Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,905
  • Verschill

    +0,125 +2,16%
  • Volume

    161.042 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    5,905  
  • Laat

    5,910  
+ Toevoegen aan watchlist

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 105 106 107 108 109 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 oktober 2016 18:28
    Mark, dank voor plaatsen link interview met Carlo vd W. Interessant ook wat hij aangeeft over wat TT cs (kunnen) leren van technologie uit medische wereld. Bottom line: het gaat heel snel en vooral het deels autonomous driving kan en zal sneller uitgerold worden dan velen nu denken. En NL zou fantastisch pilot land kunnen zijn gezien de aanwezigheid van de diverse tech wereldspelers hier.
  2. Koos99 2 oktober 2016 20:17
    Ik heb de presentatie van Nvidia CEO Jen-Hsun Huang bekeken (btw die man kan goed spreken, hij houdt rekening met zijn publiek). Ook heb ik op de website van Nvidia gekeken. Wat ik me nu afvraag is of alle afnemers van de Drive PX 2 er nu automatisch TomTom HD maps +RoadDNA bijkrijgen of dat dat meer een keuze mogelijkheid is?

  3. [verwijderd] 2 oktober 2016 21:55
    quote:

    Koos99 schreef op 2 oktober 2016 20:17:

    Ik heb de presentatie van Nvidia CEO Jen-Hsun Huang bekeken (btw die man kan goed spreken, hij houdt rekening met zijn publiek). Ook heb ik op de website van Nvidia gekeken. Wat ik me nu afvraag is of alle afnemers van de Drive PX 2 er nu automatisch TomTom HD maps +RoadDNA bijkrijgen of dat dat meer een keuze mogelijkheid is?

    Nou nee, het Nvidia HD-mapping platform bestaat uit verschillende componenten, waarvan de PX2 er maar één is en bedoeld voor plaatsing in de auto.
    De deal tussen Nvidia en Tom2 bestaat er volgens mij uit dat ze elkaar op engineering nivo gaan bijstaan om de (door Tom2 genoemde) closed loop te perfectioneren.
    Bijkomend voordeel voor Tom2 is wel dat het er op lijkt dat de Nvidia 'suite' een soort defacto End-to-End mapping oplossing aan het worden is, waarbij het zomaar kan zijn dat Tom2 HD-Maps onderdeel uit gaan maken van een cafetaria model. Kies maar wat je erbij wilt hebben: Turn-by-turn (entertainment) maps, HD-Maps, RoadDNA, etc (?), sensordata?
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 2 oktober 2016 22:19
    www.autoconnectedcar.com/2016/10/new-...

    This product launch brings TomTom’s HD Map and RoadDNA coverage to 206,203 kilometres globally, including:


    Motorways in France (32,956 km).
    Autobahn network in Germany (27,631 km).
    Interstates in 30 U.S. states (104,690 km).
    Interstates and highways in three U.S. states (40,926 km).
    By already delivering over 200,000 kilometres of HD Map coverage globally, TomTom is enabling the automotive industry to bring autonomous driving closer to reality.
  5. [verwijderd] 2 oktober 2016 22:47
    De driehoeksverhouding Nvidia, Volvo, Tom2 wordt eigenlijk nergens expliciet uit de doeken gedaan waar het over HD-Maps gaat.
    Als je echter op de Nvidia-site kijkt waar de samenwerking tussen Nvidia en Volvo wordt belicht valt me de volgende paragraaf op:

    Map Localization and Path Planning

    For map localization and path planning, the system can compare real-time situational awareness with a known high-definition map, enabling it to plan a safe route and drive precisely along it, adjusting to ever-changing circumstances. DRIVE PX 2 will also perform other critical functions such as stitching camera inputs to create a complete surround-view of the car.

    Gaat het te ver om nu te denken dat hier de Tom2 HD-Maps mee worden bedoeld? Tom2 geeft geen uitsluitsel, Volvo laat het achterste van de tong niet zien, maar Nvidia licht (onbedoeld?) een tipje van de sluier op.

    nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-s-d...
  6. Koos99 3 oktober 2016 06:51
    quote:

    Hik schreef op 2 oktober 2016 21:55:

    [...]

    Nou nee, het Nvidia HD-mapping platform bestaat uit verschillende componenten, waarvan de PX2 er maar één is en bedoeld voor plaatsing in de auto.
    De deal tussen Nvidia en Tom2 bestaat er volgens mij uit dat ze elkaar op engineering nivo gaan bijstaan om de (door Tom2 genoemde) closed loop te perfectioneren.
    Bijkomend voordeel voor Tom2 is wel dat het er op lijkt dat de Nvidia 'suite' een soort defacto End-to-End mapping oplossing aan het worden is, waarbij het zomaar kan zijn dat Tom2 HD-Maps onderdeel uit gaan maken van een cafetaria model. Kies maar wat je erbij wilt hebben: Turn-by-turn (entertainment) maps, HD-Maps, RoadDNA, etc (?), sensordata?
    Bedankt, wat ik erover las/hoorde interpreteerde ik het op een zelfde manier.
    Waar ik nog beniewd naar ben is of afnemers van de PX2 ook nog steeds voor Here kunnen kiezen of dat dat niet meer ondersteund wordt.
  7. Koos99 3 oktober 2016 07:00
    quote:

    Hik schreef op 2 oktober 2016 22:47:

    De driehoeksverhouding Nvidia, Volvo, Tom2 wordt eigenlijk nergens expliciet uit de doeken gedaan waar het over HD-Maps gaat.
    Als je echter op de Nvidia-site kijkt waar de samenwerking tussen Nvidia en Volvo wordt belicht valt me de volgende paragraaf op:

    Map Localization and Path Planning

    For map localization and path planning, the system can compare real-time situational awareness with a known high-definition map, enabling it to plan a safe route and drive precisely along it, adjusting to ever-changing circumstances. DRIVE PX 2 will also perform other critical functions such as stitching camera inputs to create a complete surround-view of the car.

    Gaat het te ver om nu te denken dat hier de Tom2 HD-Maps mee worden bedoeld? Tom2 geeft geen uitsluitsel, Volvo laat het achterste van de tong niet zien, maar Nvidia licht (onbedoeld?) een tipje van de sluier op.

    nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-s-d...
    Dat vroeg ik me ook af.
    Verder had ik hetzelfde bij de samenwerking tussen Nvidia en Baidu, daar wordt ook expliciet naar een always updated 3D map:

    Developing a fully autonomous car is an end-to-end systems problem — from the in-car supercomputer, to AI algorithms, to an always-updated 3D map in the cloud, Huang explained.

    blogs.nvidia.com/blog/2016/08/31/baid...
  8. forum rang 4 holenbeer 3 oktober 2016 08:14
    quote:

    Hik schreef op 2 oktober 2016 22:47:

    De driehoeksverhouding Nvidia, Volvo, Tom2 wordt eigenlijk nergens expliciet uit de doeken gedaan waar het over HD-Maps gaat.
    Als je echter op de Nvidia-site kijkt waar de samenwerking tussen Nvidia en Volvo wordt belicht valt me de volgende paragraaf op:

    Map Localization and Path Planning

    For map localization and path planning, the system can compare real-time situational awareness with a known high-definition map, enabling it to plan a safe route and drive precisely along it, adjusting to ever-changing circumstances. DRIVE PX 2 will also perform other critical functions such as stitching camera inputs to create a complete surround-view of the car.

    Gaat het te ver om nu te denken dat hier de Tom2 HD-Maps mee worden bedoeld? Tom2 geeft geen uitsluitsel, Volvo laat het achterste van de tong niet zien, maar Nvidia licht (onbedoeld?) een tipje van de sluier op.

    nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-s-d...
    Hoi Hik,

    Ik denk altijd maar: wat zouden ze nog meer kunnen bedoelen en hoe groot is de kans daarop, gegeven de aangekondigde samenwerking?
    Bedankt weer trouwens voor het spitwerk. Heb je nog gedachten over de fluctuaties in Mobileye de laatste tijd? Stitching camera inputs klinkt ook als kansrijk voor hen?
  9. [verwijderd] 3 oktober 2016 08:52
    quote:

    holenbeer schreef op 3 oktober 2016 08:14:

    [...]
    Hoi Hik,

    Ik denk altijd maar: wat zouden ze nog meer kunnen bedoelen en hoe groot is de kans daarop, gegeven de aangekondigde samenwerking?
    Bedankt weer trouwens voor het spitwerk. Heb je nog gedachten over de fluctuaties in Mobileye de laatste tijd? Stitching camera inputs klinkt ook als kansrijk voor hen?
    Nouja, wat ik denk is dat HERE niet heeft kunnen leveren en dat ze daarom Tom2 in de schijnwerpers zetten. Een andere partij die op dit nivo zou kunnen leveren is er gewoon nog niet.
    De camera-input stitching leek mij een prima aanvulling voor Tom2 om camerabeelden te matchen met RoadDNA.
    Mobileye blijf ik vanuit de techniek bezien natuurlijk nauwgezet volgen. Ik denk niet dat zij op de manier gaan werken zoals HERE, Google of Tom2 dat doen. Ik zie de samenwerking met Delphi (zij hebben nl. veel te verliezen en een naam hoog te houden) als zeer kansrijk. Ik heb er op dit moment geen aandelen van, maar als Shashua het vuurtje richting de CES weer gaat oppoken ben ik wel degelijk weer van de partij.
  10. Oeps..! 4 oktober 2016 15:01
    Kent iemand het Nederlandse VIA, blijkbaar een Nederlandse partner van Here.

    With more vehicles on the roads, we’re seeing an increase in the number of road accidents. Things can be made a lot safer with the correct use of data though, and VIA, a Dutch company and HERE partner, has been developing software to make it easier to understand traffic conditions.

    Erik Donkers, CEO of VIA, explains: “Data can help us to better understand what’s happening on the roads, helping us prevent a greater number of accidents. This approach can also help authorities to manage the increase in traffic more efficiently, and can help the Netherlands to maintain its place in the top five countries when it comes to road safety.”

    Traffic engineering company VIA has over 30 years of experience working with road authorities such as municipalities and police forces, and previous experience of advising customers on road safety led to the company developing software that could better monitor road accident trends.

    360.here.com/2016/10/03/via-and-here-...
  11. forum rang 7 Dutchy Ron 4 oktober 2016 22:52
    Whats next for BMW?

    Perhaps that’s unsurprising given that BMW is a one-third owner in the hugely ambitious HERE mapping and car data platform and that it recently announced an equally ambitious partnership with Intel and Mobileye that aims to build a completely autonomous production car within the next five years.

    “The next big step will be the iNext, in 2021,” said Robertson about the car that will not only boast self-driving skills but also an alternative powertrain and cutting-edge connectivity. However, in the process of building this next-generation car, current generation buyers will also benefit. “Along the way, [its] technology will spread through the brand,” he explains.

    BMW is at the pinnacle of what’s possible with internal combustion engines, but doesn’t trying to be a leader in the tech world go against the philosophy of a brand that is all about driving passion?

    - See more at: m.themalaymailonline.com/drive/articl...
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 4 oktober 2016 23:13
    m.wardsauto.com/wardsauto-user-experi...

    Three panelists offer divergent points of view on how we’ll navigate in the future, but all agree that map data and how we use it will play a key role in our vehicles for years to come

    Crucially, however, in-car mapping using common source data is the only way to support autonomous vehicles of the future, Robnett says.

    “It would be much better if data sets were shared,” says Meech, who forecasts the big mapping players will go the way of printed and bound encyclopedias being replaced by Wikipedia.

  13. forum rang 7 Dutchy Ron 5 oktober 2016 13:06
    www.theweek.co.uk/70395/bmw-i5-leaked...

    However, there's a "good chance" the vehicle will come with self-driving capabilities similar to those offered on the Tesla Model S.

    The company's efforts with its first two i cars enabled it to "build up the necessary expertise in electric mobility" and it will now follow an "equally ambitious path with respect to automated and fully networked driving".

    Top Gear notes the company, which prides itself on creating "The Ultimate Driving Machine", makes no mention of driving dynamics. "BMW sees the future in self-driving ability, and from this statement, it's going all-guns blazing against Google and Tesla."

    Jalopnik adds that alongside the suite of autonomous features, the model will also be "highly digitalised", making use of sensors, cloud computing, enhanced mobility services and artificial intelligence, as well as HD maps.

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 105 106 107 108 109 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht