Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,815
  • Verschill

    +0,120 +2,11%
  • Volume

    225.209 Gem. (3M) 281,8K
  • Bied

    5,710  
  • Laat

    5,845  
+ Toevoegen aan watchlist

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 mei 2015 23:43
    quote:

    Kuiken schreef op 9 mei 2015 18:15:

    Twee vragen ivm Posts van Justin.
    - als de drie Duitse autofabrikanten of een meerderheidsbelang in Here krijgen , of er grootaandeelhouder in worden, dragen dan concurrerende automerken bij afname van Here-diensten niet bij aan de eventuele winst van de drie? En zou dat ze dus niet in handen drijven van TT op termijn?
    - In Europa is er de als Parijs/Berlijn. De Franse industriepolitiek komt op dit forum nauwelijks ter sprake, is wellicht ook van ondergeschikt belang, maar daar is al wel voor TT gekozen, heeft iemand kennis op dit vlak?
    Zolang ze in Frankrijk nog niet de moed kunnen opbrengen om die dinosaurus van een Hollande per direct de laan uit te sturen zijn die Fransen helaas noodgedwongen vooral bezig met het "redden" van onhoudbare banen in de basisindustrie. Hollande heeft waar hij kon alle vernieuwingskracht in Frankrijk eigenhandig de nek omgedraaid. De meest waardeloze president die ze ooit gehad hebben. Jammer, maar waar!

    Hollande is volgens mij pas blij als hij Frankrijk heeft laten afzakken tot een Griekenland in het groot. Kop in het zand en lenen-lenen-lenen om de problemen te kunnen blijven ontkennen.
  2. [verwijderd] 9 mei 2015 23:53
    quote:

    *Justin* schreef op 9 mei 2015 22:16:

    [...]
    Indien HERE een map wordt voor beiden, dan verandert er niets. Indien HERE een map wordt die meer gericht is op automotive, dan laat dat ruimte open voor tomtom in de licensing hoek, zoals app ontwikkelaars, broadcasters, etc. En indien HERE een map wordt die meer gericht is op social/location based services, dan laat dat HEEL VEEL ruimte om automotive contracten te winnen. Dat laatste lijkt me van de drie het meest gunstige scenario.
    Klopt. En dat maakt het ook best denkbaar dat onder de vleugels van de Duitsers TomTom de instantie wordt om hoog geautomatiseerd de basiskaarten in HAD-kwaliteit + traffic + alle verkeersrelateerde add-ons te gaan verzorgen. HERE zou dan kunnen worden omgebouwd naar een bedrijf dat de social/LBS-lagen daar bovenop bouwt. Door TomTom op termijn ook de basiskaarten aan HERE te laten leveren ontstaan gigantische synergievoordelen die vast op een manier te verdelen zijn dat iedereen daar heel blij van kan worden. De incrementele kosten van levering van mapdata van TomTom aan HERE zijn immers vrijwel nihil.
  3. [verwijderd] 9 mei 2015 23:55
    quote:

    *Justin* schreef op 9 mei 2015 22:37:

    [...]
    Dan ben ik wel benieuwd of dat a) technisch kan, b) hoe lang je dan doet over dat opknippen en c) of er ook klanten tussen wal en schip vallen? Ik denk dat dit een dermate grote reorganisatie/herstructurering wordt dat TomTom daar juist, zeker in de eerste jaren, haar vingers bij kan aflikken.
    En de extreme inefficiency van het huidige HERE wordt er ook niet mee opgelost.
  4. mjmj 10 mei 2015 09:50
    Klopt het hoofdkantoor van puber in Amsterdam zit? Ik las dat in een bericht van paulTA.
    Dit vond ik op internet.
    Zie bv:http://tweakers.net/nieuws/100045/uber-start-groot-ontwikkelteam-in-amsterdam.html

    Als dat zo is dan wordt bij een overname van Here door puber het wel erg interessant om personeel bij TT weg te kapen.
  5. [verwijderd] 10 mei 2015 14:22
    quote:

    haaks schreef op 10 mei 2015 13:17:

    interessant:

    uk.businessinsider.com/the-bidding-wa...
    Die UBER CEO vind ik behoorlijk agressief en arrogant. Maar voor ons is het gunstig. Ik denk dat ie een enorme bobbel in zijn broek krijgt bij het idee dat ie een bidding war kan winnen van de drie luxueuze automerken BMW plus Audi plus Mercedes.

    Nog los van de vraag of ie teveel betaalt of niet, alleen al het winnen van de bidding war, zal als een overwinning voelen. En ze kunnen bij UBER toch geld op halen als water, net weer tussen de 1,5 en 2 miljard opgehaald, de investeerders staan in de rij (gekte). Dus een miljard meer of minder, misschien kijken ze daar niet eens van op.
  6. [verwijderd] 10 mei 2015 15:23
    quote:

    haaks schreef op 10 mei 2015 13:17:

    interessant:

    uk.businessinsider.com/the-bidding-wa...
    Ik begrijp dat Nokia ooit 8,1miljard heeft betaald voor de kaarten en dat ze nu nog voor 2 miljard in de boeken staan..(als het niet klopt moeten jullie maar even corrigeren)maar het feit dat de boekwaarde nog maar 2 miljard is wil toch niet zeggen dat de kaarten niet desnoods weer voor b v 8 miljard verkocht kunnen worden? Ik bedoel ;ik neem aan dat die kaarten door het gebruik niet slijten, en dat de waarde wordt bepaald door diezelfde kaarten en het te verwachten verdien model er achter.
    Ergens zal ik wel een denk fout maken,,, ik hoor het graag.

    Groeten loesje
  7. [verwijderd] 10 mei 2015 15:42
    quote:

    loesje62 schreef op 10 mei 2015 15:23:

    [...]

    Ik begrijp dat Nokia ooit 8,1miljard heeft betaald voor de kaarten en dat ze nu nog voor 2 miljard in de boeken staan..(als het niet klopt moeten jullie maar even corrigeren)maar het feit dat de boekwaarde nog maar 2 miljard is wil toch niet zeggen dat de kaarten niet desnoods weer voor b v 8 miljard verkocht kunnen worden? Ik bedoel ;ik neem aan dat die kaarten door het gebruik niet slijten, en dat de waarde wordt bepaald door diezelfde kaarten en het te verwachten verdien model er achter.
    Ergens zal ik wel een denk fout maken,,, ik hoor het graag.

    Groeten loesje
    Nokia nam Navteq over voor ongeveer 5,7 miljard euro ongeveer 6,9 miljard dollar destijds..
  8. [verwijderd] 10 mei 2015 16:08
    quote:

    loesje62 schreef op 10 mei 2015 15:23:

    [...]

    Ik begrijp dat Nokia ooit 8,1miljard heeft betaald voor de kaarten en ik neem aan dat die kaarten door het gebruik niet slijten, en dat de waarde wordt bepaald door diezelfde kaarten en het te verwachten verdien model er achter.

    Groeten loesje
    Het verdienmodel is matig bij Nokia(-32 miljoen in 2014). TT doet het beter. De waarde van de kaarten wordt bepaald door de vooruitzichten. Inbouw navigatie moet de omzet gaan opkrikken. BMW levert niet nog standaard navigatie voor iedere verkochte auto. Over een paar jaar verwacht men dit wel te doen.
    Maar ook de klanten van TT(inbouw) plaatsen niet in elk model een TT. Nog niet. Omzet TT(automotive) - 110 miljoen(2014). In 2013 was het ook 110 miljoen.
  9. [verwijderd] 10 mei 2015 20:32
    quote:

    san marco schreef op 10 mei 2015 20:18:

    Op nu.nl

    Fiat praat met apple ...
    Schets even hoe het zou kunnen gaan.
    Autobouwers nemen Here over.
    En Apple gaat met de overige autobouwers vandoor.
    TomTom gaat het moeilijk krijgen.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 mei 2015 20:38
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 10 mei 2015 20:32:

    [...]
    Schets even hoe het zou kunnen gaan.
    Autobouwers nemen Here over.
    En Apple gaat met de overige autobouwers vandoor.
    TomTom gaat het moeilijk krijgen.
    Niemand weet hoe het verder gaat; er kunnen nog de meest vreemde dingen gebeuren.

    Een ding is wel zeker: het zal nog vele jaren duren voordat iemand geld gaat verdienen met HERE en/of met zelfrijdende autos.
  11. Mark73 10 mei 2015 20:43
    quote:

    loesje62 schreef op 10 mei 2015 15:23:

    [...]

    Ik begrijp dat Nokia ooit 8,1miljard heeft betaald voor de kaarten en dat ze nu nog voor 2 miljard in de boeken staan..(als het niet klopt moeten jullie maar even corrigeren)maar het feit dat de boekwaarde nog maar 2 miljard is wil toch niet zeggen dat de kaarten niet desnoods weer voor b v 8 miljard verkocht kunnen worden? Ik bedoel ;ik neem aan dat die kaarten door het gebruik niet slijten, en dat de waarde wordt bepaald door diezelfde kaarten en het te verwachten verdien model er achter.
    Ergens zal ik wel een denk fout maken,,, ik hoor het graag.

    Groeten loesje
    Dat was voordat Google zijn kaarten gratis aan ging bieden. Hierdoor ging het verdienmodel bij Nokia en TT naar beneden, waardoor de kaarten minder waard werden.
  12. [verwijderd] 10 mei 2015 20:52
    quote:

    san marco schreef op 10 mei 2015 20:18:

    Op nu.nl

    Fiat praat met apple ...
    Die Sergio Marchionne vind ik wel een baas. Moderne CEO, van wat ik ervan meekrijg.
  13. [verwijderd] 10 mei 2015 21:49
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 10 mei 2015 20:38:

    [...]

    Niemand weet hoe het verder gaat; er kunnen nog de meest vreemde dingen gebeuren.

    Een ding is wel zeker: het zal nog vele jaren duren voordat iemand geld gaat verdienen met HERE en/of met zelfrijdende autos.
    Graag onderbouwing waarom het nog vele jaren gaat duren voordat er iemand aan zelfrijdende auto's gaat verdiene en ook graag waarom Het de koper van Here jaren gaat kosten voordat de koper iets aan Here gaat verdienen?

    Ik ben benieuwd en laat mij graag verrassen.
  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 mei 2015 22:07
    quote:

    gerard_ecb schreef op 10 mei 2015 21:49:

    [...]
    Graag onderbouwing waarom het nog vele jaren gaat duren voordat er iemand aan zelfrijdende auto's gaat verdiene en ook graag waarom Het de koper van Here jaren gaat kosten voordat de koper iets aan Here gaat verdienen?
    Ik ben benieuwd en laat mij graag verrassen.
    Onderbouwing = Gezond verstand
  15. [verwijderd] 10 mei 2015 22:12
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 10 mei 2015 22:07:

    [...]

    Onderbouwing = Gezond verstand
    Gelukkig dat we hier allemaal kunnen bouwen op jouw gezond verstand.
  16. [verwijderd] 10 mei 2015 22:15
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 10 mei 2015 22:07:

    [...]

    Onderbouwing = Gezond verstand
    Laat eens wat horen van dat gezonde verstand. Want dit is wederom een nietszeggende kreet. Dus onderbouw of ben een querulant en als je dat bent is dat prima en zal ik in ieder geval niet meer op jou reageren en ik hoop dat dan verder iedereen, op dit forum jou verder negeert.
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 juni

    1. Werkloosheid mei (Dld)
    2. Vacatures april (VS)
    3. Fabrieksorders april (VS)
  2. 05 juni

    1. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin mei (Chi)
    3. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Dld)
    4. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (EU)
    5. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (VK)
    6. Producentenprijzen april (eurozone)
    7. Campbell Soup Q3-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht