Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,580
  • Verschill

    -0,025 -0,45%
  • Volume

    194.814 Gem. (3M) 286,4K
  • Bied

    5,550  
  • Laat

    5,595  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Maart 2017

3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. jesc 8 maart 2017 19:34
    quote:

    Starbuck schreef op 8 maart 2017 18:10:

    Denken jullie dat er dit weekend echt mooie deals aangekondigd gaan worden?
    Nee. Maar vast wel binnen nu en 3 jaar. Beetje geduld hebben, de rest komt vanzelf ;-)
  2. [verwijderd] 8 maart 2017 20:02
    Amerikanen'
    19 min geleden
    PITTSBURGH (AFN) - De Amerikaanse verfmaker PPG Industries heeft zijn pijlen gericht op de Nederlandse concurrent AkzoNobel. Volgens bronnen zouden de Amerikanen een eventuele overname van het Nederlandse verf- en chemiebedrijf onderzoeken, meldde persbureau Bloomberg woensdagavond.

    Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over Akzo Nobel

    Een woordvoerder van AkzoNobel zegt niet in te willen gaan op geruchten. Bij PPG weigerden ze commentaar.

    Akzo vertegenwoordigt naar verluidt een marktwaarde van circa 17 miljard dollar. PPG is met een marktwaarde van 25,9 miljard de iets grotere partij. Een samengaan van de concerns zou een marktleider op het gebied hoogwaardige chemicaliën creëren.

    AkzoNobel is Europa's grootste leverancier van coatings met een portefeuille verspreid over basischemicaliën zoals chloor tot aan ingrediënten voor huidcrème en verf voor Formule 1-bolides. PPG telt werelwijd 156 fabrieken waar onder meer verf, coatings en glasvezel wordt geproduceerd.

    In 2012 nam PPG al de divisie Decorative Paints Noord-Amerika over van AkzoNobel. Daarvoor betaalde het destijds iets meer dan 1 miljard dollar.

  3. [verwijderd] 8 maart 2017 20:12
    quote:

    TromDom schreef op 8 maart 2017 20:02:

    Amerikanen'
    19 min geleden
    PITTSBURGH (AFN) - De Amerikaanse verfmaker PPG Industries heeft zijn pijlen gericht op de Nederlandse concurrent AkzoNobel. Volgens bronnen zouden de Amerikanen een eventuele overname van het Nederlandse verf- en chemiebedrijf onderzoeken, meldde persbureau Bloomberg woensdagavond.

    Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over Akzo Nobel

    Een woordvoerder van AkzoNobel zegt niet in te willen gaan op geruchten. Bij PPG weigerden ze commentaar.

    Akzo vertegenwoordigt naar verluidt een marktwaarde van circa 17 miljard dollar. PPG is met een marktwaarde van 25,9 miljard de iets grotere partij. Een samengaan van de concerns zou een marktleider op het gebied hoogwaardige chemicaliën creëren.

    AkzoNobel is Europa's grootste leverancier van coatings met een portefeuille verspreid over basischemicaliën zoals chloor tot aan ingrediënten voor huidcrème en verf voor Formule 1-bolides. PPG telt werelwijd 156 fabrieken waar onder meer verf, coatings en glasvezel wordt geproduceerd.

    In 2012 nam PPG al de divisie Decorative Paints Noord-Amerika over van AkzoNobel. Daarvoor betaalde het destijds iets meer dan 1 miljard dollar.

    Dus? Morgen koers TomTom omhoog? Eurootje d'r bij?
  4. [verwijderd] 8 maart 2017 20:15
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 8 maart 2017 20:11:

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    De link HD-maps in het oorspronkelijk artikel verwijst naar
    automotive.tomtom.com/products-servic...

    Dus HD-Maps in incl. RoadDNA zeg maar.
    HD-Maps kun je zonder RoadDNA gebruiken bijv. tbv ADAS.
    In het geval van DriveME, waar je het hebt over Autonomous Driving heb je localisatie nodig. Het product dat TomTom daarvoor heeft gemaakt is RoadDNA.
    HD-Maps + RoadDNA is TomTom's AD-Enabler.
  5. forum rang 6 Dutchy Ron 8 maart 2017 20:15
    semiaccurate.com/2017/03/08/qualcomm-...

    Qualcomm talks automotive V2x and explains VIO

    MWC 2017: Lots of cars and LTE to talk about

    In short Drive Data is Qualcomm doing the plumbing for OEMs and carmakers. At MWC 2015 Qualcomm showed off their Zeroth platform for machine learning. That is now baked in to every Qualcomm high-end SoC as is their quite powerful DSP. Between these two features the Snapdragon 820 can do a lot of things on the machine learning and image recognition front SoCs from other companies can not without external hardware and silicon. Even then there are some integration headaches that most would rather avoid.

    Like most other APIs offered on modern silicon from Intel to the smallest tier 3 and lower chipmakers, the idea is to lower the cost of entry to a market for a developer. With Drive Data does just that, it comes with image recognition, machine learning, cloud uploads, and related tasks. TomTom is using it for crowdsourced HD map data acquisition for future autonomous driving uses. This is the long way of saying they are building value on top of the Drive Data platform rather than redoing the plumbing for the 73rd time.

    That brings us to the technology that most will find interesting, Qualcomm call this VIO. The term was introduced to us during the Snapdragon 835 briefing a few months ago, possibly before, but to be honest we didn’t get it. VIO stands for Visual Inertial Odometry and it does exactly what the name suggests. No this isn’t our usual joke of “Company X’s new RL8536/Z44 is exactly what you would expect and does what its name suggests”, VIO really does. Take a look at the picture below.

    What VIO does is use known objects in an initial frame to infer motion between frames. If a street sign is 23 pixels wide in frame 1 and 31 pixels wide in frame 2 and you know each frame is 1/120th of a second long, the math to work out the distance traveled is pretty simple. Better yet it also works in three dimensions so you can adjust left/right motion as well as forward travel. Between this inferential delta and the constant stream of consumer grade GPS info, the resultant location is pretty accurate.

    A side effect of VIO is that you use the cameras in a vehicle to spot all relevant objects at a given point be it a lonely highway or a busy metropolitan intersection. Since the Snapdragon 820Am conveniently comes with a Cat12 LTE modem, that data can be uploaded to a cloud service for whatever hopefully benign reasons an OEM uses it for. This is what TomTom is doing and it will build up quite a precise database in short order.

    This cloud service can then send pre-computed location and object data back to the Drive Data/VIO/GPS platform to, in theory, save energy, free up compute cycles for other uses, and give better hints as to what is happening in the world around you. The more back and forth to the cloud there is, the better the system as a whole gets. The ‘simple’ addition of VIO to GPS makes it scary accurate, the addition of years of accumulated image recognition results should be pretty impressive when it is brought to bear at the consumer level.

    And that is why we started out by saying Qualcomm is offering more and less with the Drive Data Platform. TomTom is simply using it to gather data in a crowdsourced manner at the moment, and for a good reason. How this tsunami of data is gathered, parsed, fed back, updated, and used is really an open question. If you need to ask about how it is most efficiently used, computed, and slung around, that is a much harder question. If every car out there streams 120FPS data from 10 4K cameras, well the LTE networks are going to melt.

    More and less means Qualcomm is offering less in the sense that they don’t draw conclusions, they just offer tools and APIs. More because it works now and does what it says, gathers data and allows developers to figure out how and where to use the results. They aren’t trying to offer a pre-rolled autonomous driving solution like many others and it shows, but they are offering a path to get there, someday, when things are ready. SemiAccurate thinks this is the right way to do things.

    In addition to TomTom there were a slew of other Qualcomm automotive news releases recently. First up is that PSA has followed Audi/VAG in moving to Qualcomm SoCs for their infotainment systems. If you were a cynic you would say that Qualcomm is buying wins, if you looked into the details you might think that buggy, late, and out of spec silicon coupled with a lack of LTE modems are enough to exclude some players. In the automotive sector, deliverables tend to matter more than CEOs shouting and quasi-correct public statements.

  6. forum rang 6 Dutchy Ron 8 maart 2017 20:32
    According to reports, the Toyota Lexus LS 600hL is designed around the use of light detection and ranging, radar, and camera arrays to enable self-driving, as opposed to the use and reliance on high-definition maps.

    The design combines two different research products being done by Toyota to crack the self-driving puzzle: Chauffeur and Guardian.

    Chauffeur is the program more focused on actual self-driving, broken into two areas. The first is Level 4 self-driving, where the car can drive itself, but only in certain environments like cities or highways. The Chauffeur program is also working to develop Level 5 self-driving capacity, which means the car can drive itself anywhere.

    Guardian is a driver-assist system that monitors the environment around the vehicle, alerting the driver to potential hazards and stepping in to assist with crash avoidance when necessary.
  7. forum rang 4 holenbeer 8 maart 2017 20:44
    quote:

    Hik schreef op 8 maart 2017 19:08:

    [...]

    En niet te vergeten Mobileye (maar ook Delphi):
    Mobileye announced that its fifth generation processor, known as EYEQ5, would be used by Volvo in its DriveMe autonomous vehicle pilot program. Beginning next year, the automaker will make 100 XC90 self-driving model Volvos available to consumers around Gothenburg, Sweden for use in everyday driving conditions.
    fortune.com/2016/07/26/mobileye-tesla...

    Vraag is wel wat die EyeQ gaat doen. Misschien gewoon ADAS-taken en sensorinfo doorsturen naar de TomTom-fabriek?
    Of zou Volvo TT testen op dezelfde functionaliteit als Mobileye/Delphi leveren? Bv beide 50 auto's
  8. [verwijderd] 8 maart 2017 20:57
    quote:

    holenbeer schreef op 8 maart 2017 20:44:

    [...]
    Vraag is wel wat die EyeQ gaat doen. Misschien gewoon ADAS-taken en sensorinfo doorsturen naar de TomTom-fabriek?
    Of zou Volvo TT testen op dezelfde functionaliteit als Mobileye/Delphi leveren? Bv beide 50 auto's
    Volvo is er al uit: het wordt TomTom, dus verder testen met HERE/Mobileye lijkt me dan ook niet relevant.
    Hierdoor verwacht ik dat Mobileye er voor enkele ADAS-functies in zit (niet voor REM/Roadbooks), aanvullend aan TomTom's HD-Maps en RoadDNA.
  9. forum rang 6 Dutchy Ron 8 maart 2017 21:16
    Bericht uit april 2016
    In 2017, the Drive Me project will make 100 XC90 self-driving model Volvos available to consumers around Gothenburg for use in everyday driving conditions, according to the company. The cars, which will be equipped with Nvidia's Drive PX 2 supercomputer, will be driven autonomously in certain weather conditions and on one road that loops around the city.
  10. forum rang 6 Dutchy Ron 8 maart 2017 21:21
    vehicle.pro/autonews/all_new_volvo_xc...

    Håkan Samuelsson, President and Chief Executive of the Volvo Car Group, says SUV buyers can look forward to something special with the new XC60.

    We've already covered the XC60's biggest innovation - an emergency system that takes control of the steering and prevents you hitting things (see here) and the Pilot Assist self-driving system, which is standard on the S90 and XC90, will be available optionally on the XC60. The Oncoming Lane Mitigation uses the steer assist function to avoid head-on collisions and the Blind Spot Indication System (BLIS) uses steer assist to avoid risk of collisions during lane-changing
  11. [verwijderd] 8 maart 2017 21:58
    quote:

    Hik schreef op 8 maart 2017 20:57:

    [...]

    Volvo is er al uit: het wordt TomTom, dus verder testen met HERE/Mobileye lijkt me dan ook niet relevant.
    Hierdoor verwacht ik dat Mobileye er voor enkele ADAS-functies in zit (niet voor REM/Roadbooks), aanvullend aan TomTom's HD-Maps en RoadDNA.
    Even doorgevraagd aan een Mobileye contact wat zij precies gaan doen in DriveMe:

    "Nvidia in Volvo Drive ME won parking assist" (detecting objects at close range / close proximity to the vehicle)

    "The combined 76 GHz frequency-modulated continuous wave radar and camera placed in the windscreen is the same as that in the all-new XC90. This system reads traffic signs and the road’s curvature and can detect objects on the road such as other road users."

    "In addition, a trifocal camera placed behind the upper part of the windscreen is three cameras in one, providing a broad 140 view, a 45 view and a long-range, yet narrow, 34 view for improved depth perception and distant-object detection. The camera can spot suddenly appearing pedestrians and other unexpected road hazards."
  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 8 maart 2017 22:06
    quote:

    Hik schreef op 8 maart 2017 19:08:

    [...]
    En niet te vergeten Mobileye (maar ook Delphi):
    Mobileye announced that its fifth generation processor, known as EYEQ5, would be used by Volvo in its DriveMe autonomous vehicle pilot program. Beginning next year, the automaker will make 100 XC90 self-driving model Volvos available to consumers around Gothenburg, Sweden for use in everyday driving conditions.
    fortune.com/2016/07/26/mobileye-tesla...
    Zeker niet te vergeten. Als ik Volvo was zou ik waar mogelijk ook andere systemen geheel of gedeeltelijk mee-testen in dat Drive Me onderzoek ('demo' is misschien een beter woord). TT heeft niet het alleenrecht om door Volvo uitgeprobeerd te worden, ook niet qua lokalisatie. Een soort vergelijkend warenonderzoek dus. TT levert sowieso niet de sensoren en de processing van de sensordata (komt daar Qualcomm om de hoek kijken?)

    Wel lijkt het me dat de HD-maps bij Drive Me van TT afkomstig zijn, en alleen van TT.
  13. forum rang 6 Tom3 8 maart 2017 23:47
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 8 maart 2017 21:16:

    Bericht uit april 2016
    In 2017, the Drive Me project will make 100 XC90 self-driving model Volvos available to consumers around Gothenburg for use in everyday driving conditions, according to the company. The cars, which will be equipped with Nvidia's Drive PX 2 supercomputer, will be driven autonomously in certain weather conditions and on one road that loops around the city.
    Bericht uit jan 2017:
    www.pcmweb.nl/nieuws/ces-2017-dit-qua...

    De Snapdragon 835 is niet de enige aankondiging van het bedrijf. Zo wil het bedrijf ook graag slimme auto's maken (Snapdragon gaat samenwerken met Volvo), en is het eerste product met een geïntegreerde 835 ook al bekend: Een AR-/VR-headset van ODG.

    Stoppen ze soms en een Nvidia en een Qualcomm cpu in die XC90`s??
  14. forum rang 4 holenbeer 8 maart 2017 23:48
    quote:

    Hik schreef op 8 maart 2017 20:57:

    [...]

    Volvo is er al uit: het wordt TomTom, dus verder testen met HERE/Mobileye lijkt me dan ook niet relevant.
    Hierdoor verwacht ik dat Mobileye er voor enkele ADAS-functies in zit (niet voor REM/Roadbooks), aanvullend aan TomTom's HD-Maps en RoadDNA.
    Ik lees het zo:

    HD Maps selected for the first phase

    Suite of connected car services from 2019

    HD Maps na fase 1 is dus nog geen kat in het bakkie, en ik kan me niet voorstellen dat ze niet ook een alternatief testen.
  15. forum rang 6 Tom3 9 maart 2017 07:57
    quote:

    Pim1954 schreef op 9 maart 2017 04:39:

    www.telegraaf.nl/e/27760759

    Zit hier tomtom in??

    autovisie.nl/2017/03/nieuws/vernieuwd...
    Nissan werkt met Here kaarten:

    nissan.navigation.com/nl_NL/NissanEME...

    Volgens enkele autovisielezers valt er nog wel wat te verbeteren aan die Here kaarten (lees de feed-back).
3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
    2. NL inflatie april
    3. Reserve Bank of Australia rentebesluit
    4. Infineon Q1-cijfers
    5. UBS Q1-cijfers
    6. Zalando Q1-cijfers
    7. Solvay Q1-cijfers
    8. Heijmans Q1-cijfers
    9. Kendrion Q1-cijfers
    10. BP Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht