Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,550
  • Verschill

    -0,035 -0,63%
  • Volume

    204.317 Gem. (3M) 274,5K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 19 juni 2015 17:55
    quote:

    harrysnel schreef op 19 juni 2015 17:10:

    [...]

    De Duitsers zijn geconfronteerd met deze hele poespas. Zij moeten redden wat er te redden valt en hebben hier niet voor gekozen. De Maps zijn voor hun een "grondstof", zij verdienen er hun geld niet mee. Hun probleem is dat zij binnenkort de beschikking over deze grondstof dreigen te verliezen. Zij kopen met Here of TT geen business waar zij aan willen verdienen maar die noodzakelijk is voor hun voortbestaan.

    In zekere zin zijn de autobouwers zelf verantwoordelijk voor deze ellende:
    1 Nokia heeft de investeringen in Here "verwaarloosd" omdat hun klanten vooral niet teveel wilden betalen voor de Maps
    2 De autobouwers hebben business naar TT overgebracht wat Nokia met lede ogen aan moest zien (VW)

    Nokia denkt "als jullie niet willen betalen/overstappen dan verkopen we de Here tak nu het marktaandeel tov TT nog hoog is". En een partij die andere focus heeft vwb maps (Facebook bv) ziet wellicht meer waarde in Here.

    De autobouwers gingen dreigen om in dat geval business naar TT te brengen.....maar dat deden ze al. Wellicht hadden zij de hoop dat Microsoft ook de Here tak zou kopen maar als dat niet gebeurt zijn ze zwaar de klos.

    Here naar Uber of Chinezen laat alleen TT over.

    Je zegt "waarom niet E17 op TT bieden"? Denk dat Mercedes/BMW dat graag zouden willen maar wat doet Apple dan? En VW? Bovendien zijn er al contracten tussen TT en deze partijen. Als het consortium E17 biedt is de beer helemaal los.

    Wat resteert er dan voor mogelijkheid voor Daimler/BMW? Een harmonie model met Apple/VW/Bosch/VS- en overige autobouwers.

    Wat moet er gebeuren? TT moet zaakjes met Apple regelen en zekerheden bieden voordat de autobouwers mogen instromen. De autobouwers die nog niet bij TT zitten moeten naar Amsterdam om met TT te praten. Volgens Sud Deutsche Zeitung is dat (deels) gebeurd. Apple contract is uitgebreid/verlengd.

    Dus idd: ik denk dat consortium NOK gebruikt als drukmiddel in haar onderhandelingen met TT en niet andersom:).

    Jmho

    AB, helemaal mee eens, als het nog 2 jaar duurt voordat de HD kaarten van Here operationeel zijn en dit kost de nieuwe aandeelhouders nog een kleine 2 miljard dan is deze business case nooit rendabel te krijgen voor alleen Audi, Mercedes en BMW. Tom2 kan een veel aantrekkelijke aanbod op tafel brengen: het heeft bewezen dat het werkt in de praktijk, de kaarten zijn er binnen een jaar en het is veel goedkoper. Die solidariteit van de andere autobouwers zie ik nog niet zo, dan hadden we dat in het geruchten circuit al gehoord.
  2. [verwijderd] 19 juni 2015 18:03
    De hint is, elop is alweer weg bij microsoft, dat zou specu zijn dat here ook nr microsoft gaat en elop deze mensen niet meer onder ogen durft te komen.....
  3. Bosporus 19 juni 2015 19:38
    quote:

    *Justin* schreef op 19 juni 2015 18:08:

    [...]

    Dat zou zomaar de 400k van HP kunnen zijn. Het begint er op te lijken, dat ze eieren voor hun geld gaan kiezen.
  4. zeewolf 19 juni 2015 20:01
    Ik denk als ze here naar de autobouwers zien gaan dat ze geld hebben om tom2 over te nemen om niet mis te grijpen haha
  5. Erik9400 19 juni 2015 20:20
    Bij uber is er geen limiet....die kunnen bieden wat ze willen
    Ze hebben een geldboom, misschien wel 2

    De automakers moeten elke euro echt verdienen en betalen echt niet meer dan goed is... met een verkeerde investering kunnen ze eigen bedrijf om zeep helpen

    Denk dat Here zegt dat ze aan automakers willen verkopen op prijs op te drijven: ze willen here kwijt dus wat boeit het aan wie?

    Voor 1 miljoen mag iedereen mijn huis kopen, mag je er mee doen wat je wilt...

    Door te doen alsof ze autobouwers serieus nemen kan het zo zijn dat Uber een miljard extra uit boom trekt om here te kopen en knock-out bod kan doen
  6. forum rang 6 Chiddix 19 juni 2015 20:59
    General Atlantic zou zich bij het bod op de kaartendivisie bij de Duitsers hebben gevoegd en krijgen een 30% belang indien....
    Velen hier gaan ervan uit wie het hoogste bod lanceert , er mee de kaartendivisie vandoor gaat alsof het een autoveiling is.
    Is niet zeker of dat ook geldt voor de kaartendivisie van Nokia. Indien het wel zo was, had Nokia direct bekend kunnen maken wie het hoogste bod heeft gelanceerd.
    Nokia gaat nu alle biedingen bekijken en neemt straks een besluit.
  7. Black Money 19 juni 2015 21:10
    quote:

    Erik9400 schreef op 19 juni 2015 20:20:

    Bij uber is er geen limiet....die kunnen bieden wat ze willen
    Ze hebben een geldboom, misschien wel 2
    Ik snap de populariteit van Uber bij investeerders nog steeds niet, in bijna elk land waar ze actief zijn, zijn ze illegaal verklaard.
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht