Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    375.660 Gem. (3M) 296,4K
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,780  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 279 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 juni 2016 17:48
    quote:

    Straddleman schreef op 9 juni 2016 17:45:

    [...]

    Natuurlijk worden koersen gemanipuleerd.
    Gisteren ook hoor maar dan hoor je niemand.

    Ja ongelooflijk dat dat er maar niet in wil.
    Je zit toch gewoon naar een spel te kijken.
    Ouderwets dat wel want je kan niet echt meedoen.
    Nou ja je kan long of short zitten. Bak- of stuurboord.
    Maar het is niet echt gamen...met een end game. Nee daar houd ik maar over op.
  2. [verwijderd] 9 juni 2016 17:48
    quote:

    Straddleman schreef op 9 juni 2016 17:45:

    [...]

    Natuurlijk worden koersen gemanipuleerd.
    Gisteren ook hoor maar dan hoor je niemand.

    Is ook zo.....en als er genoeg kopers zijn, gebeurd dit niet....althans geen 4% omlaag iig......je ziet dat er wel kopers zijn, maar niet een grotere koper...Want dan zou het wel stijgen....jammer...morgen weer een dag....ik laat me verrassen....
  3. [verwijderd] 9 juni 2016 17:50
    quote:

    Natte krant schreef op 9 juni 2016 17:46:

    [...]
    Ja en hoe gaan we dat juridisch regelen: ondernemingskamer, raad van state, de hoge raad, het hof, de kantonrechter.
    Zeg het maar en we doen het.
    Ik ben het met je eens Natte.

    Het enige wat ontbreekt is misschien een outlook voor de lange termijn, een investments day, maar daar wordt dus ook aan gewerkt.

    De performance van het aandeel kan je management niet altijd aanrekenen.
    Zeker niet vandaag na de mooie berichten van gisteren.
  4. IEX - Forummoderator 9 juni 2016 17:55
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 9 juni 2016 17:38:

    als ik het goed zie heeft Henk mijn draadje (puur voor het op de hoogte houden vh forum) weggehaald waarin ik aankondigde gemaild te hebben naar TTInternational en gesprek morgen met TomTom
    ik ga dan ook bij deze niks meer naar buiten brengen wat ik binnen krijg dit is gewoon beroven van mijn vrijheidsinformatieuiting
    U hebt al een draadje geopend waarin u aankondigt dat u contact gaat zoeken met TT, aangenomen dat u ook Monewymaker bent.
    Misschien bent u het vergeten. Het was van eergisteren. Daar kunt u het verslag van uw verdere contacten onderbrengen.

    Deze dus:

    6 juni 2016: Monewymaker gaat contact zoeken met TT International en mevr Grubesic Want er moet iets GEBEUREN

    Groet Henk
  5. [verwijderd] 9 juni 2016 17:55
    quote:

    Natte krant schreef op 9 juni 2016 17:48:

    [...]
    Ja ongelooflijk dat dat er maar niet in wil.
    Je zit toch gewoon naar een spel te kijken.
    Ouderwets dat wel want je kan niet echt meedoen.
    Nou ja je kan long of short zitten. Bak- of stuurboord.
    Maar het is niet echt gamen...met een end game. Nee daar houd ik maar over op.
    Een beurskoers is m.i. voor ongeveer 80 tot 90% gebaseerd op emotie, het resterende deel zijn dan de behaalde resultaten e.d.
    Het is dus voornamelijk gebakken lucht, ik weet dat en doe er verder niet moeilijk over maar probeer mee te liften.
    Iemand die niet tegen oneerlijk spel kan moet echt een ander hobby zoeken.

  6. Ketser 9 juni 2016 17:56
    Positie houder Netto shortpositie in % Positiedatum
    AHL Partners LLP 0.58 2016-06-08
    AHL Partners LLP 0.60 2016-06-02
  7. [verwijderd] 9 juni 2016 17:56
    quote:

    apieslapie schreef op 9 juni 2016 17:50:

    vandaag is het hele sentiment slecht! dan weten jullie dat!
    Jij bekijkt het welnee positief. ..min 4% met een nog geen een procent lager beurs....das na het persbericht van gisteren wel heeeeeel erg slecht.....maar goed....er kan een eden voor zij ....hoop ik....
  8. [verwijderd] 9 juni 2016 17:57
    Natuurlijk zeggen ze dat ze niet willen opsplitsen, niet om de koers laag te houden maar omdat ze dat nu eenmaal niet willen. Lullig voor hen die vandaag nog op 15E wil verkopen.

    ZZZe hebben een P p p p pllllannnn.
  9. [verwijderd] 9 juni 2016 17:59
    quote:

    *Justin* schreef op 9 juni 2016 17:38:

    [...]

    Uit analisten rapporten o.a. die van Morgan Stanley kom ik op bepaalde prijzen, ze rekenen het allemaal door.

    De prijs van de map is eigenlijk niet veranderd. Vroeger had je een map en daar betaalde je 50 euro voor. Nu heb je een map die zich realtime update. Daarvoor betaal je eenmalig 40 euro en dan 10 euro per jaar voor de updates. Daar is dus niet zo gek veel in veranderd. In het geval van een global deal moet TomTom in enkele landen waar ze geen kaart heeft de kaarten inkopen. Dit is hun map coverage: www.tomtom.com/en_gb/licensing/coverage/ Daarvoor zou ik 5 euro kosten rekenen.

    Dan heb je ook nog traffic en dat kost ongeveer 10 euro per jaar. Als een autofabrikant het voor 5 jaar afkoopt dan zal die mogelijk in 1 keer 50 euro per auto aftikken. Maar vervolgens moet je de omzet 10 euro per jaar inboeken gedurende 5 jaar.

    TomTom heeft 80% marktaandeel traffic in Europa. Er worden per jaar 12,5 miljoen auto's verkocht in Europa. En in de VS is TT nu ook voet aan de grond aan het krijgen en hebben ze een grote traffic deal gesloten met een nog niet nader genoemde klant.

    Met dat soort aantallen kun je met 10 euro per jaar voor traffic toch behoorlijke omzet realiseren. Terwijl het voor toetreders eigenlijk nooit lucratief kan worden tenzij je in een keer een groot deel van de markt verovert. Terwijl TT ook gewoon de beste kwaliteit heeft. Dus zowel door de massa en door de kwaliteit is de drempel hoog en is INRIX al afgehaakt en krijgt HERE geen voet aan de grond.
    Helder. Dus 40 euro basiskaart en 20 euro per jaar voor de abonnementen (10 traffic en 10 maps).
    Zelf zit ik qua basisbedrag wat hoger ivm duurdere HD-Maps + RoadDNA en meer services.
    20 euro voor het jaarabonnement lijkt mij redelijk. Dat is vervolgens stapelen van jaarabonnementen.

    Stel Volvo verkoopt 600.000 auto's met 100% take-rate in 2019 (ADAS af fabriek ingebouwd ivm veiligheid) en de jaren daarna idem, dan zit je na 5 jaar op 60 miljoen aan jaarlijkse abonnementsinkomsten en 24 miljoen per jaar aan maps. Na 6 jaar kom je op zo'n 100 miljoen omzet per jaar.

    Zit SNS er dus volledig naast.

    Een klant als Toyota of GM met 10 miljoen auto's per jaar hebben wat lagere take-rates maar zullen desondanks vrijwel direct vanaf de start 100 miljoen+ per jaar opleveren. En ga dan eens 5 jaar stapelen met een take-rate van 70%-80% die oploopt naar 100%!!

    50% marktaandeel in 2020 gaat boven de 1 miljard omzet opleveren en op langere termijn miljarden aan omzet real-time services jaarabonnementen Automotive.
  10. [verwijderd] 9 juni 2016 18:14
    Dank Justin en Groeibriljant, voor de leuke lezenswaardige stukjes /beredenering van jullie, vaak zien we op dit forum wel wat anders voorbij komen. Dank!
  11. [verwijderd] 9 juni 2016 18:17
    quote:

    Geld als schreef op 9 juni 2016 14:02:

    [...] kukeleku daar is hij weer, puts had je gister weer doorgerold?
    Als TomTom op dit tempo daalt dan koop ik juist puts bij.
  12. apieslapie 9 juni 2016 18:18
    quote:

    Girakian1 schreef op 9 juni 2016 17:56:

    [...]

    Jij bekijkt het welnee positief. ..min 4% met een nog geen een procent lager beurs....das na het persbericht van gisteren wel heeeeeel erg slecht.....maar goed....er kan een eden voor zij ....hoop ik....
    is een feit, alles bijna in het rood en tomtom daalt altijd harder omdat shorters bloed ruiken :)
  13. aandeeltje! 9 juni 2016 18:18
    quote:

    Geld als schreef op 9 juni 2016 17:41:

    [...] slaat nergens op Justin als je een beursnotering aanvraagt en je vult je zakken, mag je na 10 jaar ook wel eens aan je aandeelhouders denken.
    Zijn genoeg manieren om aandeelhouders waarden te creëren zonder dat je de tent moet verkopen.

    Aandeelhouders zien geen cent eigenlijk. Geld erin blijft erin. Het enige dat aandeelhouders hebben gedaan is geld onderling doorgeschoven. Gaat allemaal buiten TT om, die zijn nog nooit toegekomen aan al is het een piepklein dividend. Gepiekt en vervolgens een dure overname gedaan. Nu zitten ze weer in fase van meer investeren. Zo zal het altijd blijven, ja mooie producten hebben beperkte houdbaarheid en dan moet je weer opnieuw.
    Realvtme Traffic info: nou nou, heeft G ook inmiddels. Niets moeilijks aan als je voldoende apparaten met GPS in je database hebt.
    10 jaar niets zou eigenlijk tenminste 1,10 tot de macht 10 moeten hebben opleveren. Reken dat naar even uit.
  14. [verwijderd] 9 juni 2016 18:23
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 9 juni 2016 17:38:

    als ik het goed zie heeft Henk mijn draadje (puur voor het op de hoogte houden vh forum) weggehaald waarin ik aankondigde gemaild te hebben naar TTInternational en gesprek morgen met TomTom
    ik ga dan ook bij deze niks meer naar buiten brengen wat ik binnen krijg dit is gewoon beroven van mijn vrijheidsinformatieuiting
    Ja, waardeloos - want ik had nog net gezien dat er een antwoord kwam
    probeer t even voor je samen te vatten
    gelukkig heeft Henk je andere draadje nog opengehouden.

    ""

    dear Investor,

    thank you for your interesting mail

    I think we should try to meet and we would like to invite you for lunch, do you fancy a good, spicy Indian curry ?
    good tailwind guaranteed for the home journey
    my secretary will give you some dates for your approval to choose from, we will see to it that transport will be available at City Airport to take you to our offices at Mayfair

    in the meantime could you let me know how many shares you and your partners could contribute to this worthy cause.
    we presently hold 2,7% of the company stock and we believe if we could cross the 5% we would be in a position to approach Mr. de Mol and together with his holding we have enough weight to contact TT's executive Directors and call for a special
    board meeting

    yours truly,
    Kumar

    ""
  15. Regenboog33 9 juni 2016 18:23
    quote:

    Straddleman schreef op 9 juni 2016 17:45:

    [...]
    Natuurlijk worden koersen gemanipuleerd.
    Gisteren ook hoor maar dan hoor je niemand.
    Dat slaat werkelijk nergens op. Gisteren waren er twee prima PB's waarop TT steeg. Heeft niets te maken met manipulatie maar met "normaal" koersverloop op een zeer goed PB (2x).
  16. [verwijderd] 9 juni 2016 18:26
    quote:

    *Justin* schreef op 8 juni 2016 23:46:

    [...]

    Ja absurd he. Voorafgaand aan de verkoop van HERE wist bijna helemaal niemand een prijskaartje aan maps te hangen. De waarde die deskundigen er aan toekenden liep uiteen van 1 tot 10 miljard. HERE heeft de benchmark misschien wel laag gezet. Daardoor denkt men: okay dus een global mapping database is ongeveer 3 miljard waard.

    Maar HERE is technologisch minder ver dan TomTom en juist realtime maps platform, de hd maps EN localisatie rond self driving cars voegt meerwaarde toe. Ook heeft tomtom een 1000x betere traffic service. En een diverse klantportefeuille (mix van tech en auto)

    Dus die 3 mrd zou nog wel eens laag kunnen zijn, ook omdat Nokia een verkoper in nood was en de Duitse drie met elkaar onderhandelingsmacht hadden en dreigden over te stappen.

    En TomTom heeft nu als geheel - inclusief de divisies Consumer en Telematics (!) - nog geen 2 miljard beurswaarde. Fleetmatics, een peer van Telematics heeft een beurswaarde van 1,8 mrd USD.
    De intrinsieke waarde gaan we een keer terug zien in het aandeel, het is comfortabel wachten nu Volvo binnen is. TomTom is aan de winnende hand in zowel navigatie als in HAD/SDC. Een dagje winstnemingen had ik wel verwacht, mooi moment om extra putjes te schrijven voor het rendement.
  17. forum rang 4 moneypocket 9 juni 2016 18:28
    quote:

    apieslapie schreef op 9 juni 2016 18:18:

    [...]

    is een feit, alles bijna in het rood en tomtom daalt altijd harder omdat shorters bloed ruiken :)
    Goedenavond allen,

    Van het usg forum bewust overgewaaid naar Tomtom. Tja, relativeren kan ook ik het niet. Op zeer goed nieuws gisteren een flinke stijging van de koers en vandaag hupsakee een draai om de oren. Ik kijk er niet meer van op, aangezien een koerswaarde hedendaags niet meer is gerelateerd aan de verwachtingen. Dat heb ik wel geleerd op het Usg forum! Andere machten bepalen de koers...

    Eenieder de hartelijke groeten vanuit het noorden des lands

    Moneypocket
  18. [verwijderd] 9 juni 2016 18:29
    Dat kun je niet zomaar doen groeibriljant. Het persbericht geeft aan dat volvo wereldwijd alle diensten zoals realtime maps, traffic, software afneemt. Daarin staat nog niets over hd maps en road dna voor autonoom rijden of adas. Inderdaad, nu Volvo met zijn hele hebben en houden overgestapt, dan is de kans natuurlijk groot dat je hen ook weten scoren voor autonoom rijden. Het zal op zijn minst besproken zijn. Maar dat is nu nog niet bekend gemaakt dus kan je dat ook niet in je rekensom opnemen.
  19. [verwijderd] 9 juni 2016 18:32
    quote:

    Turquoisine schreef op 9 juni 2016 18:23:

    [...]Dat slaat werkelijk nergens op. Gisteren waren er twee prima PB's waarop TT steeg. Heeft niets te maken met manipulatie maar met "normaal" koersverloop op een zeer goed PB (2x).
    Dan is vandaag ook een normaal koersverloop.
    Vandaag hebben diverse beleggers nl hun positie gesloten om uiteenlopende redenen.
5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 279 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht