Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,550
  • Verschill

    -0,035 -0,63%
  • Volume

    204.317 Gem. (3M) 274,5K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM JULI 2015

1.866 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 94 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 juli 2015 14:41
    quote:

    Mr. President schreef op 17 juli 2015 13:21:

    [...]Volgens mij is de onderlinge afstand tussen twee treinen iets groter dan de afstand tussen twee auto's ;-)
    Klopt, maar bij een zeer compacte dienstregeling (wat-is-dah? vragen ze dan bij Prorail) kan de trein qua personenvervoers-kms op tegen de snelweg. En bij vracht-kms zeker. Al is de binnenvaart de echte kampioen per ton-km.

    Maar je brengt me nu op mijn plaaghobby voor alle vervoershotemetoten:

    Asfalteer alle spoorwegen, maar laat de rails daartussen in smalle gleuven liggen. Laat daarover gelede snelbussen rijden (met elk 100-140 passagiers). Die houden mbv. ADAS een veilige afstand tov. elkaar, hun remweg is veel korter dan van een trein, een ingewikkelde dienstregeling of besturing op afstand is niet nodig.
    Maak om de 10 km of zo verbredingen waar ze elkaar zo nodig kunnen inhalen, of waar ze even af kunnen slaan naar een regionaal busstation voor verdere distributie naar regionale en lokale busjes. Laat in rustige uren of 's nachts lange goederentreinen met diesellocs rijden over de nog steeds aanwezige rails.

    VOORDELEN:

    - Geen last van die zg. stroom- of wisselstoringen meer. Sterker nog: het hele 15 kV net is niet meer nodig:
    www.prorail.nl/nieuws/meer-spanning-o...

    - Een minstens gelijke personenvervoerscapaciteit, vergeleken met treinen.

    - Goedkoper materieel qua aanschaf en onderhoud. Bussen zijn veel meer 'standaard' dan treinen.

    - Geen 'vierkante wielen' meer. Bladeren op de rails? Hoezo?

    - Het grote voordeel tov bussen op de snelweg is dat onze spoorwegen directe verbindingen vormen van city-centre naar city-centre. De erfenis van onze 19e- eeuwse voorouders. De 'IJzeren Eeuw', ons nationaal erfgoed. Net zo iets als de Afsluitdijk. Waar modieuze en halfzachte privatiseerders met hun neo-liberale poten vanaf moeten blijven wat mij betreft.

    - Ergens iets kapot? Een bus met een lekke band? Dan gaan achteropkomers bij een eerdere 'afrit' naar de gewone weg. Het zal iets langer gaan duren, maar er is geen sprake meer van "Gansch het raderwerk staat stil". Die prent van een Grunninger is toch al 110 jaar oud?

    - O ja, ijzel is voor voertuigen op banden vervelender dan voor wielen op rails. Dat dachten we althans... (En: er liggen nog altijd rails!! In noodgevallen halen we die ouwe trouwe hondekoppen toch van stal? Die hadden ook nog een rookcoupé, haha.)

    - Moet ik nog doorgaan?

  2. Bosporus 17 juli 2015 14:42
    quote:

    recital schreef op 17 juli 2015 12:10:

    'Opnieuw stabiel kwartaal voor TomTom'

    AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft de omzet in het tweede kwartaal op peil weten te houden. Dat is de gemiddelde verwachting van analisten die het navigatiebedrijf zelf heeft geraadpleegd, vooruitlopend op de kwartaalcijfers die dinsdag worden gepubliceerd.

    De marktvorsers gaan in doorsnee uit van een omzet van 252 miljoen euro, precies evenveel als in het tweede kwartaal van 2014. Bij de divisie Telematics wordt opnieuw een stevige groei verwacht, van 26 naar 33 miljoen euro. De consumentenomzet is naar verwachting afgenomen van 169 naar 164 miljoen euro.

    In de eerste drie maanden van dit jaar hield TomTom de omzet eveneens stabiel op 205 miljoen euro. Daarop werd een nettoverlies geleden van 6,9 miljoen euro. Over het afgelopen kwartaal voorzien analisten gemiddeld een positief resultaat van 1 miljoen euro, fors minder dan de winst van 9 miljoen euro een jaar eerder.

    Bij de presentatie van de jaarcijfers in februari voorspelde TomTom dat dit jaar de omzet weer zal toenemen, na jaren van aanhoudende krimp. De vraag zal zijn of het bedrijf vasthoudt aan die prognose. Vorig jaar kende de fabrikant van onder meer navigatiekastjes al een sterke eerste jaarhelft, maar zakten de verkopen na de zomer terug.

    Men veracht dus een status quo t.o.v. Q2 2014, terwijl ze een groei verwachten t.o.v. Q1 2015 (+47 mio).
    Consumenten tak laat een afname zien van EUR 5 mio, terwijl deze tak juist een verrassing zal laten zien, verwacht ik. Ik meen me een forumlid te herinneren die onlangs op het forum riep dat tijdens het personeelsbijenkomst geroepen werd dat TT na jaren weer groei laat zien in alle segmenten? Dus ook de consumenten tak, waarbij de PND's ook weer groei zal laten zien (interview Corine).

    Tijdens dit schrijven bedenk ik me ineens dat Q2 wat mij betreft onderschikt is t.o.v. de forecast Q3/4 (2015). Ik ben erg benieuwd naar de lezing van HG over de MT / LT. Er zijn toch aantal belangrijke zaken (HERE) die de revue zijn gepasseerd na Q1.
    Waar ik in het verleden enorm somber en moedeloos werd van de interviews/CC van HG, ben ik enorm verrast door de afgelopen interviews/CC (conference call) waar een enthousiaste HG te horen was.

    Ik ben zeer benieuwd hoe wij (TT) er voor staan a.s. dinsdag en/of we nog groot nieuws (nieuwe deals) uit de hoge hoed mogen verwachten.
  3. [verwijderd] 17 juli 2015 15:01
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 17 juli 2015 14:41:

    [...]
    Klopt, maar bij een zeer compacte dienstregeling (wat-is-dah? vragen ze dan bij Prorail) kan de trein qua personenvervoers-kms op tegen de snelweg. En bij vracht-kms zeker. Al is de binnenvaart de echte kampioen per ton-km.

    Maar je brengt me nu op mijn plaaghobby voor alle vervoershotemetoten:

    Asfalteer alle spoorwegen, maar laat de rails daartussen in smalle gleuven liggen. Laat daarover gelede snelbussen rijden (met elk 100-140 passagiers). Die houden mbv. ADAS een veilige afstand tov. elkaar, hun remweg is veel korter dan van een trein, een ingewikkelde dienstregeling of besturing op afstand is niet nodig.
    Maak om de 10 km of zo verbredingen waar ze elkaar zo nodig kunnen inhalen, of waar ze even af kunnen slaan naar een regionaal busstation voor verdere distributie naar regionale en lokale busjes. Laat in rustige uren of 's nachts lange goederentreinen met diesellocs rijden over de nog steeds aanwezige rails.

    VOORDELEN:

    - Geen last van die zg. stroom- of wisselstoringen meer. Sterker nog: het hele 15 kV net is niet meer nodig:
    www.prorail.nl/nieuws/meer-spanning-o...

    - Een minstens gelijke personenvervoerscapaciteit, vergeleken met treinen.

    - Goedkoper materieel qua aanschaf en onderhoud. Bussen zijn veel meer 'standaard' dan treinen.

    - Geen 'vierkante wielen' meer. Bladeren op de rails? Hoezo?

    - Het grote voordeel tov bussen op de snelweg is dat onze spoorwegen directe verbindingen vormen van city-centre naar city-centre. De erfenis van onze 19e- eeuwse voorouders. De 'IJzeren Eeuw', ons nationaal erfgoed. Net zo iets als de Afsluitdijk. Waar modieuze en halfzachte privatiseerders met hun neo-liberale poten vanaf moeten blijven wat mij betreft.

    - Ergens iets kapot? Een bus met een lekke band? Dan gaan achteropkomers bij een eerdere 'afrit' naar de gewone weg. Het zal iets langer gaan duren, maar er is geen sprake meer van "Gansch het raderwerk staat stil". Die prent van een Grunninger is toch al 110 jaar oud?

    - O ja, ijzel is voor voertuigen op banden vervelender dan voor wielen op rails. Dat dachten we althans... (En: er liggen nog altijd rails!! In noodgevallen halen we die ouwe trouwe hondekoppen toch van stal? Die hadden ook nog een rookcoupé, haha.)

    - Moet ik nog doorgaan?

    De hondekoppen zijn allemaal oud ijzer geworden, mat 64 is er nog wel, die rijden zelfs nog....:)

    Verder leuk idee, maar niet realistisch....zou bergen geld kosten, en niet rendabel denk ik....nee, men is in Japan gaan kijken....daar heb je geen wissels meer, en daar wil men hier ook naar toe....en steeds minder overwegen.....ERMTS is trouwens straks ideaal, om op korte afstand van elkaar te rijden....er rijden al verscheidene treinen rond met dit systeem...
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 juli 2015 15:30
    quote:

    Girakian1 schreef op 17 juli 2015 15:01:

    [...]

    De hondekoppen zijn allemaal oud ijzer geworden, mat 64 is er nog wel, die rijden zelfs nog....:)

    Verder leuk idee, maar niet realistisch....zou bergen geld kosten, en niet rendabel denk ik....nee, men is in Japan gaan kijken....daar heb je geen wissels meer, en daar wil men hier ook naar toe....en steeds minder overwegen.....ERMTS is trouwens straks ideaal, om op korte afstand van elkaar te rijden....er rijden al verscheidene treinen rond met dit systeem...
    Tja, Japan...
    In heel groot Tokyo schijnen er minder wissels te liggen dan rond Utrecht CS.
    Wel leidt elk foutje van een machinist daar tot een ongeval (met minstens 1 dode: de machinist.)
  5. [verwijderd] 17 juli 2015 16:46
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 17 juli 2015 15:30:

    [...]
    Tja, Japan...
    In heel groot Tokyo schijnen er minder wissels te liggen dan rond Utrecht CS.
    Wel leidt elk foutje van een machinist daar tot een ongeval (met minstens 1 dode: de machinist.)

    Wist je dat ze in de jaren '90 gekeken hebben naar asfaltering van een klein stukje spoorweg? Het ging toen om het stukje Amersfoort - Leusden (met auto importeur Pon!) - Woudenberg waar tot Leusden de goederentreinen naar Pon overheen gingen (wel toepasselijk nu bij TT ;-). De gedachte was om in de vrije uren dat er geen goederentreinen er dan bussen overheen te laten rijden en het traject door te trekken naar Woudenberg. Dit idee is destijds gesneuveld, zal wel met kosten te maken hebben gehad denk ik.
  6. pbr 17 juli 2015 19:15
    Apart verloop vandaag
    Conplete regie van de computers ?
    Wel de afgelopen dagen steeds een paar cent erbij
    Kennelijk toch vertrouwen voor de cijfers ?
  7. [verwijderd] 17 juli 2015 21:58
    Dit gaat over TomTom in de maand juli 2015 en in de aanloop naar de cijfers a.s. dinsdag zie je dat er een aantal posters op dit draadje TT proberen te bashen dat het een lieve lust is. Nu begrijp ik dus niet waarom er personen zijn die het aandeel afkraken en net doen alsof ze die wel hebben

    Je wilt toch geen aandelen van een bedrijf dat je niets vindt of is het oud zeer vanwege forse verliezen in dit fonds?

    Tegenwicht is natuurlijk prima, maar afkraken om het afkraken is in mijn ogen zinloos.

    Ik hoop op een mooie TT dag, al is het vooral vanwege een mooie outlook en daar lijkt het wel op.

    Wie dit, zoals mijn critici mij regelmatig verwijten , open deuren vindt, mag het gewoon overslaan
  8. [verwijderd] 17 juli 2015 22:18
    AB JanK, het is nogal zonderling om een aandeel constant af te kraken als je beweert long te zitten.Zelf denk ik ook dat het dinsdag een verrassend mooie TT dag wordt, al heb ik nu ook ergens gelezen dat we de 28e pas gaan knallen.

    Heb vandaag met de winst op mijn calls juli 9,40 het verlies op de calls 10,40 ruimschoots goedgemaakt. Doe nu voorzichtiger en geloof zeker alle kolder niet meer over wanneer de NOKIA overname bekend wordt gemaakt, laat staan de flauwekul van bepaalde lieden die zich interessant voor willen doen met zogenaamde voorkennis en/of 'zachte' informatie waar achteraf niets van blijkt te kloppen.
  9. Dokus 17 juli 2015 22:30
    Persoonlijk had ik eigenlijk voor de cijfers eruit willen zijn op 15€
    En dan na de cijfers er weer volle bak terug in

    Vrees de cijfers wel een beetje...maar blijf zeker tot het gaatje zitten

    Hopen is een beetje op een mooie aankondiging
  10. Eurio1 17 juli 2015 22:35
    Welke mevrouw noemt zich mevrouw?
    quote:

    mevr. Riet van Milt schreef op 17 juli 2015 22:18:

    AB JanK, het is nogal zonderling om een aandeel constant af te kraken als je beweert long te zitten.Zelf denk ik ook dat het dinsdag een verrassend mooie TT dag wordt, al heb ik nu ook ergens gelezen dat we de 28e pas gaan knallen.

    Heb vandaag met de winst op mijn calls juli 9,40 het verlies op de calls 10,40 ruimschoots goedgemaakt. Doe nu voorzichtiger en geloof zeker alle kolder niet meer over wanneer de NOKIA overname bekend wordt gemaakt, laat staan de flauwekul van bepaalde lieden die zich interessant voor willen doen met zogenaamde voorkennis en/of 'zachte' informatie waar achteraf niets van blijkt te kloppen.
  11. [verwijderd] 17 juli 2015 22:36
    quote:

    Hik schreef op 17 juli 2015 22:26:

    [...]
    [Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
    1. Ik ga mijn nickname niet op jouw verzoek veranderen

    2. Wellicht was jij hier eind juni niet toen het forum volgeschreven werd over de bekendmaking op vrijdag van de NOKIA overname, waardoor TT naar de 18-29,80€ zou gaan.

    3. 'De' confrontatie interesseert mij even weinig als een reactie van jou op deze posting. Wel verbaast het me hoe vaak ik uitgedaagd word tot een confrontatie.
  12. mjmj 17 juli 2015 23:34
    quote:

    recital schreef op 17 juli 2015 12:10:

    'Opnieuw stabiel kwartaal voor TomTom'

    AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft de omzet in het tweede kwartaal op peil weten te houden. Dat is de gemiddelde verwachting van analisten die het navigatiebedrijf zelf heeft geraadpleegd, vooruitlopend op de kwartaalcijfers die dinsdag worden gepubliceerd.

    De marktvorsers gaan in doorsnee uit van een omzet van 252 miljoen euro, precies evenveel als in het tweede kwartaal van 2014. Bij de divisie Telematics wordt opnieuw een stevige groei verwacht, van 26 naar 33 miljoen euro. De consumentenomzet is naar verwachting afgenomen van 169 naar 164 miljoen euro.

    In de eerste drie maanden van dit jaar hield TomTom de omzet eveneens stabiel op 205 miljoen euro. Daarop werd een nettoverlies geleden van 6,9 miljoen euro. Over het afgelopen kwartaal voorzien analisten gemiddeld een positief resultaat van 1 miljoen euro, fors minder dan de winst van 9 miljoen euro een jaar eerder.

    Bij de presentatie van de jaarcijfers in februari voorspelde TomTom dat dit jaar de omzet weer zal toenemen, na jaren van aanhoudende krimp. De vraag zal zijn of het bedrijf vasthoudt aan die prognose. Vorig jaar kende de fabrikant van onder meer navigatiekastjes al een sterke eerste jaarhelft, maar zakten de verkopen na de zomer terug.

    Belachelijk eerste zin in voltooid tegenwoordige tijd geschreven, ja ja tussen aanhalingstekens. Ontslaan moeten ze deze redacteur.
  13. Leeuw 007 18 juli 2015 04:25
    [Modbreak IEX: Gelieve niet voortdurend dezelfde inhoudsloze berichten op het forum te plaatsen, bericht is verwijderd.]
  14. zeewolf 18 juli 2015 07:08
    het wordt een drama dag daar zijn de shorters het ook mee eens daarom zijn ze zo snel aan het afbouwen voordat de verliezen helemaal uit de hand Lopen met deze mooie vooruit zichten van tomtom
  15. [verwijderd] 18 juli 2015 09:21
    quote:

    zeewolf schreef op 18 juli 2015 07:08:

    het wordt een drama dag daar zijn de shorters het ook mee eens daarom zijn ze zo snel aan het afbouwen voordat de verliezen helemaal uit de hand Lopen met deze mooie vooruit zichten van tomtom
    ?????......drama dag?? Daarom stappen de shorters uit???
1.866 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 94 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht