Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    375.660 Gem. (3M) 296,4K
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,780  
+ Toevoegen aan watchlist

Woensdag 17 juli Gehakt, witlof en gebakken aardappeltjes

66 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. bart1805 17 juli 2013 13:56
    quote:

    exit na cijfers Q1-2013 schreef op 17 juli 2013 13:35:

    [...]

    Het interesseert mij niets wat die azijnpisser/basher schrijft. Inhoudelijk en verrijkend is het bijna nooit en als je een inhoudelijke vraag stelt krijg je bijna nooit antwoord.
    Hij stelt dat Licenses alleen inkomsten van derden zijn en dat Consumer, Automotive, Business Solutions hieraan geen enkele bijdrage leveren. Dat wordt intern verrekend via de kosten. Op de vraag hoe dat dan zit met deals die binnen Automotive direct of via derden worden afgesloten blijft het vervolgens stil.

    Mijn hartslag doet ook weinig op de dagkoersen van TomTom. Ik kijk naar de lange termijn en die ziet er veelbelovend uit door o.a.:

    -succesvolle transitie van hardware naar content&services met hogere marges

    -schulden afgebouwd naar nul

    -winstgevend ondanks jarenlange crisis en krimpende PND-markt

    -vele nieuwe megadeals afgesloten die de komende jaren meer en meer gaan bijdragen

    -nieuwe veelbelovende producten net op de markt (84% bestaande PND gebruikers wil nieuw kastje)

    -2 massamarkten smartphone en connected-car die de komende 5-10 jaar explosief gaan groeien

    Mijn hartslag gaat alleen omhoog als Goddijn de daad bij het woord voegt en de onderwaardering daadwerkelijk gaat aanpakken. Daar ziet het nu wel naar uit.
    Doet hij dat niet, dan volgt de komende periode een smerige exit tegen een prikkie van €6-€7 door exit-boeven en hun dirty-bank.
    Ja heel gek is dat. Iemand consequent bestempelen als een betaalde basher en het vervolgens gek vinden dat diegene geen enkele behoefte heeft om je van een uitgebreid antwoord te voorzien. Wat was het ook alweer? Iets met toon of zo?

    Vraag het gewoon aan Jan, hij volgt het aandeel al jaren en jaren en kan je dus ongetwijfeld uitleggen hoe het zit.
  2. [verwijderd] 17 juli 2013 14:04
    Harold Goddijn komt met charme offensief.
    'Topondernemers leggen ziel bloot'
    Zou Bart een voorbeeld aan kunnen nemen.

    TomTom-topman Harold Goddijn, als een van de geïnterviewden aanwezig bij de voorpremière, zegt dat het goed is "om ondernemers eens aan het woord te laten". "Die kant van het debat wordt niet goed gevoerd", zegt hij over de negatieve beeldvorming die bestuurders soms ten deel valt in de
    media.
    www.nuzakelijk.nl/ondernemen/3528323/...
  3. [verwijderd] 17 juli 2013 14:04
    quote:

    bart1805 schreef op 17 juli 2013 13:56:

    [...]
    Ja heel gek is dat. Iemand consequent bestempelen als een betaalde basher en het vervolgens gek vinden dat diegene geen enkele behoefte heeft om je van een uitgebreid antwoord te voorzien. Wat was het ook alweer? Iets met toon of zo?

    Vraag het gewoon aan Jan, hij volgt het aandeel al jaren en jaren en kan je dus ongetwijfeld uitleggen hoe het zit.
    Je gedraagt je iig als het prototype. En wat toon betreft zou ik toch wat meer aan zelfreflectie gaan doen. Zeker gezien de vele negatieve reacties richting jouw postgedrag op dit forum. Er zijn weinig forumleden waarmee jij het niet aan de stok hebt of hebt gehad. Of is het juist jouw bedoeling om je te misdragen naar anderen hier?
  4. [verwijderd] 17 juli 2013 14:05
    Vreemd eigenlijk, op straat ga je het gesprek toch ook niet aan met iemand wiens verhaal en toon je totaal niet aanstaan. Waarom worden deze gesprekken hier wel gevoerd? Veel wordt hier afgegeven op ene bart1805, maar men blijft op hem reageren. Zelf moet het hier enorm van genieten en hij kan daar weer op reageren! Ben wijs en geef dan gewoon geen reactie.
  5. [verwijderd] 17 juli 2013 15:38
    www.tomtomtaxi.com/nl_nl/

    Nou jaa.
    Wat zonde....

    Lees op facebook:

    Yes! Onze laatste versie van de iPhone heeft alleen maar 5 sterren in de iTunes-store!! Op naar Android!

    Waarom geven ze dit niet iets meer tijd?
    Kan er echt niet bij. Miljoenen in gestoken, zijn nu net Live en nu al de stekker er uit.

  6. bart1805 17 juli 2013 15:54
    quote:

    Nico74 schreef op 17 juli 2013 14:05:

    Vreemd eigenlijk, op straat ga je het gesprek toch ook niet aan met iemand wiens verhaal en toon je totaal niet aanstaan. Waarom worden deze gesprekken hier wel gevoerd? Veel wordt hier afgegeven op ene bart1805, maar men blijft op hem reageren. Zelf moet het hier enorm van genieten en hij kan daar weer op reageren! Ben wijs en geef dan gewoon geen reactie.
    Het gaat over meer dan toon. Het gaat ook over de manier waarop je iemand consequent wegzet en hoe geaccepteerd dat is. Ik vind Justin een roze bril, hij vindt mij een zwartkijker. Beiden hebben we niet de intentie om feiten verkeerd weer te geven. Wel om ze anders te interpreteren en daar gaan dan ook veel discussies over. Prima.
    Er zijn echter ook posters die consequent termen gebruiken als betaalde basher. Dat gedrag zuigt. Als je dat denkt dan meld je dat gewoon bij de AFM en die doen daar wel degelijk wat aan. Met name op het gebied van door pumpen en door bepaalde aankopen de koers beïnvloeden is al een aardige jurisprudentie.
    Daar komt ook nog eens bij dat mensen als exit en inspirator met een bepaalde stelligheid iets poneren waarbij na een keer nadenken het gewoon anders blijkt.
  7. [verwijderd] 17 juli 2013 16:42
    quote:

    Victor S schreef op 17 juli 2013 16:14:

    Exit en Inspirator zijn volgens hun eigen denkwijze ook manipulators...
    Iedereen wel iets op dit gebied. Er mogen ook gerust andere inzichten zijn in de toekomst van TomTom. Ieder zijn mening en die respecteer ik ten volste.
    De toon waarop Bart1805 mensen wegzet is echter een heel ander verhaal. Het aantal clashes en ruzies op dit forum komt voor het overgrote deel voort uit die hoek. Asociaal, onbeschoft, arrogant etc.etc. wordt dit door sommigen genoemd en daar kan ik me meestal dan wel in vinden. Een serieus en inhoudelijk antwoord blijft ook vaak uit.
  8. [verwijderd] 17 juli 2013 16:56
    Taxidienst wordt stopgezet! prima toch?

    Ik weet niet of dit nu perse negatief hoeft te zijn. Eindelijk zie ik weer wat ondernemersspirit terugkomen bij TomTom, met bescheiden middelen en kosten hebben ze wat geprobeerd en het is niet gelukt. Tja dit is ondernemen, en ja het zal wel wat geld gekost hebben.

    Maar men is dus blijkbaar in staat om “snel” een product te lanceren en deze weer snel te cancelen als het niet werkt. Misschien nu niet raak maar volgende keer wel!

    Overigens valt het mij op dat de websites negatief nieuws wel meteen melden maar andere deals en samenwerkingen niet. OOK dit is geen officieel persbericht van TomTom dus is dit willekeurig of verkoopt slecht nieuws nu eenmaal beter??

    Groeten Kiet = Niet
  9. bart1805 17 juli 2013 16:57
    quote:

    exit na cijfers Q1-2013 schreef op 17 juli 2013 16:42:

    [...]

    Iedereen wel iets op dit gebied. Er mogen ook gerust andere inzichten zijn in de toekomst van TomTom. Ieder zijn mening en die respecteer ik ten volste.
    De toon waarop Bart1805 mensen wegzet is echter een heel ander verhaal. Het aantal clashes en ruzies op dit forum komt voor het overgrote deel voort uit die hoek. Asociaal, onbeschoft, arrogant etc.etc. wordt dit door sommigen genoemd en daar kan ik me meestal dan wel in vinden. Een serieus en inhoudelijk antwoord blijft ook vaak uit.
    Ik heb geen enkele intentie om me ten opzichte van jou te verdedigen.

    Maar lees even zelf je opmerkingen terug toen mensen als ik aangaven dat het alvast inrekenen van succes voor de Taxi app ("geheid succes, zelfs als ze het slecht doen binnen paar jaar honderden miljoenen omzet, TomTom is de enige die het op deze manier kan doen" etc) veel te voorbarig was. En veel succes met het zoeken van antwoorden op je inhoudelijke vragen. Als Jan je niet kan helpen wel het jaarverslag soms wonderen doen.
  10. [verwijderd] 17 juli 2013 16:58
    quote:

    Victor S schreef op 17 juli 2013 16:14:

    Exit en Inspirator zijn volgens hun eigen denkwijze ook manipulators...
    Het bijzondere is ,dat je het woordje " ook " gebruikt.
  11. Uncle Paulie 17 juli 2013 17:01
    Hoewel Bart1805 soms weinig genuanceerd is, waardeer ik hem juist erg om zijn vaak nuchtere tegengas. Er zijn op dit forum slechts een handvol mensen met diepere kennis van TT en/of de industrie. Enkelen met een roze bril en nog minder zijn zwartkijker

    Zelf sta ik aardig onder water met mijn aandelen en laat me met alle plezier voorlezen dat het allemaal goed komt. Zou ik ook in taxi-apps, TT-horloges etc. geloven als ik geen TT aandelen had, mwah..

    - Zijn kaarten nog wel zoveel waard als x aantal jaren geleden zoals zo vaak gepost wordt ?
    - Wordt TT niet tot op het bot uitgeknepen bij elk contract ?
    (Wie wil TT kopen als je ook voor een contractje van een paar miljoen alle toegang hebt tot alles wat je nodig hebt).

    Mijn positieve interpretatie/hoop is wel dat TT 'lean & mean' gemaakt wordt (dus focus op core business) momenteel om als twee bedrijven mogelijk in de etalage gezet te gaan worden. Ik hoop alleen dat dit nog op tijd kan voordat het echt too little too late wordt.
  12. Bosporus 17 juli 2013 17:04
    quote:

    *Joris* schreef op 17 juli 2013 15:38:

    www.tomtomtaxi.com/nl_nl/

    Nou jaa.
    Wat zonde....

    Lees op facebook:

    Yes! Onze laatste versie van de iPhone heeft alleen maar 5 sterren in de iTunes-store!! Op naar Android!

    Waarom geven ze dit niet iets meer tijd?
    Kan er echt niet bij. Miljoenen in gestoken, zijn nu net Live en nu al de stekker er uit.

    Dit was gisteren al bekend, maar vandaag pas terug te lezen op bijvoorbeeld beursgorilla. Kijk anders ook even op het draadje van gisteren. Uitvoerig over gesproken.

    Mijn visie (en die van andere forumleden) is dat het abrupt stoppen van de taxi app. te maken kan hebben met de nieuwe strategie die HG tijdens zijn interview heeft uitgesproken. Waaronder het verkopen van onderdelen die niet interessant genoeg zouden zijn voor een mogelijke overnamekandidaat. Maar het blijft inderdaad gissen wat de echte reden is. TomTom houdt zoals gewoonlijk zijn kaken stijf op elkaar over de werkelijke reden.


  13. [verwijderd] 17 juli 2013 17:07
    quote:

    bart1805 schreef op 17 juli 2013 16:57:

    [...]
    Ik heb geen enkele intentie om me ten opzichte van jou te verdedigen.

    Maar lees even zelf je opmerkingen terug toen mensen als ik aangaven dat het alvast inrekenen van succes voor de Taxi app ("geheid succes, zelfs als ze het slecht doen binnen paar jaar honderden miljoenen omzet, TomTom is de enige die het op deze manier kan doen" etc) veel te voorbarig was. En veel succes met het zoeken van antwoorden op je inhoudelijke vragen. Als Jan je niet kan helpen wel het jaarverslag soms wonderen doen.
    Het jaarverslag is vaag over de inkomstenverdeling van Licenses. Aangezien men niet communiceert over belangrijke deals zoals Apple blijft het gissen wat de potentie en groeimogelijkheden zijn. Ik zei het zeer positief en jij uiterst negatief. We zullen het in de toekomst zien.

    Van TomTom-Taxi heb ik altijd gezegd dat het een POTENTIELE mega-blockbuster is. Je moet dan wel willen investeren en snel en grootschalig uitrollen. Dat men binnen enkele maanden na de start van de pilot in februari er voor kiest om dat niet te doen wijst naar mijn idee op het in de etalage zetten van Business Solutions.
  14. [verwijderd] 17 juli 2013 17:10
    quote:

    Bosporus schreef op 17 juli 2013 17:04:

    [...]

    Dit was gisteren al bekend, maar vandaag pas terug te lezen op bijvoorbeeld beursgorilla. Kijk anders ook even op het draadje van gisteren. Uitvoerig over gesproken.

    Mijn visie (en die van andere forumleden) is dat het abrupt stoppen van de taxi app. te maken kan hebben met de nieuwe strategie die HG tijdens zijn interview heeft uitgesproken. Waaronder het verkopen van onderdelen die niet interessant genoeg zouden zijn voor een mogelijke overnamekandidaat. Maar het blijft inderdaad gissen wat de echte reden is. TomTom houdt zoals gewoonlijk zijn kaken stijf op elkaar over de werkelijke reden.


    Ik denk dat het gewoon redelijk bewerkelijk is. Zo moest iedere taxichauffeur zich aanmelden in Amsterdam, handtekening zetten onder wat formulieren, etc.

    Als je ook naar Parijs, NYC en Buenos Aires wil (om maar een voorbeeld te noemen) dan heb je een proces nodig dat minder bewerkelijk is. Ik neem aan dat TomTom er weinig voor voelt om taxikantoren over de hele werkeld te hebben.

    Ik denk dat de taxi app zeker commercieel wel interessant was. En dat ze er ook aan zouden kunnen verdienen bij TomTom.

    Keuzes maken betekent echter ook: je richten op datgene waarmee je goede marges maakt en wat ook als een soort vliegwiel werkt, dus geen meerkosten per extra verkocht product.

    Zaken als licensing en webfleet passen beter in die strategie dan een taxi app. Iedere autofabrikant die HD traffic wil, kan dat bijvoorbeeld gewoon 'vanaf de plank' krijgen, zonder dat er ontwikkelkosten bij komen kijken.
  15. Bosporus 17 juli 2013 17:22
    quote:

    *Justin* schreef op 17 juli 2013 17:10:

    [...]

    Ik denk dat het gewoon redelijk bewerkelijk is. Zo moest iedere taxichauffeur zich aanmelden in Amsterdam, handtekening zetten onder wat formulieren, etc.

    Als je ook naar Parijs, NYC en Buenos Aires wil (om maar een voorbeeld te noemen) dan heb je een proces nodig dat minder bewerkelijk is. Ik neem aan dat TomTom er weinig voor voelt om taxikantoren over de hele werkeld te hebben.

    Ik denk dat de taxi app zeker commercieel wel interessant was. En dat ze er ook aan zouden kunnen verdienen bij TomTom.

    Keuzes maken betekent echter ook: je richten op datgene waarmee je goede marges maakt en wat ook als een soort vliegwiel werkt, dus geen meerkosten per extra verkocht product.

    Zaken als licensing en webfleet passen beter in die strategie dan een taxi app. Iedere autofabrikant die HD traffic wil, kan dat bijvoorbeeld gewoon 'vanaf de plank' krijgen, zonder dat er ontwikkelkosten bij komen kijken.
    Ik begrijp wat je zegt, maar waarom in hemelsnaam zijn ze dan aan die taxiapp begonnen als het zo bewerkelijk is? Waarom trekken ze de stekker eruit na nagenoeg vier maanden? Ze zullen toch wel van te voren uitvoerig hebben onderzocht wat de kans van slagen is? Allemaal vragen die dan bij me opkomen.

    Ik blijf bij mijn standpunt dat TT de stekker eruit heeft getrokken, omdat het niet past in de "huidige strategie".
  16. bart1805 17 juli 2013 17:25
    quote:

    exit na cijfers Q1-2013 schreef op 17 juli 2013 17:07:

    [...]

    Het jaarverslag is vaag over de inkomstenverdeling van Licenses. Aangezien men niet communiceert over belangrijke deals zoals Apple blijft het gissen wat de potentie en groeimogelijkheden zijn. Ik zei het zeer positief en jij uiterst negatief. We zullen het in de toekomst zien.

    Van TomTom-Taxi heb ik altijd gezegd dat het een POTENTIELE mega-blockbuster is. Je moet dan wel willen investeren en snel en grootschalig uitrollen. Dat men binnen enkele maanden na de start van de pilot in februari er voor kiest om dat niet te doen wijst naar mijn idee op het in de etalage zetten van Business Solutions.
    Jaarverslagen zijn helemaal niet vaag. Gaat als bij elk bedrijf om de bijlages. Rest is geleuter van afdeling communicatie. Over de taxi app heb je aangegeven dat zelfs als ze de zaken slecht aan zouden pakken het zou leiden tot minimaal 100 miljoen omzet. Dat is geen potentiële blockbuster, maar een blockbuster.
66 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht