Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,900
  • Verschill

    +0,120 +2,08%
  • Volume

    79.772 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    5,895  
  • Laat

    5,900  
+ Toevoegen aan watchlist

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 oktober 2016 08:37
    quote:

    Slainte schreef op 10 oktober 2016 23:02:

    [...]

    Slecht nieuws voor de beliebers, maar wel in lijn der verwachting. Nvidia hardware plus in house ontwikkelde Tesla software.
    Heel benieuwd hoe dat gaat presteren.

    Goed lezen is ook een vak.

    .... it is meant to replace Mobileye’s contribution to the Autopilot.

    electrek.co/2016/10/10/tesla-vision-a...

    Dat stukje software vervangt dus de beperkte Mobileye software. In-house ontwikkeld moet je verder ook met een korrel zout nemen. Bosch levert vrijwel zeker het grootste deel van die software (vooral het radar-gedeelte) maar Tesla wil zelf met de eer strijken. Net zoals Apple-Maps een eigen naam heeft maar gewoon TomTom-maps is met daar bovenop slechts wat eigen layers.

    Overigens staat dat Mobileye deel volledig los van TomTom. Mobileye kan helemaal geen HD-Maps leveren. En ook geen positioneringslaag (REM is vaporware; een ideetje dat de komende jaren eerst ontwikkeld moet worden).

    Tesla zou de combi HD-maps en RoadDNA van TomTom direct kunnen toepassen in combi met Nvidia en Bosch (allebei partners van TomTom). Maakt de Autopilot in 1 klap 10x zo veilig.
  2. forum rang 7 tatje 11 oktober 2016 09:27
    De regisseur is er nog altijd.

    Wacht op nieuws dat iedereen van de stoel blaast.

    In mijn optiek gaat dat positief worden.

    Zonde om de hele dag te praten over centje erbij en centje eraf.

    Ga kijken, of ik nog een weekje Playa de Palma kan boeken.

    Haal de vitamientjes ( krenten ) er wel vanavond uit :-)
  3. harrysnel 11 oktober 2016 18:46
    Infineon deal aims to slash costs of lasers for driverless cars
    Reuters

    By Eric Auchard and Harro Ten Wolde

    FRANKFURT, Oct 11 (Reuters) - Infineon Technologies AG has acquired Dutch electronics company Innoluce BV, a designer of miniature "lidar" laser-scanning modules that the German chip giant says can help it to cut dramatically the cost of sensor systems for driverless cars.

    The deal will help to reduce the cost of light detection and ranging sensors (lidar) for use in guidance systems for mass-market vehicles, the head of the German company's automotive business said on Tuesday .

    Infineon can deliver lidar for use in fully autonomous driving over the next five years for $25, a tiny fraction of the thousands of dollars the technology now costs, automotive chief Peter Schiefer told investors on a conference call.

    "We intend to make lidar an affordable feature for every new-built car worldwide," Schiefer said.

    Lidar employs laser beams to measure the distance to objects near a vehicle, enabling car control systems to identify road ways, traffic signs, pavement markings, and overhead bridges and other potential obstacles.

    Infineon said lidar, together with its existing radar and camera sensors, gives it the three complimentary building blocks needed for more advanced driver assistance features and for eventual driverless navigation systems due within five years.

    Schiefer said lidar provided important back-up features in the event camera or radar sensors fail to detect on-coming objects.

    "It is not just the camera and the radar. The contribution of lidar has to do with redundancy requirements," he said.

    As a result, the company forecasts it can charge far less for lidar than it will for camera and radar. It estimated camera modules in autonomous cars would average around $195 per vehicle, with radar adding another $165 and lidar just $25.

    Infineon estimates the total bill for materials for chips will average $550 per driverless car.

    Early versions of lidar developed by Silicon Valley-based firm Velodyne that were used by Google in its self-driving car project cost $75,000 per vehicle.

    Newer versions of lidar sensors cost just one-tenth of that price and Velodyne and rivals such as Quanergy are aiming to drive the cost down to hundreds of dollars per unit by miniaturising the bulky roof-top devices into semiconductors.

    Innoluce produces the micro-electro-mechanical systems (MEMS) modules that incorporate tiny mirrors controlled by a computer chip that can be used to direct laser beams in the sensor systems.

    Financial terms of the purchase of Innoluce, a spin-off from the electronics group Philips, were not disclosed. The company was founded in 2010 and is based in Nijmegen, on the Dutch-German border.

    Infineon's biggest rivals in the car market are also racing to develop chips to control and drive the sensors required for autonomous driving, including NXP and STMicroelectronics.

    (Editing by Greg Mahlich and Jane Merriman)
    finance.yahoo.com/news/infineon-deal-...
  4. [verwijderd] 11 oktober 2016 21:20
    quote:

    mjmj schreef op 11 oktober 2016 19:20:

    wat is jouw commentaar op die aankoop van infineon HIK?
    Dit geeft wel aan dat in Automotive M&A land het einde nog niet in zicht is. Automotive is hot, Autonomous is nog hotter, Lidar en vooral Solidstate Lidar is nog hotter than hot. Delphi heeft een belang in Quanergy
    Grappig, de éne Philips spin-off (Innoluce) gaat het opnemen tegen een andere Philips spin-off (NXP).
    Ik had het eigenlijk wel een logische stap voor Bosch gevonden eigenlijk. Die kopen het op dit moment nog van een Tier2 partij, hoewel ze het als een strategische sensor zien voor Autonomous Driving.
  5. mjmj 11 oktober 2016 21:41
    quote:

    Hik schreef op 11 oktober 2016 21:20:

    [...]

    Dit geeft wel aan dat in Automotive M&A land het einde nog niet in zicht is. Automotive is hot, Autonomous is nog hotter, Lidar en vooral Solidstate Lidar is nog hotter than hot. Delphi heeft een belang in Quanergy
    Grappig, de éne Philips spin-off (Innoluce) gaat het opnemen tegen een andere Philips spin-off (NXP).
    Ik had het eigenlijk wel een logische stap voor Bosch gevonden eigenlijk. Die kopen het op dit moment nog van een Tier2 partij, hoewel ze het als een strategische sensor zien voor Autonomous Driving.

    Thx HIK.Zie je nog andere combinaties?
  6. [verwijderd] 11 oktober 2016 22:35
    HERE mag het gaan doen voor Iowa:

    Iowa interstate to be mapped for self-driving cars

    In an effort to attract self-driving car researchers to the state, the Iowa Department of Transportation has hired a tech company to create detailed and real-time maps of road conditions on Interstate 380.

    HERE, a mapping company owned by German automakers BMW, Audi and Daimler will combine the DOT’s maps and traffic monitoring with its own mapping technology to create real-time, three-dimensional maps of the interstate.

    The maps should be accurate down to the centimeter and will be available for researchers and car-makers, said Andrea Henry, a spokesperson for the DOT.

    dmreg.co/2ekX3d7
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 12 oktober 2016 08:09
    nog ff en provincie Friesland geeft TT een vergelijkbare opdracht. Wie zijn de klanten en opdrachtgevers en bepaaldt de requirements.
  8. Oeps..! 14 oktober 2016 00:30
    Behind the wheel of Uber's new self-driving car, which hits the road today

    Hier zit een videotje bij waarbij Uber (volgens mij) road DNA gebruikt.
    De video is maar kort, ik heb er een screenshot bij gedaan.
    Was het al bekend dat Uber roadDNA gebruikt (als ik tenminste gelijk heb)

    www.theverge.com/2016/9/14/12900982/u...
  9. hans199 14 oktober 2016 05:30


    TomTom to Provide Data for Uber Driver App

    ~World-class maps and traffic data will help Uber provide best-in-class service~

    Amsterdam, 12 November 2015 – TomTom (TOM2) has signed a global, multi-year agreement to provide maps and traffic data for the Uber driver app.

    TomTom’s advanced map-making technology, combined with its world class traffic information, will ensure Uber has a seamless navigation experience, accurate arrival times and efficient journeys in more than 300 cities around the world.

    “We are excited to provide Uber with our best-in-class location data.” said Charles Cautley, Managing Director Maps & Licensing at TomTom. “TomTom is a truly independent map provider with the platform for the future. With this platform, TomTom is the trusted partner for innovative and future proof location technology for the global automotive and consumer technology industry.”

    “We look forward to working with TomTom, a leader in the mapping and navigation space,” said Matt Wyndowe, Head of Product Partnerships at Uber. “Their mapping and traffic data will help ensure we continue to provide a great experience for drivers everywhere.”





    Close window | Back to top

    Print page
    Shareholder briefcase
    Subscribe via RSS
    Subscribe via email
  10. Tom2HD 14 oktober 2016 09:08
    quote:

    Oeps..! schreef op 14 oktober 2016 07:26:

    Dat uber de kaarten gebruikt van T2 is al lang bekend, maar roaddna toch niet?

    In deze video van Uber zie je, volgens mij, roadDNA?

    www.theverge.com/2016/9/14/12900982/u...

    Het lijkt er wel op, de strepen op de rijbaan zijn paars net als in de andere voorbeelden van roaddna. Ook reikt het beeld veel verder dan een sensor zou kunnen, echt een map dus.
3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht