaagd. Ik vermoed dat hij nog vol in Air France-KLM zit zelfs.

    Shorters misbruiken dit aandeel momenteel al een tijdje op continu slechte berichtgeving. Er zullen binnenkort echter wel maatregelen aangekondigd worden en/of onzichtbare politieke krachten gaan spelen om de koers weer op peil te brengen. Franse en Nederlandse autoriteiten gaan dit bedrijf echt niet zonder slag of stoot naar het slachthuis brengen.
    De kunst is om op het juiste moment aan te kopen.
  14. [verwijderd] 22 november 2011 15:49
    quote:

    andre68 schreef op 22 november 2011 15:05:

    [...]Voorlopig heb je het gelijk aan je zijde. Wat een crash van dit aandeel.

    Geen e-n-k-e-l geluid vanuit het bedijf. Geen nieuws is slecht nieuws?
    Geen nieuws is zeker slecht nieuws zal me benieuwen bij welke koers ze gaan praten daar bij AF KLM.
    Nu lijkt het of ze door een crisis heen willen zwijnen met alles en iedereen aan boord houden maar dat kan helemaal niet.
  15. no-sa 22 november 2011 17:14
    quote:

    bloemanjer schreef:

    belachelijk deze koers
    mensen dit aandeel wordt kapotgeshort
    Helemaal niet belachelijk. Lees de jaarverslagen, de laatste b.v. AF_K is een moloch, niet meer levensvatbaar. De onderneming, met torenhoge schulden - 6 miljard - verkoopt volgend jaar tal van onderdelen, gedwongen, en gaat na allerlei massa-ontslagen in sterk afgeslankte vorm verder. Het lijkt wel een bankrun, zoals het aandeel nu massaal wordt gedumpt. Er is bij AF-K niets, behalve de bodemloze put. Het personeel wil opheldering.
  16. [verwijderd] 22 november 2011 17:55
    De arrogantie van KLM wordt eindelijk afgestraft. Vliegtickets duurder maken vanaf Schiphol, moet je in dusseldorf opstappen en overstappen op Schiphol. Ik mijd deze maatschappij al jaren na enkele onbeschofte ervaringen. Bij easyjet wordt je nog beter behandeld! Hoop dat ze snel failliet gaan, net als die ABN/AMRO, KPN. Allemaal blabla maar stelt geen moer voor.
76 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht