xynix schreef op 7 februari 2016 14:33:
Rond dat camera gebeuren en die intrigerende opmerking van HG over die voortgang op cameragebied ging er nog wat anaders door mijn hoofd. Zwaar speculatief, maar...
Stel nou eens dat Bosch/TomTom inderdaad zijn gaan samenwerken met Toyota, waarbij Toyota wil kapitaliseren op het reeds aanwezig zijn van camera's in hun al rondrijdende wagens. Ik weet niet waarop de focus ligt bij die enorme patentenberg van Toyota op het gebied van "self-driving". Maar gezien die nadruk van Toyota op het inzetten van camera's als mapping tool, zou het wel eens kunnen zijn dat ze denken dat ze daar een goed afgeschermde voorsprong hebben. Maar dan hebben ze wel (snel!) een "verwerkingsfabriek" voor hun data hebben. Bring in TomTom/Bosch.
En dat zou dan ook nog wel eens de recente samenwerking tussen VW en GM met MobilEye in een ander daglicht kunnen stellen. Misschien gaat het daar om een noodgedwongen "second best option". T.a.v. Ford ga ik er vanuit dat die mee mogen liften met Toyota door een uitwissel deal met hun Apple/Google onafhankelijke entertainment system.
Het is de vraag in hoeverre TomTom's handen dan gebonden zijn om ook anderen van dienst te kunnen zijn bij het opbouwen van HD-kaarten m.b.v. camera-datafeeds.