AMG September 2019: Als het stof is neergedaald

707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
stockholder
0
[quote alias=rene66 id=11837936 date=201909201322]
[...]De conclusie is volgens mij dat er geen verkopers meer zijn. Elke keer proberen ze door het aandeel lager te zetten aandelen van derden te kopen maar dat lukt dus niet meer. Ze kopen en verkopen aan elkaar om beweging in de koers te krijgen. De vraag is hoelang ze dit volhouden. Wellicht komen er nog nieuwe pogingen van ze. Ik ben benieuwd. Hier verdienen ze niks aan. Volgens mij hebben ze zichzelf in de hoek geschilderd. Dit heb ik al eerder aangegeven.
[/quot

Rennee,
jouw visie kan wel eens juist zijn. Van elkaar kopen en verkopen zal ze weinig tot niets opleveren. Ze kunnen wat ruimte creëren door de koers wat te laten oplopen om hierdoor wat verkopers aan te trekken. Ik denk dat ze stapsgewijs een terugtrekkende beweging gaan maken en hun vizier op een ander fonds gaan richten.
Tom3
0
quote:

rene66 schreef op 20 september 2019 11:27:


[...]AMG moet nog even voor 25 miljoen aandelen inkopen. Jammer dat ze dat niet aankondigen. Dat gaat bepaalde partijen pijn doen volgens mij.

Andere mensen op het forum hebben aangegeven kan AMG beter zijn geld besteden aan investeringen, dat is wel zo, maar toch. Geld is bijna gratis, dus rook de ratten uit.


Inkoop van eigen aandelen heeft alleen zin als er een "vaste" multiple is tov de winst. Bij AMG speelt dat dus geen rol. God zij dank is geen 100 mio uitgegeven maar een dikke 70 mio. Largo resources heeft een inkoop van eigen aandelen afgewezen met het oog op de onzekerheden in de vanadiummarkt. Voor AMG spelen die onzekerheden ook doordat hun inkoop van de grondstoffen gerelateerd is aan de marktprijs. Heinz heeft hier steken laten vallen.

Op 8 april werd de inkoop van eigen aandelen bekend gemaakt terwijl op 31 juli een verlies moest worden gerapporteerd. Dat laatste hadden ze op 8 april niet in de gaten? Ik geloof daar niks van, niemand kan de vanadiummarkt (60% komt uit China) voorspellen maar doe geen dingen die alleen goed zijn voor het ego.
drulletje drie
0
Lijkt dat de koers beetje hoger wil vandaag! Zou mooi zijn als we slot richting
€ 22.00 krijgen
lero
0
quote:

Tom3 schreef op 20 september 2019 13:52:


[...]

Inkoop van eigen aandelen heeft alleen zin als er een "vaste" multiple is tov de winst. Bij AMG speelt dat dus geen rol. God zij dank is geen 100 mio uitgegeven maar een dikke 70 mio. Largo resources heeft een inkoop van eigen aandelen afgewezen met het oog op de onzekerheden in de vanadiummarkt. Voor AMG spelen die onzekerheden ook doordat hun inkoop van de grondstoffen gerelateerd is aan de marktprijs. Heinz heeft hier steken laten vallen.

Op 8 april werd de inkoop van eigen aandelen bekend gemaakt terwijl op 31 juli een verlies moest worden gerapporteerd. Dat laatste hadden ze op 8 april niet in de gaten? Ik geloof daar niks van, niemand kan de vanadiummarkt (60% komt uit China) voorspellen maar doe geen dingen die alleen goed zijn voor het ego.


Helemaal mee eens...inkoop eigen aandelen terwijl je weet dat verlies gerapporteerd word.
En dan nog de prijs waar voor ingekocht is. Maar vraag me ook af wat de koers was geweest als ze het niet gedaan hadden.
steelfighter72
0
quote:

drulletje drie schreef op 20 september 2019 14:15:


Lijkt dat de koers beetje hoger wil vandaag! Zou mooi zijn als we slot richting
€ 22.00 krijgen


uiteraard geregisseerd door de banken ;)
lanciared
1
@ In verband met ridder , en aan Henk Worst gericht : Foei, zoiets zeg je niet.
Ridder, - ? - soms zit hij er wel naast, maar is beslist vrij symphatiek, en heeft een hele klare kijk op heel vele onderwerpen. En heeft zeker weten een veel hoger IQ dan U.

Wat is trouwens de waarde van Uw posting ? Trek toch de natuur in, als je je verveelt.
LR
herbie bel
0
er blijft onevenwicht tussen vraag en aanbod. Jammer genoeg te weinig vraag.
Artikel 'in the reight vein" van vandaag

Ferrovanadium prices continue to soften in the US and Europe. “It’s been a disappointing September, and I don’t see anything ahead signaling change,” said a trader. Suppliers agree that demand is dismal.
US consumer sales, all half-trucks, were booked at $14.65 per lb, $14.45 and $14.35 in the past week.
In Europe, FeV is being offered at below $30 per kg, and one consumer reportedly was able to buy as low as $28.50.
The stability of Chinese prices at around $35 per kg is not particularly encouraging to sellers. Said one trader, “Prices have dropped from $150 last November to $35. So prices are steady. I don’t see anything happening to push prices higher.”
While the Chinese continue to quote V2O5 prices at $8 per lb, buyers insist they are able to purchase V2O5 at $6.50.
lero
0
Ritageld
0
quote:

lero schreef op 20 september 2019 16:46:


Voorspelling eind volgende week 21,50 koers komt niet van zijn plaats helaas

Het is momenteel een echt traders aandeel. Niemand wil er overnight in zitten!
Wolff in schaapskleren
0
quote:

Ritageld schreef op 20 september 2019 17:05:


[...]
Het is momenteel een echt traders aandeel. Niemand wil er overnight in zitten!


klopt, het kleine plusje dat er was is ook weer weg. Valt me toch weer tegen deze week.
T.overdose
0
Zo daar werd even 70 k stukken verhandeld in de naveiling en in de laatste seconden van de nahandel in de plus gezet:-)
Goed weekend beleggers!
lanciared
0
quote:

Ritageld schreef op 20 september 2019 17:05:


[...]
Het is momenteel een echt traders aandeel. Niemand wil er overnight in zitten!


Raar, Uw bemerking.
Wetende dat AMG Technologies alleen al 22/25 euro per aandeel waard is, wil ik ze beslist wel bijhouden / vasthouden.
Wel niet tevreden met de koersontwikkeling. Maar wat kan je verwachten van een aandeel, waar een 30 tal ratten allen short zitten.
Ja, kan het ook niet leuker maken, maar zij zijn het die de koersontwikkeling beinvloeden. En dat is voor hun profijt naar beneden.
Dat is hun verdienmodel. Ze zitten met hun algobots erin, en zullen beslist nog een hele tijd blijven zitten. Dit is hun verdienmodel, en het gaat hun goed af.

Soms lijkt het wel of ze kunnen toveren. Verscheidene dagen na elkaar enkele tienduizenden aandelen terug inkopen, en hierbij toch de koers nog naar omlaag sturen. Ze slagen er voorwaar in.
LR
FluitendeVogels
0
Wanneer je de short-grafiek zou behandelen als een koers-grafiek, dan is daar een duidelijk dalende trend te zien. Van 24% op de top naar nu net onder de 19%, al lijkt het ook iets te stabiliseren nu.

Wanneer gaat AMG nu eigenlijk die ingekochte aandelen afboeken??
Topperke
16
Vorige week heb ik voor Seeking Alpha PRO+ een artikel over AMG geschreven. Dit is een hoogstaand platvorm met een subscribtion fee van $300/maand waar serieuze beleggers op zijn geabonneerd. Tot nu toe is het 570x gelezen.
Ik deel dit nu pas aangezien het na 1 week ook voor de gewone bezoeker zichtbaar is: seekingalpha.com/article/4291376-amg-...
Zeker het lezen waard zou ik zeggen!

2 belangrijkste punten van het artikel:

- AMG wordt door mij gewaardeerd op basis van een 'sum of the parts' waardering. Dit wilt zeggen dat ik de 2 business units apart waardeer en dan optel. Waarom? Omdat Technologies veel minder cyclisch is dan Critical Materials & daarom ook een hogere waardering verdient.
Technologies waardeer ik aan 9x EV/EBITDA, Critical aan 4x EV/EBITDA.
Bijgevolg zie ik een waarde van $32.06 per aandeel in 2020, wat 48% upside geeft tov. koers op het moment van schrijven.
Ik verwacht dat de EBITDA echter zal stijgen naar $353 mln in 2024, vooral gedreven door de Cambridge 2 fabriek en een gemiddelde stijging van Technologies met 20% per jaar. (voorbije jaren 44% stijging).
Mijn koersdoel tegen 2024 is hierdoor $71.96!

- De downside risk is heel beperkt als je het aandeel vandaag koopt (toch als de Technologies splitsing doorgaat, wat vrij zeker lijkt).
Indien de afsplitsing begin 2020 doorgaat, waardeer ik Technologies op $21.07 per aandeel. Het is heel onwaarschijnlijk dat het aandeel onder deze prijs zou zakken.
Hiervoor moet de EBITDA van Technologies wel stabiel blijven, maar het management deelde de laatste earnings call mee dat dit zou gebeuren.


Ziezo, graag hoor ik onderbouwde meningen over het artikel. Waar zit ik juist/fout? Denken jullie ook dat de downside risk zo laag ligt?
Snirp, Umi1 en consorten. Ik mis jullie meningen ;)

Have a nice weekend!
(Voor wie inhoudelijk wilt discussiëren, switch naar het inhoudelijke draadje!)
Wolff in schaapskleren
0
quote:

Topperke schreef op 20 september 2019 18:50:


Vorige week heb ik voor Seeking Alpha PRO+ een artikel over AMG geschreven. Dit is een hoogstaand platvorm met een subscribtion fee van $300/maand waar serieuze beleggers op zijn geabonneerd. Tot nu toe is het 570x gelezen.
Ik deel dit nu pas aangezien het na 1 week ook voor de gewone bezoeker zichtbaar is: seekingalpha.com/article/4291376-amg-...
Zeker het lezen waard zou ik zeggen!

2 belangrijkste punten van het artikel:

- AMG wordt door mij gewaardeerd op basis van een 'sum of the parts' waardering. Dit wilt zeggen dat ik de 2 business units apart waardeer en dan optel. Waarom? Omdat Technologies veel minder cyclisch is dan Critical Materials & daarom ook een hogere waardering verdient.
Technologies waardeer ik aan 9x EV/EBITDA, Critical aan 4x EV/EBITDA.
Bijgevolg zie ik een waarde van $32.06 per aandeel in 2020, wat 48% upside geeft tov. koers op het moment van schrijven.
Ik verwacht dat de EBITDA echter zal stijgen naar $353 mln in 2024, vooral gedreven door de Cambridge 2 fabriek en een gemiddelde stijging van Technologies met 20% per jaar. (voorbije jaren 44% stijging).
Mijn koersdoel tegen 2024 is hierdoor $71.96!

- De downside risk is heel beperkt als je het aandeel vandaag koopt (toch als de Technologies splitsing doorgaat, wat vrij zeker lijkt).
Indien de afsplitsing begin 2020 doorgaat, waardeer ik Technologies op $21.07 per aandeel. Het is heel onwaarschijnlijk dat het aandeel onder deze prijs zou zakken.
Hiervoor moet de EBITDA van Technologies wel stabiel blijven, maar het management deelde de laatste earnings call mee dat dit zou gebeuren.


Ziezo, graag hoor ik onderbouwde meningen over het artikel. Waar zit ik juist/fout? Denken jullie ook dat de downside risk zo laag ligt?
Snirp, Umi1 en consorten. Ik mis jullie meningen ;)

Have a nice weekend!
(Voor wie inhoudelijk wilt discussiëren, switch naar het inhoudelijke draadje!)


Mooi artikel, goede benadering. Wat een grote rol speelt in de koers is naast de fundamentele positie van AMG natuurlijk het grote aandeel shorters. Daarmee is normale koersvorming niet mogelijk en kan mi de koers nog een keer een stevige duik maken als de hele beurs daalt (wat ik niet uitsluit). Maar dat is korte termijn; lange termijn zijn de vooruitzichten goed en ga ik met jouw onderbouwing grotendeels mee. Grootste ongrijpbare risico vind ik de prijs van Vanadium/Lithium etc en het gebrek aan zicht dat er is op hoe de contracten met toeleveranciers van katalysatoren en afnemers er uit zien (en welke impact de marktprijzen dus hebben). Afgelopen kwartalen is mij in elk geval gebleken dat de invloed van de Vanadiumprijs op het bedrijfsresultaat veel groter is dan eerder gedacht. En dat AMG maar gedeeltelijk in staat is gebleken te profiteren van de stijgende prijzen en wel volledig last had van de dalende prijzen daarna. Afgelopen kwartaal is er geen echte daling meer geweest van die prijzen, maar herstel is er ook niet en er zijn toch best wel veel projecten waarin geïnvesteerd wordt/is die meer aanbod gaan brengen. Dus of de prijs van deze grondstoffen echt weer gaan stijgen vraag ik me af en dus is er een kans dat de koers van AMG niet weer zo snel naar 50+ gaat.
lanciared
1
Bedankt ook van mij Topperke, Heb je een AB-tje gegeven, en natuurlijk : dik verdiend, om o.a. met te helpen dit bedrijf onder de aandacht te brengen van overzeese mogelijk belangstellenden.
Heb hier eignlijk niets aan toe te voegen, laat staan te corrigeren, wie ben ik, om er iets aan zou kunnen toevoegen.

Wat jij hier schreef, berichtte ik afgelopen week ook al, met de verwachting van mij dat dit aandeel de potentie heeft om vlug te kunnen verdubbelen, en te noteren aan koersen van meer dan 70 euro binnen 5 jaren.
Eigenlijk voor de hand liggend met de uitbreiding van Lithium productie, verdubbeling van Vanadium leveringen, en hopend toch op een iet of wat serieus herstel in de toekomst van de Vanadium prijs voor de boeg.

Ook ING, ABN Amro, o.a. Kempen en Petercam De Groof en wat Amerikaanse banken geven koersdoelen af voor AMG momenteel van pakweg 37 euro of wat hoger.
Prima dus, en in overeenstemming met uw vorig artikel. OK.

Maar wat nu de werkelijkheid laat zien, is dat Amerikaanse beleggers geen midcap fondsen in Europa / Amsterdam op de AMX kopen.
Particulieren blijven er ook weg, (zitten haast uitsluitend nog in beleggingsfondsen, met een spreiding van een paar honderd aandelen) ; zo vaak groggy gespeeld, gelijk velen, door het uittikken van hun aandelen door de geplaatste stop losses.
En o.a. mede hierdoor zien we dus inderdaad een verschil tussen de waarde van het bedrijf (volledig akkoord met Uw betoog en onderbouwing) en de prijs van het aandeel. Dit zijn 2 verschillende zaken, los van elkaar en houden blijkbaar momenteel niet veel verband met elkander.

Dus - als ze lezen ! - en dat doen ze beslist niet ! - kennen al de verscheidene meestal Angelsaksische hedgefunds ook dus de waarde van dit bedrijf.
Maar zij zien de Amsterdamse midcap fondsen gewoon als bedrijven die goed en eenvoudig te shorten zijn. En doen het aldus. Haast al maanden van bij de opening van de beurs een dreun van een paar tienduizend aandelen, en we noteren van bij opening 2 of 3 % lager, en staan voor de ganse dag bij de TOP 3 van dalers in Amsterdam.
Dit is hun verdienmodel, en het gaat hun goed af.
Maar …. wat me dan al evenzeer blijf verbazen is : waar blijven de mogelijke grote kopers / wat grotere groepen, die deze prijs - net als ik trouwens ook zou willen - willen aangrijpen om een belang van 5 of 10 % te nemen.
Als de recessievrees wat wegebt, - en o.a. mede door toedoen van de vele centrale banken alom - economie wat verder aantrekt zijn het beslist dan ook de cyclische fondsen die een inhaalslag gaan maken.


Zelf ga ik uiteraard ook uit van beslist hogere koersen, (in een toekomst ) in overeenstemming met Uw betoog en waarde die jij op het aandeel kleeft.
Waarom je mogelijk niet zovele posters zult zien op je artikel is mogelijk door hun instemming ook met de inhoud van je artikel , en waar zij ook niet veel aan toe te voegen hebben.
Gewoon een goed artikel ! Bedankt om te publiceren.
LR







T.overdose
0
Puike breakdown en forecast, dikke duim hiervoor Topperke. Een belangrijk element in je analyse betreffende de waarderingen vind ik dat bij een stabiele groei in de toekomst AMG een veel hogere KW toebehoord. Het koers/ omzetverloop afgelopen jaar is zeer grillig geweest door de bekende oorzaken. Indien de omzet/ winst groeit (stabieler wordt) door de diversificatie en uitbreidingen in het businessmodel volgen die hogere waarderingen vanzelf. Aangezien deze analyse een aanvulling is van wat ik in de ppt’s van AMG heb gelezen zou ik deze graag willen doorsturen naar andere beleggers die ik ken, is dat oké?
rene66
0
quote:

lanciared schreef op 21 september 2019 09:13:


Maar wat nu de werkelijkheid laat zien, is dat Amerikaanse beleggers geen midcap fondsen in Europa / Amsterdam op de AMX kopen.

Helemaal mee eens, één van de problemen voor AMG is de beursnotering in Nederland. Als AMG een beursnotering zou hebben gehad in de VS dan zou de koers volgens mij beduidend hoger zijn dan op dit moment. Het probleem met de shorters zou ook kleiner zijn of wellicht helemaal niet bestaan omdat de vraag naar dit soort aandelen in de VS beduidend hoger is. In Nederland is en blijft AMG een vreemde eend in de bijt en daar maken met name shorters uit de VS gebruik van, waarbij ze ook nog het voordeel hebben dat er hier geen toezicht is.
FluitendeVogels
0
quote:

rene66 schreef op 21 september 2019 13:04:


[...]
Helemaal mee eens, één van de problemen voor AMG is de beursnotering in Nederland. Als AMG een beursnotering zou hebben gehad in de VS dan zou de koers volgens mij beduidend hoger zijn dan op dit moment. Het probleem met de shorters zou ook kleiner zijn of wellicht helemaal niet bestaan omdat de vraag naar dit soort aandelen in de VS beduidend hoger is. In Nederland is en blijft AMG een vreemde eend in de bijt en daar maken met name shorters uit de VS gebruik van, waarbij ze ook nog het voordeel hebben dat er hier geen toezicht is.


Vandaar ook dat AMG een frisse wind moet doen laten waaien door haar communicatieafdeling. Mooie reportages maken betreffende wat ze doen, welke cultuur er heerst, de passie om te werken aan nieuwe technieken die de toekomst van de wereld beter maken, hoe ze werken aan technieken die ook al direct een positieve invloed hebben, de jonge mensen die er werken, in labs, fabrieken, etc. en hun passie overbrengen, laat deze mensen ook meer aan het woord komen tijdens presentaties en vergaderingen om meer concrete zaken vatbaarder, zichtbaarder te maken, etc. Nu blijven het vooral wat mannen in pak en kan je er maar weinig bij voorstellen.

Het hoeft niet een show te worden zoals Apple, maar ze kunnen wel eens kijken hoe ze daar met imago-opbouw omgaan en het betrekken van de wereld bij hetgeen ze doen.

Ook zou het een mooi gebaar zijn wanneer ze het deel van de aandelen die ze hebben ingekocht en niet intrekken nu eens niet voor de beloning van het management gebruiken maar hier een personeelsplan voor opzetten. Het management hoeft voor mij de komende tijd niet beloond te worden, in ieder geval niet totdat de koers zich weer aanzienlijk hersteld heeft. Op dat moment kunnen ze ook wel weer wat kleine warrants uitgeven als ze willen. Maar de huidige buidel aandelen, daar kun je iets moois mee doen als lange termijn investering in je organisatie. Een mooie manier om winstuitkeringen aan je personeel te waarborgen.

Een beetje in het klein zoals ze dat in Noorwegen hebben gedaan met de olieopbrengsten. Het zou het imago van AMG ook heel veel goed doen en laten zien hoe je ook in mindere tijden geweldige sociale stappen kan zetten.

Het zou mijn voorkeur heel veel meer hebben dan dat deze stukjes weer belanden in de zakken van mensen die het toch niet echt nodig hebben aangezien ze al royaal verdienen.
707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 mei 2020 17:39
Koers 15,065
Verschil -0,280 (-1,82%)
Hoog 15,290
Laag 14,850
Volume 400.528
Volume gemiddeld 499.812
Volume gisteren 321.654

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group