Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,550
  • Verschill

    -0,035 -0,63%
  • Volume

    204.317 Gem. (3M) 274,5K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom: week 10-17 mei 2015: Eenmaal, andermaal .......

1.529 Posts
Pagina: «« 1 ... 72 73 74 75 76 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Peett 16 mei 2015 15:47
    quote:

    Juun schreef op 16 mei 2015 14:56:

    [...]
    Je hebt helemaal gelijk. Ik krijg er een sik en een deserectie van als ik er aan denk. Wat een drama. Staat die computer 8 uur te stampen om kaarten te laden, vervolgens weet je nooit hoe lang het nog duurt. Die hele navigatie over de site heen is een drama, ik weet nooit waar ik wat moet vinden.
    MyDrive is nog veel erger. Iedere keer loopt de hele computer vast bij de 2e muisklik en moet ik opnieuw alles opstarten.
    Om over de Go6000, is die nu ge upgraded naar de Go6100, ik weet het niet en hoe kan ik dat zien, ik weet niet waar.
    Als ik tegen mijn TT roep: "Hallo TomTom" dan zou die op moeten starten. Nou, als ik zo vaak mijn kinderen zou moeten roepen, had ik ze allang de deur uitgedaan. Na 10 keer doet ie het en dan moet ik zeggen: "ga naar een adres". Tegen de tijd dat ie naar me luistert ben ik zowat op mijn bestemming en hoeft het al niet meer.

    Zoals je hoort, van die jubelverhalen van mij ga je inderdaad niet geloven dat TT zo'n technologisch vooroplopend bedrijf is. Ga eerst eens een goed werkende TT in elkaar zetten en een MyDrive introduceren die het echt doet.

    Ik kan me er nog steeds kwaad overmaken, 100 journalisten optrommelen voor MyDrive: MyDrive is niet meer dan: synchroniseren van je TT met je computer, zoals ik al jaren mijn telefoon synchroniseer met mijn computer. Met dit verschil, dat MyDrive niet werkt en niks voorstelt en bij al mijn andere synchronisaties werkt er wel wat ik ervan verwacht.
    Contact opnemen met Tomtom zelf. Goede support service. Succes.
  2. [verwijderd] 16 mei 2015 18:20
    quote:

    Overtake schreef op 16 mei 2015 14:23:

    Geheel off-topic, maar mocht ooit een potentiële overname-kandidaat zelf proberen een TomTom aan te sluiten op zijn of haar PC of erger nog, proberen er andere poi-bestanden op te krijgen, dan gaat direct de hele overname niet door.

    Ik neem aan, dat de zwaar overtuigde shortende partijen dit al een paar keer vergeefs hebben geprobeerd.

    De hele software eromheen met mydrive-connect en tomtom home en de updates en andere al dan niet betaalde rommel is een beetje onderneming geheel onwaardig.

    Maar, kom maar op dan met de jubelende verhalen hoe makkelijk het is en hoe dom ik ben dat ik mij dat niet lukt!
    Hoogste tijd om je Commodore 64 te vervangen geloof ik.
  3. [verwijderd] 16 mei 2015 21:16
    quote:

    RESEARCH schreef op 16 mei 2015 20:48:

    ramonsgadgets.com/artikels/gopro-hero...
    Hij komt goed uit de test, alleen moet er nog een hoop aangevuld worden, als ik het zo lees......nog geen software, nog niet voor Android. ....das jammer....maar goed, ik snap wel dat ze hem zo snel mogelijk op de markt willen hebben....ben benieuwd hoe de verkoop zal zijn.....
  4. [verwijderd] 16 mei 2015 22:24
    Offtopic; kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden wanneer er nieuwe optiereeksen worden uitgegeven? Zo zou ik graag opties juni 2017 TT kopen maar deze zijn nu nog niet leverbaar maar wanneer wel? Is dit na de expiratie juni 2015?
  5. [verwijderd] 17 mei 2015 19:10
    quote:

    ballie2 schreef op 17 mei 2015 18:56:

    [...]
    Hoe moet dit bericht inschatten? Gunstig of ongunstig voor Tom2.
    Persoonlijk vind ik het minder gunstig voor TT. Waar TT er steeds meer voor zorgt dat ze in de toekomst minder afhankelijk zijn van de data van Apple (over een jaar of twee heeft TT de data van Apple niet meer nodig) lijkt het er hiermee op dat Apple zich minder afhankelijk van TT wil maken. Maar ik ben benieuwd wat de échte TT kenners hiervan vinden.
  6. [verwijderd] 17 mei 2015 20:00
    Twee dingen die je moet onderscheiden voor de zelfrijdende auto: zeer nauwkeurige maps en zeer nauwkeurige positiebepaling. En de combinatie van die twee is nodig.

    De zeer nauwkeurige maps die tomtom nu ontwikkelt weten bijvoorbeeld zelfs de hoogte van stoepranden. Wat mogelijk zorgt dat een auto minder sensoren nodig heeft (ter hoogte van de wielen bijvoorbeeld). Waardoor een systeem voor zelfrijdende auto ontstaat dat zoveel mogelijk op software en hoge detail kaarten kan rijden en alleen met de hoogstnodige sensoren (minimale hardware kosten). Dat testen ze nu met Volkswagen. Er is nu na twee jaar testen een 98% accuratesse tussen hetgeen de map denkt dat de waarheid is en wat camera's realtime waarnemen.

    Wat Apple heeft overgenomen heeft niet met de map maar met positiebepaling te maken. Ze zeggen dat ze signalen combineren zodat de positie scherper bepaald kan worden dan met alleen gps. En dat het "het potentieel heeft" om heen nauwkeurig (tot centimeters) te worden.

    Twee dingen die ik daarbij denk: in potentie is ook in realiteit? En de tweede is: in 2019 is voor iedereen de Galileo satteliet beschikbaar en die is sowieso tot centimeter nauwkeurig.
  7. Spoetnik 17 mei 2015 20:03
    quote:

    *Justin* schreef op 17 mei 2015 20:00:

    Twee dingen die je moet onderscheiden voor de zelfrijdende auto: zeer nauwkeurige maps en zeer nauwkeurige positiebepaling. En de combinatie van die twee is nodig.

    De zeer nauwkeurige maps die tomtom nu ontwikkelt weten bijvoorbeeld zelfs de hoogte van stoepranden. Wat mogelijk zorgt dat een auto minder sensoren nodig heeft (ter hoogte van de wielen bijvoorbeeld). Waardoor een systeem voor zelfrijdende auto ontstaat dat zoveel mogelijk op software en hoge detail kaarten kan rijden en alleen met de hoogstnodige sensoren (minimale hardware kosten). Dat testen ze nu met Volkswagen. Er is nu na twee jaar testen een 98% accuratesse tussen hetgeen de map denkt dat de waarheid is en wat camera's realtime waarnemen.

    Wat Apple heeft overgenomen heeft niet met de map maar met positiebepaling te maken. Ze zeggen dat ze signalen combineren zodat de positie scherper bepaald kan worden dan met alleen gps. En dat het "het potentieel heeft" om heen nauwkeurig (tot centimeters) te worden.

    Twee dingen die ik daarbij denk: in potentie is ook in realiteit? En de tweede is: in 2019 is voor iedereen de Galileo satteliet beschikbaar en die is sowieso tot centimeter nauwkeurig.
    Damn, you know much!
    Werk je niet toevallig bij TT? :-)
  8. pielsje 17 mei 2015 20:11
    Automotive and Licensing business

    Although we will continue to manufacture previously developed in-dash hardware for Renault, Mazda, Fiat, and Toyota, when quoting for automotive contracts, our strategy is now to offer a coherent set of navigation software components. This strategy positions us as a partner to 'tier 1' in-dash system vendors.

    annualreport2013.tomtom.com/ceo-letter
  9. [verwijderd] 17 mei 2015 21:27
    quote:

    Spoetnik schreef op 17 mei 2015 20:03:

    [...]

    Damn, you know much!
    Werk je niet toevallig bij TT? :-)
    Goddijn zei in de youtube video met Everts dat tomtom zich richt op twee essentiele aspecten van de zelfrijdende auto: positiebepaling en hoge detail maps. Tomtom's manier van locatiebepaling hebben we vrijdag over gelezen op gpsbusinessnews.com. De tomtom map dna. En dat in combinatie met hoge detail maps. Het gaat natuurlijk om de combinatie van beiden. Een accurate positie zonder te weten hoeveel rijbanen er zijn heb je immers ook niks aan.

    Dat bericht over Apple is wel weer een nieuw teken dat zij aan een zelfrijdende auto werken.
  10. san marco 17 mei 2015 22:43
    Justin,

    Voor een zelfrijdende auto vind ik persoonlijk de positie bepaling op de weg belangrijker dan zeer nauwkeurige maps.

    Maps zijn simpelweg de vertaling van GPS coördinaten naar de 2d positie op de wereldbol. Die heb je nodig om om van a naar b te gaan via het wegen net.

    De positie bepaling van de auto tov zijn voorganger, achterligger, vangrail en berm moet zeer nauwkeurig zijn omdat het simpelweg de ogen van de mens moeten vervangen.

    Ik denk dat camera's/sensoren en interfacing daarin een hele grote rol spelen. De trok is om een camera te ontwikkelen die radar en IR en visuele beeld zeer snel kunnen verwerken omdat je de camera 24 uur onder alle weersomstandigheden moeten werken.
  11. Alpen 17 mei 2015 22:57
    Nauwkeurige positiebepaling op basis van aanvullende satellieten tbv HAD lijkt me perfect. Totdat signalen minder goed doorkomen of worden geblokkeerd omdat het voertuig is "afgeschermd" (omringd door hoge gebouwen, bevindt zich in tunnel, etc).
    Dat voertuig blijft zich dan alleen succesvol highly automated voortbewegen als gebruik wordt gemaakt van minstens één aanvullende/alternatieve methode van positiebepaling die dit satelliet gerelateerde probleem omzeilt.

    "Because GPS and other GNSS constellations have their limitations, some years ago TomTom started to research other techniques capable of precisely locating a car on a road."

    --> TT's Road DNA maakt geen gebruik van satellieten en complementeert in principe een GPS afhankelijk systeem (en vice versa).

    Wist TT van Apple's nieuwe aankoop? Vast wel.
    Toeval dat TT's bericht enkele dagen geleden via gpsbusinessnews.com werd "gelekt"? Vast niet...
  12. [verwijderd] 18 mei 2015 00:34
    quote:

    san marco schreef op 17 mei 2015 22:43:

    Justin,

    Voor een zelfrijdende auto vind ik persoonlijk de positie bepaling op de weg belangrijker dan zeer nauwkeurige maps.

    Maps zijn simpelweg de vertaling van GPS coördinaten naar de 2d positie op de wereldbol. Die heb je nodig om om van a naar b te gaan via het wegen net.

    De positie bepaling van de auto tov zijn voorganger, achterligger, vangrail en berm moet zeer nauwkeurig zijn omdat het simpelweg de ogen van de mens moeten vervangen.

    Ik denk dat camera's/sensoren en interfacing daarin een hele grote rol spelen. De trok is om een camera te ontwikkelen die radar en IR en visuele beeld zeer snel kunnen verwerken omdat je de camera 24 uur onder alle weersomstandigheden moeten werken.
    Er is vorig jaar nogal wat discussie geweest onder experts of de hoge detail map echt een essentieel en onmisbaar onderdeel is van de zelfrijdende auto. De hoge detail map is niet onmisbaar in letterlijke zin. Men zegt dat in principe een auto zelf zou kunnen rijden met een beroerde kaart, mits je de auto dan vol propt met sensoren. Hoe minder hij weet van zijn omgeving (door ontbreken gedetailleerde map), hoe meer hij zelf moet kunnen zien, simpel gezegd.

    Positiebepaling is belangrijk, maar als je de precieze locatie weet waar je op de weg rijdt, maar niet weet of het een tweebaans of driebaans weg is, dan is dat toch lastig. Sensoren kunnen dat waarnemen, dus in principe zou een enorme batterij aan sensoren ervoor moeten kunnen zorgen dat je die hoge precisie maps niet nodig hebt. Dan zien de sensoren gewoon hoeveel rijbanen er zijn, waar de stoplichten zitten, hoeveel graden een bocht heeft, etc.

    Maar de hoge precisie map heeft wel twee voordelen ten opzichte van sensoren. De eerste is kosten. Het doel is dat zo'n hoge detail map het aantal benodigde sensoren kan beperken. Een zelfrijdende auto moet ook een betaalbaar ding worden, niet eentje die vanwege de technologie 20K duurder wordt dan eentje waarin je zelf moet sturen. Daar is ook onderzoek naar gedaan: consumenten vinden zelfrijdende auto's heel interessant, maar niet tegen veel hogere kosten.

    De tweede is veiligheid. Sensoren kunnen zien hoe scherp een bocht is, zodra de auto in de bocht is. Een map kan je dat vooraf vertellen, zodat de auto haar snelheid al kan aanpassen. Er komen steeds meer aanhangers van het idee dat de hoge detail map dus wel essentieel is voor de zelfrijdende auto, wil je die veilig en kosten efficient maken.
1.529 Posts
Pagina: «« 1 ... 72 73 74 75 76 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht