Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,870
  • Verschill

    +0,350 +2,26%
  • Volume

    58.088 Gem. (3M) 221,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 278 279 280 281 282 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 13 februari 2017 14:51
    quote:

    Spes schreef op 13 februari 2017 14:42:

    En waarom uitbreiden? Wat vinden jullie de werkelijke waarde van STNG?
    Dit was een enorm risico wat boven het "hoofd" van STNG hing. Het dividend is nu gecut, dus dat risico is er niet meer.

    Enige probleem is dat MR rates nu rond de 9k/dag liggen en LR2's 4k ofzo. Super beroerd. Dus als die slechte product tanker rates lang aanblijven ga ik wel weer een keer heroverwegen.
  2. jeepeepee 13 februari 2017 15:05
    Overcapaciteit, gekelderde vrachtprijzen en een enorme schuldenberg zorgden er vorig jaar voor dat een nooit gezien aantal schepen word verkocht voor de sloop. Er werd in 2016, in totaal, 920 schepen verkocht om verschroot of gesloopt te worden, goed voor 44,2 miljoen dwt wat 14% meer dan in 2015.
    Dan bij de scheepvaart het water aan de lippen staat, werd vorig jaar duidelijk toen de Koreaanse rederij "Hanijn" (de 6de ter wereld) ten onder ging.
    Cyclische beweging zijn typisch voor de scheepvaart maar de overcapaciteit is nu enorme. De scheepvaart volg de economie en de bouw dus ook. maar mens hebben gebouwen zonder na te denken.
    Als een rederij failliete gaat, zullen de banken er alles aan doen om de schepen te gelde te maken. De (over)capaciteit blijft dus en er is nog een probleem ontstaan, de schrootprijs is gekelderd.
    Degenen die van genoeg contant beschikte, kan dus koopjes doen, maar
    blijft de capaciteit in de markt.
    Word niet verwacht dat de crisis dit jaar over is door het nog steeds meer gebouwd dan gesloopt. Maar door het faillissement van "hanijn" zijn overheden bijgesprongen met subsidies...
    Wij zullen wel zien en voelen ! ! !

    Succes
  3. [verwijderd] 13 februari 2017 15:16
    quote:

    jeepeepee schreef op 13 februari 2017 15:05:

    Overcapaciteit, gekelderde vrachtprijzen en een enorme schuldenberg zorgden er vorig jaar voor dat een nooit gezien aantal schepen word verkocht voor de sloop. Er werd in 2016, in totaal, 920 schepen verkocht om verschroot of gesloopt te worden, goed voor 44,2 miljoen dwt wat 14% meer dan in 2015.
    Dan bij de scheepvaart het water aan de lippen staat, werd vorig jaar duidelijk toen de Koreaanse rederij "Hanijn" (de 6de ter wereld) ten onder ging.
    Cyclische beweging zijn typisch voor de scheepvaart maar de overcapaciteit is nu enorme. De scheepvaart volg de economie en de bouw dus ook. maar mens hebben gebouwen zonder na te denken.
    Als een rederij failliete gaat, zullen de banken er alles aan doen om de schepen te gelde te maken. De (over)capaciteit blijft dus en er is nog een probleem ontstaan, de schrootprijs is gekelderd.
    Degenen die van genoeg contant beschikte, kan dus koopjes doen, maar
    blijft de capaciteit in de markt.
    Word niet verwacht dat de crisis dit jaar over is door het nog steeds meer gebouwd dan gesloopt. Maar door het faillissement van "hanijn" zijn overheden bijgesprongen met subsidies...
    Wij zullen wel zien en voelen ! ! !

    Succes
    dit heeft niks met EURN te maken en of de markt waar eurn in werkt
  4. Risky bets 13 februari 2017 15:19
    quote:

    jeepeepee schreef op 13 februari 2017 15:05:

    Overcapaciteit, gekelderde vrachtprijzen en een enorme schuldenberg zorgden er vorig jaar voor dat een nooit gezien aantal schepen word verkocht voor de sloop. Er werd in 2016, in totaal, 920 schepen verkocht om verschroot of gesloopt te worden, goed voor 44,2 miljoen dwt wat 14% meer dan in 2015.
    Dan bij de scheepvaart het water aan de lippen staat, werd vorig jaar duidelijk toen de Koreaanse rederij "Hanijn" (de 6de ter wereld) ten onder ging.
    Cyclische beweging zijn typisch voor de scheepvaart maar de overcapaciteit is nu enorme. De scheepvaart volg de economie en de bouw dus ook. maar mens hebben gebouwen zonder na te denken.
    Als een rederij failliete gaat, zullen de banken er alles aan doen om de schepen te gelde te maken. De (over)capaciteit blijft dus en er is nog een probleem ontstaan, de schrootprijs is gekelderd.
    Degenen die van genoeg contant beschikte, kan dus koopjes doen, maar
    blijft de capaciteit in de markt.
    Word niet verwacht dat de crisis dit jaar over is door het nog steeds meer gebouwd dan gesloopt. Maar door het faillissement van "hanijn" zijn overheden bijgesprongen met subsidies...
    Wij zullen wel zien en voelen ! ! !

    Succes
    er zijn maar een paar tankers gesloopt in 2016 jeep. Heel hoge scrapping rate inderdaad, maar bijna alleen bulkers / offshore vessels en container schepen.
  5. Lunten 13 februari 2017 23:00
    Cijfers van de Teekay groep deze week, wat verwacht u ervan RB?
    Voornamelijk benieuwd naar TGP eigenlijk, of ze al iets verklappen ivm div verhoging.
  6. Risky bets 14 februari 2017 10:07
    quote:

    Lunten schreef op 13 februari 2017 23:00:

    Cijfers van de Teekay groep deze week, wat verwacht u ervan RB?
    Voornamelijk benieuwd naar TGP eigenlijk, of ze al iets verklappen ivm div verhoging.

    Weet je zeker dat ze deze week rapporteren? Heb nog niks zien langskomen, dus dacht dat het mogelijk naar volgende week is gezet.

    TK gaat weer slecht zijn, misschien iets beter dan vorige keer. TNK gaat de wall street estimates dik beaten (denk rond de 10c winst). TOO, geen idee. TGP gewoon een klein beetje beter dan vorig kwartaal, is bijna allemaal vaste contracten, dus heel stabiel. Het gaat daar inderdaad over de bewoordingen over toekomstige dividend plannen.
  7. Risky bets 14 februari 2017 10:09
    GLNG komt met een grote convertible lening uitgifte. Wellicht een kans om dit mooie groeibedrijf goedkoper op te pikken vandaag.

    Avance GAS heeft gerapporteerd. Utilisation gaat van 95 naar 96% Q-Q. Dorian en Epic Gas, rapporteerde ook al hogere bezettingsgraden. Lijkt erop dat de LPG markt het gigantische 2016 orderboek goed absorbeert.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 februari 2017 10:28
    quote:

    Risky bets schreef op 14 februari 2017 10:09:

    GLNG komt met een grote convertible lening uitgifte. Wellicht een kans om dit mooie groeibedrijf goedkoper op te pikken vandaag.

    Avance GAS heeft gerapporteerd. Utilisation gaat van 95 naar 96% Q-Q. Dorian en Epic Gas, rapporteerde ook al hogere bezettingsgraden. Lijkt erop dat de LPG markt het gigantische 2016 orderboek goed absorbeert.
    Je bedoelt de LNG-markt.
  9. Risky bets 14 februari 2017 13:13
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 14 februari 2017 10:28:

    [...]
    Je bedoelt de LNG-markt.
    Nope. Zijn allemaal LPG scheepvaart bedrijven.
  10. Lunten 14 februari 2017 15:56
    quote:

    Risky bets schreef op 14 februari 2017 10:07:

    [...]

    Weet je zeker dat ze deze week rapporteren? Heb nog niks zien langskomen, dus dacht dat het mogelijk naar volgende week is gezet.

    TK gaat weer slecht zijn, misschien iets beter dan vorige keer. TNK gaat de wall street estimates dik beaten (denk rond de 10c winst). TOO, geen idee. TGP gewoon een klein beetje beter dan vorig kwartaal, is bijna allemaal vaste contracten, dus heel stabiel. Het gaat daar inderdaad over de bewoordingen over toekomstige dividend plannen.
    Bedankt alweer voor uw kennis te delen,

    Ik ben dat zelf niet zeker neen. Dit stond op investing en stocktwits, dit zullen dan wel schattingen zijn neem ik aan.
  11. Risky bets 15 februari 2017 11:23
    quote:

    Spes schreef op 14 februari 2017 15:57:

    Tonneke, heb je nog je STNG?
    Credit suise komt vandaag ook met een $7 price target en gisteren nabeurs het nieuws dat een insider flink heeft ingekocht op 4.4 gemiddeld. Zal vandaag wel weer verder stijgen. Lol, zag dat niet aankomen na een 90% div cut. Heb helaas mijn plan niet uitgevoerd om na het nieuws zwaar bij te kopen (omdat ik er vanuit ging dat STNG naar beneden zou gaan op die div cut).
  12. forum rang 6 effegenoeg 15 februari 2017 11:30
    quote:

    Spes schreef op 14 februari 2017 15:57:

    Tonneke, heb je nog je STNG?
    Tonneke is weggedreven in een klomp met een zeiltje.
  13. Spes 15 februari 2017 16:14
    quote:

    effegenoeg schreef op 15 februari 2017 11:30:

    [...]

    Tonneke is weggedreven in een klomp met een zeiltje.
    Hij zal toch niet verkocht hebben voor de cijfers... 25% winst misgelopen en als dat koersdoel van €7 wordt gehaald zelfs zijn gedroomde verdubbeling.
  14. [verwijderd] 15 februari 2017 17:36
    quote:

    Spes schreef op 15 februari 2017 16:14:

    [...]
    Hij zal toch niet verkocht hebben voor de cijfers... 25% winst misgelopen en als dat koersdoel van €7 wordt gehaald zelfs zijn gedroomde verdubbeling.
    die ligt nu op de Bahamas zijn winst te verdrinken op het strand :-)
  15. [verwijderd] 15 februari 2017 19:20
    quote:

    effegenoeg schreef op 15 februari 2017 11:30:

    [...]

    Tonneke is weggedreven in een klomp met een zeiltje.
    Of van de winst z'n eigen tanker gekocht en het ruime sop gekozen.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 278 279 280 281 282 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht