Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,720
  • Verschill

    +0,030 +0,31%
  • Volume

    1.369.653 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    9,712  
  • Laat

    9,800  
+ Toevoegen aan watchlist

AF - KLM januari 2015

71 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wilbar 2 januari 2015 13:22

    Discussiedraadje AF/KLM 2015

    Na de koersval de week voor Kerstmis (van 8,30 terug naar 7,42) is er de laatste 2 dagen van 2014 een leuk koersherstel te zien geweest (7,60 > 7,96). En het herstel zet vandaag (voorlopig) door: +0,17 (nu op 8,13).
    Alleen door de lage olieprijs of ook ondergewaardeerd ? Of speculantjes?
  2. Boss$ 2 januari 2015 16:27
    Net short gegaan denk dat ze de afgelopen dagen te hard gestegen zijn en dat ze volgende week flink zullen dalen.
    Zo goed gaat het ook niet met al die winstwaarschuwingen.

    Succes allen
  3. [verwijderd] 2 januari 2015 17:31
    quote:

    Chica schreef op 2 januari 2015 17:11:

    Ook short gegaan, ze maken veel verlies, ik begrijp deze stijging niet...
    ...je had moeten shorten in im en hier ga weer veel gespaarde centjes verliezen met short...
  4. [verwijderd] 2 januari 2015 19:26
    ze gaan op de kerosine (grootste uitgavepost)vele honderden miljoenen uitsparen
    ik denk wel 500 miljoen
    een meevaller van jewelste dus
    kan daarom naar de 10 euro
  5. Chica 2 januari 2015 23:45
    Hi Sugar1,

    Concurrent profiteert meer van de dalende olie prijs dan Air France-KLM.
    Wat is je bron over de kerosine?
  6. forum rang 8 Wilbar 4 januari 2015 20:00
    quote:

    moneymaker schreef op 2 januari 2015 19:26:

    ze gaan op de kerosine (grootste uitgavepost)vele honderden miljoenen uitsparen
    ik denk wel 500 miljoen
    een meevaller van jewelste dus
    kan daarom naar de 10 euro
    Dat voordeel hebben andere maatschappijen ook. En die verlagen daarmee hun ticketprijzen. Daar trekken ze weer meer passagiers mee. AF/KL kan dat niet; die moeten er de schulden mee aflossen.
  7. [verwijderd] 4 januari 2015 21:32
    quote:

    Chica schreef op 2 januari 2015 23:45:

    Hi Sugar1,

    Concurrent profiteert meer van de dalende olie prijs dan Air France-KLM.
    Wat is je bron over de kerosine?
    kun je hier wat mee?
    www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2014-...

    www.volkskrant.nl/dossier-archief/del...
    het is van mei 2012
  8. Chica 5 januari 2015 20:59
    Bedankt, Sugar1

    Laatst link is wel oud. Ik ben van mening dat KLM in 2015 een dreun krijgt.
  9. forum rang 4 tmaster 7 januari 2015 15:43
    Beetje rare daling nu ? van +2% naar -2,5 en dalende..
    Toch wat positief nieuws her en der...
    Vanwaar die daling?
  10. [verwijderd] 7 januari 2015 15:53
    KLM staat er gewoon ontzettend slecht voor. Bedrijf draait al jaren miljoenen verlies. Tweede helft van 2015 staat de koers <5 euro denk ik
  11. [verwijderd] 7 januari 2015 15:58
    ik denk van niet Van KLM profiteert al maanden van veel lagere brandstof
    een expert had uitgerekent dat dat in de komende tijd wel tot 500 miljoen kan besparen op brandstof
    lees net dat het vrachtvervoer toegenomen is in november
    ik verwacht nog wel 10 te zien de komende weken
    zitten ook shorters in
  12. jrxs4all 7 januari 2015 17:52
    quote:

    moneymaker schreef op 7 januari 2015 15:58:

    ik denk van niet Van KLM profiteert al maanden van veel lagere brandstof
    een expert had uitgerekent dat dat in de komende tijd wel tot 500 miljoen kan besparen op brandstof
    lees net dat het vrachtvervoer toegenomen is in november

    KLM hedget zijn brandstof en het duurt nog maanden voor daar de dalende olieprijzen doorwerken. Wat is bovendien 500 miljoen, alleen door de laatste pilotenstaking zijn ze al meer kwijtgeraakt.

    Vrachtvervoer doen ze haast niet meer, tenminste de echte full freighter toestellen, die zijn ze aan het afbouwen. Dat is ook de meest verliesgevende tak.

    Aan die dalende brandstofprijzen hebben ze echt niets, de brandstof wordt immers voor de concurrentie ook goedkoper en ze kunnen niet concurreren. Dat is hun probleem.

    Sterker nog, hun concurrentiepositie wordt juist slechter. Bij de concurrentie is brandstof ongeveer 40% van de totale kosten. Bij AF-KLM is dat 26%, niet omdat ze zulke zuinige toestellen hebben (integendeel, hun vloot is zwaar verouderd) maar omdat hun overige kosten (voornamelijke personeelskosten) extreem hoog zijn.

    Stel dat de brandstofprijs halveert, dan dalen bij de concurrentie de totale kosten 20% (de helft van 40%) en bij AF-KLM maar 13%.

    Hun concurrentiepositie wordt dus alleen maar slechter bij dalende brandstofprijzen. Extra probleem is dat bij dalende brandstofprijzen de meeropbrengst van nieuwe zuinige vliegtuigen minder wordt. De zeer noodzakelijke vlootvernieuwing is dan ook gestopt, ook al omdat ze de financiering niet rond krijgen. Dus blijven ze met die sterk verouderde 747 rammelbakken vliegen en daar krijg je de passagiers echt niet meer in tenzij tegen ticketprijzen waar verlies op wordt geleden. Concurrentie genoeg, vooral de Aziatische maatschappijen zijn en goedkoper en leveren betere service en vliegen met moderne comfortabele toestellen.

    Ik zie het als een kansloze zaak die of eindigt met een emissie of met een doorstart. Tenzij er heel heel snel en keihard wordt ingegrepen op de personeelskosten, maar dat zal het vliegend personeel nooit toestaan. Dan staken ze de tent liever kapot.

    Koersdoel: (hoogstens) 50 cent.

    Short AF-KLM.
  13. B_B 7 januari 2015 22:28
    quote:

    tmaster schreef op 7 januari 2015 15:43:

    Beetje rare daling nu ? van +2% naar -2,5 en dalende..
    Toch wat positief nieuws her en der...
    Vanwaar die daling?

    Aanslag in Parijs zorgt voor angst voor aanslag bij Air France-KLM en angst dat er minder toeristen naar Frankrijk zullen gaan (minder passagiers).
  14. [verwijderd] 7 januari 2015 23:35
    wat een onzin de 2 bovengenoemde forumbijdrages
    ik ga er niet eens meer op in
    de daders zijn inmiddels zo goed als zeker gepakt
    3 gasten die hun ID lieten slingeren
    morgen de grootste stijger
    let op mijn woorden slot 8.25
  15. [verwijderd] 8 januari 2015 00:22
    quote:

    moneymaker schreef op 7 januari 2015 23:35:

    wat een onzin de 2 bovengenoemde forumbijdrages
    ik ga er niet eens meer op in
    de daders zijn inmiddels zo goed als zeker gepakt
    3 gasten die hun ID lieten slingeren
    morgen de grootste stijger
    let op mijn woorden slot 8.25
    Daar hou ik je aan, ik ben op 7,725 ingestapt vandaag ;-)
71 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht