Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,695
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    246.504 Gem. (3M) 280,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Maandag 8 oktober

136 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 oktober 2012 12:54
    quote:

    Dirk1947 schreef op 8 oktober 2012 12:46:

    [...]

    Dit is pas een belangrijk PB. PB's mbt Apple en App zijn hierbij vergeleken uiterst onbelangrijk. Zo, en nu Koog aan de Zaan en Blijerveen nog en TT is een wereldspeler.

    Ik dacht dat het over Zurich in friesland ging....
  2. [verwijderd] 8 oktober 2012 13:05
    quote:

    Bospurus schreef op 8 oktober 2012 11:33:

    Dit is volgens mij de tweede of derde bericht van Den Overdrijver in een korte periode dat hij positief is over TomTom, maar vervolgens niets met het koersdoel van SNS doet!
    hij maakt nu zijstapjes om straks gemakkelijker een positiever koersdoel te kunnen brengen.
  3. [verwijderd] 8 oktober 2012 13:14
    quote:

    hoopmazzel schreef op 8 oktober 2012 13:05:

    [...]

    hij maakt nu zijstapjes om straks gemakkelijker een positiever koersdoel te kunnen brengen.
    Helemaal mee eens, zelf denk ik dat we vandaag waarschijnlijk op een kleine winst zullen sluiten. schat een 3,67/3,68.

  4. [verwijderd] 8 oktober 2012 13:39
    Even het officiële bericht van SNS securities.

    Branchegenoot TomTom Business Solutions toont 'upside'

    De feiten:
    Afgelopen vrijdag is Fleetmatics genoteerd aan de NYSE in New York. Het bedrijf biedt fleet management oplossingen voor het MKB en had 16.000 klanten in 2011 (vooral in de VS), die beheerd via 281.000 voertuigen. De IPO prijs was USD 17 maar Fleetmatics eindigde de handelsdag op USD 22 waardoor het een marktkapitalisatie van USD 770m.

    Onze analyse:
    Fleetmatics heeft dezelfde strategie als Business TomTom Solution, dat is om te richten middelgrote transportbedrijven en niet groot fleetowners. TomTom's Business Solution is ook van vergelijkbare grootte met 210.000 abonnees (juni 2012) ten opzichte van 281.000 voor FleetMatics.

    De omzetgroei in juni 2012 was 37% op jaarbasis voor Fleetmatics en 26% op jaarbasis voor TomTom. Met EBIT-marges van TomTom worden zowel hoger dan die van Fleetmatics (33% versus 6%). Fleetmatics een omzet van USD 92 miljoen in FY11, terwijl TomTom een omzet van EUR 64 miljoen, dus omgerekend USD 84m in FY11.

    Met Fleetmatics actief in de VS en TomTom in de EU, beide bedrijven hebben soortgelijke gesloten markten en hoge groeicijfers met het verbeteren van de operationele marges. Als zodanig kunnen we gebruik maken van de FleetMatics waardering om een gevoel van wat de TomTom Business Solutions divisie waard zou kunnen zijn te krijgen. Er zijn geen schattingen beschikbaar voor Fleetmatics dus EV / EBITDAs zijn uit.

    Daarom laten we gewoon aannemen dat de Business Solutions divisie een waarde heeft van 75% van Fleetmatics. Die 25% korting als gevolg van de hogere groei in Fleetmatics en de hogere waardering in de VS versus Europa waarderingen. Dat zou de TomTom Business Solutions divisie geven een marktkapitalisatie van USD 578m of Ongeveer 450 miljoen euro.

    De huidige totale marktkapitalisatie van TomTom is EUR 810m. Dat zou suggereren dat beleggers de resterende bedrijfsonderdelen van TomTom waarderen op slechts EUR 360m, die lijkt te pessimistisch, zeker als de Consumer bedrijf echt aan het stabiliseren (zie Corinne Vigreux opmerkingen tijdens de IFA in Berlijn vorige maand).

    Conclusie & Action:
    De beursgang van Fleetmatics laat zien wat de waarde van de Business Solutions divisie kan zijn en wat het betekent voor de impliciete waarde van de andere bedrijfsonderdelen. Op basis van de Fleetmatics IPO, zijn de beleggers zijn te pessimistisch met betrekking tot de waarde van de andere bedrijfsonderdelen, vooral als de consumentendivisie zich stabiliseert, Automotive en Licensing blijft groeien en de verbeterde positie op de belangrijkste OS-platforms Apple iOS en Android.
  5. [verwijderd] 8 oktober 2012 13:45
    quote:

    *Justin* schreef op 8 oktober 2012 13:39:

    Even het officiële bericht van SNS securities.

    Branchegenoot TomTom Business Solutions toont 'upside'

    De feiten:
    Afgelopen vrijdag is Fleetmatics genoteerd aan de NYSE in New York. Het bedrijf biedt fleet management oplossingen voor het MKB en had 16.000 klanten in 2011 (vooral in de VS), die beheerd via 281.000 voertuigen. De IPO prijs was USD 17 maar Fleetmatics eindigde de handelsdag op USD 22 waardoor het een marktkapitalisatie van USD 770m.

    Onze analyse:
    Fleetmatics heeft dezelfde strategie als Business TomTom Solution, dat is om te richten middelgrote transportbedrijven en niet groot fleetowners. TomTom's Business Solution is ook van vergelijkbare grootte met 210.000 abonnees (juni 2012) ten opzichte van 281.000 voor FleetMatics.

    De omzetgroei in juni 2012 was 37% op jaarbasis voor Fleetmatics en 26% op jaarbasis voor TomTom. Met EBIT-marges van TomTom worden zowel hoger dan die van Fleetmatics (33% versus 6%). Fleetmatics een omzet van USD 92 miljoen in FY11, terwijl TomTom een omzet van EUR 64 miljoen, dus omgerekend USD 84m in FY11.

    Met Fleetmatics actief in de VS en TomTom in de EU, beide bedrijven hebben soortgelijke gesloten markten en hoge groeicijfers met het verbeteren van de operationele marges. Als zodanig kunnen we gebruik maken van de FleetMatics waardering om een gevoel van wat de TomTom Business Solutions divisie waard zou kunnen zijn te krijgen. Er zijn geen schattingen beschikbaar voor Fleetmatics dus EV / EBITDAs zijn uit.

    Daarom laten we gewoon aannemen dat de Business Solutions divisie een waarde heeft van 75% van Fleetmatics. Die 25% korting als gevolg van de hogere groei in Fleetmatics en de hogere waardering in de VS versus Europa waarderingen. Dat zou de TomTom Business Solutions divisie geven een marktkapitalisatie van USD 578m of Ongeveer 450 miljoen euro.

    De huidige totale marktkapitalisatie van TomTom is EUR 810m. Dat zou suggereren dat beleggers de resterende bedrijfsonderdelen van TomTom waarderen op slechts EUR 360m, die lijkt te pessimistisch, zeker als de Consumer bedrijf echt aan het stabiliseren (zie Corinne Vigreux opmerkingen tijdens de IFA in Berlijn vorige maand).

    Conclusie & Action:
    De beursgang van Fleetmatics laat zien wat de waarde van de Business Solutions divisie kan zijn en wat het betekent voor de impliciete waarde van de andere bedrijfsonderdelen. Op basis van de Fleetmatics IPO, zijn de beleggers zijn te pessimistisch met betrekking tot de waarde van de andere bedrijfsonderdelen, vooral als de consumentendivisie zich
    stabiliseert, Automotive en Licensing blijft groeien en de verbeterde positie op de belangrijkste OS-platforms Apple iOS en Android.

    Justin,
    Dank. Deze had ik niet ; hiermee zijn mijn eerdere vragen en opmerkingen beantwoord, c. q. Overbodig geworden.
  6. [verwijderd] 8 oktober 2012 13:53
    quote:

    *Justin* schreef op 8 oktober 2012 13:39:

    Het bedrijf biedt fleet management oplossingen voor het MKB en had 16.000 klanten in 2011 (vooral in de VS), die beheerD via 281.000 voertuigen.
    Sorry, maar op iemand met zo'n taalgebruik beleggingsadviezen geeft zit ik niet te wachten, wat een schande van en voor SNS.

  7. [verwijderd] 8 oktober 2012 14:08
    quote:

    Abbey schreef op 8 oktober 2012 13:59:

    Als dit allemaal waar is moet de koers toch gaan stijgen?
    Er zullen dan toch wel grote fondsbeheerders instappen.
    Dat zelfde idee had ik ook, echter zijn er geen financiële details vrijgegeven over de deal. Misschien dat daarom de grote vissen toch nog even wachten.
  8. [verwijderd] 8 oktober 2012 14:15
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 8 oktober 2012 13:53:

    [...]

    Sorry, maar op iemand met zo'n taalgebruik beleggingsadviezen geeft zit ik niet te wachten, wat een schande van en voor SNS.

    Dan bedoel je google translate. Het is een Engelse tekst en heb hem even door translate gehaald en dan alleen de kromste zinnen gecorrigeerd.

  9. [verwijderd] 8 oktober 2012 15:17
    Jan . Schreef op zaterdag om 16.14 uur het volgende korte bericht in het draadje vrijdag 5 oktober:

    Ik hoorde dat er maandag belangrijk nieuws komt. In de middag waarschijnlijk.

    Daarop werd logischerwijs door enkelen van ons met de nodige scepsis op gereageerd
    Maar wat ik er ook van vond of vind: snapt iemand waarom dat bericht nu verwijderd is ?
  10. [verwijderd] 8 oktober 2012 15:35
    quote:

    andres25 schreef op 8 oktober 2012 15:17:

    Jan . Schreef op zaterdag om 16.14 uur het volgende korte bericht in het draadje vrijdag 5 oktober:

    Ik hoorde dat er maandag belangrijk nieuws komt. In de middag waarschijnlijk.

    Daarop werd logischerwijs door enkelen van ons met de nodige scepsis op gereageerd
    Maar wat ik er ook van vond of vind: snapt iemand waarom dat bericht nu verwijderd is ?
    Misschien dat Jan zelf dit kan verklaren?

    Buiten de verklaring van Jan zelf, vraag ik me dan ook af, waarom zo iemand dit plaats? Tenzij je zo zeker van je zaak bent. Anderzijds, neem je de risico bij geen nieuws jezelf als "onbetrouwbaar" te bestempelen.
  11. [verwijderd] 8 oktober 2012 15:41
    quote:

    Bospurus schreef op 8 oktober 2012 15:35:

    [...]

    Misschien dat Jan zelf dit kan verklaren?

    Buiten de verklaring van Jan zelf, vraag ik me dan ook af, waarom zo iemand dit plaats? Tenzij je zo zeker van je zaak bent. Anderzijds, neem je de risico bij geen nieuws jezelf als "onbetrouwbaar" te bestempelen.
    Jan is aan het fietsen of sloepen...
  12. [verwijderd] 8 oktober 2012 15:45
    quote:

    Bospurus schreef op 8 oktober 2012 15:35:

    [...]

    Misschien dat Jan zelf dit kan verklaren?

    Buiten de verklaring van Jan zelf, vraag ik me dan ook af, waarom zo iemand dit plaats? Tenzij je zo zeker van je zaak bent. Anderzijds, neem je de risico bij geen nieuws jezelf als "onbetrouwbaar" te bestempelen.
    Jan heeft zaterdag zijn account aangemaakt en heeft 1 bericht geschreven.
    Misschien dat automaatje een beetje voorzichtig was en een nieuwe account heeft gemaakt om niet teveel op te vallen.

    Met een algemene naam als Jan loop je niet zoveel risico.

    Hij was in elk geval zeker van zijn zaak net als de andere duistere poster.

    Op de koers heeft het nu nog geen effect, de cijfers worden steeds spannender.
  13. [verwijderd] 8 oktober 2012 15:51
    quote:

    Misschien schreef op 8 oktober 2012 15:45:

    [...]

    Jan heeft zaterdag zijn account aangemaakt en heeft 1 bericht geschreven.
    Misschien dat automaatje een beetje voorzichtig was en een nieuwe account heeft gemaakt om niet teveel op te vallen.

    Met een algemene naam als Jan loop je niet zoveel risico.

    Hij was in elk geval zeker van zijn zaak net als de andere duistere poster.

    Op de koers heeft het nu nog geen effect, de cijfers worden steeds spannender.
    wat bedoel je met dat laatste: de cijfers worden steeds spannender.?
  14. [verwijderd] 8 oktober 2012 15:54
    Dirkfrank,
    Natuurlijk telt deze deal niet mee voor dit kwartaal.
    Maar een inschatting maken van wat alles oplevert over de afgelopen periode is koffiedik kijken.

    Daarom kijk ik wel uit naar q 3 en zeker naar 4.
  15. [verwijderd] 8 oktober 2012 15:55
    quote:

    Misschien schreef op 8 oktober 2012 15:45:

    [...]

    Jan heeft zaterdag zijn account aangemaakt en heeft 1 bericht geschreven.
    Misschien dat automaatje een beetje voorzichtig was en een nieuwe account heeft gemaakt om niet teveel op te vallen.

    Met een algemene naam als Jan loop je niet zoveel risico.

    Hij was in elk geval zeker van zijn zaak net als de andere duistere poster.

    Op de koers heeft het nu nog geen effect, de cijfers worden steeds spannender.
    Oke, we hebben het dus over een "eendagsvlieg". Dan zou ik zo'n reactie niet al te serieus nemen.
  16. [verwijderd] 8 oktober 2012 16:00
    quote:

    DirkFrank schreef op 8 oktober 2012 15:41:

    [...]
    Jan is aan het fietsen of sloepen...
    Dat klopt helemaal D.F. Ik ben zojuist terug en heb enkele uren op het water doorgebracht, dus "gesloept" en het weer was daar prima voor. Verder ook nog gefietst.

    Maar ja, wat die andere Jan doet weet ik niet.

    Trouwens ik heb vóór ik vertrok nog een portie TT Bestens bijgekocht op € 3,574

    groet

    Echte Jan
  17. [verwijderd] 8 oktober 2012 16:01
    quote:

    Misschien schreef op 8 oktober 2012 15:54:

    Dirkfrank,
    Natuurlijk telt deze deal niet mee voor dit kwartaal.
    Maar een inschatting maken van wat alles oplevert over de afgelopen periode is koffiedik kijken.

    Daarom kijk ik wel uit naar q 3 en zeker naar 4.
    OK ja..wat me wel opvalt is het grote verschil van het toekennen van waarde aan de deals door de Forumleden. Het is duidelijk dat de markt er nog niet echt heel warm van wordt.

    Ik wacht maar gewoon af.
  18. [verwijderd] 8 oktober 2012 16:02
    quote:

    JanK1 schreef op 8 oktober 2012 16:00:

    [...]

    Dat klopt helemaal D.F. Ik ben zojuist terug en heb enkele uren op het water doorgebracht, dus "gesloept" en het weer was daar prima voor. Verder ook nog gefietst.

    Maar ja, wat die andere Jan doet weet ik niet.

    Trouwens ik heb vóór ik vertrok nog een portie TT Bestens bijgekocht op € 3,574

    groet

    Echte Jan
    ha
136 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 juni

    1. Vergadering OPEC+
  2. 03 juni

    1. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex industrie Caixin mei (Chi)
    3. Omzet detailhandel april (NL)
    4. DSM-Firmenich Beleggersdag
    5. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    6. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (Dld)
    7. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (VK)
    8. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (eur)
    9. Inkoopmanagersindex industrie (S&P) mei def. (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht