Nvidia « Terug naar discussie overzicht

Forum Nvidia is geopend

23 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
IEX - Forummoderator
0
NVIDIA Corporation, global corporation that manufactures graphics processors, mobile technologies, and desktop computers. The company was founded in 1993 by three American computer scientists, Jen-Hsun Huang, Curtis Priem, and Christopher Malachowsky.

Groet Henk
The Third Way...
0
Dat kan ik me indenken, het gaat heel snel.

En die P/E van 100 lijkt nog ok volgens hun nieuwe wet van Moore...
;-)
eric_29
0
Ik ben Vrijdag jl. uitgestapt op 328US$, ingestapt op 226US$ op 21 Okt 2021(...) . De tijd zal leren of ik hiermee juist heb gehandeld, maar deze enorme procentuele winst op aandelen nemen ze me niet meer af.
Soms zit het mee...
Prettige avond.
Eric
Dividend Collector
0
Een hele mooie ETF met Nvidia als grootste positie voor als je wat spreiding zoekt.
Investeer je ook direct in de andere chipkampioenen.

www.vaneck.com/nl/nl/smh/samenstelling/

VanEck Vectors Semiconductor UCITS ETF
Nicolas vv
0
NVDIA is een innovatieve groei diamant, die je beter kan houden of bijkopen. Hun producten hebben voor de komende 5 tot 10 jaar enorme groeipotentie op onderwerpen zoals FSD, AI, CloudGaming, METAVERSE. Niet voor niks is het voor 21 analisten een Strong Buy. www.tipranks.com/stocks/nvda/earnings...
The Third Way...
0
NVIDIA heeft een P/E van 100 en een duizelingwekkende Price-to-Book ratio van bijna 40x, en toch lijkt het nog een lange weg te gaan te hebben. Wanneer je het minst indrukwekkende maar wellicht voor de leek, zoals ik, het duidelijkste grafiekje bekijkt op p. 30, de evolutie post 'the law of Moore', dan gaat het al weer duizelen:

s22.q4cdn.com/364334381/files/doc_fin...

Wat gaat de waarde van deze quasi-monopolist doen?

Iemand met meer verstand van zaken gewenst. Wat zijn de grootste risico's voor deze business? Analisten beweren dat er weinig zijn en dan word ik altijd een beetje...
rene66
0
What Nvidia's CEO Just Said Could Mean Billions in More Growth

Nvidia Omniverse could be the company's biggest growth opportunity.

Nov 21, 2021 at 8:10AM

- Revenue from the professional visualization segment is accelerating.
- Over 700 companies are currently evaluating the use of Nvidia Omniverse.
- Nvidia sees the potential for millions of users of this new software platform.

www.fool.com/investing/2021/11/21/wha...
'belegger''
0
Nvidia heeft het zelf over een markt van 45 miljoen designers & creators wereldwijd en een jaarlijkse fee van $1,000 per gebruiker. Dat is volgens mij een gemiddelde, want er zijn verschillende profielen. Kun je USD (geen dollars) van Nvidia's Omniverse zien als de toekomst van (o.a.) CAD/CAM tekeningen of praat ik nu echt totale onzin?
Nicolas vv
0
If you want to win big, you have to think bigger-picture and long-term.

James Brumley
(TMFjbrumley)

Nov 22, 2021 at 8:42AM

Nvidia
You may know the company is the maker of graphics cards aimed at video gamers and computer visualization professionals like animators or architects. And, to be fair, the gaming market was Nvidia's (NASDAQ:NVDA) biggest business last quarter, accounting for $3.2 billion of the company's total top line of $7.1 billion. Sales to the gaming market grew a solid 42% year over year.
Nvidia's got a much bigger and less fickle growth opportunity ahead of it, though, in the form of data centers. As it turns out, the underlying technologies that power graphics cards are well suited to manage the massive amounts of digital data now being gathered and processed by all sorts of organizations. Market research outfit Technavio estimates that the global data center market is set to grow at an annualized clip of 21% through 2025, reaching nearly $520 billion per year at the end of that time frame.
Nvidia is only scratching the surface of that market despite incredible growth on this front. Last quarter's data center revenue may have been up 55% on a year-over-year basis, but at less than $3 billion, the sky's the limit.

bron: www.fool.com/investing/2021/11/22/sto...
Bowski
0
quote:

'belegger'' schreef op 22 november 2021 21:03:

Nvidia heeft het zelf over een markt van 45 miljoen designers & creators wereldwijd en een jaarlijkse fee van $1,000 per gebruiker. Dat is volgens mij een gemiddelde, want er zijn verschillende profielen. Kun je USD (geen dollars) van Nvidia's Omniverse zien als de toekomst van (o.a.) CAD/CAM tekeningen of praat ik nu echt totale onzin?
Eerlijk gezegd lijkt me het Omniverse kunstje vooral een softwareaangelegenheid.
Ach Autodesk zet in 2021 ~4 miljard om.
De globale CAD-softwaremarkt beloopt ~10 miljard $. www.grandviewresearch.com/industry-an...
Gedeeld op 45 miljoen gebruikers is dat $220 per seat. Nou die gaan echt niet 5x zoveel voor een grafisch kaartje neer leggen. De klanten daarvoor zijn m.i. uitzonderingsgevallen.

De grafische capaciteiten van de hardware vormen volgens mij al lang geen probleem meer. Dat kan elke laptop/computer.

Nvidia gaat in die markt op geen stukken na de gesuggereerde 45 miljoen x $1000 = $45 miljard verdienen.
'belegger''
0
Omniverse is inderdaad software, tenminste zo heb ik het begrepen. Volgens mij heeft Nvidia het in eerste instantie ontwikkeld voor intern gebruik en later opengesteld voor anderen. Ik dacht aan CAD/CAM als voorbeeld, maar ik weet niet welke toepassingen er verder allemaal denkbaar zijn. Als Nvidia het zelf gebruikt, denk ik aan chipdesign en dat is weer iets anders dan bijvoorbeeld een mechanische machine ontwerpen. Op dit moment probeer ik als leek een beetje een beeld te vormen van de mogelijkheden.

Er wordt gesproken over een markt van 45 miljoen gebruikers en dan is inderdaad een logische vervolgvraag welk marktaandeel Nvidia daarin kan pakken. Voor de professionele markt lijkt een aantal van 45 miljoen gebruikers mij veel, maar ik ben er niet in thuis. Als je ziet wat bedrijven spenderen en investeren in IT, dan verwacht ik niet dat de jaarlijkse fee zo snel een struikelblok zal zijn.
The Third Way...
0
quote:

'belegger'' schreef op 22 november 2021 21:03:

Nvidia heeft het zelf over een markt van 45 miljoen designers & creators wereldwijd en een jaarlijkse fee van $1,000 per gebruiker. Dat is volgens mij een gemiddelde, want er zijn verschillende profielen. Kun je USD (geen dollars) van Nvidia's Omniverse zien als de toekomst van (o.a.) CAD/CAM tekeningen of praat ik nu echt totale onzin?
Jim Cramer deed een interview met de CEO en die vertelde dat de grootste kansen niet zoals zovelen denken in de game sector liggen maar enerzijds in de home offices en vooral anderzijds in de industriele toepasingen. Het voorbeeld van BMW werd aangehaald waar 30% meer productiviteit zou zijn gehaald dankzij testen in die Omniverse.

Eerlijk gezegd begrijp ik het allemaal nog niet helemaal en het gevaar is dat ik niet de enige ben. Ondanks het risico van een hype ben ik gister toch voorzichtig ingestapt...
The Third Way...
0
Wanneer zelfs de Telegraaf erover begint en ons doet dromen...

www.telegraaf.nl/financieel/179699895...

Nvidia is groot geworden met chips voor grafische kaarten. Computers worden gestuurd door een Centrale Processing Unit (CPU). Die kunnen berekeningen snel achter elkaar uitvoeren, maar minder goed tegelijk (parallel computing). Dat tegelijk uitvoeren is belangrijk om bewegende beelden op een computerscherm te produceren. Nvidia speelt een sleutelrol in de ontwikkeling van een specifieke processor die daar goed in is: de Graphics Processing Unit (GPU) die de videotaken van de CPU overneemt.

De grafische kaart is voor spelcomputers erg belangrijk en gaming is met bijna de helft van de omzet nog de grootste markt van Nvidia. Datacenters zijn met bijna 40% van de omzet de tweede markt. GPU’s zijn uitermate geschikt voor Artificiële Intelligentie (AI) en High Performance Computing (HPC) voor datacenters.

Maar het indrukwekkendst vind ik NVIDIA Omniverse, het platform dat de virtuele werelden verbindt met de echte wereld. Dat werkt als volgt. Omniverse Nucleus is een database die op open source software draait van Pixar. Vervolgens kan met een animatiemachine een virtuele wereld worden gemaakt. Omniverse werkt als de echte wereld met zwaartekracht en de juiste lichtval.

Zo werkt BMW met een zogenaamde ’digital twin’, een bestaande fabriek die virtueel is nagebouwd. Deze fabriek wordt aangesloten op het ERP-systeem, waardoor de productie wordt gesimuleerd en efficiency kan worden berekend.

De AI en de software zijn hetzelfde als van de bestaande fabriek. Ericsson gebruikt Omniverse om de voortplanting van 5G-golven te simuleren en interferentie te voorkomen. In deze virtuele wereld kunnen ook zelfrijdende auto’s rondrijden die zo kilometers kunnen maken om beter te leren rijden. Zo trainen robots nieuwe robots.

Wie denkt dat de virtuele wereld nog veraf staat van de werkelijkheid heeft het mis. Microsoft komt volgend jaar al met een virtuele versie van Teams, waar je je avatar naar kantoor laat gaan.
It is what it is
0
Hallo allemaal,
Ik heb in snelle overweging best veel aandelen gekocht van NVIDIA.
Helaas op hoogste tarief.

Ik heb nu maar liefs 16k verlies.

Enig idee of ik nu alles .optimaliseren verkopen of moet behouden?
Kan iemand mij advies geven?

Groetjes.

'belegger''
0
Naast Engeland en Amerika mogen Europa en China kennelijk ook hun zegje doen over de geplande overname van ARM door Nvidia.

Vandaag het bericht dat de U.S. Federal Trade Commission (FTC) een rechtszaak aanspant tegen Nvidia.

www.iex.nl/Nieuws/734935/FTC-wil-over...
It is what it is
0
Ik denk dat ze dit zag aankomen.
Wat denken jullie wat NVIDIA einde van jaar staat?

Groetjes.
Bijlage:
23 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 aug 2022 22:00
Koers 188,790
Verschil -1,530 (-0,80%)
Hoog 191,420
Laag 185,010
Volume 45.123.964
Volume gemiddeld 54.673.493
Volume gisteren 47.809.415

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront