Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    375.660 Gem. (3M) 296,4K
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,780  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 februari 2017 09:36
    Het is nu echt long tegen short, das wel duidelijk. De shorters proberen de 8 echt te verdedigen nu. Ben benieuwd waar we vandaag eindigen.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 16 februari 2017 09:43
    clausule erbij dat er geen gedwongen ontslagen vallen de komende jaren en de handtekeningen kunnen worden gezet

    Bei Opel stehen nach Einschätzung des Branchenexperten Ferdinand Dudenhöffer tausende Jobs auf dem Spiel, weil Abteilungen in den Unternehmen zusammengelegt werden könnten. Dabei könnte es um Einkauf, Vertrieb, Marketing sowie Teile des Entwicklungszentrums gehen. Mindestens ein Drittel der rund 15.000 Jobs in Rüsselsheim stünde bei einer Übernahme zur Disposition, schätzt Dudenhöffer. Die Opel-Produktion würde voraussichtlich in den ebenfalls nicht ausgelasteten PSA-Autobau eingegliedert. Das lasse sich aus der bisherigen Mehrmarken-Strategie der PSA mit Peugeot, Citroen und DS ablesen. "Es gibt keine Markenwerke, sondern nur Konzernwerke, in denen alle Markenprodukte gefertigt werden", betonte der Direktor des CAR-Instituts der Universität Duisburg-Essen. Die vorhandenen Kapazitäten seien eher zu groß, so dass die Lage für die Opel-Werke in Eisenach und Kaiserslautern über Nacht schlechter geworden sei.
  3. MirzAli 16 februari 2017 09:44
    Wij kennen een vele hogere waarde aan de kaarten toe dan de CFO kennelijk doet. Hoewel ze beweren jaren voorop de concurrent te lopen, waarderen ze de kaarten op 1.3 miljard. Dit komt tot stand door de marktaandeel van 80/20 ten opzichte van HERE. Alleen wordt er niet gesproken over het winnen van marktaandeel. Als we naar het orderbook kijken, zou je toch zeggen dat de toename niet alleen van bestaande klanten komt, maar ook van de (voormalige) klanten van de concurrent. TT heeft er blijkbaar baat bij om de kaarten lager te waarderen.
  4. MichaT. 16 februari 2017 09:44
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 16 februari 2017 09:43:

    clausule erbij dat er geen gedwongen ontslagen vallen de komende jaren en de handtekeningen kunnen worden gezet

    Bei Opel stehen nach Einschätzung des Branchenexperten Ferdinand Dudenhöffer tausende Jobs auf dem Spiel, weil Abteilungen in den Unternehmen zusammengelegt werden könnten. Dabei könnte es um Einkauf, Vertrieb, Marketing sowie Teile des Entwicklungszentrums gehen. Mindestens ein Drittel der rund 15.000 Jobs in Rüsselsheim stünde bei einer Übernahme zur Disposition, schätzt Dudenhöffer. Die Opel-Produktion würde voraussichtlich in den ebenfalls nicht ausgelasteten PSA-Autobau eingegliedert. Das lasse sich aus der bisherigen Mehrmarken-Strategie der PSA mit Peugeot, Citroen und DS ablesen. "Es gibt keine Markenwerke, sondern nur Konzernwerke, in denen alle Markenprodukte gefertigt werden", betonte der Direktor des CAR-Instituts der Universität Duisburg-Essen. Die vorhandenen Kapazitäten seien eher zu groß, so dass die Lage für die Opel-Werke in Eisenach und Kaiserslautern über Nacht schlechter geworden sei.
    Daar is het weekend mooi voor
  5. forum rang 6 tatje 16 februari 2017 09:44
    Ik vroeg op de beleggers dag toen ze ons London Trafic lieten zien.

    Krijgen jullie ook veel gegevens van Apple.

    Konden zelfs onderscheid maken of iemand met een i Phone lopend fietsend of met de auto was.

    Voor mij is het appeltje eitje :-)

    tweakers.net/nieuws/117475/android-en...
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 februari 2017 09:46
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 16 februari 2017 09:16:

    Duitse overheid zal niet dwarsliggen bij deal PSA Opel, alle lichten staan op groen na het gesprek van gisteren.
    auto.economictimes.indiatimes.com/new...
    Typisch Duits. Ik zie Rutte dit nog niet zeggen, na een corporate deal.

    Wens die Autonomos-boys veel sterkte binnen de TT-cultuur.
  7. MichaT. 16 februari 2017 09:52
    quote:

    tatje schreef op 16 februari 2017 09:44:

    Ik vroeg op de beleggers dag toen ze ons London Trafic lieten zien.

    Krijgen jullie ook veel gegevens van Apple.

    Konden zelfs onderscheid maken of iemand met een i Phone lopend fietsend of met de auto was.

    Voor mij is het appeltje eitje :-)

    tweakers.net/nieuws/117475/android-en...
    Zo zal de data van pokomon-go ook wel ergens belanden. Kun je je voorstellen iedereen die met de camera v/d telefoon als een gek de hele boel aan het filmen is om zo'n beestje te spotten. Zelfs het intrieur van je huis is niet veilig meer
  8. [verwijderd] 16 februari 2017 09:55
    quote:

    MirzAli schreef op 16 februari 2017 09:44:

    Wij kennen een vele hogere waarde aan de kaarten toe dan de CFO kennelijk doet. Hoewel ze beweren jaren voorop de concurrent lopen, waarderen ze de kaarten op 1.3 miljard. Dit komt tot stand door de marktaandeel van 80/20 ten opzichte van HERE. Alleen wordt er niet gesproken over het winnen van marktaandeel. Als we naar het orderbook kijken, zou je toch zeggen dat de toename niet alleen van bestaande klanten komt, maar ook van de (voormalige) klanten van de concurrent. TT heeft er blijkbaar baat bij om de kaarten lager te waarderen.
    de break-up value van TT

    - Maps/licensing 60% van Here price = 1,7 miljard
    - Telematics 60% van Fleetmatics price 1,3 miljard

    - consumer ZERO

    totaal 3 miljard euro, voor/basis in de komende 2 jaar van zeg 250mio uitstaande aandelen is 12 euro per aandeel, nou dat zal dan wel de fair-value zijn voor iemand die het wil hebben, laat dat nou uitkomen op ca 50% premie bij 8 euro of 25% bij 10 euro

    en dat zijn wel zo'n beetje running premies bij een overname.
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 februari 2017 09:57
    quote:

    tatje schreef op 16 februari 2017 09:44:

    Ik vroeg op de beleggers dag toen ze ons London Trafic lieten zien.

    Krijgen jullie ook veel gegevens van Apple.

    Konden zelfs onderscheid maken of iemand met een i Phone lopend fietsend of met de auto was.

    Voor mij is het appeltje eitje :-)

    tweakers.net/nieuws/117475/android-en...
    Ik denk het niet, van dat eitje.
    Hoe onderscheid je een iPhone in een bus van een iPhone in een auto, middenin een city-centre?
    Nog afgezien van het feit dat Apple hun gegevens niet in realtime naar TT doorzendt, maar in batch. (Hoe vaak per dag weet ik niet.)
  10. trend follower 16 februari 2017 10:01
    quote:

    W schreef op 16 februari 2017 09:17:

    [...]

    Ja, maar Morgan en Barclays taggen hun rapport (klant gericht), die kan ik niet delen

    heb dat hier wel kort ook samengevat
    outperform voor 10 euro

    weet dat er 2 Morgan's zijn

    JP Morgan en MS ( Morgan Stanley ) de outperform voor 10 euro, zowel als het blue-sky-scenario , zowel als het Top Pick 30 company blue paper for the sector komen van MS

    Ik ben eigenlijk alleen benieuwd naar hun DCF analyse 2017-2020 qua
    - omzet
    - opex/capex verwachtingen
    - margins
    - en adj. winst
  11. [verwijderd] 16 februari 2017 10:04
    quote:

    MirzAli schreef op 16 februari 2017 09:58:

    @W Dramatisch dat we al heel blij zijn met een break-up value
    zeg niet dat ik er bij mee ben
    15 euro mogen ze het van mij hebben, lever ik graag mijn aandelen af
    12 euro ben ik niet super blij, maar zie het nu wel zo langzamerhand als een verlossing met toch nog een acceptabel rendement voor de investering

    zo blijven door-etteren als schlemiel voor waardering in een over-gevraagde en gezochte sector is een belediging aan het adres van de reguliere aandeelhouder

    en dan kan iedereen wel gillen als je TT niet lust verkoop dan je aandelen
    ik zit er te diep in en ben zeker niet verliefd op TT, voel me eerder gevangen en wil mijn gram halen op het aandeel en het bestuur.

  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 februari 2017 10:05
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 16 februari 2017 09:09:

    Vraag me nog steeds af hoeveel Uber jaarlijks op de rekening van TT stort

    www.socpedia.com/uber-introduces-mapp...

    In its announcement today Uber said that it would be making use of all new 3D maps soon. The company has been pouring down millions of dollars on the mapping technology with the intention of bringing more advanced navigation for its self-driving cars. Uber said that it would be incorporating cameras to get mapping data on its vehicles which are already in operation. These advanced versions of maps will assist the company in getting more accurate data of traffic and more exact location tracking for picking up the passengers. The same technology will be incorporated in the autonomous cars as well.

    Manik Gupta, the chief of the product, stated in a blog entry that for more than past ten years the mapping technology had slackened the industry and these revamped maps will assist the company to have a significant boost for Autonomous Technology. Uber has once been criticized that it keeps track of the customers even when they are not traveling and some users stated that the company uses location tracker, but Uber has stated today that it never stores data of pickup and drop off. The same is erased soon after from the servers.

    Currently, Uber entirely depends upon Google Maps. But the recent announcement has made it clear that the company has been working on creating its own and more advanced 3D maps that can work on their own. In the year 2015 Uber suggested that the company planned to invest $500 million on its map. Uber currently has mapping car in the countries is like America, Canada, Mexico, UK, and Australia. The more advanced version of maps will help the company to be self-dependent and more efficient and its working.
    Schitterend verhaal. Dat kan HG niet.
    Precies de reden dat US start-ups geweldige koersen en k/w's kennen. Soms zijn ze zelfs zonder winst.

    Ik heb geduld, TT overleeft deze oude ceo wel. (Zegt deze nog oudere.)

  13. forum rang 6 tatje 16 februari 2017 10:15
    Harold kan dat ook allemaal.

    Maar Harold wil dat niet allemaal.

    Zo lang Tom Tom zelfstandig, zo lang blijft Harold aan het roer.

    Iedereen is met iedereen samen aan het werken en de SDC technologie aan het testen.

    Er komt een tijd, dat men keuzes moet maken en die tijd is nu wel aangebroken.

    Tja.

  14. [verwijderd] 16 februari 2017 10:20
    quote:

    trend follower schreef op 16 februari 2017 10:01:

    [...]

    - omzet
    - opex/capex verwachtingen
    - margins
    - en adj. winst
    2017e & 2018e & 2019e & 2020e

    consumer: 467/405/359/323
    Automotive: 167/238/311/397
    Licensing: 136/136/136/136
    Totaal: 946/975/1022/1091

    gross profit: 580/641/706/786
    gross margin %: 61.3/65.7/69.1/72

    total OPEX: -564/-593/-626/-670

    eps: 0,25/0,36/0,46/0,57

    aub

  15. MirzAli 16 februari 2017 10:20
    quote:

    W schreef op 16 februari 2017 10:04:

    [...]

    zeg niet dat ik er bij mee ben
    15 euro mogen ze het van mij hebben, lever ik graag mijn aandelen af
    12 euro ben ik niet super blij, maar zie het nu wel zo langzamerhand als een verlossing met toch nog een acceptabel rendement voor de investering

    zo blijven door-etteren als schlemiel voor waardering in een over-gevraagde en gezochte sector is een belediging aan het adres van de reguliere aandeelhouder

    en dan kan iedereen wel gillen als je TT niet lust verkoop dan je aandelen
    ik zit er te diep in en ben zeker niet verliefd op TT, voel me eerder gevangen en wil mijn gram halen op het aandeel en het bestuur.

    Ik ben ook niet super blij met €12 en zou mij aandelen ook niet verkopen voor dat bedrag als de koers een maand geleden op dat niveau stond, maar ik zou ze nu wel voor dat bedrag inleveren. TT is achtergebleven bij de stijging van de indexen. We hoeven het niet te hebben van het management van TT, maar het is nu wachten op een brochure van Nissan of Ford om er achter te komen of er een deal met TT is gesloten. Ik zie alleen deze twee en Tesla als verlosser, want volgens HG kunnen we tot 2019 wachten.
  16. trend follower 16 februari 2017 10:21
    quote:

    W schreef op 16 februari 2017 10:20:

    [...]

    2017e & 2018e & 2019e & 2020e

    consumer: 467/405/359/323
    Automotive: 167/238/311/397
    Licensing: 136/136/136/136
    Telematics: 946/975/1022/1091

    gross profit: 580/641/706/786
    gross margin %: 61.3/65.7/69.1/72

    total OPEX: -564/-593/-626/-670

    eps: 0,25/0,36/0,46/0,57

    aub

    Wies dank, zou je alleen nog even naar Telematics kunnen kijken? volgens mij staat daar total revenue
  17. [verwijderd] 16 februari 2017 10:28
    Stijging eps van 25 ct naar 36 ct (2017-2018) zou toch netjes zijn, als dat bevestigd kon worden. Plus ruim 40%.

    30 x 40 ct maakt 12 euro voor het aandeel zonder splitsing, overname, exit.
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht