Forum: AMG » AMG januari: Lage waarderingen, met geweldige groei! » Pagina: 43 | Beursduivel.be

AMG januari: Lage waarderingen, met geweldige groei!

888 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
roloff
0
@Just Lucky,

Ik heb gemakkelijk praten want ik heb ze onlangs opgepikt op 26 euro, was just lucky ...
stockjoy
0
Dit fonds staat veel te laag. Dat is niet alleen een mening, maar ook feitelijk te onderbouwen. Waarom partijen hun shortpositie nu uitbouwen/handhaven snap ik derhalve niet echt. Ze nemen een behoorlijk risico op weg naar de cijfers over een maand. Dit fonds zal wel de komende twee weken nog op en neer gaan en dan in de aanloop naar de cijfers stijgen.
rendement_zoeker
0
quote:

stockjoy schreef op 30 jan 2019 om 13:25:


Dit fonds staat veel te laag. Dat is niet alleen een mening, maar ook feitelijk te onderbouwen. Waarom partijen hun shortpositie nu uitbouwen/handhaven snap ik derhalve niet echt. Ze nemen een behoorlijk risico op weg naar de cijfers over een maand. Dit fonds zal wel de komende twee weken nog op en neer gaan en dan in de aanloop naar de cijfers stijgen.


De zittende shortende partijen kijken niet naar cijfers, maar naar sentiment en de huidige handelsperikelen. Zij gokken simpelweg op escalatie. Niets meer en niets minder. Heeft niets met AMG te maken. Probleem is wel dat AMG makkelijk slachtoffer is, omdat er zo weinig handel is.

Maaarrrrr..... Zelfs handelsperikelen zijn niet in het nadeel van AMG. Prijsdruk lithium kan ook in het voordeel zijn va AMG (on the long run, minder aanbod door stoppen andere producenten) en ze hebben de laagste productieprijs en hebben nauwelijks schulden. Ze zijn dus recessie proof, staan aan de juiste kant van de medaille qua handelsperikelen en hebben een topjaar gedraaid. Dat is dus hetgene waardoor shorters on 'the long run' tegen aan zullen lopen. Maar dat weten ze nu nog niet, omdat ze niet verder kijken dan sentiment en de gok dat trump dit tot een goed einde weet te spelen.

Geniet van de wedstrijd zou ik zeggen. We zitten front-row en we weten al wie er gaat winnen. Dat is wel zo relaxed kijken. Het enige is dat we de wedstrijd wel even uit moeten zitten.
Willempie
0
Ik zit nog niet zo lang in dit aandeel. Gingen ze normaliter vlak voor de cijfers omhoog of geleidelijk? Ik mag nog niet klagen want heb het aandeel een paar euro boven de huidige prijs in portefeuille maar ik begrijp dat er ook veel mensen tussen 40 en 50 euro betaald hebben.
rendement_zoeker
0
quote:

Willempie schreef op 30 jan 2019 om 13:49:


Ik zit nog niet zo lang in dit aandeel. Gingen ze normaliter vlak voor de cijfers omhoog of geleidelijk? Ik mag nog niet klagen want heb het aandeel een paar euro boven de huidige prijs in portefeuille maar ik begrijp dat er ook veel mensen tussen 40 en 50 euro betaald hebben.


Je hebt binnen AMG geen 'voorheen/vast patroon'. Grofweg is het altijd een golfbeweging geweest. 2008 hard afgestraft. Langzaam omhoog richting 2011 en toen weer flink naar beneden. Vanaf 2015 langzaam omhoog en in 2017 zelfs hard omhoog. Vanaf Q1 2018 lijkt alleen alles anders. Zonder goede reden alles omlaag en weer omhoog, om vervolgens weer harder naar beneden te gaan. Dus sinds Q1 2018 echt een ander patroon. Een niet te verklaren patroon overigens. Sinds dat nieuwe patroon zie je niet echt veel beweging in de koers richting de cijfers. Laatste week voor de cijfers wel altijd 1 a 2 euro in de plus. Op de dag zelf hard omhoog en later om de dag weer naar beneden.

Ergens zullen we dit patroon wel weer doorbreken. Maar wanneer is de vraag...
aandeeltje!
0
Het is wel een speelaandeel geworden (nu wat meer in picture dan voorheen) en votaliteit neemt toe.
Op dit niveau heb je volgens mij een prima prijs betaald met voldoende stijging. Uiteindelijk verwacht ik wel een stijging weer naar de 45+ regionen in de komende 12 maanden.
Echter ook bij AMG geldt dat sentimentswijzigingen markt snel ook leiden tot dalingen want de vraag is beperkt/relatief dun en dan is zo'n aandeel extra gevoelig voor plukken in de bied. Komen er grote plukken in de vraag dan loopt het aandeel ook relatief hard op.

Dat is waar je maar moet mee zien om te gaan.
Just lucky
0
quote:

aandeeltje! schreef op 30 jan 2019 om 15:22:


Het is wel een speelaandeel geworden (nu wat meer in picture dan voorheen) en votaliteit neemt toe.
Op dit niveau heb je volgens mij een prima prijs betaald met voldoende stijging. Uiteindelijk verwacht ik wel een stijging weer naar de 45+ regionen in de komende 12 maanden.
Echter ook bij AMG geldt dat sentimentswijzigingen markt snel ook leiden tot dalingen want de vraag is beperkt/relatief dun en dan is zo'n aandeel extra gevoelig voor plukken in de bied. Komen er grote plukken in de vraag dan loopt het aandeel ook relatief hard op.

Dat is waar je maar moet mee zien om te gaan.

Waren er alleen maar plukken in de bied en de vraag :)
Topperke
1
Weer geweldig goed nieuws voor AMG vandaag.
De engineering business, welke zeer afhankelijk is van de luchtvaart sector, is heel belangrijk voor de waardering van AMG.
Dit is AMG zijn minst cyclische afdeling. Als deze kan groeien, kan de waardering van AMG de hoogte.
Vandaag kondigde Boeing, 1 van de belangrijkste customers, aan dat 2019 weer een absoluut record jaar wordt.
Dit zal het orderboek en de omzet van AMG Engineering serieus ten goede komen.
Dit kan een eventuele trigger worden voor de aankomende kwartaalcijfers van AMG.

www.thestreet.com/investing/earnings/...

Boeing Smashes Q4 Earnings Estimate, Forecasts Record Plane Deliveries in 2019
rendement_zoeker
0
quote:

Topperke schreef op 30 jan 2019 om 16:45:


Weer geweldig goed nieuws voor AMG vandaag.
De engineering business, welke zeer afhankelijk is van de luchtvaart sector, is heel belangrijk voor de waardering van AMG.
Dit is AMG zijn minst cyclische afdeling. Als deze kan groeien, kan de waardering van AMG de hoogte.
Vandaag kondigde Boeing, 1 van de belangrijkste customers, aan dat 2019 weer een absoluut record jaar wordt.
Dit zal het orderboek en de omzet van AMG Engineering serieus ten goede komen.
Dit kan een eventuele trigger worden voor de aankomende kwartaalcijfers van AMG.

www.thestreet.com/investing/earnings/...

Boeing Smashes Q4 Earnings Estimate, Forecasts Record Plane Deliveries in 2019


Voordeel is ook dat een Boeing een orderboek heeft van dik 3 jaar, dus dat blijft nog wel even goed zo.
dasD
0
Zeker ZEER goed nieuws.

We weten allemaal al dat Amg gaat knallen binnenkort.

Kan niet anders.

Shorters: R.I.P
Retired
1
De cijfers + prognose zullen t.o.v. de huidige koers zeer goed zijn.
De shorters kunnen dat niet riskeren en zullen naar ik verwacht hun posities in de aanloop naar 27-Feb afbouwen. Is gewoon het spel dat erbij hoort. Nog FF geduld hebben. Hoe groter de impact van de shorters des te heftiger de short-squeeze. Het belooft dus wat. Ik zit erin met 50K en blijf minimaal zitten tot een maand na de cijfers.
Willempie
0
quote:

Topperke schreef op 30 jan 2019 om 16:45:


Weer geweldig goed nieuws voor AMG vandaag.
De engineering business, welke zeer afhankelijk is van de luchtvaart sector, is heel belangrijk voor de waardering van AMG.
Dit is AMG zijn minst cyclische afdeling. Als deze kan groeien, kan de waardering van AMG de hoogte.
Vandaag kondigde Boeing, 1 van de belangrijkste customers, aan dat 2019 weer een absoluut record jaar wordt.
Dit zal het orderboek en de omzet van AMG Engineering serieus ten goede komen.
Dit kan een eventuele trigger worden voor de aankomende kwartaalcijfers van AMG.

www.thestreet.com/investing/earnings/...

Boeing Smashes Q4 Earnings Estimate, Forecasts Record Plane Deliveries in 2019
a

Vandaar die flinke stijging van 4 ct. Maar hopelijk worden ze morgen wakker.
dutchman2020
0
Ik ben het helemaal eens met retired. Ik zit er in met € 65000. en blijf ook minimaal zitten tot een maand na de cijfers
Topperke
0
quote:

Willempie schreef op 30 jan 2019 om 17:56:


[...]a

Vandaar die flinke stijging van 4 ct. Maar hopelijk worden ze morgen wakker.

Het zal er zeker eens van komen ;)
Eigenlijk zou je op deze belachelijke prijzen moeten bijkopen.
Vanadiumprijs blijft mooi hoog liggen. Lithium prijs zit op zijn bodem. De vliegtuigmarkt blijft zeer hard groeien. ...
Mooi koopgelegenheid met veel opwaarts potentieel volgens mij.
Ook de reden waarom ik eerder mijn 60% op calls niet heb genomen en de 'daling' terug naar 20% winst gewoon laat gebeuren. Vroeg of laat knalt het wel eens naar omhoog is mijn gevoel.
We'll see.
Willempie
0
Zouden meer mensen moeten doen Big Elaphant. Nu verkopen heeft totaal geen zin.
En Topperke bedankt voor de info.
Frank96
1
HALLO HE! Wat een geld hebben jullie! Ik zit er maar voor 13000 in. Maarja.. ben ook nog maar 22 :P. Hopen dat het iets meer word na de cijfers ben vrij nieuw met beleggen. Vorig jaar een schamele 500 euro winst. In november begonnen :).
Umi1
0
quote:

Topperke schreef op 30 jan 2019 om 16:45:


Weer geweldig goed nieuws voor AMG vandaag.
De engineering business, welke zeer afhankelijk is van de luchtvaart sector, is heel belangrijk voor de waardering van AMG.
Dit is AMG zijn minst cyclische afdeling. Als deze kan groeien, kan de waardering van AMG de hoogte.
Vandaag kondigde Boeing, 1 van de belangrijkste customers, aan dat 2019 weer een absoluut record jaar wordt.
Dit zal het orderboek en de omzet van AMG Engineering serieus ten goede komen.
Dit kan een eventuele trigger worden voor de aankomende kwartaalcijfers van AMG.

www.thestreet.com/investing/earnings/...

Boeing Smashes Q4 Earnings Estimate, Forecasts Record Plane Deliveries in 2019


Klopt, Heinz had al vermeld dat Engineering het goed ging doen in 2019 (ze zochten zelfs 100 ingenieurs dacht ik? over een langere periode)
Maar de businessgroep noemt tegenwoordig AMG Technologies, ook het voormalige 'AMG titanium alloys & coating' profiteert sterk van de luchtvaart.
Daarnaast hebben ook AMG superalloys (chrome) & AMG Aluminum ook een sterke connectie met de luchtvaart.
Ray85
0
quote:

Frank96 schreef op 30 jan 2019 om 19:08:


HALLO HE! Wat een geld hebben jullie! Ik zit er maar voor 13000 in. Maarja.. ben ook nog maar 22 :P. Hopen dat het iets meer word na de cijfers ben vrij nieuw met beleggen. Vorig jaar een schamele 500 euro winst. In november begonnen :).


Je zal nog een paar keer keihard op je snufferd gaan maar hou vol, tijd is in jouw voordeel.
Ray85
1
Ok Boeing kondigt iets aan, prima goed nieuws.
Wat heeft dit met beleggen te maken tegenwoordig? Alles gaat toch super goed met AMG en we staan op iets hoger dan een halvering.
Woorden als geweldig nieuws en profiteren neem ik voorlopig niet in de mond na een dergelijke afslachting......eerst maar eens wat zien!
888 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13-dec-19 17:35
Koers 20,360
Verschil -0,310 (-1,50%)
Hoog 21,200
Laag 20,360
Volume 424.082
Volume gemiddeld 404.255
Volume gisteren 776.299

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group